ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Riël
Über-Spammer

Luco/Alpine-racer schreef:
Riël Notermans schreef:Dan leg jij me maar enes uit, wat de fabriek, als de auto al op de weg staat, nog toevoegd aan de mileage-kosten van de auto.

Feitelijk dus een flutonderzoek, dat kan gewoon niet.

Dat de productieomstandigheden in Azie anders zijn, kan ik in komen.
wat denk je van de ontwikkelingskosten van die prius :~ :~ :~ :~
voordat ze eindelijk zover waren heeft dat een heleboel energie en dus uitstoot gekost
eigenlijk vervuilt een prius dubbel
benzine en electromotor
ja das lekker milieuvriendelijk (S) (S) (S)
toyota probeert hem alleen maar in de markt te zetten
net als die suv
jaja lekker milieuvriendelijk |: |:
:bonk:

Ben uberhaupt blij dat iemand t durft
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
-PAZ-
Über-Spammer

Xabre schreef:
Luco/Alpine-racer schreef:ja als je niks meer kunt worden in het leven wordt je agent

wat ik zou doen
nog 100 keer op en neer fietsen over de stoep en alle 100 keer voor laten komen :D :D :D :D :D :D
met foto's erbij van de opgebroken straat
filmpjuhh (0) http://www.geenstijl.tv/2007/05/rutger_ ... rs_in.html
:D :D :D (Y) Die rat op de brommer kon het niet echt warderen :lol: :lol:
R5GTT. Drive it like you stole it
Miekje16V

Even van de andere kant belichten...

Stel je bent een kind van 5 en komt vrolijk dartelend het schoolplein af. En vervolgens wordt je net buiten het hek van het schoolplein omver gereden door een fietser die te beroerd is 1 minuutje om te fietsen... vind je dan nog dat je op de stoep mag fietsen??? Regels zijn regels toch? 8)

Kijk ok... die agenten hadden natuurlijk ook aan het begin van de straat kunnen gaan staan maar Nederlanders kennende, stappen ze toch weer op de stalen ros zodra ze uit het zicht zijn. (F)
RoyH

Een kind van 5 hoort niet echt dartelend alleen richting de straat te gaan lijkt me :P en anders staan daar altijd ouders te wachten ;)

Dit is gewoon een trieste actie van de politie. Dan moeten ze eigenlijk ook kleuters op een 3 wieler een boete geven want die fietsen toch ook op de stoep?
Reno-loos
Ferdy
Über-Spammer

tja, lekker doortrekken in het overdrevene (Y)

:gaap:
Miekje16V

RoyH schreef:Een kind van 5 hoort niet echt dartelend alleen richting de straat te gaan lijkt me :P en anders staan daar altijd ouders te wachten ;)

Dit is gewoon een trieste actie van de politie. Dan moeten ze eigenlijk ook kleuters op een 3 wieler een boete geven want die fietsen toch ook op de stoep?
Dus jij beweert dat een kind al aansprakelijk gehouden kan worden voor zijn dartel en driewielgedrag :lol:
Riël
Über-Spammer

Je mag niet op de stoep fietsen.
Luie donders, lopen! :smoke:
Egon

Riël Notermans schreef:Je mag niet op de stoep fietsen.
Luie donders, lopen! :smoke:
wat een waarheid, maar zielig vind ik het wel om op deze manier fietsers buiten het zicht op te vangen.

oplossing zou zijn om een tijdelijk fietspad te maken van planken.
Hoeft er niemand over de stoep te fietsen, geen gevaar voor dartelende kinderen van 5 en geen bekeuringen. :)
Miekje16V

Ja helemaal mee eens maar ik blijf erbij dat wij Nederlanders een eigenwijs en steeds minder sociaal (lees normen en waarden) volk zijn geworden. :smoke: Een negatief bijverschijnsel van de individualisatie. :wink:

En nee, ik ben geen geitenwollensok :p Merk dat ik zelf ook vaak lak heb aan regels die er nu eenmaal zijn.... maar ik zeik niet wanneer ik daarop wordt aangesproken of voor wordt beboet. :wink:
Bart GTT

RoyH schreef: En het hele klimaatveranderingsgebeuren: ik persoonlijk denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Wij dragen er zeker aan bij, die uitstoot KAN gewoon niet goed zijn voor het milieu, maar zoals al eerder gezegd er hebben al ergere veranderingen plaats gevonden. In de middeleeuwen bijvoorbeeld was het nog een paar graden warmer dan nu, hadden ze toen auto's/fabrieken/etc.? De laatste keer dat ik in de boeken keek niet ;) tevens is er in het afgelopen milennium nog een kleine ijstijd geweest waar de mens ook niet aan bijgedragen kan hebben. En CO2 uitstoot is tevens een natuurlijk iets (mest).

Er zwerft ook nog een docu rond waarbij de docu van Al Gore weer onderuit gehaald wordt en dat het inderdaad allemaal een groot complot is (welke vervolgens door andere geleerden weer onderuit gehaald wordt etc.).

Ik vind het allemaal heel interessante materie maar helaas zullen wij er zelf waarschijnlijk niet achterkomen hoe het precies in elkaar steekt.

Ik heb hem even opgezocht: Global Warming Swindle

Er moet ook ergens een film zijn van 45 minuten maar die kon ik zo snel niet vinden...
Bart GTT

Clio lady schreef:En nee, ik ben geen geitenwollensok

Eh, het is een geitenharensok, een geit heeft geen wol... :p (0)
Riël
Über-Spammer

Clio lady schreef:Ja helemaal mee eens maar ik blijf erbij dat wij Nederlanders een eigenwijs en steeds minder sociaal (lees normen en waarden) volk zijn geworden. :smoke: Een negatief bijverschijnsel van de individualisatie. :wink:

En nee, ik ben geen geitenwollensok :p Merk dat ik zelf ook vaak lak heb aan regels die er nu eenmaal zijn.... maar ik zeik niet wanneer ik daarop wordt aangesproken of voor wordt beboet. :wink:
Klopt wel wat je zegt.
Neem een voorbeeld aan de Duitsers ... maarja, een beetje individualisatie is weer een sterk punt van ons klein rotlandje ...
Siempie

Bart GTT schreef:

En de sok is ook niet van geiten haar, maar van schapen wol.
Miekje16V

Siempie schreef:
Bart GTT schreef:

En de sok is ook niet van geiten haar, maar van schapen wol.
Geitenwollensok moet hier gelezen worden in figuurlijke en niet in letterlijke zin :wink: ... bekende Nederlandse uitdrukking toch:
"geitenwollensokkentype", wordt vaak over maatschappelijk werkers gezegd zoals die Sjakie uit de Flodders. :lol:

http://plakplaats.topcities.com/Geitenw ... nsief.html
Laatst gewijzigd door Miekje16V op do 10 mei 2007 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

Riël Notermans schreef:Ach, het is toch goed het er zo af en toe eens over te hebben? :)

Had je m al gezien, Merijn?
hier staat ie ook tussen de downloads :)
Riël
Über-Spammer

"een geitenwollen sok is een wollen sok met geitenharen verstevigd"

nou kijk, nou leren we nog eens wat.
Riël
Über-Spammer

Ferdy schreef:
Riël Notermans schreef:Ach, het is toch goed het er zo af en toe eens over te hebben? :)

Had je m al gezien, Merijn?
hier staat ie ook tussen de downloads :)
Tof, wel weer eens een gesprekskringetje waard als jullie m gezien hebben :)
Ferdy
Über-Spammer

an inconvenient truth al gezien ?
Riël
Über-Spammer

ja, maar vind ik minder interessant als de autobranche.
Ik geloof die gore wel an sich. En vind t wel een sympathieke vent.
Miekje16V

Hey ik heb een nieuw discussieonderwerp voor zolang als jullie die shit over die electrische auto nog niet hebben gezien. :wink: .

Voor mijn studie moet ik een artikel schrijven over het volgende sociale probleem:
Hoe kunnen we meer geluk ontlenen aan de groeiende welvaart???
Het is namelijk zo dat de welvaart in Nederland de afgelopen 50 jaar verdubbeld is maar dat we niet twee keer zo gelukkig zijn geworden. Hoe kan dit en wat zou ervoor zorgen dat we gelukkiger worden? (F)

Ik zou het erg waarderen als jullie hierover eens wat willen zeggen :wink:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik wil er wel wat op zeggen, maar ben bang dat ik dan een hoop commentaar krijg :D En laten we die discussie nou maar niet aanwakkeren :wink: Zou goed, ik zeg het toch heel zachtjes...weg met (de meeste) allochtonen in Nederland. Daar wordt IK gelukkiger van
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Miekje16V

Ehm Martijn, dat was idd niet de discussie waarop ik zat te wachten maar ik vat hem dan maar zo op dat je het vervelend vindt dat de groeiende welvaart ervoor zorgt dat er in Nederland ook steeds minder ruimte beschikbaar is. :p

Mijn vraag had meer betrekking op factoren die ervoor zorgen dat we, ondanks de verbeterde economie niet veel gelukkiger worden.
Egon

Clio lady schreef:Hey ik heb een nieuw discussieonderwerp voor zolang als jullie die shit over die electrische auto nog niet hebben gezien. :wink: .

Voor mijn studie moet ik een artikel schrijven over het volgende sociale probleem:
Het is namelijk zo dat de welvaart in Nederland de afgelopen 50 jaar verdubbeld is maar dat we niet twee keer zo gelukkig zijn geworden. Hoe kan dit en wat zou ervoor zorgen dat we gelukkiger worden? (F)

oke, even wat filosofisch geouwehoer:

geluk en welvaard zijn 2 totaal verschillende zaken.
Het hebben van geld opzich, maakt niet gelukkig.
het NIET hebben van geld kan veel zorgen geven, maar brengt mensen nader tot elkaar.

Ik kan dit bevestigen nav mijn oost europa reizen waar ik tevens vrijwilligerswerk heb gedaan en nav mijn werkzaamheden in een ziekenhuis in Recife (Brazilië)

Waar maken wij ons eigenlijk zorgen om?:

het weer...
geklooi in het verkeer...
... etc.

De mensen in landen die erg arm zijn hebben meer de zorgen of ze 's avonds wel voldoende eten op tafel hebben staan.

Ondanks dat kan ik stellen dat deze mensen vele malen vriendelijker zijn dan de gemiddelde nederlander.

Ookal hebben veel mensen bijna niets... dat wat men heeft wordt gedeeld en zorgt voor een enorme sociale rijkdom.
Wij zijn dat eigenlijk een beetje verleerd

Ik hoop dat mijn visie een beetje een bijdrage heeft kunnen leveren :)
Riël
Über-Spammer

Clio lady schreef:Hey ik heb een nieuw discussieonderwerp voor zolang als jullie die shit over die electrische auto nog niet hebben gezien. :wink: .

Dit is goed te beantwoorden.

Zoek eerst uit wat in nederland de waarden zijn van de mens. Wat vinden wij nu écht belangrijk? Denk hieraan aan bijelkaar horen, het werk leuk vinden etc etc. Dát is waar geluk om gaat, welvaart is maar één factor.

Ik heb hier wel eens wat over gelezen.
Mike (spitsoor)
Contacteer:

Vandaag is de clio van me ma naar de garage geweest en vondt ze toen ze der auto weer ophaalde een kaartje in de auto dat de benzineleiding was gereinigd met PM(petromarkt) en met het advies om het om na 15.000 Km weer te gebruiken. Iemand bekent met dit spul?
Egon

ik ken die naam niet, maar ik weet wel dat ze bij mijn auto vaak een reiniger in mijn tank doen bij een beurt.
weet niet wat dat is, kan best het zelfde zijn
-PAZ-
Über-Spammer

Iemand nog opzoek naar een setje erg mooie kuipstoelen
R5GTT. Drive it like you stole it
Egon

laat ik dan mijn auto maar niet aandoen
eerst ff een leuke 5 scoren :p
Riël
Über-Spammer

Mike (spitsoor) schreef:Vandaag is de clio van me ma naar de garage geweest en vondt ze toen ze der auto weer ophaalde een kaartje in de auto dat de benzineleiding was gereinigd met PM(petromarkt) en met het advies om het om na 15.000 Km weer te gebruiken. Iemand bekent met dit spul?
Petromark, gewoon n merk goedje.
Kan geen kwaad, is gewoon service, wel nice.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Riël Notermans schreef:

Dit is goed te beantwoorden.

Zoek eerst uit wat in nederland de waarden zijn van de mens. Wat vinden wij nu écht belangrijk? Denk hieraan aan bijelkaar horen, het werk leuk vinden etc etc. Dát is waar geluk om gaat, welvaart is maar één factor.

Ik heb hier wel eens wat over gelezen.
dat we niet twee keer zo gelukkig zijn geworden terwijl de welvaart wel is verdubbeld zit in het feit dat mensen wennen aan de welvaart en deze als factor dus minder mee gaat wegen in het gelukkig zijn

en geld maakt niet gelukkig maar draagt er wel toe bij dat je met genoeg of veel geld doen en laten kan wat je wilt
dus leuke dingen doen en dingen waar je weer gelukkig/blij van wordt
dus ja het is maar net hoe je het bekijkt :wink:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Riël
Über-Spammer

Welvaart is maar een van de aspecten van geluk.
Vrijheid en liefde horen daar ook bij. Beide nog veel meer dan welvaart!

Gaan we er vanuit dat dit de enige aspecten van geluk zijn, en zouden deze alle drie verdubbelen, kun je kort door de bocht zeggen dat je ook dubbel zo gelukkig bent.

Enkel een toenemende welvaart draagt maar minimaal bij, daar de andere aspecten ook een deel uitmaken. Ik denk, dat welvaart en geluk maar weinig met elkaar te maken hebben.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

dat zeg ik toch :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Tom
Moderator
Car: MB

sterker nog, als we effe zo door gaan kan de lol er wel eens vanaf gaan :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Egon

wensen moet je blijven houden
anders wordt het leven ook saai
Tom
Moderator
Car: MB

De enige bij wie geluk en geld als rechte lijn met elkaar verbonden zijn is waarschijnlijk Dagobert Duck

Welvaart volgens wikipedia:

Welvaart is de mate waarin de behoeften met de beschikbare middelen kunnen worden bevredigd. Het is een kwalitatieve maatstaf.

Van de behoeften wordt aangenomen dat deze groter zijn dan de beschikbare middelen. Er is dus sprake van een tekort, ook wel relatieve schaarste genoemd.

Welvaart is niet direct meetbaar. Het BNP per capita is wordt veelal als maatstaf gebruikt, omdat deze objectief meetbaar is. Verder spelen ook vrije tijd en ontspanning een rol in het begrip. Het BNP per capita houdt verder geen rekening met inkomensverdeling en de ontwikkeling van natuurlijk kapitaal. Tezamen vormen zij het nut dat mensen kunnen ervaren.

Indien sprake is van een indicator meerdere bovengenoemde aspecten combineert wordt in het Engels gesproken van een "Measure of economic welfare". Vaak wordt de term welvaart gecombineerd met de term welzijn, om zo een brede definitie van positieve factoren in het leven van mensen te komen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Gesloten