ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Iets van €110 oid, maar daar de buitenste homokineet altijd het hardste slijt, kun je die ook los kopen.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

22046 - Spidan aandrijfas LV - €110,00 ex. btw met inruil oude
22047 - Spidan aandrijfas RV - €105,00 ex. BTW met inruil oude

7701351194 - Renault aandrijfas LV - 120.- ex. BTW met inruil oude
7701351193 - Renault aandrijfas RV - 111.- ex. BTW met inruil oude

(deze heb ik eronder zitten van Spidan en op die witte zaten deze van Renault)

Geen lengte maten erbij in Dialogys.... (staan wel op site Spidan en H-base dacht ik)

Dit zijn overigens de artikelnummers voor Clio 16V aandrijfassen
7701351696 - RV - 116.- ex. BTW met inruil oude
7701352255 - LV - 116.- ex. BTW met inruil oude


Persoonlijk zou ik niet gaan klootzakken met een alleen een nieuwe homokineet. Gepruts, overal vet en dat voor 4-5 tientjes winst.
As is gewoon plug & drive.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Hmm ok, dank!

Ik kan op de site van Spidan geen lengtes vinden.
En naar mijn weten heeft die vriend van me ook geen draagarmen van een clio. Gewoon enkelt de assen van een clio gemonteerd.

Hij had het er wel over dat de assen er wel is uit ploppen/schieten.
Maar hij zegt dat dat komt omdat zn 5 80-90mm verlaagd is voor.

Hij wilde die van een R19 16v gaan proberen omdat deze iets langer zijn..

Maar damn wat een onzin om je oude assen te moeten inleveren als je nieuwe wilt kopen.

Mocht ik nieuwe willen. Moet ik ze dan beide vervangen of alleen de stukkende nieuw kopen??
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Als je ze niet inlevert, betaal je statiegeld. Tis net met flessen inleveren. :grin:

Reken erop dat er dan 75 tot 100 euro bijkomt.

En "aandrijfassen die eruit ploppen" ???
1) Ze zitten vast met moeren bij het wiellager/fuseestuk
2) Aandrijfas rechts zit vast met spie
3) aandrijfas links zou wellicht kunnen in uiterste geval daar deze "geklemd zit in versnellingsbak

Beide vervangen ?? Hangt van je budget af.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Oke op die manier.

Ja het liefst doe ik dat dan in 1 keer goed en vervang ik ze beide.
Of ik roggel een 2e hands linker as.

Btje lastig te vinden.
Heb wel al op odnerdelenzoeker.nl een aanvraag ingedient.
En reactie al gehad van een sloperij die een r5gtt had staat met een goede linker as.

Naja eruit ploppen.. hij hoort ze wel heeel erg bonken onder het rijden.
Laatst gewijzigd door Jackson op di 7 apr 2009 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Heeft ie zelf niet een aandrijfas kapot?
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Gerald schreef:Heeft ie zelf niet een aandrijfas kapot?
Nee zn assen staan te schuin. \_/, dit idee zeg maar.
Omdat dat ding zover verlaagd is.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Dan komt dat bonken wel vaker oor. Had/heb ik ook iets. As vervangen, maar ik bleef het soms horen met insturen aan de linkerzijde. Heeft met die tri-pod te maken die los zit in je bak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

nog zo'n kermit
Immer wieder die verdammte Holländer
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Die wisseld ook zo'n beetje ieder jaar van eigenaar....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Die heeft echt alle hoeken van het land al gezien...

Loop voor de gein de phase1 gallery maar eens door:

http://www.5gt.nl/image/tid/20
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hij ziet er wel netjes uit zo op de foto.

Mazda velgen eronder?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

had vanmiddag me r5 maar weer eens gestart aangezien ie al een maand niet meer gedraaid had... sloeg zo aan alleen en hij liep opzich heel mooi...

het probleem is alleen dat hij op stationair toerental schommelt tussen de 800 en 1300 ong...
iemand enig idee wat hier de hoofdoorzaak van kan zijn?
thnx
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

stationair sproeier even schoonmaken, die grote schroef aan de bijrijderskant van de carb..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

thnx (Y)
anco
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 17:08

is het verstandig om het uitlaatspruitstuk met heatwrap in te pakken of gaat dan de levensduur van de turbo hard achteruit??
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Zijn de stootblokken achter de bumper gelijk van een Ph1 & Ph2?
Of kan ik ze ook van een standaard 5 gebruiken,of specifiek GTT?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

PH1&PH2 zijn gelijk.

Zijn wel specifiek GTT, gewone 5 heeft andere.
volvodspec
Berichten: 61
Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29

tutuur schreef:had vanmiddag me r5 maar weer eens gestart aangezien ie al een maand niet meer gedraaid had... sloeg zo aan alleen en hij liep opzich heel mooi...

het probleem is alleen dat hij op stationair toerental schommelt tussen de 800 en 1300 ong...
iemand enig idee wat hier de hoofdoorzaak van kan zijn?
thnx
los vlotterdeksel / lekke vlotterdekselpakking, stationairsproeier heeft er niets mee te maken bij een fluctuerend stationair toerental.
Laatst gewijzigd door volvodspec op ma 13 apr 2009 9:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

anco schreef:is het verstandig om het uitlaatspruitstuk met heatwrap in te pakken of gaat dan de levensduur van de turbo hard achteruit??
Volgens mij is dat geen aanrader, met een gietijzeren spruitstuk.
rev it like a rental
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:Zijn de stootblokken achter de bumper gelijk van een Ph1 & Ph2?
Of kan ik ze ook van een standaard 5 gebruiken,of specifiek GTT?
Ik heb nog wel een setje van een gewone 5 voor je liggen. :wink:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Menno schreef:
anco schreef:is het verstandig om het uitlaatspruitstuk met heatwrap in te pakken of gaat dan de levensduur van de turbo hard achteruit??
Volgens mij is dat geen aanrader, met een gietijzeren spruitstuk.
Ik heb het ook niet gedaan, wel heb ik de downpipe ingepakt. Haalt best wel wat hitte weg onder de kap. En ook zeker van rond je startmotor, deze hebben flink te lijden als ze goed warm worden.
R5GTT. Drive it like you stole it
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zat er ook aan te denken om het zootje in te gaan pakken, zou dat dan echt zo erg zijn voor je spruitstuk?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Vraag me af wat het oplevert?

Downpipe inpakken is dan weer tegengesteld: je wil daar de warmte zo gauw mogelijk kwijt.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

waarom zou je? omdat dan je turbo minder warm wordt?
je zorgt er iig voor dat de hitte meer in de uitlaat lijn blijft zodat het niet onder de kap verdwijnt (Y)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Riël Notermans schreef:Vraag me af wat het oplevert?

Downpipe inpakken is dan weer tegengesteld: je wil daar de warmte zo gauw mogelijk kwijt.

Ik heb het ook min of meer alleen gedaan om de start motor wat meer te ontzien.
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

tutuur schreef:waarom zou je? omdat dan je turbo minder warm wordt?
je zorgt er iig voor dat de hitte meer in de uitlaat lijn blijft zodat het niet onder de kap verdwijnt (Y)
Nee, uitlaatgas koelt sneller af, volume wordt kleiner, pijp biedt minder weerstand.

Downpipes zijn ook niet gauw van RVS daar dat warmte minder snel afvoert.

Maar idd, je apparatauur onder de kap voelt die hitte wel, en het kan theoretisch wel zo zijn, wat het in praktijk doet ... ?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Vraagje voor de bredere (diesel)radiateur-mensen:

Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

@ riël
we hebben in dit geval over r5 turbo dus wil je juist geen volume verkleining hebben :wink:
@martijnG
denk dat je de 2 opties zelf al opgenoemd hebt (Y)
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

tutuur schreef:@ riël
we hebben in dit geval over r5 turbo dus wil je juist geen volume verkleining hebben :wink:
Na de turbo wil je dat juist wel (vandaar die dikke downpipes en grotere diameter uitlaatlijnen).
Riël schreef:Nee, uitlaatgas koelt sneller af, volume wordt kleiner, pijp biedt minder weerstand.
:beer:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

MartijnG schreef:Vraagje voor de bredere (diesel)radiateur-mensen:

Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...

Das idd beste oplossing, gewoon effe verlengen met een stukje alu, volgens mij zijn er geen langere slangen te koop.
autosportcompany of biesheuvel levert van die alu buisjes met een fels rand eraan. Dat werkt prima (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, ik neem namelijk ook niet aan dat de slang van een Express langer is eigenlijk. Denk dat de radiateur dan gewoon dichter bij de waterpomp zit. En om nou weer een slang te gaan opzoeken om erachter te komen dat het geen reet uitmaakt...

Denk dat ik de slang dan maar zelf verlang, meteen een mooi lang stuk buis van maken, is het optisch ook nog een beetje netjes (Y)

Heb jij ook een bredere rad Paz? Verder weet ik wel dat Roy en Florus er één hebben, maar meer weet ik eigenlijk niet.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb wel een brede en dikkere rad, maar niet een uit een diesel.
Mijn fmic is er 1 van een sierra cossworth en die komt tussen het subframe ipv er omheen.
R5GTT. Drive it like you stole it
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

ik wilde zeggen dat je een Volvo slang kunt pakken voor een dieselrad, maar de 1.4tjes hebben de waterpomp op een heel andere plek dan de 1.7's...

verlengen met stukje pijp gaat prima, aluminium ofzo...
Plaats reactie