
ACT: 5 GT Turbo
even een kleine nuance, wat ik hierboven postte is bedoeld im algemein, niet dat iemand zich aangevallen voelt, dat doe ik wel anders 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
een wilde vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken, zo was het toch?
me neef noemt me een ouwe lul, nou wacht maar, die is ook geen 18 meer
me neef noemt me een ouwe lul, nou wacht maar, die is ook geen 18 meer

Immer wieder die verdammte Holländer
was bij deze dus meteen de laatste keer, ben ik ook eens in een vergevingsgezinde buiArco Straver schreef:![]()
Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ??

Immer wieder die verdammte Holländer
heel goed pik, kom je morgenavond een bakkie doen?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
-Ray- schreef:was bij deze dus meteen de laatste keer, ben ik ook eens in een vergevingsgezinde buiArco Straver schreef:![]()
Ga zelfs jij je nog verdedigen voor je eigen uitspraken ??


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: wo 19 nov 2008 18:32
- Locatie: Made(NB) R5GTT ph.1 erg geel
Hallo,
Heeft iemand hier ervaring met de ktr 180 turbo?
Dit is een hybride van ktec die 20 psi aan moet kunnen.
Ik wil namelijk mijn orginele vervangen, deze veroorzaakt wat rook en olie in het inlaat traject. Ik ben benieuwd of deze ook redelijk opspint. De orginele turbo hoor je bij 2000rpm al komen. Komt zo'n hybride veel later of valt dat wel mee?
Groetjes Bas
Heeft iemand hier ervaring met de ktr 180 turbo?
Dit is een hybride van ktec die 20 psi aan moet kunnen.
Ik wil namelijk mijn orginele vervangen, deze veroorzaakt wat rook en olie in het inlaat traject. Ik ben benieuwd of deze ook redelijk opspint. De orginele turbo hoor je bij 2000rpm al komen. Komt zo'n hybride veel later of valt dat wel mee?
Groetjes Bas
Heeft iemand een blueprint van de 2 veerpoten van een GTT ph2?
Kheb de veerpoten uit elkaar getrokken om de rubbers e.d. te vervangen, evenals de lagers, die in 1 poot al bijna niet meer zaten, op 2 kogeltjes na
maargoed.... ik zie nu dat ze verschillend zijn, verschillende metalen schotels en tussenstukken, rubbers e.d. zijn hetzelfde...
Dus bij deze iemand die daar een schematische tekening van heeft zodat ik ze weer goed in elkaar kan zetten?? Thanx alvast
Kheb de veerpoten uit elkaar getrokken om de rubbers e.d. te vervangen, evenals de lagers, die in 1 poot al bijna niet meer zaten, op 2 kogeltjes na

maargoed.... ik zie nu dat ze verschillend zijn, verschillende metalen schotels en tussenstukken, rubbers e.d. zijn hetzelfde...
Dus bij deze iemand die daar een schematische tekening van heeft zodat ik ze weer goed in elkaar kan zetten?? Thanx alvast

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mrtn schreef:Heeft iemand een blueprint van de 2 veerpoten van een GTT ph2?
Kheb de veerpoten uit elkaar getrokken om de rubbers e.d. te vervangen, evenals de lagers, die in 1 poot al bijna niet meer zaten, op 2 kogeltjes na![]()
maargoed.... ik zie nu dat ze verschillend zijn, verschillende metalen schotels en tussenstukken, rubbers e.d. zijn hetzelfde...
Dus bij deze iemand die daar een schematische tekening van heeft zodat ik ze weer goed in elkaar kan zetten?? Thanx alvast
goudkleurige schotel is LINKS en zwarte RECHTS
Als je weet watvoor veerstijfheid de veer heeft, kun je ws. gewoon een universele coilover-veer krijgen.
Die dingen zijn redelijk gestandariseerd, zijn een paar maten in en uiteraard verschillende veerstijfheden.
Die dingen zijn redelijk gestandariseerd, zijn een paar maten in en uiteraard verschillende veerstijfheden.
Nouja je kan eens kijken of er getalen opstaan.
Ik gok zo even dat de veerstijfheid rond de 4-5 kg/mm oftewel 40-50 N/mm ligt. Als je daarna de diameter en de lengte opmeet kun je bijv. bij H&R ook nieuwe bestellen.
Ik gok zo even dat de veerstijfheid rond de 4-5 kg/mm oftewel 40-50 N/mm ligt. Als je daarna de diameter en de lengte opmeet kun je bijv. bij H&R ook nieuwe bestellen.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Heeft iemand toevallig een foto van een hitteschild van de startmotor? Wil even weten hoe deze er oorspronkelijk uit hoort te zien 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Laatst gewijzigd door Arco op zo 25 jan 2009 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen


Bij mij hing er alleen nog maar een vodje met één schroefie vast...das ook niks waard

Gelukkig geen spannende vormen erin dus ook best zelf te maken

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Tis een metalen plaat, dus ja. Beetje buigen en knippen. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Juistem 
Weet jij toevallig ook of het turbo hitteschild die nu te bestellen is, van metaal (Phase1) of van dat vezelspul (Phase2) is? Heb liever een metalen namelijk

Weet jij toevallig ook of het turbo hitteschild die nu te bestellen is, van metaal (Phase1) of van dat vezelspul (Phase2) is? Heb liever een metalen namelijk

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Geen metalen plaatje hoor, of zit daar verschil in phase 2 en 1. Heb die van mij toen vervangen, was ook niet meer dan een votje aan een schroefArco Straver schreef:Tis een metalen plaat, dus ja. Beetje buigen en knippen.

R5GTT phase2
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmmm...ik wil dus juist AF van dat vezelspul..rommel.
Is inderdaad lastig bij te komen, maar gelukkig dat de motor naast de auto ligt momenteel, dus daarom dat ik het nu maar meteen vervang
Is inderdaad lastig bij te komen, maar gelukkig dat de motor naast de auto ligt momenteel, dus daarom dat ik het nu maar meteen vervang

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Uit m'n hoofd zeg ik van dat vezelspul.
Er is nu maar 1 type leverbaar. Voor Phase I en II hetzelfde.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... _Turbo.JPG[/img]
Er is nu maar 1 type leverbaar. Voor Phase I en II hetzelfde.
[img]http://www.rtc-upload.nl/albums/userpic ... _Turbo.JPG[/img]
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ahh, fout in de onderdelenDB van 5GT.nl
Dacht dat hitteschild van de turbo €31 nogwat was, maar blijkt twee keer het onderdeelnummer van het startmotor hitteschild in te staan
Ietsje duurder dus...naja, dan maar op zoek naar een Phase 1 2ehands hitteschild 
Dacht dat hitteschild van de turbo €31 nogwat was, maar blijkt twee keer het onderdeelnummer van het startmotor hitteschild in te staan


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Die is van een faseII en een faseI had origeneel een van alleen metaal volgens mij.pierre schreef:vervangend schild is een soort glasvezel bedekt met dikke alufolie, zit met 2 schroeven vast, je kunt er bijna niet bij.
R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En lijkt mij dat het metalen toch net ff wat beter zijn dan het vezelspul?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Denk dat zo een vezel ding wel beter de warmte tegenhoud, maar een de andere kant die dingen hebben de reputatie om nogal eens in brand te vliegen.
Wat ook een optie is, heb ik ook gedaan is om de downpipe in te pakken met van die heat wrape tape. Werkt ook


Wat ook een optie is, heb ik ook gedaan is om de downpipe in te pakken met van die heat wrape tape. Werkt ook


R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
misschien minder isolerend? wel duurzamer iig
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Wat heb jij ook alweer ingepakt Paz? Spruitstuk alleen of ook elbow en downpipe?
En hoe werkt dat spul, is gewoon erom heen wikkelen maar is geen plakspul toch ofzo? Blijft dat goed zitten dan?
En hoe werkt dat spul, is gewoon erom heen wikkelen maar is geen plakspul toch ofzo? Blijft dat goed zitten dan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi