NOS

Vertel hier alles over je project.
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

@chris, ik bedoel zoals tom zegt die lagers :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Riël Notermans schreef:@chris, ik bedoel zoals tom zegt die lagers :)
aah oke

kevin is er nog optijd bij geweest. :)
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan was dat tikken wat anders, wil ik daar indirect mee zeggen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Dan was dat tikken wat anders, wil ik daar indirect mee zeggen :)
zou dat de speling niet zijn die op de lagers zat?
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Zo aan de foto's te beoordelen zou ik mijn geld er niet op zetten. Als je n lager hoort is ie meestal toch echt duidelijk aan de vreet geweest.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Gast

die lagers hebben geen zichtbare schade. Op 1 foto lijkt een lagerkap verbrand maar kan olie zijn ook, beetje vertekent beeld.
kevin -clio
Berichten: 21
Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
Contacteer:

nee de lagerschalen zijn het niet zat ook geen slijpsel in de olie
heb vandaag weer gekeken drijfstang van 3e cil is krom en de onderkant van de zuiger tikt tegen een krukwang zal strax ff fotootje maken kijken of je het ken zien zit nog in blok namelijk
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Zoooww, die drijfstang 's aardig vertiefd..... :lol:

Heeft toch een aardige klap gehad allemaal (N) :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Toch maar een 2.0 16v erin in plaats van NOS :lol:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dnns
Berichten: 1855
Lid geworden op: ma 20 aug 2007 20:14
Locatie: Arnhem.

Die drijfstand is lekker krom. Was het NOS gebeuren toch allemaal niet zo slim ??
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Je kan lullen wat je wilt, ik vind het toch knap/lef dat die het geprobeerd heeft. (Y)
Hij weet nu iig hoever die niet moet gaan zonder aanpassingen :p
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zo is het inderdaad Luco, hij doet tenminste gewoon wat hij zegt :D En op zich ben je er wel op tijd bij met de problemen, vooruit je hebt wel een zuiger en drijfstang aan stront maar als je door was gereden had je zeker weten meer gevolgen gehad denk ik :wink:

Succes met de wederopbouw in elk geval :)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Nou ja, die drijfstang kun je wel vervangen door een wat steviger exemplaar. Maar waarom is ie krom? Door 75pk extra geloof ik niet. Een GT kun je op 200+ pk duwen en dat houdt het blok makkelijk als de boel netjes loopt. Heeft ie niet gepingeld, slechte onsteking, etc? Denk dat je het daar moet zoeken: onsteking verlaten, betere kwaliteit onsteking, bougies, en meer benzine misschien. Lijkt alsof ie rake klappen heeft gehad, en misschien zelfs die 75pk extra helemaal niet gehaald heeft.

Nog eens proberen, en kijken of je niet ergens wat kan chippen.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Cleaned_Clio_16v
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 27 nov 2006 13:05
Locatie: Oostvoorne

Zal maar voor een RS blok gaan word wel is waar wat meer aanpassen maar dan heb je constante 172 of 182 pk,maar tog netjes dat je het aan heb gedurfd ik zal het nooit doen :lol:
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Riël Notermans schreef:Nou ja, die drijfstang kun je wel vervangen door een wat steviger exemplaar. Maar waarom is ie krom? Door 75pk extra geloof ik niet. Een GT kun je op 200+ pk duwen en dat houdt het blok makkelijk als de boel netjes loopt. Heeft ie niet gepingeld, slechte onsteking, etc? Denk dat je het daar moet zoeken: onsteking verlaten, betere kwaliteit onsteking, bougies, en meer benzine misschien. Lijkt alsof ie rake klappen heeft gehad, en misschien zelfs die 75pk extra helemaal niet gehaald heeft.

Nog eens proberen, en kijken of je niet ergens wat kan chippen.
een betere benzinepomp mischien,ik heb er zoiezo 1 gekocht omdat mijn pomp op leeftijd komt,dus kreeg ik van meerdere het advies om die te vervangen door een betere.

de onteking was ook een aanrader,maar dat is iets waar ik me op het gemakje mee bezig hou,ik vraag me af of je andere bobines op een ecu kan aansluiten,iets zegt me dat dat niet zomaar kan,zonder dat ik straks poortjes/aansturingen opblaas van de ecu.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Ik spotte je vanmiddag nog op je werk, Leuke clio (Y) succes met je project :smoke:

[img]http://i188.photobucket.com/albums/z183 ... GE_029.jpg[/img]
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd mooi krom. Zal toch de kop eraf moeten. En effe kijken wat je met je zuiger doet. Met een beetje geluk kun je die gewoon terugzetten. En kun je bij reno losse drijfstangen kopen? Meeste merken niet, dat wordt dan een hele set.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Marcel B.
Berichten: 6751
Lid geworden op: do 4 apr 2002 0:00
Locatie: Nieuw Vennep

khoop dat je er nog ff lol van hebt gehad, anders was het wel een beetje zinloos ;)
PtrGte
Berichten: 1550
Lid geworden op: di 25 feb 2003 16:20
Locatie: Made
Contacteer:

Ik zou mijn geld op de koppakking zetten/of de kop zelf waar een giga gat in zit waardoor heel veel koelwater in de cilinder komt en dan een dikke vette waterslag genereert...

Zulke kromme drijfstangen komen niet direct door dat 75 pk kitje...een drijfstang kan wel "iets" hebben...

MAar goed...feit blijft dat het wel een mooie schade is! :beer:

PS: heb je wel gelijk verlaagde compressie :wink: nou maar hopen dat ze het allemaal hebben :)
kevin -clio
Berichten: 21
Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
Contacteer:

drijfstangen gaan per 4 kost 90 euro zuiger 100 lagerschalen 30 koppakking 50
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

mischien andere soort motorolie?om het beter te smeren.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Ik denk niet dat dat allemaal een probleem is. De verbranding is te fel, niet mooi, KNAL/Pingel, kapot.

Ik zette mijn zinnen erop een manier te vinden wat te tweaken aan de instellingen van onsteking/injectie tijdens de NOS shoot, volgens mij kun je er dan best veilig fun en plezier van hebben.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Velocity
Berichten: 315
Lid geworden op: za 1 apr 2006 17:03

Nette clio!
Maar, die is wel degelijk een stuk sneller dan de "normale" 90pk versie...

Het lef heb je wel, gaaf project!
kevin -clio
Berichten: 21
Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
Contacteer:

vandaag weer ff bezig geweest

[img]http://img443.imageshack.us/img443/2623/p2270038ob1.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2447/p2270040jk3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4651/p2270041vj3.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/2293/p2270046tn5.jpg[/img]
[img]http://img443.imageshack.us/img443/4219/p2270047xw1.jpg[/img]

morgen alles schoonmaken enz en dan hopen dat k zaterdag alles heb flink doorknallen zaredagavond rijden als het beetje meezit
Glenn
Berichten: 115
Lid geworden op: ma 1 dec 2003 19:33

oink ?? twee stuks krom ?
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Alles bij elkaar valt het nog mee, als ik die 2 drijfstangen zo zie had er veel meer kapot kunnen gaan :p
kevin -clio
Berichten: 21
Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
Contacteer:

vanavond alles schoongemaakt pakkingvlakken opgeschuurt zuigerpennen uit de drijfstangen geperst zuigers in de remolie gezet zuigerpennen in de vriezer hopen dat morgen alles er is
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

En als tie weer rijdt,dan weer NOS d'r op? :)
MaSteR Clio
Berichten: 324
Lid geworden op: zo 12 dec 2004 22:10
Locatie: Dinxperlo
Contacteer:

Erg interessant project en idd heb je wel lef nodig! Leuk om uit te proberen als je toch de tijd en de materialen hebt om het voor weinig geld weer lopend te krijgen (Y)
kevin -clio
Berichten: 21
Lid geworden op: za 16 feb 2008 8:44
Contacteer:

sinds gister half 5 rijd me autootje weer :)
vrijdagavond de zuigers erin gezet cilinderkop erop lagerschalen erin gezet zaterdagochtend op het gemakkie verder gegaan cartertje erop distributie erom kleppen gestelt alle stekkertjes terug geplaats koelvloeistof erin ontluchten nieuwe olie paar x gestart zonder aan te laten slaan en daarna met onstking aangesloten :worship: en in 1 aan kat lekte nog beetje op het spruitstuk ff lekvrij gemaakt maar loop weer als een zonnetje :biertjuh:
Hardcore RS
Berichten: 464
Lid geworden op: di 16 jan 2007 16:17
Locatie: Leende NB

goed bezig maat :worship:
Plaats reactie