ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?
Martijns gtt-tje | hmm
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
mag ik vragen waarom je voor 6 cm omlaag kan en achter maar 4 of kan je er dan andere veren in doen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
achter is bullshit volgens mij, das gewoon torsie as verstelling, dat verlaag je niet met veren... gewoon foutje van de site oid.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
ja dat klopt ik heb een clio 2 phase 1 (had ik miss ff moete zeggen)
ik hoop gewoon dat ik genoeg zak, anders kan ik net zo goed een schroefset kopen, is het mogelijk om veren te monteren die lager gaan als 4cm (achter staat aangegeven 4cm) maar is dit genoeg ? heb jij het zelfde op het moment?
ik hoop gewoon dat ik genoeg zak, anders kan ik net zo goed een schroefset kopen, is het mogelijk om veren te monteren die lager gaan als 4cm (achter staat aangegeven 4cm) maar is dit genoeg ? heb jij het zelfde op het moment?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
kijk in mijn topic en je ziet dat ik een 5 gt turbo heb. Deze auto heeft een torsie as achter dus nee dat is niet te vergelijken.
wil je gewoon laag met een cliko2 gooi er dan idd maar een schroefset onder.
wil je gewoon laag met een cliko2 gooi er dan idd maar een schroefset onder.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Toevallig al gemeten? Heb nog geprobeerd om een tandje hoger te gaan, maar das opeens een heel stuk hoger(6cm ofzo), een stuk hoger dan de jouwe volgens mij.. En een tussenstand wil ook niet volgens mij..mark 5t schreef:zo te zien iets hoger maar ik kan morgen wel eens even meten hoor.
Enig idee hoe jij dat hebt gedaan?
@Wouter
Die tape is erg handig idd

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
dus je kan niet veel omlaag met een apex sp kit, dat was mijn vraag,
maar het gaat niet om een 5 dus het is niet intressant
maar het gaat niet om een 5 dus het is niet intressant
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dat staat los van een 5, -60mm is -60mm, je hebt toch wel een rolmaat oid?
ga dan naast je auto staan, meet ff en je hebt een idee hoe laag als ie komt. maar goed, genoeg vervuiling van mijn topic dacht ik zo
ga dan naast je auto staan, meet ff en je hebt een idee hoe laag als ie komt. maar goed, genoeg vervuiling van mijn topic dacht ik zo

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Bij mij zitten de veren met -30 Apex veren in combinatie met gele Koni's net niet los. Apex probleempje?Martijn Kool schreef:ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nee apex levert zelf ingekorte schokdempers waar de -60 veren wel op passenTim_Coupe schreef:Bij mij zitten de veren met -30 Apex veren in combinatie met gele Koni's net niet los. Apex probleempje?Martijn Kool schreef:ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?

Nou, even een update:
Auto is apk goedgekeurd

Heb hem verlaagd en de dempers zitten er ook onder


Auto is flink laag nu en staat vrijwel recht. Heb de achterkant niet verder omhoog hoeven te gooien, wel heb ik nu het halve maantjes probleem, de schokbrekers slaan soms in de carrosserie, maar is ff zien hoe ik dat oplos (is daar een oplossing voor trouwens?)
Verder al een heerlijk stuk gereden


Zal vd week ff een paar foto's schieten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Clio 16V schokdemper ??? Past dat dan ???
Heb je wel de bumpstops gemonteerd op de voorschokdempers ???
Heb je wel de bumpstops gemonteerd op de voorschokdempers ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Goed bezig kerel! Ben benieuwd naar de
's!

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
nee clio 16v veren en spax schokdempers voor een gt phase 1Arco schreef:Clio 16V schokdemper ??? Past dat dan ???
Heb je wel de bumpstops gemonteerd op de voorschokdempers ???
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Sorry. Moet ff goed lezen wat er staat.
Maar het past dus zonder loszitten ??

Maar het past dus zonder loszitten ??

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Ja zit echt net vast genoeg zeg maar. Maar de spax dempers zijn wel een stukkie korter dan orginele ph1 dempers!Arco schreef:Sorry. Moet ff goed lezen wat er staat.![]()
Maar het past dus zonder loszitten ??
Overigens leuke dingen die Spax dempers, van bovenaf verstelbaar in 10 verschillende standen (in en uitgaande slag wordt dan versteld)
zal nu wel ff een paar foto's schieten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Zo bij deze de foto's(stickers gaan er vd week af):
[img]http://img241.imageshack.us/img241/2153/cimg0459yh0.jpg[/img]
[img]http://img241.imageshack.us/img241/5789/cimg0460xn0.jpg[/img]
[img]http://img241.imageshack.us/img241/8150/cimg0461ew0.jpg[/img]
Uitlaatje:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/7758/cimg0466ca7.jpg[/img]
Bodemspeling:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/977/cimg0467gx3.jpg[/img]
Iemand nog een mooi logo'tje over voor op het front? deze mis ik nog:
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3993/cimg0468gp1.jpg[/img]
Iemand nog een stoeltje liggen (ph1)?:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/9061/cimg0462en0.jpg[/img]
Tevens direct een vraagje, ik heb een elektronisch gasklepje die functioneerd als bleedvalve, hierin zit een stelschroef waarmee ik hem af zou moeten kunnen stellen. Staat hij uit dan draai ik +- 0,7 bar, zet ik hem aan dan draai ik ongeveer 0,8 bar. Wat ik ook stel aan het gasklepje, zelfs als ik de hele slang openlaat zonder gasklepje(!) komt de druk niet hoger. Toen ik deze auto net had kon ik wisselen tussen 0,7 en 0,95 bar, dat werkt nu niet meer, ik snap niet waarom.. hier wat foto's van hoe het aangesloten zit:
[img]http://img147.imageshack.us/img147/13/cimg0463ap4.jpg[/img]
En dit is het gasklepje:
[img]http://img147.imageshack.us/img147/1091/cimg0464vp0.jpg[/img]
Iemand enig idee wat er fout zit? Volgens mij is alles aangesloten via het cup systeem...
[img]http://img241.imageshack.us/img241/2153/cimg0459yh0.jpg[/img]
[img]http://img241.imageshack.us/img241/5789/cimg0460xn0.jpg[/img]
[img]http://img241.imageshack.us/img241/8150/cimg0461ew0.jpg[/img]
Uitlaatje:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/7758/cimg0466ca7.jpg[/img]
Bodemspeling:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/977/cimg0467gx3.jpg[/img]
Iemand nog een mooi logo'tje over voor op het front? deze mis ik nog:
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3993/cimg0468gp1.jpg[/img]
Iemand nog een stoeltje liggen (ph1)?:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/9061/cimg0462en0.jpg[/img]
Tevens direct een vraagje, ik heb een elektronisch gasklepje die functioneerd als bleedvalve, hierin zit een stelschroef waarmee ik hem af zou moeten kunnen stellen. Staat hij uit dan draai ik +- 0,7 bar, zet ik hem aan dan draai ik ongeveer 0,8 bar. Wat ik ook stel aan het gasklepje, zelfs als ik de hele slang openlaat zonder gasklepje(!) komt de druk niet hoger. Toen ik deze auto net had kon ik wisselen tussen 0,7 en 0,95 bar, dat werkt nu niet meer, ik snap niet waarom.. hier wat foto's van hoe het aangesloten zit:
[img]http://img147.imageshack.us/img147/13/cimg0463ap4.jpg[/img]
En dit is het gasklepje:
[img]http://img147.imageshack.us/img147/1091/cimg0464vp0.jpg[/img]
Iemand enig idee wat er fout zit? Volgens mij is alles aangesloten via het cup systeem...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Lekker laag Martijn. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Ej arco, jij bent toch van het schroefie schroefie, heb jij geen idee waarom het bij mij niet werkt? 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Heb bij mij ook de elektrische klep verwijderd.
Lex heeft/had zoiets met z'n normale bleedvalve.
Heb je de actuator al wat verder ingedraaid ??
Lex heeft/had zoiets met z'n normale bleedvalve.
Heb je de actuator al wat verder ingedraaid ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Waar zit die klep? in die dikke zwarte van de intercooler naar de turbo?Arco schreef:Heb bij mij ook de elektrische klep verwijderd.
Lex heeft/had zoiets met z'n normale bleedvalve.
Heb je de actuator al wat verder ingedraaid ??
Nee heb nog niet met de acuator gespeeld, dat kan nog wel, vind het gewoon vreemd want dit heeft gewoon gewerkt, het werkte nog toen jij er bij de openingsmeeting in hebt gereden

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Ik bedoel die elektronische schakelklep van 0,6 baar 0.9 bar.
Gewoon eruit gooien en standaard op 0.9 laten staan.
(want zo staat ie nu als je 'm origineel weer aansluit)
Gewoon eruit gooien en standaard op 0.9 laten staan.

(want zo staat ie nu als je 'm origineel weer aansluit)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nee juist niet toch?Arco schreef:Ik bedoel die elektronische schakelklep van 0,6 baar 0.9 bar.
Gewoon eruit gooien en standaard op 0.9 laten staan.![]()
(want zo staat ie nu als je 'm origineel weer aansluit)
Als ik de gasklep(bleedvalve) er tussen uit gooi dan draait hij 0,6/0,7 bar en niet dat hogere, want een bleedvalve lekt iets zodat de wastegate later open gaat..
correct me if I'm wrong.
altijd op 0,95 rijden kan geen kwaad? dan ga ik m gewoon stellen denk ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
De meeste GTT rijders rijden met 0.9 bar. Net wat feller he.
Hoe zo'n klep werkt weet ik niet, maar vlgns mij staet er via de search ergens een shema voor de bleedvalve. (of op http://www.5gt.nl)
Hoe zo'n klep werkt weet ik niet, maar vlgns mij staet er via de search ergens een shema voor de bleedvalve. (of op http://www.5gt.nl)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Ja die had ik er laatst al voor. Als ik m weg haal moet ik m met de hand opschroeven. Vd week maar is even doen dan 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Volgensmij heb ik nog wel zo'n oud type logo liggen idd, belang bij? 

Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
JA! 
vrijdag wil ik toch naar staphorst om uit te lijnen

vrijdag wil ik toch naar staphorst om uit te lijnen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Dan moet ik ff wat met Mark regelen, laat ik je nog wel ff weten ok?!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
is goed 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
druk probleem is opgelost, met schakelaar aan draait hij weer netjes tegen het rode aan
had de slang van de lobster naar de waste gat lopen en de 2e aansl. van de lobster en de carb aansluiting afgedopt. nu de lobster op de lobster en de carb aansluiting naar de waste gate, probleem gefixt
Auto houdt zich tot nu toe goed, alleen bdp sensor bekabeling is brak, soms strat ie niet en moet ik daar ff aan frummelen, straks maar ff een nieuwe bestellen..
t wordt ook echt tijd dat ik m poets.. altijd tijd tekort..
gaat dat logo'tje vrijdag nog door arno?

had de slang van de lobster naar de waste gat lopen en de 2e aansl. van de lobster en de carb aansluiting afgedopt. nu de lobster op de lobster en de carb aansluiting naar de waste gate, probleem gefixt

Auto houdt zich tot nu toe goed, alleen bdp sensor bekabeling is brak, soms strat ie niet en moet ik daar ff aan frummelen, straks maar ff een nieuwe bestellen..
t wordt ook echt tijd dat ik m poets.. altijd tijd tekort..
gaat dat logo'tje vrijdag nog door arno?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kun je al een Ph1 stoel vinden ergens? IK heb anders misschien nog wel wat losse delen van een Ph1 stoel waarmee je het wat op kunt knappen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Nee nog niets aangeboden gekregen verder. Dat zou heel mooi zijn, zelf heb ik ook 4 stoelen maar zelfs daarmee krijg ik geen 1 mooie meer. Binnenkort ff wat afspreken oid dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zal eerst aankomend weekend even inventariseren wat ik heb liggen voor je
Dan laat ik dat nog wel ff weten
Je hoeft maar 1 stoel op te knappen toch? Wat zou je allemaal nodig hebben? Twee wangen zie ik?


Je hoeft maar 1 stoel op te knappen toch? Wat zou je allemaal nodig hebben? Twee wangen zie ik?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi