Martijns gtt-tje | hmm

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als de 19 opgehaald is worden ze besteld ;)

zit alleen met het ph1 ph2 verhaal, gooi er denk ik ph2 koni's onder icm camberbouten en uitgevijlde schokbreker gaten ivm het camber en dan veren van een ph2(-35mm). Dan schijnt ie 70mm verlaagd te worden heb ik gelezen :)
Laatst gewijzigd door Martijn Kool op di 23 sep 2008 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah top, de koper van de 19 moet dus opschieten! Wil dan nog wel even een rondje meesturen :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Tim_Coupe schreef:Ah top, de koper van de 19 moet dus opschieten! Wil dan nog wel even een rondje meesturen :)
met de 19 of met de 5? :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Martijn Kool schreef:
Tim_Coupe schreef:Ah top, de koper van de 19 moet dus opschieten! Wil dan nog wel even een rondje meesturen :)
met de 19 of met de 5? :)
Ik bedoelde de 5 maar ook met de 19 :)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

haha die 19 kun je vast genoeg in rijden straks ;)

de 5 mag altijd, je komt maar is langs hiero :D
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ik zal na m'n vakantie wel even langswippen! :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jij wipt ook overal he, sloerie :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

(~) Valt er nog wat te neuken of te beffen, bel mij dan ff ;)

Maar volgend jaar zal ik m'n tent weer is naast die van jou parkeren :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Gaan we weer ff meten :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Wie de grootste tent heeft?
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Juist...

Ff ontopic, die 70mm is volgens mij met loszittende veren en dat kunnen die dempers niet hebben. Ik zou dan gewoon aanraden om een Apex -60 kit en een paar fase 2 topschotels te scoren. (Y)
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

alex los heeft het ook zo volgens mij, weet je zeker dat ze dan los zitten?

ph2 schokbrekers zijn korter toch? ph2 schotels zijn op volgens mij :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die schotels moet je ff sourcen idd, maar je kunt een koni niet zomaar 70mm omlaag trekken, die is bedoeld voor 35mm. Apex is wel degelijk shortstroke! En je hoeft ook geen maffe cambercorrecties te doen met sleuven en bouten. (hoewel een beetje meer camber wel leuk is :) )
En die veren moeten wel loszitten met 70mm verlaging anders klopt er iets totaal niet. Maar dat moet je maar weer aan Arco vragen.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Steven schreef:Die schotels moet je ff sourcen idd, maar je kunt een koni niet zomaar 70mm omlaag trekken, die is bedoeld voor 35mm. Apex is wel degelijk shortstroke! En je hoeft ook geen maffe cambercorrecties te doen met sleuven en bouten. (hoewel een beetje meer camber wel leuk is :) )
En die veren moeten wel loszitten met 70mm verlaging anders klopt er iets totaal niet. Maar dat moet je maar weer aan Arco vragen.
nee het zit anders Steven, heb t allang aan arco gevraagd ;)

een ph1 topschotel met ph2 veerpoten en -35mm ph2 veren verlaagd ongeveer 70mm.

enige wat je moet doen is het camber enorm bijstellen :)

snappie m nu?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hmm ja ik kan me er wel iets bij voorstellen nu, het verschil zit em natuurlijk in de hoogte van die schotels.

Naja prima dan ;)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Bedankt voor het rondje sturen Martijn (Y)

Is toch een auto die me blijft aantrekken, dumpvalve is ook verslavend trouwens :D
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

:lol:

mayb toch maar een gt dan tim? :P

vanavond maar is ff de koni's bestellen. velgjes zijn bijna klaar en zal morgen ff wat foto's schieten.

morgenavond nog ff 1 ding checken ivm mijn massa probleem, is dat t niet dan gaat t dash eruit.

overigens eerst ff voor de apk morgen eind vd middag..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Oh god neeee :D
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee erg leuk maar geen GT voor mij.

Ik zag op Nurburgring.nl dat Aernoudt Bottemanne z'n oude 200 SX terug gekocht had, die kan ik mooi overnemen als ik een turbo auto wil hebben over een tijdje ;)

Voorlopig ben ik erg wijs met m'n Clio!
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Martijn Kool schreef:een ph1 topschotel met ph2 veerpoten en -35mm ph2 veren verlaagd ongeveer 70mm.

enige wat je moet doen is het camber enorm bijstellen :)
Zitten de veren dan nog "strak" tussen-tussen?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Dat durf ik niet te zeggen of ze er dan nog strak tussen-tussen zitten, zodra ik de rommel binnen heb laat ik het wel ff weten ;)

geef gewoon arco de schuld als het niet kan (0)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Heb het ook alleen maar vernomen 'uit betrouwbare bron' .... :p

Enne... ' resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst' ..... (0)

Maar hoe laag wil je dan ?? En waarom dan geen schroefset ???
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Verslaafd aan koni's gok ik :)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ach ja, wie niet. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Arco schreef:Heb het ook alleen maar vernomen 'uit betrouwbare bron' .... :p

Enne... ' resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst' ..... (0)

Maar hoe laag wil je dan ?? En waarom dan geen schroefset ???
ik wil net zo laag als bijvoorbeeld die van jou arco, een schroefset is me te duur en heb goede ervaring met gele koni ;)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Ik heb er de -60mm set van apex onder zitten en dat stuurt ook prima, heb niet echt het idee dat die dempers echt veel minder zijn dan koni geel.
Achter staat mijn gtt wel op gele koni's.
R5GTT. Drive it like you stole it
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhhmm.. Ik heb gewoon Koni geel Phase 2 met topschotel Phase 2 en veerset -60mm APEX phase 2.

Alex heeft APEX -40/60mm Phase 2 schokdemperset + veren i.c.m. topschotel Phase 1 en camberbouten. (en zelfs dan staan z'n wielen erg negatief)

zie : http://www.apexsuspension.com/nl/index. ... _catalogue
5 GT Turbo (C405, Phase 2 only) 06.87 / - 40/40 SP150-1010-40 Torsion bar at rear
5 GT Turbo (C405, Phase 2 only) 06.87 / - 60/60 SP150-1020-60 Torsion bar at rear
Clio I 1.8-16V

Levering APEX via http://www.rstrade.nl


Volgens mij ben je voor een goede schroefset iets van 500 euro kwijt ??
Die ook leverbaar zijn voor Phase 1 topschotels hopelijk.

Koni's voor + veren + camberbouten = +/- 350-400 euro ???
En dan nog het gefrutsel i.v.m. camberverstelling / aanpassing montagegaten veerpoot Koni & de net wat kortere veerpootweg van de Koni (*toenk* *toenk* bij elke hobbel omdat ie waarschijnlijk tegen z'n begerenzer aan zit) lijkt mij niet echt de ideale combi. (F)
(een APEX veerpoot heeft langere veerpootweg door kortere zuiger is mij verteld en is daardoor wel mogelijk)

Koop die Koni's nog niet todat je met geluk een setje Phase 2 topschotels kunt kopen (en dus de combi zoals ik kan maken) of een leuke schroefset voor je Phase 1 topschotels.
Laatst gewijzigd door Arco op do 25 sep 2008 10:49, 2 keer totaal gewijzigd.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hmm, chris rijdt toch ook met koni en dan -60 veren?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Uhmm... Met die witte sowieso Koni Phase 2 met -35mm Phase 2 dacht ik.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

ah ok.

trouwens nog 1 ding, de schokdemper gaat toch niet verder inveren? hij komt lager dan -35mm omdat het ph1 schotels zijn en niet omdat de schokdemper zelf verder inveert dan bij een ph2 toch?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Schroefsetjes zijn volgens mij allemaal Phase 1.

En ja, Phase 2 topschotels zijn lastig te vinden, daarom hou ik ze zelf nog maar ff op voorraad :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Schroefsetjes zijn er ook voor phase 2. :)
5 GT Turbo '88 GT5
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

MartijnG schreef:Schroefsetjes zijn volgens mij allemaal Phase 1.

En ja, Phase 2 topschotels zijn lastig te vinden, daarom hou ik ze zelf nog maar ff op voorraad :wink:

Heb er hier ook nog een setje op reserve liggen, die dingen waren nieuw toch niet meer te krijgen dacht ik??
R5GTT. Drive it like you stole it
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik heb nog wel fase 1 koni voor weinag te koop

voor 90 euro mag je ze hebben
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

das mooi sieger, maar met ph1 koni's kun je maar 35mm verlagen, das me te hoog ;)

maar toch bedankt voor het aanbod
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Plaats reactie