Mike's Clio ingeruild...

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Zal ook eindelijk maar eens een project topic openen. Er gaan wat dingen veranderen weer dus tog eens hoog tijd op een topic te maken.

[img]http://img143.imageshack.us/img143/8968/fotosessie002small2gy.jpg[/img]

Iets meer als 2 jaar geleden kocht ik dus deze renault clio ( de zwarte op de foto)
Het eerste wat er aan veranderde waren de achterlichten. Die gingen van standaard rood en saai naar mijn mening mooi chroom lexus look. Daarop volgde gauw de lust naar iets meer herrie enzo kwam de sebring dual performance eronder.

[img]http://img143.imageshack.us/img143/4466/cliometsportuitlaatsmall5yn.jpg[/img]

Intussen had ik zoiets van Neon onder de auto lijk me ook wel gaaf. Ziet er ckers leuk uit maar had beter leds kunnen nemen. Inmiddels zijn alle buizen onder de auto al 1 x vervangen en ze zijn weer aan vervanging toe (N) Sinds automaxx zitten er ook strobo's in de clio. Helaas geen foto ervan omdat dit te lastig is. Heb wel voor de liefhebber die willen zien hoe het eruit ziet een filmpje.

[img]http://img143.imageshack.us/img143/6738/cliometneonsmall7gr.jpg[/img]

Ook in het interieur mocht het niet ontbreken.

[img]http://img143.imageshack.us/img143/8702/rimg3863small4br.jpg[/img]

Was tot nu te vreden met het geluid wat de sebring maakte maar wilde meer. Dit kwam tot de aankoop van een k&n 57i kitt.

[img]http://img143.imageshack.us/img143/3692/hpim04815wssmall8mp.jpg[/img]

Er werd veel aan me gevraagt of ie niet teveel warme lucht van de moter pakte nu en dat bleek wel het geval. Intussen is het veranderd heb daar helaas nog geen foto van genomen vergeten :p Zal die morgen HIER plaatsen :wink:

Mijn clio is standaard qua audio geleverd. Tot nu toe wilde ik dat zou houden maar heb zoveel mooi dingen gezien en gehoord + het inbouwen bij men broertje in zen megané is het tog gaan kriebelen. Ben dus overstag gegaan en binnekort kan ik beginnen met de inbouw ervan. Foto's volgen in dit topic. Hier wel alvast een foto van men nieuwe headunit erg mooi ding (Y)

[img]http://img304.imageshack.us/img304/2776/hpim0144small9oq.jpg[/img]

Verder ben ik vandaag begonnen met het inbouwen van een alarm van camco systems. Rij nu momenteel rond zonder een dashboard en een passagiers airbag :lol: Helaas kan je zien bij de foto hierboven dat een ongelukje in een klein hoekje zit. Mijn alarm licht schakelaar begaf het en is nu lam. Daar moet een nieuwe inkomen.

[img]http://img304.imageshack.us/img304/9840/hpim0140small5er.jpg[/img]

[img]http://img304.imageshack.us/img304/8453/hpim0145small7ep.jpg[/img]

Verder was dit het tot dit punt. Verder foto's volgen binnekort :wink: :D (Y) :D (Y)
Laatst gewijzigd door Mike (spitsoor) op za 23 mei 2009 14:19, 44 keer totaal gewijzigd.
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Heb je zelf je airbag eruitgehaald :s ?
VLK Groep
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

yep :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer
Berichten: 12475
Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
Locatie: Leeuwarden

ben benieuwd wat dit gaat worden :)


en die radio had een zwarten niet mooier bij het interieur gepast? ziet er overigens wel uitstekend uit
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Ben bang dat je na montage ff langs de dealer moet rijden ivm met een brandend airbaglampje.
Het op eigen houtje verwijderen van een airbag getuigd niet echt van slimheid je zal niet de eerste zijn die sluiting maakt en vervolgens met een zak in je porum zit
VLK Groep
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

dat wel maar ja had veel geluk met de prijs met aankoop van dit toestel en het heeft alles wat ik strks nodig heb zo ziet het er ook wel aardig uit. Mijn sierlijsten onder men dasboard zijn ook zilvergrijs tenslotte :wink:
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Robert-Jan schreef:Ben bang dat je na montage ff langs de dealer moet rijden ivm met een brandend airbaglampje.
Het op eigen houtje verwijderen van een airbag getuigd niet echt van slimheid je zal niet de eerste zijn die sluiting maakt en vervolgens met een zak in je porum zit
Wees gerust :wink: had hiervoor een hele goede en wijszame raad gekregen en ook netjes opgevolgt. Geen sluiting veroorzaakt en de airbag is nog heel. Ligt netjes op een plek waar ie geen gevaar loopt voor stooten enzo. Dat zal heel goed kunnen ja zien we dan wel weer. Nu brandt idd het airbaglampje en het lampje serv :wink: Als dat erna nog zo is gaat ie ff naar de garage geen probleem
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

ik weet zeker dat je naar de dealer moet ook al is ie terug gemonteerd en bij de dealer kunnen ze zo zien wat jij gedaan hebt de stekker van de passagiers airbag losgemaakt, in dat geval gaan ze toch vragen stellen en zijn ze niet erg blij met je
VLK Groep
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Dat horen we dan wel weer. Weet het ben eigenwijs maar vindt het veiliger werken zo. Stel ik had de airbag laten zitten en ik ben daar naast mijn alarm aan het inbouwen en hij klapt eruit?
Florus
Berichten: 6727
Lid geworden op: zo 20 jul 2003 11:16

Robert-Jan schreef:in dat geval gaan ze toch vragen stellen en zijn ze niet erg blij met je
Ze moeten gewoon het probleem oplossen en niet zeiken,'t is jou auto en niet die van de dealert :)


@ Mike; Lekker bezig zo :)
Erik Olijnsma
Über-Spammer
Berichten: 12075
Lid geworden op: zo 31 aug 2003 15:41
Locatie: Fryslân
Contacteer:

ligt eraan, ik heb voor mijn werk ook vele airbags en airbagsturen en weer terug geplaatst. nooit geen problemen mee gehad,

zolang je weet waarmee je bezig bent, en de instructies van de fabrikant volgt.
Olijnsma AutoMotive Services; Installatie auto-electronica, raamreparatie en vervangen, blinderen & tinten.
2004 Meg II GrandTour, 1988 R5 GTT ph2, 1997 Fiat Scudo 1.9TD
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Erik Olijnsma schreef:ligt eraan, ik heb voor mijn werk ook vele airbags en airbagsturen en weer terug geplaatst. nooit geen problemen mee gehad,

zolang je weet waarmee je bezig bent, en de instructies van de fabrikant volgt.
Praten we zeker niet over Renault's :D.
VLK Groep
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Airbag eruit halen is een eitje wel goed kijken hoe t zit en hoe t los gaat.
Enige is dat t contact uit moet staan als je hem eruit haalt en als je hem er weer in zet :)

Heb het namelijk eergister ook gedaan i.v.m spuiten van dashboard.
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

tis gewoon heel simpel. Als ik zover ben dat de airbag en het dashboard weer terug geplaatst kan worden zorg ik er gewoon weer voor dat er geen spanning aanwezig is. De accu haal ik net zoals vandaag weer los. Dan moet het goed gaan lijkt me. De airbag heeft tog zen voeding nodig om te kunnen functioneren. Klapt ie naderhand eruit omdat ie gedemonteerd is geweest dan is het volledig mijn eigen fout.

@ florus thnx (Y) :D en idd je hebt gelijk :wink:
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

Mike (spitsoor) schreef:tis gewoon heel simpel. Als ik zover ben dat de airbag en het dashboard weer terug geplaatst kan worden zorg ik er gewoon weer voor dat er geen spanning aanwezig is. De accu haal ik net zoals vandaag weer los. Dan moet het goed gaan lijkt me. De airbag heeft tog zen voeding nodig om te kunnen functioneren. Klapt ie naderhand eruit omdat ie gedemonteerd is geweest dan is het volledig mijn eigen fout.

@ florus thnx (Y) :D en idd je hebt gelijk :wink:
Als jij hem weer goed monteerd is er niets aan de hand.
Het zou zo zuur zijn als ie afgaat bij verkeerd demonteren, airbags zijn erg prijzig :@.

Succes met je project en je maakt al goeie vorderingen.
VLK Groep
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

hij past maar op 1 manier had ik al gezien. Thnx man :wink: :) En idd je hebt gelijk hoor. Airbags zijn niet goedkoop. Ik heb er ook heel lang over naged8 op hem wel te demonteren maar na meerdere adviezen die bijna allemaal op hetzelfde neer kwamen komt het wel goed (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nou en, als ie ploft kun je em leuk als lampekap gebruiken en weglaten.

Scheelt weer gewicht ;)
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Heb je een mooie ruimte om een lcd scherm in te maken :P
Robert-Jan
Berichten: 5384
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:23
Locatie: Noordwijk

en trek je de lampjes uit je instumentenpaneel :D
VLK Groep
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

:lol: :lol: Gewicht besparing kan wel maar niet zo :wink: Als je weet wat mij plannen zijn voor de inbouw van men audio wordt ie tog iets zwaarder hoor.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

airbags gaan ook af dor statische electriciteit he ;)

maar goed..de afloop laat nog op zich wachten :)
succes iig met je autooke!
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

hierbij de foto's van men luchtfilter zoals ie nu zit. De foto's zijn genomen met men pda en moet zeggen kan er mee door :)

[img]http://img191.imageshack.us/img191/8306/image00001small8nt.jpg[/img]

[img]http://img191.imageshack.us/img191/3742/image00002small0rk.jpg[/img]

:)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)
Juno
Berichten: 730
Lid geworden op: vr 21 jun 2002 7:38
Locatie: Warder, vlakbij Volendam/Edam

Jij bent goed BEZUG!!!!! :worship: :smoke: (Y)

Succes en ik ben benieuwd naar het eind resultaat!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18298
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Bekend Radio-tje Mike. :wink:

Je spullen zijn disndag binnen. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

ja he :wink: :D is goed man kom ze morgen wel even ophalen:)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

mooi man ook je eigen projekt topicje (Y) lekker bezig :)
Gebruikersavatar
Geert Claes
Berichten: 1214
Lid geworden op: za 6 apr 2002 0:00
Locatie: ALPINE GT + R5GTT + Talisman

airbiag lampje zal vanzelf uitgaan van zodra de airbag weer is aangesloten. Alleen zal er wel een storing in blijven staan, maar dat heeft geen effect op de werking. Deze kan later hooguit verwarrend zijn latern bij een eventuele diagnose van een airbagprobleem
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

dat denk ik ook wel :wink: :) nog een paar dagen (Y) en ik zal het weten :)
ReneMegane
Berichten: 363
Lid geworden op: zo 11 jul 2004 18:08
Locatie: Zierikzee
Contacteer:

Gaat er goed uitzien he??
Ik zie je morgen Mike gaan we je alarmpje eens ff afmaken...

Groetjes rene
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Daarstraks al ff bezig geweest zonder egt resultaat (N) hopelijk gaat het morgen beter :D en natuurlijk zullen er ook :foto: worden gemaakt (Y)
Strijder
Berichten: 2211
Lid geworden op: vr 23 jul 2004 14:55
Locatie: Haarlem

waar je met je regenpakkie opstaat? :D wat een klote weer he :@
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

:lol: :wink: strks eerst ff een paar maken :wink: :)
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

van foto's maken is er nie van gekomen. Het alarm is aan gesloten maar heb 1 ding over het hoofd gezien :s Die van mij heeft een startonderbreker in de sleutel zitten. als je nu op afstand wil starten probeert ie het wel maar de startonder breker grijpt in (S) oeps
Mike (spitsoor)
Berichten: 6419
Lid geworden op: za 10 jul 2004 10:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Een updatje over men audio :D naar verw8ting is vanmiddag alles binnen en kan ik het op gaan halen (Y) morgen maar mee beginnen dan :P vanaaf kabels leggen als het weer het toelaat (Y)
Plaats reactie