
NOS
@chris, ik bedoel zoals tom zegt die lagers 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
aah okeRiël Notermans schreef:@chris, ik bedoel zoals tom zegt die lagers
kevin is er nog optijd bij geweest.

Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Dan was dat tikken wat anders, wil ik daar indirect mee zeggen 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
zou dat de speling niet zijn die op de lagers zat?Riël Notermans schreef:Dan was dat tikken wat anders, wil ik daar indirect mee zeggen
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Zo aan de foto's te beoordelen zou ik mijn geld er niet op zetten. Als je n lager hoort is ie meestal toch echt duidelijk aan de vreet geweest.
die lagers hebben geen zichtbare schade. Op 1 foto lijkt een lagerkap verbrand maar kan olie zijn ook, beetje vertekent beeld.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
nee de lagerschalen zijn het niet zat ook geen slijpsel in de olie
heb vandaag weer gekeken drijfstang van 3e cil is krom en de onderkant van de zuiger tikt tegen een krukwang zal strax ff fotootje maken kijken of je het ken zien zit nog in blok namelijk
heb vandaag weer gekeken drijfstang van 3e cil is krom en de onderkant van de zuiger tikt tegen een krukwang zal strax ff fotootje maken kijken of je het ken zien zit nog in blok namelijk
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
fotootje van de drijfstang en onderkant zuiger 3e cil
http://img167.imageshack.us/img167/5427 ... rompi2.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/8112 ... rtjqq8.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/5427 ... rompi2.jpg
http://img167.imageshack.us/img167/8112 ... rtjqq8.jpg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Toch maar een 2.0 16v erin in plaats van NOS 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je kan lullen wat je wilt, ik vind het toch knap/lef dat die het geprobeerd heeft.
Hij weet nu iig hoever die niet moet gaan zonder aanpassingen

Hij weet nu iig hoever die niet moet gaan zonder aanpassingen

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zo is het inderdaad Luco, hij doet tenminste gewoon wat hij zegt
En op zich ben je er wel op tijd bij met de problemen, vooruit je hebt wel een zuiger en drijfstang aan stront maar als je door was gereden had je zeker weten meer gevolgen gehad denk ik
Succes met de wederopbouw in elk geval

Succes met de wederopbouw in elk geval

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nou ja, die drijfstang kun je wel vervangen door een wat steviger exemplaar. Maar waarom is ie krom? Door 75pk extra geloof ik niet. Een GT kun je op 200+ pk duwen en dat houdt het blok makkelijk als de boel netjes loopt. Heeft ie niet gepingeld, slechte onsteking, etc? Denk dat je het daar moet zoeken: onsteking verlaten, betere kwaliteit onsteking, bougies, en meer benzine misschien. Lijkt alsof ie rake klappen heeft gehad, en misschien zelfs die 75pk extra helemaal niet gehaald heeft.
Nog eens proberen, en kijken of je niet ergens wat kan chippen.
Nog eens proberen, en kijken of je niet ergens wat kan chippen.
-
- Berichten: 693
- Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
- Locatie: Oostvoorne
Zal maar voor een RS blok gaan word wel is waar wat meer aanpassen maar dan heb je constante 172 of 182 pk,maar tog netjes dat je het aan heb gedurfd ik zal het nooit doen 

-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
een betere benzinepomp mischien,ik heb er zoiezo 1 gekocht omdat mijn pomp op leeftijd komt,dus kreeg ik van meerdere het advies om die te vervangen door een betere.Riël Notermans schreef:Nou ja, die drijfstang kun je wel vervangen door een wat steviger exemplaar. Maar waarom is ie krom? Door 75pk extra geloof ik niet. Een GT kun je op 200+ pk duwen en dat houdt het blok makkelijk als de boel netjes loopt. Heeft ie niet gepingeld, slechte onsteking, etc? Denk dat je het daar moet zoeken: onsteking verlaten, betere kwaliteit onsteking, bougies, en meer benzine misschien. Lijkt alsof ie rake klappen heeft gehad, en misschien zelfs die 75pk extra helemaal niet gehaald heeft.
Nog eens proberen, en kijken of je niet ergens wat kan chippen.
de onteking was ook een aanrader,maar dat is iets waar ik me op het gemakje mee bezig hou,ik vraag me af of je andere bobines op een ecu kan aansluiten,iets zegt me dat dat niet zomaar kan,zonder dat ik straks poortjes/aansturingen opblaas van de ecu.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
-
- Berichten: 1383
- Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
- Car: Clio V6, 5 AlpineT
- Locatie: Brouwershaven
- Contacteer:
Ik spotte je vanmiddag nog op je werk, Leuke clio
succes met je project
[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... GE_029.jpg[/img]


[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... GE_029.jpg[/img]
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
idd mooi krom. Zal toch de kop eraf moeten. En effe kijken wat je met je zuiger doet. Met een beetje geluk kun je die gewoon terugzetten. En kun je bij reno losse drijfstangen kopen? Meeste merken niet, dat wordt dan een hele set.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ik zou mijn geld op de koppakking zetten/of de kop zelf waar een giga gat in zit waardoor heel veel koelwater in de cilinder komt en dan een dikke vette waterslag genereert...
Zulke kromme drijfstangen komen niet direct door dat 75 pk kitje...een drijfstang kan wel "iets" hebben...
MAar goed...feit blijft dat het wel een mooie schade is!
PS: heb je wel gelijk verlaagde compressie
nou maar hopen dat ze het allemaal hebben 
Zulke kromme drijfstangen komen niet direct door dat 75 pk kitje...een drijfstang kan wel "iets" hebben...
MAar goed...feit blijft dat het wel een mooie schade is!

PS: heb je wel gelijk verlaagde compressie

-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
drijfstangen gaan per 4 kost 90 euro zuiger 100 lagerschalen 30 koppakking 50
-
- Berichten: 3934
- Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
- Car: Megane coupe ph1 16V
- Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
- Contacteer:
mischien andere soort motorolie?om het beter te smeren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Ik denk niet dat dat allemaal een probleem is. De verbranding is te fel, niet mooi, KNAL/Pingel, kapot.
Ik zette mijn zinnen erop een manier te vinden wat te tweaken aan de instellingen van onsteking/injectie tijdens de NOS shoot, volgens mij kun je er dan best veilig fun en plezier van hebben.
Ik zette mijn zinnen erop een manier te vinden wat te tweaken aan de instellingen van onsteking/injectie tijdens de NOS shoot, volgens mij kun je er dan best veilig fun en plezier van hebben.
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
vandaag weer ff bezig geweest
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2623/p2270038ob1.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2447/p2270040jk3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4651/p2270041vj3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2293/p2270046tn5.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4219/p2270047xw1.jpg[/img]
morgen alles schoonmaken enz en dan hopen dat k zaterdag alles heb flink doorknallen zaredagavond rijden als het beetje meezit
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2623/p2270038ob1.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2447/p2270040jk3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4651/p2270041vj3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2293/p2270046tn5.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4219/p2270047xw1.jpg[/img]
morgen alles schoonmaken enz en dan hopen dat k zaterdag alles heb flink doorknallen zaredagavond rijden als het beetje meezit
-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
vanavond alles schoongemaakt pakkingvlakken opgeschuurt zuigerpennen uit de drijfstangen geperst zuigers in de remolie gezet zuigerpennen in de vriezer hopen dat morgen alles er is
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
- Locatie: Dinxperlo
- Contacteer:
Erg interessant project en idd heb je wel lef nodig! Leuk om uit te proberen als je toch de tijd en de materialen hebt om het voor weinig geld weer lopend te krijgen 

-
- Berichten: 21
- Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
- Contacteer:
sinds gister half 5 rijd me autootje weer
vrijdagavond de zuigers erin gezet cilinderkop erop lagerschalen erin gezet zaterdagochtend op het gemakkie verder gegaan cartertje erop distributie erom kleppen gestelt alle stekkertjes terug geplaats koelvloeistof erin ontluchten nieuwe olie paar x gestart zonder aan te laten slaan en daarna met onstking aangesloten
en in 1 aan kat lekte nog beetje op het spruitstuk ff lekvrij gemaakt maar loop weer als een zonnetje 

vrijdagavond de zuigers erin gezet cilinderkop erop lagerschalen erin gezet zaterdagochtend op het gemakkie verder gegaan cartertje erop distributie erom kleppen gestelt alle stekkertjes terug geplaats koelvloeistof erin ontluchten nieuwe olie paar x gestart zonder aan te laten slaan en daarna met onstking aangesloten


-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
- Locatie: Leende NB
goed bezig maat 
