Ilsjes Clio1.4

Vertel hier alles over je project.
Tom
Moderator
Car: MB

harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Tom schreef:harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen
Spietje kan er maar in 1 richting uit!
PtrGte
Contacteer:

Frits schreef:
Tom schreef:harder meppen. Met een goede diameter doorslag en een iets zwaardere hammer tik je dat ding er zo uit. Je kunt de aandrijfas ook draaien en het van de andere kant proberen
Spietje kan er maar in 1 richting uit!
:~
Jordi

hahahaha :lol: heel mooi :D nou ga dan maar verder proberen!
Riël
Über-Spammer

Hoezo kan die niet 2 kanten op? Ik heb daar nog nooit op gelet, is ook niet zo volgens mij, dat ie maar 1 kant op kan. gewoon een goede maat drijver is eigenlijk het makkelijkst, zodat je m niet vaster slaat.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jordi

*zucht....Het wil echt niet lukken, grotere hamer, dikkere spijker kop eraf geslepen niks! kan ik dit uitboren ofzo?
Steven(stk)

SpiNd0o schreef:*zucht....Het wil echt niet lukken, grotere hamer, dikkere spijker kop eraf geslepen niks! kan ik dit uitboren ofzo?
bij mij bestond het spietje uit 2 delen. Een omhulsel en een pinnetje erdoorheen.
Riël
Über-Spammer

Ja idd, maar je kan de hele remjam er in 1x uitrossen.
Jean-Paul-S
Über-Spammer

is toch niet zo moeilijk lijkt me. wellicht heb je hem heel erg vastgeslagen met je scherp voorwerp. gewoon even proberen.

volgens mij zit er wel lichtelijk verschil tussen de gaten. als je je as 180 graden verdraait, zag ik dat de gaten bij mij niet exact overeenkwamen met elkaar. echter dit heeft met montage te maken en niet met demontage :)
Turbo-Peer

Gebruik eens een goede diameter doorslag ipv een afgeslepen spijker, dan kun je zo hard met de hamer erop rammen als je wil. De diameter moet zo groot zijn, dat deze net door het gat past, dan sla je de in elkaar gedraaide spietjes tegelijkertijd uit.
Er zijn trouwens twee soorten meen ik: Eén soort is een "enkel in elkaar gerold plaatje". De ander bestaat eigenlijk uit twee spietjes, deze zijn dan in elkaar "gedraaid".

Ik heb het zelf ook een keer geprobeerd met een afgeslepen spijker, maar dat lukte toen ook niet. Toen een setje doorslagen van Stahlwille gekocht en met een paar ferme slagen was dat spietje er zo uit. Het metaal van een doorslag is ook een stuk kwalitatiever dan dat van een spijker! Ik weet zeker dat het met een doorslag moet lukken
Jean-Paul-S
Über-Spammer

er ziin idd 2 soorten. de oude versie had 2 stiftjes, de nieuwe zijn al uit een stuk :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hij is er al uit :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MisterX
Car: R26R

Nu al? :lol:
Petertje5

ach ja jordi slaat gewoon als een mietje :p , ik ging ff langs en na nog geen half uur had ik hem er al uit :) , natuurlijk ff fototje gemaakt

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202655.jpg[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... 202721.jpg[/img]

heb nog geprobeerd die as met de 3 spies erin te zetten maar er zat echt geen beweging in gewoon, morgen maar naar de dealer :)
Jordi

hahaha je had gewoon mazzel dat ik hem warm gemaakt had voor je :lol:
kruiskop schroevendraaier was uiteindelijk de winnaar :p 2maten afgeslepen spijkers, priem en wat nogmeer gebruikt maargoed, Bedankt martijn en peter :worship:

trouwens kan dit door iemand veranderd worden naar een project topic aangezien het een beginnend project is is dit een mooie intro dacht ik zo :biertjuh:
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

plop dat ding er nou ff in dan
moet zo gaan

dit doen wij in de werkplaats genoeg zo onder de auto
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je hebt toch al een projecttopic Spindoo?
Riël
Über-Spammer

Naja sven, lijkt een borgring aan die kant, snap niet dat ie er uberhaupt uit is gekomen. Maar wat eruit gaat moet er ook weer in kunnen :p
Petertje5

kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald :)
Paul1916v

je hebt toch al een projecttopic Spindoo?
dit is de clio van zijn vriendin :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ah ok! even niet opgelet :)

staat al in projecten zie ik..iemand is me voor geweest :)
Petertje5

dan zullen we binnekort maar eens foto's van de auto maken :lol:
Riël
Über-Spammer

Petertje5 schreef:kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald :)
zonde.

Die as zit 'vast' tussen je wiel en de bak, die valt er echt niet tussenuit.
Volgens mij had je best hiermee verder kunnen rijden, of anders die plaat dicht tikken :S
Jean-Paul-S
Über-Spammer

ja idd, het kan wel wat verschuiven, maar zal er zelfs met de gekste bewegingen niet uitvallen :)
Petertje5

tja hij heeft nu voor 20 euro een nieuwe as, en dan weet je cker dat het goed zit, zou ik ook doen :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Petertje5 schreef:kleine update, jordi is langs de garage gegaan en het blijkt dus dat de plaat die de as vasthield krom was, dus de monteur zei dat als ie hem erin zou zetten dat ie er weer zo uit zou kunnen vallen, en dat ie er geen garantie op zou krijgen, dus heeft jordi op de sloop een nieuwe as gehaald :)
welke sloop is dat die nieuwe assen verkoopt voor 20 euro :p :lol: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tim
Car: E36 M3

Dan moet ik daar ook even een linkeraandrijfasje scoren :P
Petertje5

Luco/Alpine-racer schreef:
welke sloop is dat die nieuwe assen verkoopt voor 20 euro :p :lol: (0)
ok oke 2ehands asje, niet te bijdehand he :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

:lol: :lol: :lol: (0)
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
MartijnG
Über-Spammer

Aha, daarom probeerde ie mij vandaag misschien te bellen?! Goed geregeld hoor (Y) Nu er weer ff inploppen en de rest monteren...

Ik hoor het wel als hulp nodig is...(morgen vrij ;) )
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Frits Clio 16v

Hoe heb je die slotbouten v/d wielen nu los gehaald?
Wat een gekloot man, voor die fuseekogeltjes.
Petertje5

ach ja, hij is nu bezig met martijn als het goed is dus met een beetje mazzel komen ze straks rijdend en al hierheen :lol:
Jordi

hey petertje, bedank he |:
Net APK gedaan want martijn en ik hebben vanochtend nieuwe as erop gezet en alles vast gedraait (meer martijn dan ik) maar goed :beer:

Heb je aan die moer lopen draaien bij die stang van het stuur :gun:
Die heb je half los gekregen en zit nu als een huis! Alles was verder goed bij de apk dus behalve die verdomde moer! ga dus morgen ofzo even gas brander erlangs halen om die klote plastic rand eruit te stoken want martijn en ik werden vandaag er helemaal sjaggie van!
Jordi

Frits Clio 16v schreef:Hoe heb je die slotbouten v/d wielen nu los gehaald?
Wat een gekloot man, voor die fuseekogeltjes.
haha heb de kop die erbij hoort gevonden :p maar is een oud ding waar nu al 2 vd 3 pinnen uit missen oftewel rot ding!

Nouja om toch even positief te zijn naast het feit dat die ene moer nog niet helemaal vast zit rijdt hij een stuk soepeler dan eerst en is hij lekker vlot, net even maar fototjes gemaakt van de auto zelf! hij is verlaagt aan de voorkant trouwens kwamen we achter!

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00579.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00578.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00580.JPG[/img]

[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... C00581.JPG[/img]

ze wordt binnenkort ook lid (L)
Petertje5

SpiNd0o schreef:hey petertje, bedank he |:
Net APK gedaan want martijn en ik hebben vanochtend nieuwe as erop gezet en alles vast gedraait (meer martijn dan ik) maar goed :beer:

Heb je aan die moer lopen draaien bij die stang van het stuur :gun:
Die heb je half los gekregen en zit nu als een huis! Alles was verder goed bij de apk dus behalve die verdomde moer! ga dus morgen ofzo even gas brander erlangs halen om die k*%$e plastic rand eruit te stoken want martijn en ik werden vandaag er helemaal sjaggie van!
hey dat leek op dat moment de beste optie :p dus nog totaal geen beweging in gekregen nee? mwa komt wel goed (D)
MartijnG
Über-Spammer

Ik werd er inderdaad niet helemaal vrolijk van...maar goed, dan maar een paar :biertjuh: om het weer te vergeten he :D

Ach...het komt allemaal vast wel weer goed, het duurt nu alleen ff.
Volgende keer als er iets aan die Clio moet worden vervangen...bel dan meteen ff :lol: :wink:
Plaats reactie