
ACT: 5 GT Turbo
wou net zeggen, maak dan geen foto's 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De Fast Road in elk geval niet...die staat ook bij MBCarperformance. Das een membraan.
Competition zal dan wel zuiger zijn?
Competition zal dan wel zuiger zijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Bailey.
Heeft Jo er nog niet 1 nieuw op de plank liggen voor weinagh ??

Heeft Jo er nog niet 1 nieuw op de plank liggen voor weinagh ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 948
- Lid geworden op: do 15 jul 2004 21:46
- Locatie: S'nisse
neeMerijn schreef:Zijn gordels achterin verplicht bij een GT Turbo van april 1989??
hoi mensen.
ik wil mijn renault 5 verlagen.
en was ik aan het kijken naar veren.
maar ik kom ze alleen maar tegen voor de voorveren.
en niet voor de achterveren.
weten jullie een plek waar ik ze wel kan krijgen voor achter en voor?
groetjes jeroen
ik wil mijn renault 5 verlagen.
en was ik aan het kijken naar veren.
maar ik kom ze alleen maar tegen voor de voorveren.
en niet voor de achterveren.
weten jullie een plek waar ik ze wel kan krijgen voor achter en voor?
groetjes jeroen
komt doordat je achter een torsieas hebt, kijk even in het wegligging topic naar iedereen kan torsie verstellen van ravensburger, dan word het je wel duidelijk
grtz

grtz

Laatst gewijzigd door tutuur op do 19 feb 2009 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.autoweek.nl/myreviewauto.php?id=22633
[img]http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/26199-1.jpg[/img]
Myreview Auto | Renault 5 GT Turbo (1987)
Uitvoering 3-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 1987
Jaar van aanschaf 1987
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 473.000 km
Eerste review-invoer 04-02-2009
Laatst gewijzigd 05-02-2009
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Vorige auto Suzuki Swift GTI
(Gemiddelde lezerswaardering 69%) Print Mail
r 5 gt onderhoudshistorie
auto gekocht in 1987 waarna direkt veel mankementen optraden waaronder,
kmteller stuk bij 14500 km, garantie
lekkage voorruit, garantie
uitlaat eraf gevallen, garantie
chokeknop eraf gevallen, garantie
carburateurkoelmotor vervangen onder garantie
na 1 jaar al roest aan achterklep, auto is na aankoop echter volledig dinol tuffkote behandeld
volgend onderhoud is nodig geweest gedurende 20 jaar 5gt turbo rijden.
auto spuiten en roest verwijderen was elk jaar nodig, auto was wel betrouwbaar, 1 keer stil komen te staanin de file wegens defekt relais koelvin in 2006, kon vloeistof bijvullen en toch thuis komen.
- 4 dynamos
- 4 autovoorruiten
- schokdempers totaal 4 maal vervangen
- turbo 3 maal vervangen
- koelvin 3 maal vervangen
- carburateurkoelmotor 4 maal
- linkerportier volledig vervangen door een fase 2
- portierbekleding vervangen wegens blaasjes
- tellerbak 3 maal
- koppeling 3 maal
- ontsteking 2 maal defekt door hitte, 1 keer op coulance
- remschijven afdraaien wegens trillingen, 5 maal
- uitlijnen 10 x
- uitlaat 7 keer
- wiellagers 3 keer volledig voor en achter
- subframe vervangen
- stabilisatorstang en rubbers 2 maal versleten
- achterruitverwarming 2 maal defekt
- koppeling 2 maal vervangen
- claxon 2 maal defekt en vervangen
- verlichting en richtingaanwijzer schakelaar 3 keer defekt
- koplampen gecorrodeerd en vervangen 2 maal
- dashboarconsole wegens inbraak op verzekereringsbasis
- uitlaatspruitstuk lek en vervangen met sloopdeel
- versnellingsbak synchromesh ingesleten en totale bak door sloopbak vervangen
- hitteschild turbo 3 maal
- waterslangen en olieslangen volledig vervangen na 250.000 km
- carburateur nagezien bij 400.000
- 40 banden
- 20 remschijven en blokken
- stoelbekleding en vulling volledig na 350.000 km
- grijs kenteken tussenschot achtergedeelte in 2003 vervangen
- 4 autoradios
- 6 spiegels
- alle autoruiten wegens krasjes of inbraak
- auto totaal gespoten in 2002 en gedeeltelijk in 2006
- 4 lichtmetalen wielen wegens corrosie
- reparatie schakelmechanisme
- aandrijfassen 6 keer
- voorbumper wegens schade
- hoofdremcylinder
- vacuumbekrachtiger
- bedrading 2 maal wegens sluiting, 2 keer net geen brand gehad.
- koppakking vervangen wegens oliedoorzweten sinds dat de auto nieuw was maar pas bij kmstand 400.000 opgelost, sindsdien droge kop.
- piepende waterpomp bij koude motor sinds een servicebeurt aan de waterpomp bij kmstand 100.000, ging nooit meer over ondanks 5 nieuwe waterpompen, poelies, dynamos.
- startmotor 2 maal
- stuurhuizen 2 maal vervangen bij 200.000 en 400.000 km
- spoorstangen 3 keer vervangen
- wieldraagarmen 2 keer
- dorpels volledig vervangen wegens doorroesten
- achterbumper vervangen wegens parkeerschade
- remklauwen voor gereviseerd, achterklauwen vervangen wegens afbreken ontluchtingsnippels
- veel problemen met de koppelingskabel, stroef lopend, krakend, is opgelost door onafhankelijke garage met andere koppeling en drukplaat, een niet renault merk.
- uitlaatproblemen door defekt koppelingstuk aan turbo, regelmatig lek of afgescheurd, is laatste 10 jaar opgelost door niet renault garage met betere monteurs.
conclusie het is leuk maar ook erg duur geweest, ben blij dat ik nu een twingo rijdt, stukken goedkoper.

[img]http://www.autoweek.nl/images/myauto/480/26199-1.jpg[/img]
Myreview Auto | Renault 5 GT Turbo (1987)
Uitvoering 3-deurs
Versnellingen 5, handgeschakeld
Bouwjaar 1987
Jaar van aanschaf 1987
Km-stand bij aanschaf 0 km
Km-stand laatst 473.000 km
Eerste review-invoer 04-02-2009
Laatst gewijzigd 05-02-2009
Comfort
Prestaties
Betrouwbaarheid
Kosten
Overall waardering
Zou u weer een auto van dit merk willen kopen: ja
Vorige auto Suzuki Swift GTI
(Gemiddelde lezerswaardering 69%) Print Mail
r 5 gt onderhoudshistorie
auto gekocht in 1987 waarna direkt veel mankementen optraden waaronder,
kmteller stuk bij 14500 km, garantie
lekkage voorruit, garantie
uitlaat eraf gevallen, garantie
chokeknop eraf gevallen, garantie
carburateurkoelmotor vervangen onder garantie
na 1 jaar al roest aan achterklep, auto is na aankoop echter volledig dinol tuffkote behandeld
volgend onderhoud is nodig geweest gedurende 20 jaar 5gt turbo rijden.
auto spuiten en roest verwijderen was elk jaar nodig, auto was wel betrouwbaar, 1 keer stil komen te staanin de file wegens defekt relais koelvin in 2006, kon vloeistof bijvullen en toch thuis komen.
- 4 dynamos
- 4 autovoorruiten
- schokdempers totaal 4 maal vervangen
- turbo 3 maal vervangen
- koelvin 3 maal vervangen
- carburateurkoelmotor 4 maal
- linkerportier volledig vervangen door een fase 2
- portierbekleding vervangen wegens blaasjes
- tellerbak 3 maal
- koppeling 3 maal
- ontsteking 2 maal defekt door hitte, 1 keer op coulance
- remschijven afdraaien wegens trillingen, 5 maal
- uitlijnen 10 x
- uitlaat 7 keer
- wiellagers 3 keer volledig voor en achter
- subframe vervangen
- stabilisatorstang en rubbers 2 maal versleten
- achterruitverwarming 2 maal defekt
- koppeling 2 maal vervangen
- claxon 2 maal defekt en vervangen
- verlichting en richtingaanwijzer schakelaar 3 keer defekt
- koplampen gecorrodeerd en vervangen 2 maal
- dashboarconsole wegens inbraak op verzekereringsbasis
- uitlaatspruitstuk lek en vervangen met sloopdeel
- versnellingsbak synchromesh ingesleten en totale bak door sloopbak vervangen
- hitteschild turbo 3 maal
- waterslangen en olieslangen volledig vervangen na 250.000 km
- carburateur nagezien bij 400.000
- 40 banden
- 20 remschijven en blokken
- stoelbekleding en vulling volledig na 350.000 km
- grijs kenteken tussenschot achtergedeelte in 2003 vervangen
- 4 autoradios
- 6 spiegels
- alle autoruiten wegens krasjes of inbraak
- auto totaal gespoten in 2002 en gedeeltelijk in 2006
- 4 lichtmetalen wielen wegens corrosie
- reparatie schakelmechanisme
- aandrijfassen 6 keer
- voorbumper wegens schade
- hoofdremcylinder
- vacuumbekrachtiger
- bedrading 2 maal wegens sluiting, 2 keer net geen brand gehad.
- koppakking vervangen wegens oliedoorzweten sinds dat de auto nieuw was maar pas bij kmstand 400.000 opgelost, sindsdien droge kop.
- piepende waterpomp bij koude motor sinds een servicebeurt aan de waterpomp bij kmstand 100.000, ging nooit meer over ondanks 5 nieuwe waterpompen, poelies, dynamos.
- startmotor 2 maal
- stuurhuizen 2 maal vervangen bij 200.000 en 400.000 km
- spoorstangen 3 keer vervangen
- wieldraagarmen 2 keer
- dorpels volledig vervangen wegens doorroesten
- achterbumper vervangen wegens parkeerschade
- remklauwen voor gereviseerd, achterklauwen vervangen wegens afbreken ontluchtingsnippels
- veel problemen met de koppelingskabel, stroef lopend, krakend, is opgelost door onafhankelijke garage met andere koppeling en drukplaat, een niet renault merk.
- uitlaatproblemen door defekt koppelingstuk aan turbo, regelmatig lek of afgescheurd, is laatste 10 jaar opgelost door niet renault garage met betere monteurs.
conclusie het is leuk maar ook erg duur geweest, ben blij dat ik nu een twingo rijdt, stukken goedkoper.

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hahahaa, indrukwekkende lijst!
-
- Berichten: 1676
- Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34
Dat is inderdaad een behoorlijk indrukwekkende lijst.
Viel mij overigens wel op dat er in die 20 jaar tijd maar 2 keer een startmotor is vervangen, dat is/was toch best een zwak punt van de GTT?
Viel mij overigens wel op dat er in die 20 jaar tijd maar 2 keer een startmotor is vervangen, dat is/was toch best een zwak punt van de GTT?
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
met het olieverbruik gaat het goed verbruikt eigenlijk geen druppel olie
(de gt turbo staat namelijk bij mij in de schuur)
groeten
(de gt turbo staat namelijk bij mij in de schuur)
groeten
Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.Jackson schreef:Okee bedankt mensen!
Dan ga ik dat nog even proberenIk laat het nog wel even weten.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: vr 10 feb 2006 17:29
heey lekker man dan zie ik je vast een keer hier in de buurt rijden 

Van de week even een andere ontsteking proberen. Dikke kans dat dat het is. Ik laat het nog weten 

Staan kleppen niet erg strak gesteld? Klappen kan wel door die gammele onsteking, maar helemaal uitvallen ...?Jackson schreef:Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.Jackson schreef:Okee bedankt mensen!
Dan ga ik dat nog even proberenIk laat het nog wel even weten.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
Dat uitvallen weet ik ook niet of dat door de ontsteking komt.Riël Notermans schreef:Staan kleppen niet erg strak gesteld? Klappen kan wel door die gammele onsteking, maar helemaal uitvallen ...?Jackson schreef:Vandaag weer even tijd gezien om naar mn 5 te kijken.Jackson schreef:Okee bedankt mensen!
Dan ga ik dat nog even proberenIk laat het nog wel even weten.
Voor het probleempje van het rare lopen, klappen uit uitlaat en uitvallen van de motor.
Membraam van dumpvalve zat indd wat scheef erin.
Ik hoopte dat dat het probeem was.
Maar helaas, membraam goed gedaan gestart en weer drama.
Brandstoffilter eronder vandaan gehaald.
Is niet verstopt, stroomt nog goed door en geen vuiligheid erin.
Carb. gecheckt op valse lucht dmv remreiniger, haalde niets uit.
Hier is iets anders aan de hand... maar wat.
Maar kleppen kunnen denk ik niet uit het niks vanzelf strakker gaan staan toch?
Want dit "uitvallen" kwam als een poepen opzetten.
Ik kan natuurlijk mn kleppen even stellen voor de zekerheid. Dit kan geen kwaad.