ACT: ICT en (web) Design.
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ja, dan staat er gewoon maxtor blablabla, en beneden staat dat ie 160gig is enzo, klopt allemaal
de master schijf/cd/dvd moet je altijd aan het uiteinde van de IDE kabel zetten, de slave zet je op de middelste aansluiting van je IDE kabel. Of gewoon de 2de schijf op je IDE 2 zetten als deze niet gebruikt wordt. Dit scheelt ook voor performance. Neem aan dat je games/filmpies enzo ook op je 2de schijf gaat zetten?
wat dinges ook zij, in de BIOS moet ie altijd worden gevonden, als dat goed is dan de rest installeren enz
wat dinges ook zij, in de BIOS moet ie altijd worden gevonden, als dat goed is dan de rest installeren enz
Hoogstwaarschijnlijk zit zijn brander als master op de 2e controller en dat zou ik ook zo laten. Het moet gewoon werken, maar zoals je al aangeeft moet de master-hd aan het einde van de kabel worden aangesloten.
-
- Contacteer:
master HD zit aan het eind van de kabel..
De Master-schijf:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... chijf1.jpg[/img]
De Slave-schijf:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... chijf2.jpg[/img]
Hoe zouden de jumpertjes volgens jullie moeten zitten dan?
De Master-schijf:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... chijf1.jpg[/img]
De Slave-schijf:
[img]http://www.priyantha.nl/rtc-upload/albu ... chijf2.jpg[/img]
Hoe zouden de jumpertjes volgens jullie moeten zitten dan?
-
- Contacteer:
Zo zit het dus 
Ben nu zover dat de bios de schijf ziet..als je dan enter doet krijg je normaal zo'n scherm met auto, dan hoeveel gig enzo..daar staat de 2e optie op disabled (IDE primary slave ofzo?) staat dus dat er 0 gig in zit? zodra ik die optie aan zet, en op auto druk, herkent ie em goed, maar start ie niet op..

Ben nu zover dat de bios de schijf ziet..als je dan enter doet krijg je normaal zo'n scherm met auto, dan hoeveel gig enzo..daar staat de 2e optie op disabled (IDE primary slave ofzo?) staat dus dat er 0 gig in zit? zodra ik die optie aan zet, en op auto druk, herkent ie em goed, maar start ie niet op..
krijg je dan diskboot failure? dat 0 gig kan zijn doordat het een grote HD is en je mammaplaat de grootte niet kan bepalen. wat voor pc is het?
foto van die disabled?
foto van die disabled?

Laatst gewijzigd door PaulM op wo 6 dec 2006 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
nee ik zie een glimp van het windows XP scherm met die balk onderin, en dan start ie em weer opnieuw op, krijg dan of ik windows in veilige modus wil opstarten, maakt niet uit wat je daar kiest, blijft zichzelf opnieuw opstarten
asus moederbord?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
Geen idee, en kast zit net weer dicht 

op eigen risico btw 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Contacteer:
eigen risico?
-
- Car: renault 5 gt turbo
- Contacteer:
Maar als je net even de verkeerde software te pakken hebt, ben je wel de sjaak. Bijvoorbeeld, je flashed je bios voor een moederbord wat net niet helemaal hetzelfde is, 1 lettertje verschillend ofzo. Of je zet em uit als nog aan het flashen is, van dat soort geintjes.
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Dan moet je wel een echt oekiewoekie merk hebben.... Over het algemeen gaat het altijd goed.Merijn schreef:Maar dat waren wel alleen maar merk-spullen. Scheelt misschien wel...
En ik denk idd ook dat dit te maken heeft met de 127 GB limit, dus idd ff BIOS update doen, of mooi laten zeuren (als ie werkt, is het goed toch?)
Al begrijp ik je frustratie wel, ik zou het zelf waarschijnlijk ook gewoon 100% goed willen hebben.
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Meestal geeft de update-utility wel aan dat ie niet compatible is, maar je moet wel effe goed kijken wat je doet, ja.Johan schreef:Maar als je net even de verkeerde software te pakken hebt, ben je wel de sjaak. Bijvoorbeeld, je flashed je bios voor een moederbord wat net niet helemaal hetzelfde is, 1 lettertje verschillend ofzo. Of je zet em uit als nog aan het flashen is, van dat soort geintjes.

op windows xp behalve sp2 zit volgens mij ook een issue dat een schijf van bv 250 gb maar tot een bepaald aantal (130 ofzo?) gezien kan worden. kan ook zijn dat dit het is omdat je pc wel opstart en je xp opgestart wordt. Missschien dat bij het accessen van je nieuwe HD xp hierdoor over de nek gaat.
-
- Contacteer:
Windows ziet em nu gewoon als HD met capaciteit van 160GB
denk dat ik het lekker zo laat..start nu gewoon op, werkt allemaal, alleen staatt beetje vreemd in de bios, naar mijn idee.
naja zal wel goed gaan
denk dat ik het lekker zo laat..start nu gewoon op, werkt allemaal, alleen staatt beetje vreemd in de bios, naar mijn idee.
naja zal wel goed gaan

-
- Über-Spammer
omegadrivers.net
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
Gebeurt wel eens dat het installatiebestand vanuit een temp map wordt uitgevoerd, en dat het dan het pad niet helemaal 'ziet'AnthonyR schreef:Hij gaf trouwens aan ,mislukt omdat kan geen bronbestand vinden?
even het bestand naar een map in de root (of in de root) zelf kopieren en dan nog eens proberen, wie weet waar het goed voor is..
heeft bij mij al vaak genoeg geholpen

trouwens, je kunt toch ook het complete bestand op je computer opslaan (ik begrijp uit je tekst dat je het 'online' probeert te installeren ofzo?)
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Weet iemand hoe je makkelijk een Port kan forwarden op je router? Ik moet voor een download programma een poort openzetten, maar het is met met de NAT-manager van Speedtouch nog niet gelukt 
Ik kan me herinneren dat ik dat ooit eens via de browser heb kunnen wijzigen...iemand ideeen? (Is voor een Speedtouch 546)

Ik kan me herinneren dat ik dat ooit eens via de browser heb kunnen wijzigen...iemand ideeen? (Is voor een Speedtouch 546)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ik wil met een laptop en een pc op internet kunnen, onafhankelijk van elkaar of tegelijk, heb een router en een hub , maar weet niet meer hoe ik het aan moet sluiten en of ik nog wat moet instellen op de pc en of laptop. het heeft eerder gewerkt maar dat is zo'n 3 jaar geleden.
wie kan mij helpen?????
wie kan mij helpen?????
Zit er niet ook een hub/switch in de router?
Zoja, modem aan router, router aan pc en laptop
Zonee, modem aan router, router aan hub, hub aan pc en laptop
instellen.... ja je internetverbinding op de router,
een beetje router doet vervolgens de rest via DHCP (automatische IP-aanwijs shit enzo)
Zoja, modem aan router, router aan pc en laptop
Zonee, modem aan router, router aan hub, hub aan pc en laptop

instellen.... ja je internetverbinding op de router,
een beetje router doet vervolgens de rest via DHCP (automatische IP-aanwijs shit enzo)
ik wordt gek van onze hostingprovider
Vandaag weer eens uit de lucht.
Maar weer gebeld en hun geconfronteerd met het feit dat ik al een paar keer eerder heb gebeld, en dat ze zouden reageren, maar dat is nooit gebeurd.
Iemand ervaring met het verhuizen van een internetsite naar een andere provider? helaas hebben we net de rekening betaald.
Vandaag weer eens uit de lucht.
Maar weer gebeld en hun geconfronteerd met het feit dat ik al een paar keer eerder heb gebeld, en dat ze zouden reageren, maar dat is nooit gebeurd.

Iemand ervaring met het verhuizen van een internetsite naar een andere provider? helaas hebben we net de rekening betaald.
Het lijkt me dat daar wel wat aan te doen is... Zij komen de gemaakte afspraken niet na, toch? Je hebt een contract waarin ook hun afspraken in zijn vastgelegd. Lees dat eens na...
Het overhevelen van websites naar andere providers is een eitje, volgens mij.
Het overhevelen van websites naar andere providers is een eitje, volgens mij.