ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

wou net zeggen, maak dan geen foto's :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Welke dumpvalve van Forge is een zuiger DV?

Fast Road of Competition??
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

De Fast Road in elk geval niet...die staat ook bij MBCarperformance. Das een membraan.

Competition zal dan wel zuiger zijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Dat zijn allebei membraam dumpvalve's

De single of de dual piston dumpvalve zijn zuigervalve's (Y)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Hmmz... Dat mot ik niet, een membraam... :)

Thanks! (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bailey. :grin:

Heeft Jo er nog niet 1 nieuw op de plank liggen voor weinagh ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Helaas wil ik een zilveren en die is al weg... :(
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

blauwe is ook weg
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Merijn schreef:Helaas wil ik een zilveren en die is al weg... :(
sorry Merijn :-(
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zijn gordels achterin verplicht bij een GT Turbo van april 1989??
5gt8vturbo
Berichten: 948
Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
Locatie: S'nisse

Merijn schreef:Zijn gordels achterin verplicht bij een GT Turbo van april 1989??
nee
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Laat maar... Ik had effe moeten Google'n... :)

Vanaf 31 december 1989 is er nog meer veranderd en moeten bij personenauto’s alle zitplaatsen zijn voorzien van gordels.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

5gt8vturbo schreef:
Merijn schreef:Zijn gordels achterin verplicht bij een GT Turbo van april 1989??
nee
Toch bedankt! (F)
jerox
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 14 dec 2008 15:09
Contacteer:

hoi mensen.

ik wil mijn renault 5 verlagen.
en was ik aan het kijken naar veren.
maar ik kom ze alleen maar tegen voor de voorveren.
en niet voor de achterveren.
weten jullie een plek waar ik ze wel kan krijgen voor achter en voor?

groetjes jeroen
AnthonyR
Moderator
Berichten: 8899
Lid geworden op: do 22 sep 2005 15:27
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Achter is toch torsieas? :) Of zeg ik nou iets raars :P
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

komt doordat je achter een torsieas hebt, kijk even in het wegligging topic naar iedereen kan torsie verstellen van ravensburger, dan word het je wel duidelijk 8)
grtz :smoke:
Laatst gewijzigd door tutuur op do 19 feb 2009 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee je zit helemaal goed, achter heb je geen veren. Torsieas, deze kun je verstellen in hoogte. Echter is het wel een rotwerkje met een beetje pech.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=22633



[img]http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/26199-1.jpg[/img]

Myreview Auto | Renault 5 GT Turbo (1987)


Uitvoering 3-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 1987
Jaar van aanschaf 1987
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 473.000 km
Eerste review-invoer 04-02-2009
Laatst gewijzigd 05-02-2009
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja

Vorige auto Suzuki Swift GTI

(Gemiddelde lezerswaardering 69%) Print Mail

r 5 gt onderhoudshistorie
auto gekocht in 1987 waarna direkt veel mankementen optraden waaronder,

kmteller stuk bij 14500 km, garantie
lekkage voorruit, garantie
uitlaat eraf gevallen, garantie
chokeknop eraf gevallen, garantie
carburateurkoelmotor vervangen onder garantie

na 1 jaar al roest aan achterklep, auto is na aankoop echter volledig dinol tuffkote behandeld

volgend onderhoud is nodig geweest gedurende 20 jaar 5gt turbo rijden.

auto spuiten en roest verwijderen was elk jaar nodig, auto was wel betrouwbaar, 1 keer stil komen te staanin de file wegens defekt relais koelvin in 2006, kon vloeistof bijvullen en toch thuis komen.

- 4 dynamos
- 4 autovoorruiten
- schokdempers totaal 4 maal vervangen
- turbo 3 maal vervangen
- koelvin 3 maal vervangen
- carburateurkoelmotor 4 maal
- linkerportier volledig vervangen door een fase 2
- portierbekleding vervangen wegens blaasjes
- tellerbak 3 maal
- koppeling 3 maal
- ontsteking 2 maal defekt door hitte, 1 keer op coulance
- remschijven afdraaien wegens trillingen, 5 maal
- uitlijnen 10 x
- uitlaat 7 keer
- wiellagers 3 keer volledig voor en achter
- subframe vervangen
- stabilisatorstang en rubbers 2 maal versleten
- achterruitverwarming 2 maal defekt
- koppeling 2 maal vervangen
- claxon 2 maal defekt en vervangen
- verlichting en richtingaanwijzer schakelaar 3 keer defekt
- koplampen gecorrodeerd en vervangen 2 maal
- dashboarconsole wegens inbraak op verzekereringsbasis
- uitlaatspruitstuk lek en vervangen met sloopdeel
- versnellingsbak synchromesh ingesleten en totale bak door sloopbak vervangen
- hitteschild turbo 3 maal
- waterslangen en olieslangen volledig vervangen na 250.000 km
- carburateur nagezien bij 400.000
- 40 banden
- 20 remschijven en blokken
- stoelbekleding en vulling volledig na 350.000 km
- grijs kenteken tussenschot achtergedeelte in 2003 vervangen
- 4 autoradios
- 6 spiegels
- alle autoruiten wegens krasjes of inbraak
- auto totaal gespoten in 2002 en gedeeltelijk in 2006
- 4 lichtmetalen wielen wegens corrosie
- reparatie schakelmechanisme
- aandrijfassen 6 keer
- voorbumper wegens schade
- hoofdremcylinder
- vacuumbekrachtiger
- bedrading 2 maal wegens sluiting, 2 keer net geen brand gehad.
- koppakking vervangen wegens oliedoorzweten sinds dat de auto nieuw was maar pas bij kmstand 400.000 opgelost, sindsdien droge kop.
- piepende waterpomp bij koude motor sinds een servicebeurt aan de waterpomp bij kmstand 100.000, ging nooit meer over ondanks 5 nieuwe waterpompen, poelies, dynamos.
- startmotor 2 maal
- stuurhuizen 2 maal vervangen bij 200.000 en 400.000 km
- spoorstangen 3 keer vervangen
- wieldraagarmen 2 keer
- dorpels volledig vervangen wegens doorroesten
- achterbumper vervangen wegens parkeerschade
- remklauwen voor gereviseerd, achterklauwen vervangen wegens afbreken ontluchtingsnippels
- veel problemen met de koppelingskabel, stroef lopend, krakend, is opgelost door onafhankelijke garage met andere koppeling en drukplaat, een niet renault merk.
- uitlaatproblemen door defekt koppelingstuk aan turbo, regelmatig lek of afgescheurd, is laatste 10 jaar opgelost door niet renault garage met betere monteurs.


conclusie het is leuk maar ook erg duur geweest, ben blij dat ik nu een twingo rijdt, stukken goedkoper.



:lol:
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hahahaa, indrukwekkende lijst!
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Dat is inderdaad een behoorlijk indrukwekkende lijst.

Viel mij overigens wel op dat er in die 20 jaar tijd maar 2 keer een startmotor is vervangen, dat is/was toch best een zwak punt van de GTT?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Heel vet zo'n lijst :P
Maar wel een echte Renault, het ging vanaf begin af aan al stuk. Dan moet je toch wel echt van zo'n ding houden :worship:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Is dat niet die oude van Pierre?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Klopt :)
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

Km-stand laatst 473.000 km
:worship: :worship: :worship:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ben benieuwd hoe het met het olieverbruik is geweest mits ze turbo in goede staat was..... (0)
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

met het olieverbruik gaat het goed verbruikt eigenlijk geen druppel olie
(de gt turbo staat namelijk bij mij in de schuur)

groeten
Vos
Berichten: 4534
Lid geworden op: di 8 jan 2002 0:00
Locatie: Enschede

Jacob Priem schreef:Viel mij overigens wel op dat er in die 20 jaar tijd maar 2 keer een startmotor is vervangen, dat is/was toch best een zwak punt van de GTT?
Alleen bij Chris :lol: :lol:
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Jackson schreef:Okee bedankt mensen!

Dan ga ik dat nog even proberen :D Ik laat het nog wel even weten.
Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

hey ricky tijdje niet meer gesproken, de gtt rijd sinds vandaag :grin:
krickie_11turbo
Berichten: 161
Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29

heey lekker man dan zie ik je vast een keer hier in de buurt rijden :)
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Van de week even een andere ontsteking proberen. Dikke kans dat dat het is. Ik laat het nog weten :p
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Jackson schreef:
Jackson schreef:Okee bedankt mensen!

Dan ga ik dat nog even proberen :D Ik laat het nog wel even weten.
Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
Staan kleppen niet erg strak gesteld? Klappen kan wel door die gammele onsteking, maar helemaal uitvallen ...?
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jackson
Berichten: 652
Lid geworden op: vr 20 apr 2007 8:15
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Riël Notermans schreef:
Jackson schreef:
Jackson schreef:Okee bedankt mensen!

Dan ga ik dat nog even proberen :D Ik laat het nog wel even weten.
Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
Staan kleppen niet erg strak gesteld? Klappen kan wel door die gammele onsteking, maar helemaal uitvallen ...?
Dat uitvallen weet ik ook niet of dat door de ontsteking komt.
Maar kleppen kunnen denk ik niet uit het niks vanzelf strakker gaan staan toch?
Want dit "uitvallen" kwam als een poepen opzetten.
Ik kan natuurlijk mn kleppen even stellen voor de zekerheid. Dit kan geen kwaad.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

CO schroef? Of de vacuumplug van de carterontluchting.
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

Hoe zat 't ook alweer? Heeft een 5GTE een kabel voor de kilometerteller-aandrijving ?
rev it like a rental
Plaats reactie