ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

even een kleine nuance, wat ik hierboven postte is bedoeld im algemein, niet dat iemand zich aangevallen voelt, dat doe ik wel anders :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:grin:

Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ?? :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ray wordt mild :P
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

toen Ray zich aanmeldde in 2001 was ie nog een jonge god... maar dat ligt alweer 8 jaar achter 'm :lol:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

een wilde vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken, zo was het toch?

me neef noemt me een ouwe lul, nou wacht maar, die is ook geen 18 meer :lol:
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Arco Straver schreef::grin:

Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ?? :p
was bij deze dus meteen de laatste keer, ben ik ook eens in een vergevingsgezinde bui :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

-Ray- schreef:me neef noemt me een ouwe lul, nou wacht maar, die is ook geen 18 meer :lol:
Ik houd dan ook maar wijselijk m'n mond :D
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

heel goed pik, kom je morgenavond een bakkie doen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

-Ray- schreef:
Arco Straver schreef::grin:

Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ?? :p
was bij deze dus meteen de laatste keer, ben ik ook eens in een vergevingsgezinde bui :p
:klop: :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
basmeijers
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel

Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met de ktr 180 turbo?
Dit is een hybride van ktec die 20 psi aan moet kunnen.
Ik wil namelijk mijn orginele vervangen, deze veroorzaakt wat rook en olie in het inlaat traject. Ik ben benieuwd of deze ook redelijk opspint. De orginele turbo hoor je bij 2000rpm al komen. Komt zo'n hybride veel later of valt dat wel mee?
Groetjes Bas
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

vandaag pretpakket van k-tec ontvangen :grin:
ooohhh wat ziet zo'n 2,5inch rvs uitlaatje er mooi uit >-)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Heeft iemand een blueprint van de 2 veerpoten van een GTT ph2?

Kheb de veerpoten uit elkaar getrokken om de rubbers e.d. te vervangen, evenals de lagers, die in 1 poot al bijna niet meer zaten, op 2 kogeltjes na :beer:

maargoed.... ik zie nu dat ze verschillend zijn, verschillende metalen schotels en tussenstukken, rubbers e.d. zijn hetzelfde...

Dus bij deze iemand die daar een schematische tekening van heeft zodat ik ze weer goed in elkaar kan zetten?? Thanx alvast (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

Mrtn schreef:Heeft iemand een blueprint van de 2 veerpoten van een GTT ph2?

Kheb de veerpoten uit elkaar getrokken om de rubbers e.d. te vervangen, evenals de lagers, die in 1 poot al bijna niet meer zaten, op 2 kogeltjes na :beer:

maargoed.... ik zie nu dat ze verschillend zijn, verschillende metalen schotels en tussenstukken, rubbers e.d. zijn hetzelfde...

Dus bij deze iemand die daar een schematische tekening van heeft zodat ik ze weer goed in elkaar kan zetten?? Thanx alvast (Y)



goudkleurige schotel is LINKS en zwarte RECHTS
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

mijn veer van mijn GAZ schroefset is gebroken.
waar zou ik deze het snelst weer kunnnen bestellen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Als je weet watvoor veerstijfheid de veer heeft, kun je ws. gewoon een universele coilover-veer krijgen.
Die dingen zijn redelijk gestandariseerd, zijn een paar maten in en uiteraard verschillende veerstijfheden.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik weet alleen als de schroefset van GAZ is :lol: dus daarom kan ik beter een veer bestellen van gaz zelf
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja je kan eens kijken of er getalen opstaan.

Ik gok zo even dat de veerstijfheid rond de 4-5 kg/mm oftewel 40-50 N/mm ligt. Als je daarna de diameter en de lengte opmeet kun je bijv. bij H&R ook nieuwe bestellen.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Heeft iemand toevallig een foto van een hitteschild van de startmotor? Wil even weten hoe deze er oorspronkelijk uit hoort te zien :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Laatst gewijzigd door Arco op zo 25 jan 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

(Y) Stom dat die duurder moet zijn dan het turbo hitteschild terwijl ie veel kleiner is :~
Bij mij hing er alleen nog maar een vodje met één schroefie vast...das ook niks waard :D

Gelukkig geen spannende vormen erin dus ook best zelf te maken 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Tis een metalen plaat, dus ja. Beetje buigen en knippen. :grin:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Juistem :)

Weet jij toevallig ook of het turbo hitteschild die nu te bestellen is, van metaal (Phase1) of van dat vezelspul (Phase2) is? Heb liever een metalen namelijk :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Arco Straver schreef:Tis een metalen plaat, dus ja. Beetje buigen en knippen. :grin:
Geen metalen plaatje hoor, of zit daar verschil in phase 2 en 1. Heb die van mij toen vervangen, was ook niet meer dan een votje aan een schroef :p
R5GTT phase2
pierre
Berichten: 2523
Lid geworden op: di 4 mei 2004 20:55
Locatie: Hoorn

vervangend schild is een soort glasvezel bedekt met dikke alufolie, zit met 2 schroeven vast, je kunt er bijna niet bij.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Hmmm...ik wil dus juist AF van dat vezelspul..rommel.

Is inderdaad lastig bij te komen, maar gelukkig dat de motor naast de auto ligt momenteel, dus daarom dat ik het nu maar meteen vervang :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
KoenGTT
Berichten: 746
Lid geworden op: za 13 jan 2007 19:17
Locatie: Driehuis

Gewoon ff de downpipe eraf schroeven (Y)
R5GTT phase2
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uit m'n hoofd zeg ik van dat vezelspul.

Er is nu maar 1 type leverbaar. Voor Phase I en II hetzelfde.

[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... _Turbo.JPG[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ahh, fout in de onderdelenDB van 5GT.nl

Dacht dat hitteschild van de turbo €31 nogwat was, maar blijkt twee keer het onderdeelnummer van het startmotor hitteschild in te staan :) Ietsje duurder dus...naja, dan maar op zoek naar een Phase 1 2ehands hitteschild 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

pierre schreef:vervangend schild is een soort glasvezel bedekt met dikke alufolie, zit met 2 schroeven vast, je kunt er bijna niet bij.
Die is van een faseII en een faseI had origeneel een van alleen metaal volgens mij.
R5GTT. Drive it like you stole it
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En lijkt mij dat het metalen toch net ff wat beter zijn dan het vezelspul?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Denk dat zo een vezel ding wel beter de warmte tegenhoud, maar een de andere kant die dingen hebben de reputatie om nogal eens in brand te vliegen. (U)

Wat ook een optie is, heb ik ook gedaan is om de downpipe in te pakken met van die heat wrape tape. Werkt ook (Y) (Y)
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

misschien minder isolerend? wel duurzamer iig
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wat heb jij ook alweer ingepakt Paz? Spruitstuk alleen of ook elbow en downpipe?
En hoe werkt dat spul, is gewoon erom heen wikkelen maar is geen plakspul toch ofzo? Blijft dat goed zitten dan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Afbeelding

Afbeelding

Zo zit het nu bij bij, downpipe ingepakt en over de turbo en startmotor zit een hitteschild.
R5GTT. Drive it like you stole it
Plaats reactie