Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

:@ |:

Zoals ik al zei, flink balen en nu wederom (N) Nieuwe bussen enz. erin? Hopen dat hier iemand de wijsheid in pacht heeft en de gouden tip heeft!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Met loshalen kop de bussen wellicht ietwat losgetrokken en zodoende de voetpakking niet op juiste plek ???

Zuur i.i.g. .... (N)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ai.. dat had ik te hard gezegt "je blijft er af en toe mee bezig"..

Vreemd weer dit, die koppakking zit er 200% goed tussen, daar twijfel ik niet aan, aangezien de meeste rommel toch wel rond de cilinders zat in de koelkanalen begin ik toch sterk te denken aan een afdichting van de cilinderbus.. Zou het zo anders ook even niet weten..
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Nou, heb besloten om het blok er maar uit te liften..

vd week een dag snipperen en het blok eruit halen, vervolgens los halen die meuk en alles nalopen!

welke is nu de afdichting van de cilinderbus?
[img]http://img134.imageshack.us/img134/3715/cilinderbusshitta1.jpg[/img]
[img]http://img134.imageshack.us/img134/cilinderbusshitta1.jpg/1/w580.png[/img]
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Ik denk nr. 6, nr.1 is een complete cilinderset en 5 is een zuigerveerset.. volgens het plaatje moet je ook de dikte weten om te bestellen.. gewoon even naar de dealer rijden. eeeeeh fietsen (S)
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

kut man, zit je niet mee zo.

tipje van mijn kant :wink: http://link.marktplaats.nl/214850001
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

16v zuigt, heb niet voor neits een turbo :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien heeft Patrick (PtrGte) nog wel een setje Tarabusi zuigers liggen. Nieuw en ongebruikt, tegen een nette prijs.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Martijn Kool schreef:16v zuigt, heb niet voor neits een turbo :P
F7P kan ook een turbo op. :P
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

neh, ik ben tevreden met een 1.4-tje, nostalgie heet dat :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mee eens... :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Snap het ook wel, zou zelf alleen depressief worden als het voor de zoveelste keer kapot is. Dat is wat het voor mij tegen houdt.

Desondanks is het natuurlijk wel erg gaaf, je krijgt er denk ik zo'n haat/liefde verhouding mee :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

zo, vandaag gesnipperd en dit als resultaat:

Lege ruimte:
[img]http://img216.imageshack.us/img216/5559/cimg0533ea0.jpg[/img]
[img]http://img216.imageshack.us/img216/cimg0533ea0.jpg/1/w1024.png[/img]

drek die eruit kwam:
[img]http://img216.imageshack.us/img216/7913/cimg0534id4.jpg[/img]
[img]http://img216.imageshack.us/img216/cimg0534id4.jpg/1/w1024.png[/img]

rotzooi wat eraf moest:
[img]http://img216.imageshack.us/img216/8414/cimg0539wf0.jpg[/img]
[img]http://img216.imageshack.us/img216/cimg0539wf0.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img84.imageshack.us/img84/8924/cimg0540tn2.jpg[/img]
[img]http://img84.imageshack.us/img84/cimg0540tn2.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img84.imageshack.us/img84/1476/cimg0541yt7.jpg[/img]
[img]http://img84.imageshack.us/img84/cimg0541yt7.jpg/1/w1024.png[/img]

blok:
[img]http://img222.imageshack.us/img222/761/cimg0535cy2.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/cimg0535cy2.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8814/cimg0537fz0.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/cimg0537fz0.jpg/1/w1024.png[/img]

kop eraf:
[img]http://img222.imageshack.us/img222/8227/cimg0549nr8.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/cimg0549nr8.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/3062/cimg0547od3.jpg[/img]
[img]http://img222.imageshack.us/img222/cimg0547od3.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/8605/cimg0548zh2.jpg[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/cimg0548zh2.jpg/1/w1024.png[/img]

oliepomp (morgen even nameten):
[img]http://img205.imageshack.us/img205/3236/cimg0544tm8.jpg[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/cimg0544tm8.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/2373/cimg0553ch3.jpg[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/cimg0553ch3.jpg/1/w1024.png[/img]

Pakking waterpomp maar even vervangen:
[img]http://img205.imageshack.us/img205/7636/cimg0552qw6.jpg[/img]
[img]http://img205.imageshack.us/img205/cimg0552qw6.jpg/1/w1024.png[/img]

Nog iets schoongemaakt en pakkingresten plus alle overige shit eraf:

[img]http://img165.imageshack.us/img165/2633/cimg0554hj4.jpg[/img]
[img]http://img165.imageshack.us/img165/cimg0554hj4.jpg/1/w1024.png[/img]

[img]http://img165.imageshack.us/img165/1481/cimg0554rp8.jpg[/img]
[img]http://img165.imageshack.us/img165/cimg0554rp8.jpg/1/w1024.png[/img]

[img]http://img165.imageshack.us/img165/792/cimg0555sg7.jpg[/img]
[img]http://img165.imageshack.us/img165/cimg0555sg7.jpg/1/w1024.png[/img]

cilinders:
[img]http://img89.imageshack.us/img89/5781/cimg0550wd5.jpg[/img]
[img]http://img89.imageshack.us/img89/cimg0550wd5.jpg/1/w1024.png[/img]
[img]http://img89.imageshack.us/img89/1600/cimg0551pt2.jpg[/img]
[img]http://img89.imageshack.us/img89/cimg0551pt2.jpg/1/w1024.png[/img]


Nog een 500sec staan waar aan geklust moet worden :P
[img]http://img89.imageshack.us/img89/7797/cimg0542ld0.jpg[/img]
[img]http://img89.imageshack.us/img89/cimg0542ld0.jpg/1/w1024.png[/img]


Morgen dus de oliepomp nameten en zien of ik de cilinderbussen eruit kan liften. Hoorde van Ronald dat het makkelijker is om de drijfstangen los te halen van de krukas en de zuiger incl. zuigerbus te liften...

we komen er wel.. alleen nog ff wat uurtjes insteken, vandaag van 8 tot 22 bezig geweest..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Yeps. Drijfstangen los halen. Dan kun je zo de bussen met zuigers eruit trekken vanaf boven.

Begint nu wel aardig op een motorrevisie te lijken Martijn. :p

Vergeet niet om de kettingspanner te controleren. Hoe ver is de kunststofnok al ingeslten ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

als ik zo ver was dan zou ik er iets meer tijd en geld insteken en voor een komplete revisie gaan

krukas en drijfstanglagers kosten bijna niets en een set nieuwe bussen en zuigers daar lach je ook om.

die bestel je gewoon bij MB voor een prikkie.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

toch zien die zuigers er niet zo beroerd uit op de foto.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat ziet die waterpomp er raar uit van binnen trouwens? Is dat normaal bij de 5jes? Dacht dat er iets andere schoepen op zouden zitten :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:als ik zo ver was dan zou ik er iets meer tijd en geld insteken en voor een komplete revisie gaan

krukas en drijfstanglagers kosten bijna niets en een set nieuwe bussen en zuigers daar lach je ook om.

die bestel je gewoon bij MB voor een prikkie.
zuigers en bussen zien er als nieuw uit, hoonsporen zitten er nog in lijkt t wel. dus nee, die laat ik mooi zitten. Het moet low budget blijven. Uren zijn gratis, materiaal niet :beer:

drijfstanglagers zijn al vervangen.

Het volgende ga ik doen:
oliepomp checken
onderblok pakkingset vernieuwen
radiator afpersen
zuigerbusafdichting vervangen

daarna weer in elkaar en gassen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Check wel ff de speling op de zuigers en veren, verder heb je gelijk ook :)

Alhoewel als ie net gereviseerd is heb je wel weer het originele vermogen :~
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Hij liep hard zat nog :P

zal dat ff checken (heb je daar geen micrometer voor nodig trouwens? volgens mijn haynes wel namelijk..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Slotspeling van de veren meet je met een voelermaat, gewoon ff veer eruit vissen en in de bus prakken en dan kijken wat er aan ruimte tussenzit.

Met zuigers in de bus kan je dat ook meten of je er nog een voelermaat langs kan krijgen. Al is een schroefmaat wel nauwkeuriger, dit werkt op zich ookwel.

Weet allen geen waarden hiervoor.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

voor als het echt niet gaat lukken

http://link.marktplaats.nl/225058029
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geef 'm groot gelijk ook, motortje liep verder ook gewoon goed en ging nog wel hard ook :D

De hoonsporen stonden nog in de cilinders (vorige week in ieder geval nog voordat ik de kop er op zette :beer: ) en het blokje klinkt gewoon goed..

Snap alleen niet waar die inwendige lekkage moet zitten..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Arco Straver schreef:Met loshalen kop de bussen wellicht ietwat losgetrokken en zodoende de voetpakking niet op juiste plek ???

Zuur i.i.g. .... (N)
Dat komt idd wel vaker voor, zou heel goed een oorzaak kunnen zijn.
R5GTT. Drive it like you stole it
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

-PAZ- schreef:
Arco Straver schreef:Met loshalen kop de bussen wellicht ietwat losgetrokken en zodoende de voetpakking niet op juiste plek ???

Zuur i.i.g. .... (N)
Dat komt idd wel vaker voor, zou heel goed een oorzaak kunnen zijn.
Zou nog steeds kunnen.. Bussen er gister uitgehaald. Rubbers onder de bussen zien er niet heel ernstig uit, maarja, die zitten nu half los door het liften van de bussen :)

Zaterdag weer verder, zal morgen wel ff foto's van de bussen schieten..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

naar hoor die motor probs, maar goed je hebt al aardig werk verzet zo te zien. succes ermee!
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Die bussen kunnen niet omhoog zijn gekomen aangezien dit probleem er al was voordat we vorige week de koppakking vervangen hebben...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mwah morgenochtend is mijn pakkingset binnen, kan ik weer verder. laat de bussen en zuigers voor at ze zijn, kantelen kunnen ze niet dus dat zit wel aardig snor.

ik hoop dat de rubberringen bij die pakkingset inzitten, zomer motorrevisie dacht van wel namelijk..

straks weer een mooi lekvrij blokkie..

morgen nog ff die oliepomp nameten trouwens..

edit:
zo te zien wel:
[img]http://www.mbcarperformance.com/catalog ... %20pak.jpg[/img]

dankzij mb :P

edit2:
zit die pakking van de distributiedeksel erbij trouwens? staat nl niet op de foto..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die is toch vloeibaar?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

inmiddels wel ja, maar orgineel is daar een pakking voor te krijgen volgens dialogys.

vandaag nog ff de zuigerbussen terug gemonteerd, olirpomp er weer op endistributiedeksel met vloeibare pakking gemonteerd.

ook beide krukaskeerringen vervangen en de pakking van het niets doende ding waar op sommge 5jes de bezine pomp zit vervangen :)

woensdag hoop ik m weer te starten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Heb je bij je vorige X koppakking vervangen je kop na laten kijken .......en aflaten persen enz

Kan best zijn dat daar een klein scheurtje in zit waar je het niet meteen ziet met je blote oog
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

het is idd mogelijk jochem maar de kans is wel erg klein hoor bij een gtt
ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt en heb toch al heel wat koppies los gehad van gtt`s. :D

ik verdenk de motor van pingelen en daardoor defecte pakking.
dit omdat martijn het steeds er over heeft dat de auto erg snel was.

wat was de laaddruk?
en hoe groot is je hoofdsproeier?
welke ontsteking zit er op?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Ik doe, als ik een koppakking heb vervangen zoiezo altijd de eerste 100km lekker rustig rijden,dan ff de kopbouten natrekken+kleppen stellen (Y)

Koppakking vervangen en gelijk gas d'r op, niet helemaal de manier.....(maar da's mijn mening) :wink:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Tja mark voor die paar euro heb ik de mogelijkheid dat het wel zo is (lek)liever uitgesloten ..........

En ik heb juist wel weer 2 voorbeelden dat ze wel lek waren door een klein scheurtje tussen de kleppen
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:het is idd mogelijk jochem maar de kans is wel erg klein hoor bij een gtt
ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt en heb toch al heel wat koppies los gehad van gtt`s. :D

ik verdenk de motor van pingelen en daardoor defecte pakking.
dit omdat martijn het steeds er over heeft dat de auto erg snel was.

wat was de laaddruk?
en hoe groot is je hoofdsproeier?
welke ontsteking zit er op?
0,8 - 0,9 bar. maar hij pingelt niet. 208 ontsteking en andere sproeier volgens mij, maarja boeiend, hij pingelt niet.

hij is gewoon rap, maar niets rapper dan een andere gt hoor, zo bedoelde ik het nou ook weer niet..

kop afpersen kost 6 tientjes, tsja, ik weet dat het misschien slim is om te doen.. zomer was ook van mening dat deze koppen nauwelijks scheuren. flikker hem weer in elkaar en we zullen wel zien.

ook was het deze keer anders dan de vorige, nu olie bij water EN water bij olie, de vorigekeer was het echt vrijwel alleen olie bij water en was het water zo dik dat het niet meer rondging nu had ik beide en reed de auto nog gewoon...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie