Ilsjes Clio1.4
-
- Moderator
- Car: MB
harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Spietje kan er maar in 1 richting uit!Tom schreef:harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen
Project: GTT Blue Sport
Frits schreef:Spietje kan er maar in 1 richting uit!Tom schreef:harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen

hahahaha
heel mooi
nou ga dan maar verder proberen!

Hoezo kan die niet 2 kanten op? Ik heb daar nog nooit op gelet, is ook niet zo volgens mij, dat ie maar 1 kant op kan. gewoon een goede maat drijver is eigenlijk het makkelijkst, zodat je m niet vaster slaat.
*zucht....Het wil echt niet lukken, grotere hamer, dikkere spijker kop eraf geslepen niks! kan ik dit uitboren ofzo?
-
bij mij bestond het spietje uit 2 delen. Een omhulsel en een pinnetje erdoorheen.SpiNd0o schreef:*zucht....Het wil echt niet lukken, grotere hamer, dikkere spijker kop eraf geslepen niks! kan ik dit uitboren ofzo?
Ja idd, maar je kan de hele remjam er in 1x uitrossen.
-
- Über-Spammer
is toch niet zo moeilijk lijkt me. wellicht heb je hem heel erg vastgeslagen met je scherp voorwerp. gewoon even proberen.
volgens mij zit er wel lichtelijk verschil tussen de gaten. als je je as 180 graden verdraait, zag ik dat de gaten bij mij niet exact overeenkwamen met elkaar. echter dit heeft met montage te maken en niet met demontage
volgens mij zit er wel lichtelijk verschil tussen de gaten. als je je as 180 graden verdraait, zag ik dat de gaten bij mij niet exact overeenkwamen met elkaar. echter dit heeft met montage te maken en niet met demontage

-
Gebruik eens een goede diameter doorslag ipv een afgeslepen spijker, dan kun je zo hard met de hamer erop rammen als je wil. De diameter moet zo groot zijn, dat deze net door het gat past, dan sla je de in elkaar gedraaide spietjes tegelijkertijd uit.
Er zijn trouwens twee soorten meen ik: Eén soort is een "enkel in elkaar gerold plaatje". De ander bestaat eigenlijk uit twee spietjes, deze zijn dan in elkaar "gedraaid".
Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd met een afgeslepen spijker, maar dat lukte toen ook niet. Toen een setje doorslagen van Stahlwille gekocht en met een paar ferme slagen was dat spietje er zo uit. Het metaal van een doorslag is ook een stuk kwalitatiever dan dat van een spijker! Ik weet zeker dat het met een doorslag moet lukken
Er zijn trouwens twee soorten meen ik: Eén soort is een "enkel in elkaar gerold plaatje". De ander bestaat eigenlijk uit twee spietjes, deze zijn dan in elkaar "gedraaid".
Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd met een afgeslepen spijker, maar dat lukte toen ook niet. Toen een setje doorslagen van Stahlwille gekocht en met een paar ferme slagen was dat spietje er zo uit. Het metaal van een doorslag is ook een stuk kwalitatiever dan dat van een spijker! Ik weet zeker dat het met een doorslag moet lukken
-
- Über-Spammer
er ziin idd 2 soorten. de oude versie had 2 stiftjes, de nieuwe zijn al uit een stuk 

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Hij is er al uit 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ach ja jordi slaat gewoon als een mietje
, ik ging ff langs en na nog geen half uur had ik hem er al uit
, natuurlijk ff fototje gemaakt
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202655.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202721.jpg[/img]
heb nog geprobeerd die as met de 3 spies erin te zetten maar er zat echt geen beweging in gewoon, morgen maar naar de dealer

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202655.jpg[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202721.jpg[/img]
heb nog geprobeerd die as met de 3 spies erin te zetten maar er zat echt geen beweging in gewoon, morgen maar naar de dealer

hahaha je had gewoon mazzel dat ik hem warm gemaakt had voor je
kruiskop schroevendraaier was uiteindelijk de winnaar
2maten afgeslepen spijkers, priem en wat nogmeer gebruikt maargoed, Bedankt martijn en peter
trouwens kan dit door iemand veranderd worden naar een project topic aangezien het een beginnend project is is dit een mooie intro dacht ik zo

kruiskop schroevendraaier was uiteindelijk de winnaar

trouwens kan dit door iemand veranderd worden naar een project topic aangezien het een beginnend project is is dit een mooie intro dacht ik zo

-
- Contacteer:
plop dat ding er nou ff in dan
moet zo gaan
dit doen wij in de werkplaats genoeg zo onder de auto
moet zo gaan
dit doen wij in de werkplaats genoeg zo onder de auto
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
je hebt toch al een projecttopic Spindoo?
Naja sven, lijkt een borgring aan die kant, snap niet dat ie er uberhaupt uit is gekomen. Maar wat eruit gaat moet er ook weer in kunnen 

kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald

dit is de clio van zijn vriendinPaul1916v
je hebt toch al een projecttopic Spindoo?

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ah ok! even niet opgelet 
staat al in projecten zie ik..iemand is me voor geweest

staat al in projecten zie ik..iemand is me voor geweest

zonde.Petertje5 schreef:kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald![]()
Die as zit 'vast' tussen je wiel en de bak, die valt er echt niet tussenuit.
Volgens mij had je best hiermee verder kunnen rijden, of anders die plaat dicht tikken

-
- Über-Spammer
ja idd, het kan wel wat verschuiven, maar zal er zelfs met de gekste bewegingen niet uitvallen 

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
welke sloop is dat die nieuwe assen verkoopt voor 20 euroPetertje5 schreef:kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald![]()

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ok oke 2ehands asje, niet te bijdehand heLuco/Alpine-racer schreef:welke sloop is dat die nieuwe assen verkoopt voor 20 euroPetertje5 schreef:kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald![]()
![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
Aha, daarom probeerde ie mij vandaag misschien te bellen?! Goed geregeld hoor
Nu er weer ff inploppen en de rest monteren...
Ik hoor het wel als hulp nodig is...(morgen vrij
)

Ik hoor het wel als hulp nodig is...(morgen vrij

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Hoe heb je die slotbouten v/d wielen nu los gehaald?
Wat een gekloot man, voor die fuseekogeltjes.
hey petertje, bedank he
Net APK gedaan want martijn en ik hebben vanochtend nieuwe as erop gezet en alles vast gedraait (meer martijn dan ik) maar goed
Heb je aan die moer lopen draaien bij die stang van het stuur
Die heb je half los gekregen en zit nu als een huis! Alles was verder goed bij de apk dus behalve die verdomde moer! ga dus morgen ofzo even gas brander erlangs halen om die klote plastic rand eruit te stoken want martijn en ik werden vandaag er helemaal sjaggie van!

Net APK gedaan want martijn en ik hebben vanochtend nieuwe as erop gezet en alles vast gedraait (meer martijn dan ik) maar goed

Heb je aan die moer lopen draaien bij die stang van het stuur

Die heb je half los gekregen en zit nu als een huis! Alles was verder goed bij de apk dus behalve die verdomde moer! ga dus morgen ofzo even gas brander erlangs halen om die klote plastic rand eruit te stoken want martijn en ik werden vandaag er helemaal sjaggie van!
haha heb de kop die erbij hoort gevondenFrits Clio 16v schreef:Hoe heb je die slotbouten v/d wielen nu los gehaald?

Nouja om toch even positief te zijn naast het feit dat die ene moer nog niet helemaal vast zit rijdt hij een stuk soepeler dan eerst en is hij lekker vlot, net even maar fototjes gemaakt van de auto zelf! hij is verlaagt aan de voorkant trouwens kwamen we achter!
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00579.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00578.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00580.JPG[/img]
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00581.JPG[/img]
ze wordt binnenkort ook lid

hey dat leek op dat moment de beste optieSpiNd0o schreef:hey petertje, bedank he![]()
Net APK gedaan want martijn en ik hebben vanochtend nieuwe as erop gezet en alles vast gedraait (meer martijn dan ik) maar goed![]()
Heb je aan die moer lopen draaien bij die stang van het stuur![]()
Die heb je half los gekregen en zit nu als een huis! Alles was verder goed bij de apk dus behalve die verdomde moer! ga dus morgen ofzo even gas brander erlangs halen om die k*%$e plastic rand eruit te stoken want martijn en ik werden vandaag er helemaal sjaggie van!

-
- Über-Spammer
Ik werd er inderdaad niet helemaal vrolijk van...maar goed, dan maar een paar
om het weer te vergeten he
Ach...het komt allemaal vast wel weer goed, het duurt nu alleen ff.
Volgende keer als er iets aan die Clio moet worden vervangen...bel dan meteen ff

Ach...het komt allemaal vast wel weer goed, het duurt nu alleen ff.
Volgende keer als er iets aan die Clio moet worden vervangen...bel dan meteen ff