Een F7p kan Frits van mij krijgen. Maar daarmee ben je simpelweg gewoon nog niet klaar. Vooral het inlaatspruitstuk is een kut-klus voor zo'n 340. (lees: ik ben druk bezig met een dergelijke ombouw). De hoofdremcilinder zit ongeveer waar Cylinder 4 zijn inlaatkanaal heeft. Én de kachelbox wil niet passen icm dat spruitstuk. Ook de kabelboom behoeft werk. En de uitlaat is ff lastig. Feit is en blijft: het is een hoop werk, voor een motor met evenveel vermogen ong. en minder koppel....Steven schreef:Een 16v sloper heb je wel voor 5 meiertjes, de vraag is alleen wat moet er aangepast worden om zo'n blok d'rin te choppen? Wil best es een keertje langsrije om dat blok hard te laten vallen zodat ie past
Fritsie's Volvo 340 GTE drifter (dikke video!)
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 7 feb 2007 16:30
@Jo, daar heb je nix aan, das niet bolt on op die bak, moet niet al te gek worden.
@Paulus, vandaar dat je ze in Engeland wel ziet, daar zit die HRC natuurlijk aan de andere kant hehe...
Is de HRC niet te verplaatsen? Lars V. (Frits kent em) heeft em helemaal voorin de auto gelegd en met een stang verlengd.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAQMHXN7.jpg[/img]
Zit je nou buiten die forum om wel over Volvo motortjes te praten Frits? tss
@Paulus, vandaar dat je ze in Engeland wel ziet, daar zit die HRC natuurlijk aan de andere kant hehe...
Is de HRC niet te verplaatsen? Lars V. (Frits kent em) heeft em helemaal voorin de auto gelegd en met een stang verlengd.
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-CAQMHXN7.jpg[/img]
Zit je nou buiten die forum om wel over Volvo motortjes te praten Frits? tss

-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 7 feb 2007 16:30
Tuurlijk kijkt Frits verder, 't merk zal m weinig boeien. Zolang het maar dwars gaat en heel blijft.
Er is pas 1 LHD valver bekend. Die rijd ergens in de oekraine rond ofzoiets. Die heeft zijn rembekrachtiger verwijderd, en dan kon het nét zei hij. Dus een dubbele HRC heb ik ook al overwogen, maar daarvan vind ik de kosten nog wat te hoog. Die BMW met V8 heb ik idd ook al eens bekeken. Voorlopig heb ik dat idee in de planning staan.
Ook heb ik een volvo monteur gesproken die zei dat hij wel eens een klant had met zo'n blok in een volvo. Maar dat was voor het internet tijdperk. Dus daar hebben we weinig aan.
Als ik een camera kan regelen, komen er morgen wat foto's. Ik ga zometeen mn volvo demonteren
. Overigens heb ik met deze auto niet de intentie om te gaan driften...
(wat dwarsgaan op een industrieterreintje daargelaten)
Er is pas 1 LHD valver bekend. Die rijd ergens in de oekraine rond ofzoiets. Die heeft zijn rembekrachtiger verwijderd, en dan kon het nét zei hij. Dus een dubbele HRC heb ik ook al overwogen, maar daarvan vind ik de kosten nog wat te hoog. Die BMW met V8 heb ik idd ook al eens bekeken. Voorlopig heb ik dat idee in de planning staan.
Ook heb ik een volvo monteur gesproken die zei dat hij wel eens een klant had met zo'n blok in een volvo. Maar dat was voor het internet tijdperk. Dus daar hebben we weinig aan.
Als ik een camera kan regelen, komen er morgen wat foto's. Ik ga zometeen mn volvo demonteren


Gelijk heeft Frits dattie verder kijkt, al is een 16V blok betrouwbaarder dan ie denkt. Maargoed net wat jij zegt, das wel veel werk dus valt af.
Zou er een dikke 2,5pitter in donderen zonder turbo, atmosferisch blijft dat toch mooier driften dan met turbo.
Zou er een dikke 2,5pitter in donderen zonder turbo, atmosferisch blijft dat toch mooier driften dan met turbo.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Laat mij nou lekker afwachten en iedereen lekker in spanning houden
@ Paulus: Je zou toch nog effe moeten uitkijken of je die remstang monteerd. Lars V heeft het uiteindelijk toch anders gemaakt heb ik begrepen. Bij een aanrijding heb je namelijk kans dat je die stang door je n0ten heen krijgt
Waarom hang je een 16v eigenlijk niet schuin, net zoals een redblock? Olie pickup aanpassen en gaan. Ik heb al wel gezien dat een redblock 16v wel past namelijk...

@ Paulus: Je zou toch nog effe moeten uitkijken of je die remstang monteerd. Lars V heeft het uiteindelijk toch anders gemaakt heb ik begrepen. Bij een aanrijding heb je namelijk kans dat je die stang door je n0ten heen krijgt


Waarom hang je een 16v eigenlijk niet schuin, net zoals een redblock? Olie pickup aanpassen en gaan. Ik heb al wel gezien dat een redblock 16v wel past namelijk...

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Complete GTT ombouw naar volvo 340 staat te koop. Hij gaat alleen weg als ik er genoeg geld voor krijg.
Reden is dat ik een "nieuwe" driftbak volgens FIA spec ga opbouwen met een 2.3L turbo
Er is altijd baas boven baas
Laatste update op http://www.hendrickxmotorsport.blogspot.com
Laatste twee wedstrijden in een E30 325i gereden trouwens. Ging lekker
Reden is dat ik een "nieuwe" driftbak volgens FIA spec ga opbouwen met een 2.3L turbo
Er is altijd baas boven baas

Laatste update op http://www.hendrickxmotorsport.blogspot.com
Laatste twee wedstrijden in een E30 325i gereden trouwens. Ging lekker
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Kheb nieuwe spulletjes besteld:
Versterktekoppakingset en onderblokpakkingset via MB
en een gebruikte toerboe van PAZZ
Opbouwen kan dus weer beginnen
Versterktekoppakingset en onderblokpakkingset via MB
en een gebruikte toerboe van PAZZ
Opbouwen kan dus weer beginnen

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Je hebt wel gelijk ja, de 2.3 is langetermijn planning. Ik heb een 360 gekocht, die ga ik gewoon FIA spec opbouwen.
Maarrrrr!
De GTT is korte termijn. Het blokje is verkocht namelijk. Ik ga zolang een renault 1700 of 2L in de 340 hangen ofzo. Gewoon maximaal cheap, en dan een maximaal VETTE 360 opbouwen.
Maarrrrr!
De GTT is korte termijn. Het blokje is verkocht namelijk. Ik ga zolang een renault 1700 of 2L in de 340 hangen ofzo. Gewoon maximaal cheap, en dan een maximaal VETTE 360 opbouwen.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Vorig weekend naar england geweest voor wat onderdelen 

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Zondag m'n GTE motor ophalen. Lekker N/A brullen! Ik ben benieuwd hoe hij (niet) past. 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo dat is toevallig
Zaterdag gaat er bij iemand een GTE blok uit...is dat toevallig hetzelfde blok? (Steven (stk))
Wat zal je die turbo gaan missen

Wat zal je die turbo gaan missen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Nee, dat is niet dezelfde dat ik weet.
De turbo in de 340 zal ik wel missen ja, maar de 2.3L Volvomotor in de 360 maakt dat straks helemaal goed.
De turbo in de 340 zal ik wel missen ja, maar de 2.3L Volvomotor in de 360 maakt dat straks helemaal goed.

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
De GTT motor is nu echt weg, verkocht.
De GTE motor is alweer bijna klaar om erin gehangen te worden. Vanochtend bezig geweest met de kabelboom. Alles ziet er simpel uit.
Fijne dagen
De GTE motor is alweer bijna klaar om erin gehangen te worden. Vanochtend bezig geweest met de kabelboom. Alles ziet er simpel uit.
Fijne dagen

-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
De F3N achterin de 205
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... mpleet.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ststuk.jpg[/img]
ECU Fenix/bendix
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... mputer.jpg[/img]
Het demonteren van de verkochtte GTT
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... _60437.jpg[/img]
Het uitzoeken van de kabelboom was een eitje. Een maat van me kwam effe helpen. Hij kan wel kleuren zien. Ik ben kleurenblind
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6066-1.jpg[/img]
Een ander subframe
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6065.jpg[/img]
Hee, een klopsensor. Ook leuk trouwens die standaard warmtewisselaar.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6062.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6054-1.jpg[/img]
De rotzooi die overbleef uit de kabelboom
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6058-1.jpg[/img]
Koppelingsdeeltjes. Alleen de plaat was verschillend. (splines)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6057-1.jpg[/img]
Top lager in de krukas
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6059.jpg[/img]
En hij hangt er al in
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/FN.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... Nin340.jpg[/img]
Helaas komt de inlaat niet goed uit. Hij zit exact voor de hoofdremcilinder, waardoor er geen filter meer op kan. Die moet dus aangepaast worden. Een maat van me gaat het omlassen. Tevens wordt hij gelijk geschikt gemaakt voor een 16v gasklephuis.
De GTT power zorgde dat beide achterste motorsteunen afgescheurd ware. Ik ben hardleers, dus ik heb gewoon een ander setje standaard motorsteunen terug gemonteerd.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rsteun.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... tukkie.jpg[/img]
De verdelerkap/bougikabels zitten tegen m'n kachelhuis aan. Eens kijken of ik een ander kachelhuis pas kan maken.
Heeft iemand nog tuning tips? Nokkenasje ofzo?
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... mpleet.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... ststuk.jpg[/img]
ECU Fenix/bendix
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... mputer.jpg[/img]
Het demonteren van de verkochtte GTT
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... _60437.jpg[/img]
Het uitzoeken van de kabelboom was een eitje. Een maat van me kwam effe helpen. Hij kan wel kleuren zien. Ik ben kleurenblind

[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6066-1.jpg[/img]
Een ander subframe
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6065.jpg[/img]
Hee, een klopsensor. Ook leuk trouwens die standaard warmtewisselaar.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6062.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6054-1.jpg[/img]
De rotzooi die overbleef uit de kabelboom
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6058-1.jpg[/img]
Koppelingsdeeltjes. Alleen de plaat was verschillend. (splines)
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... 6057-1.jpg[/img]
Top lager in de krukas
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... G_6059.jpg[/img]
En hij hangt er al in
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/mt125/FN.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... Nin340.jpg[/img]
Helaas komt de inlaat niet goed uit. Hij zit exact voor de hoofdremcilinder, waardoor er geen filter meer op kan. Die moet dus aangepaast worden. Een maat van me gaat het omlassen. Tevens wordt hij gelijk geschikt gemaakt voor een 16v gasklephuis.
De GTT power zorgde dat beide achterste motorsteunen afgescheurd ware. Ik ben hardleers, dus ik heb gewoon een ander setje standaard motorsteunen terug gemonteerd.
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... rsteun.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... nzicht.jpg[/img]
[img]http://i94.photobucket.com/albums/l114/ ... tukkie.jpg[/img]
De verdelerkap/bougikabels zitten tegen m'n kachelhuis aan. Eens kijken of ik een ander kachelhuis pas kan maken.
Heeft iemand nog tuning tips? Nokkenasje ofzo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Of een V6je 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
mooi project maar ik had gewoon een 2,0L gescoord als ik jou was
die liggen ook op elke sloop.
verder wel een heel goed en leuk om te volgen project.
die liggen ook op elke sloop.
verder wel een heel goed en leuk om te volgen project.

begrijpelijk.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Een J7R is? Williams ofzo?
Het ging mij erom dat er een andere motor in kwam zodat ik verder kan met m'n nieuwe auto. De motor moest niet teveel kosten en plug&play zijn.
Ik wil gewoon lekker kunnen raggen
Het ging mij erom dat er een andere motor in kwam zodat ik verder kan met m'n nieuwe auto. De motor moest niet teveel kosten en plug&play zijn.
Ik wil gewoon lekker kunnen raggen

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als ie weg moet ben je zo inderdaad mooi snel klaarRwd-student schreef:Een J7R is? Williams ofzo?
Het ging mij erom dat er een andere motor in kwam zodat ik verder kan met m'n nieuwe auto. De motor moest niet teveel kosten en plug&play zijn.
Ik wil gewoon lekker kunnen raggen


-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
200? Dan ga ik gauw zoeken naar de 25 die ik er mis.
Zo'n J7R zal nog wel wat aanpassingen vragen met de aansluiting op de aandrijfas.
Zo'n J7R zal nog wel wat aanpassingen vragen met de aansluiting op de aandrijfas.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Maar budgettair niet echt te doen lijkt me? Ik kan in elk geval de keuze voor een GTE blok wel begrijpen...voor een paar knaken ben je klaar en kun je weer even wat lol hebben 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
De 340 blijft wel, maar ik ga een nieuwe auto bouwen met een 2.3 liter Volvo motor. En aangezien ik snel wil beginnen met de start van de 360, wilde ik niet een te ingewikkelde nieuwe motor.
De 1400 turbo kon ik goed draaiend verkopen. Nu moest er gewoon een simpele goedkope motor in, het liefst met nog wat vermogen ook. Ik wilde er eerst een 1.7 carb inhangen, maar een standaard 1700 met carburateur is echt een schijt motor, maar met dit mooie multipoint injectiesysteem en bijna 110 pk toch aardig vlot.
Wat moet ik nog doen?
- kabelboom inbouwen
- radiator inbouwen + steuntjes maken
- slangenwerk op maat maken en aansluiten.
- het aangepaste spruistuk passen.
Verder verwacht ik weinig problemen.
Maar het is KOUD in de schuur, gewoon net zo koud als buiten.
De 1400 turbo kon ik goed draaiend verkopen. Nu moest er gewoon een simpele goedkope motor in, het liefst met nog wat vermogen ook. Ik wilde er eerst een 1.7 carb inhangen, maar een standaard 1700 met carburateur is echt een schijt motor, maar met dit mooie multipoint injectiesysteem en bijna 110 pk toch aardig vlot.
Wat moet ik nog doen?
- kabelboom inbouwen
- radiator inbouwen + steuntjes maken
- slangenwerk op maat maken en aansluiten.
- het aangepaste spruistuk passen.
Verder verwacht ik weinig problemen.
Maar het is KOUD in de schuur, gewoon net zo koud als buiten.

-
- Berichten: 1530
- Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
- Locatie: r`dam
Rwd-student schreef:
Heeft iemand nog tuning tips? Nokkenasje ofzo?
mij even pm`en , heb nog wel een 280 graden nokkenas en nog wat spul liggen wat voor niet al te veel weg mag

die 25 haal je der uit zonder druk te verhogen.Martijn schreef:200? Dan ga ik gauw zoeken naar de 25 die ik er mis.![]()
Zo'n J7R zal nog wel wat aanpassingen vragen met de aansluiting op de aandrijfas.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Wat heb je precies liggen dan? Pm komt je kant uit
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
Heb je nou geen phase 2 ecu en een phase 1 motor?
edit: Laat maar is wel een phase 1 ecu
edit: Laat maar is wel een phase 1 ecu
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: do 24 nov 2005 14:45
- Locatie: Arnhem / Etten-Leur
- Contacteer:
Hoi Ad,
Ik zie op je site dat je redelijk wat ervaring hebt opgedaan in het GTE motorblok. Welke aanpassingen aan het motorblok heb je gemaakt?
Het is een phase 1 computer inderdaad
Ik zie op je site dat je redelijk wat ervaring hebt opgedaan in het GTE motorblok. Welke aanpassingen aan het motorblok heb je gemaakt?
Het is een phase 1 computer inderdaad
-
- Berichten: 5838
- Lid geworden op: za 2 feb 2002 0:00
- Locatie: Etten-Leur
- Contacteer:
mijne is gewoon helemaal nog standaard.
als het goed is werkt een andere nokkenas en chip heel goed alleen dit kan alleen bij een phase 2
als het goed is werkt een andere nokkenas en chip heel goed alleen dit kan alleen bij een phase 2