Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?
ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

mag ik vragen waarom je voor 6 cm omlaag kan en achter maar 4 of kan je er dan andere veren in doen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

achter is bullshit volgens mij, das gewoon torsie as verstelling, dat verlaag je niet met veren... gewoon foutje van de site oid.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Clio1985 heeft een Clio II volgens mij en geen 5, dus ietsjes anders denk ik zo :wink:
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

ja dat klopt ik heb een clio 2 phase 1 (had ik miss ff moete zeggen)

ik hoop gewoon dat ik genoeg zak, anders kan ik net zo goed een schroefset kopen, is het mogelijk om veren te monteren die lager gaan als 4cm (achter staat aangegeven 4cm) maar is dit genoeg ? heb jij het zelfde op het moment?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

kijk in mijn topic en je ziet dat ik een 5 gt turbo heb. Deze auto heeft een torsie as achter dus nee dat is niet te vergelijken.

wil je gewoon laag met een cliko2 gooi er dan idd maar een schroefset onder.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

mark 5t schreef:zo te zien iets hoger maar ik kan morgen wel eens even meten hoor.
Toevallig al gemeten? Heb nog geprobeerd om een tandje hoger te gaan, maar das opeens een heel stuk hoger(6cm ofzo), een stuk hoger dan de jouwe volgens mij.. En een tussenstand wil ook niet volgens mij..

Enig idee hoe jij dat hebt gedaan?

@Wouter
Die tape is erg handig idd ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

dus je kan niet veel omlaag met een apex sp kit, dat was mijn vraag,
maar het gaat niet om een 5 dus het is niet intressant
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

dat staat los van een 5, -60mm is -60mm, je hebt toch wel een rolmaat oid?

ga dan naast je auto staan, meet ff en je hebt een idee hoe laag als ie komt. maar goed, genoeg vervuiling van mijn topic dacht ik zo ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Martijn Kool schreef:
Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?
ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.
Bij mij zitten de veren met -30 Apex veren in combinatie met gele Koni's net niet los. Apex probleempje?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tim_Coupe schreef:
Martijn Kool schreef:
Clio1985 schreef:scheelt dat veel verkorte shokdempers?
ik ben van plan een apex sp kit te kopen 6cm/4cm is dit anders dan standaard shockbrekers + 4cm veren?
ja apex dempers zijn korter, met normale dempers of koni's kun je met een cliko 16v volgens mij niet echt lager dan -35mm, laatst nog geprobeerd bij geert zn willi, die veren hingen gewoon 2cm los icm bilsteins.
Bij mij zitten de veren met -30 Apex veren in combinatie met gele Koni's net niet los. Apex probleempje?
Nee apex levert zelf ingekorte schokdempers waar de -60 veren wel op passen ;)

Nou, even een update:

Auto is apk goedgekeurd pompomhappy

Heb hem verlaagd en de dempers zitten er ook onder :D. Voor zitten nu Spax dempers met -60 veren van een clio 16v (geert had deze nog liggen omdat ze niet onder zijn clio pasten :P ) en aan de achterzijde zitten de gele koni's.

Auto is flink laag nu en staat vrijwel recht. Heb de achterkant niet verder omhoog hoeven te gooien, wel heb ik nu het halve maantjes probleem, de schokbrekers slaan soms in de carrosserie, maar is ff zien hoe ik dat oplos (is daar een oplossing voor trouwens?)

Verder al een heerlijk stuk gereden (D) . Blijft gewoon mooi rijden. Nu nog een paar optische dingen verbeteren en gassen :D.

Zal vd week ff een paar foto's schieten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Clio 16V schokdemper ??? Past dat dan ???

Heb je wel de bumpstops gemonteerd op de voorschokdempers ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Goed bezig kerel! Ben benieuwd naar de :foto: 's!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:Clio 16V schokdemper ??? Past dat dan ???

Heb je wel de bumpstops gemonteerd op de voorschokdempers ???
nee clio 16v veren en spax schokdempers voor een gt phase 1
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Sorry. Moet ff goed lezen wat er staat. |:

Maar het past dus zonder loszitten ?? (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:Sorry. Moet ff goed lezen wat er staat. |:

Maar het past dus zonder loszitten ?? (Y)
Ja zit echt net vast genoeg zeg maar. Maar de spax dempers zijn wel een stukkie korter dan orginele ph1 dempers!

Overigens leuke dingen die Spax dempers, van bovenaf verstelbaar in 10 verschillende standen (in en uitgaande slag wordt dan versteld)

zal nu wel ff een paar foto's schieten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Zo bij deze de foto's(stickers gaan er vd week af):

[img]http://img241.imageshack.us/img241/2153/cimg0459yh0.jpg[/img]

[img]http://img241.imageshack.us/img241/5789/cimg0460xn0.jpg[/img]

[img]http://img241.imageshack.us/img241/8150/cimg0461ew0.jpg[/img]

Uitlaatje:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/7758/cimg0466ca7.jpg[/img]

Bodemspeling:
[img]http://img521.imageshack.us/img521/977/cimg0467gx3.jpg[/img]

Iemand nog een mooi logo'tje over voor op het front? deze mis ik nog:
[img]http://img91.imageshack.us/img91/3993/cimg0468gp1.jpg[/img]

Iemand nog een stoeltje liggen (ph1)?:
[img]http://img241.imageshack.us/img241/9061/cimg0462en0.jpg[/img]

Tevens direct een vraagje, ik heb een elektronisch gasklepje die functioneerd als bleedvalve, hierin zit een stelschroef waarmee ik hem af zou moeten kunnen stellen. Staat hij uit dan draai ik +- 0,7 bar, zet ik hem aan dan draai ik ongeveer 0,8 bar. Wat ik ook stel aan het gasklepje, zelfs als ik de hele slang openlaat zonder gasklepje(!) komt de druk niet hoger. Toen ik deze auto net had kon ik wisselen tussen 0,7 en 0,95 bar, dat werkt nu niet meer, ik snap niet waarom.. hier wat foto's van hoe het aangesloten zit:

[img]http://img147.imageshack.us/img147/13/cimg0463ap4.jpg[/img]

En dit is het gasklepje:
[img]http://img147.imageshack.us/img147/1091/cimg0464vp0.jpg[/img]

Iemand enig idee wat er fout zit? Volgens mij is alles aangesloten via het cup systeem...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Netjes zo Martijn!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Lekker laag Martijn. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ej arco, jij bent toch van het schroefie schroefie, heb jij geen idee waarom het bij mij niet werkt? :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heb bij mij ook de elektrische klep verwijderd.

Lex heeft/had zoiets met z'n normale bleedvalve.

Heb je de actuator al wat verder ingedraaid ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:Heb bij mij ook de elektrische klep verwijderd.

Lex heeft/had zoiets met z'n normale bleedvalve.

Heb je de actuator al wat verder ingedraaid ??
Waar zit die klep? in die dikke zwarte van de intercooler naar de turbo?

Nee heb nog niet met de acuator gespeeld, dat kan nog wel, vind het gewoon vreemd want dit heeft gewoon gewerkt, het werkte nog toen jij er bij de openingsmeeting in hebt gereden :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik bedoel die elektronische schakelklep van 0,6 baar 0.9 bar.

Gewoon eruit gooien en standaard op 0.9 laten staan. :D
(want zo staat ie nu als je 'm origineel weer aansluit)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:Ik bedoel die elektronische schakelklep van 0,6 baar 0.9 bar.

Gewoon eruit gooien en standaard op 0.9 laten staan. :D
(want zo staat ie nu als je 'm origineel weer aansluit)
Nee juist niet toch?

Als ik de gasklep(bleedvalve) er tussen uit gooi dan draait hij 0,6/0,7 bar en niet dat hogere, want een bleedvalve lekt iets zodat de wastegate later open gaat..


correct me if I'm wrong.

altijd op 0,95 rijden kan geen kwaad? dan ga ik m gewoon stellen denk ik
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

De meeste GTT rijders rijden met 0.9 bar. Net wat feller he.

Hoe zo'n klep werkt weet ik niet, maar vlgns mij staet er via de search ergens een shema voor de bleedvalve. (of op http://www.5gt.nl)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Ja die had ik er laatst al voor. Als ik m weg haal moet ik m met de hand opschroeven. Vd week maar is even doen dan :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Volgensmij heb ik nog wel zo'n oud type logo liggen idd, belang bij? :)
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

JA! :D

vrijdag wil ik toch naar staphorst om uit te lijnen :wink:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Dan moet ik ff wat met Mark regelen, laat ik je nog wel ff weten ok?!
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

is goed :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mooi zo laag (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

druk probleem is opgelost, met schakelaar aan draait hij weer netjes tegen het rode aan :D

had de slang van de lobster naar de waste gat lopen en de 2e aansl. van de lobster en de carb aansluiting afgedopt. nu de lobster op de lobster en de carb aansluiting naar de waste gate, probleem gefixt :D

Auto houdt zich tot nu toe goed, alleen bdp sensor bekabeling is brak, soms strat ie niet en moet ik daar ff aan frummelen, straks maar ff een nieuwe bestellen..
t wordt ook echt tijd dat ik m poets.. altijd tijd tekort..

gaat dat logo'tje vrijdag nog door arno?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kun je al een Ph1 stoel vinden ergens? IK heb anders misschien nog wel wat losse delen van een Ph1 stoel waarmee je het wat op kunt knappen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Nee nog niets aangeboden gekregen verder. Dat zou heel mooi zijn, zelf heb ik ook 4 stoelen maar zelfs daarmee krijg ik geen 1 mooie meer. Binnenkort ff wat afspreken oid dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ik zal eerst aankomend weekend even inventariseren wat ik heb liggen voor je ;) Dan laat ik dat nog wel ff weten (Y)

Je hoeft maar 1 stoel op te knappen toch? Wat zou je allemaal nodig hebben? Twee wangen zie ik?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Plaats reactie