ventielen
Hallo een vraag over ventielen met bandenspanningssensoren. Als ik op mijn Laguna II GT winterbanden zou willen zetten (op wintervelgen) dan zitten daar in de regel geen bandenspanningssensoren in de ventielen. Dat leidt tot het vervelende bijverschijnsel dat de boordcomputer een rode lamp zal laten knipperen met de melding dat er geen sensoren gedetecteerd zijn. Nu kan je dit wel bij de dealer laten uitzetten, maar die rekent daar een abnormaal hoog bedrag voor. Zijn er andere adressen bekend waar dit aan/afmelden van sensoren allemaal veel goedkoper kan?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nee, dat niet als je dezelfde maat velg hanteert en niet de posities van de ventielen veranderd dan gaat het denk ik wel goed. En anders moet de dealer ze opnieuw inleren.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Leuke vinding die ventielen .....maar het geeft een hoop gezeik.
Tenminste dat hoor ik nog weleens
Tenminste dat hoor ik nog weleens
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Valt wel mee hoor. Je moet gewoon je bandenspanning in de gaten houden. 9 van de 10 meldingen hebben met nalatigheid van de bestuurder te maken.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
De bandenspanningsensoren zijn rond de 30 euro p/s. overzetten kan best, zolang je het voorzichtig doet.. het is aluminium en het breekt zo af.Lex schreef:Das ook niet echt een oplossing Paz. Die dingen kosten rond de 90 euri per stuk
Nieuwe ventielen kan ook wel maar die moet je ook laten inleren bij de dealer en da's net zo duur als uitschakelen

Als je naar sittard wil komen 

uitzetten is in ieder geval niet veel werk, clip aanhangen, verbinding maken, naar rekeneeinheid huis hulporganen gaan, vanboven de knop met een steeksleutel op aantikke, op de zijkant die knop met een schroeg en + - erop aantikken, en dan in de lijst naar sspp gaan, en dit uitzetten. 3 keer niets dus, als je nu van hier in de buurt moest zijn kon ik mss iets regelen (zeg misschien)
-
- Über-Spammer
de scenic van mn pa is toe aan nieuwe bandjes, en nu vraag ik me af, moet daarna de sensoren voor de bandenspanning ook weer opnieuw worden ingelezen oftewel moeten de bandjes bij de dealer vervangen worden of is de huis-tuin-en keuken bandenboer ook goed.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Je kan ze laten zitten, dan hoef je ze niet opnieuw in te lezen...MAAR pas wel op dat ze die ventielen niet afbreken bij het verwisselen van de banden!! Anders zit je weer met een nieuw ventiel en moet je WEL alles opnieuw inlezen. Het kan in principe gewoon gebeuren zonder opnieuw in te lezen...als de beunhaas maar goed zijn werk doet 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
precies, net wat martijn zegt: alle velgen op de orig plaats terugzetten, dan is er niets aan de hand.
Waarschijnlijk zegt de bandenboer dat de ventielen op eigen risico zijn (uit eigen ervaring
), maar daar moet je uiteraard niet mee akkoord gaan 
Tis trouwens echt niet moeilijk om banden te vervangen ZONDER de ventielen te slopen hoor, alleen neemt niemand er de tijd voor twee keer je wiel te draaien. Heb er al weet ik hoeveel verwisseld en er is er 1x een kapot gegaan en dat was omdat de velg omviel na het verwisselen, precies met het ventiel tegen de kast aan

Waarschijnlijk zegt de bandenboer dat de ventielen op eigen risico zijn (uit eigen ervaring

Tis trouwens echt niet moeilijk om banden te vervangen ZONDER de ventielen te slopen hoor, alleen neemt niemand er de tijd voor twee keer je wiel te draaien. Heb er al weet ik hoeveel verwisseld en er is er 1x een kapot gegaan en dat was omdat de velg omviel na het verwisselen, precies met het ventiel tegen de kast aan

Alex Los schreef:Valt wel mee hoor. Je moet gewoon je bandenspanning in de gaten houden. 9 van de 10 meldingen hebben met nalatigheid van de bestuurder te maken.
9 van de 10 keer pompen mensen hun banden niet op, OMDAT ze juist dan kapot gaan-PAZ- schreef:idd systeem is volgens mij wel redelijk hufter proof

-
Idd die klote dingen breken altijd af als mensen ze zelf gaan oppompen bij de pomp!Haas schreef:
9 van de 10 keer pompen mensen hun banden niet op, OMDAT ze juist dan kapot gaan

VLK Groep
volgens mij geven die sensoren meer ellende dan dat ze nuttig zijn.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
Mijn mening is van wel!+Clio16v+ schreef:volgens mij geven die sensoren meer ellende dan dat ze nuttig zijn.
Als ik zelf zo'n auto had systeem uitschakelen en gewone ventielen in de velgen trekken gelijk die ellende zooi eruit!

VLK Groep
-
- Contacteer:
Ik zou zeggen kom even een bakkie doen in staphorst bij die ''luche bandentoko''Gabri van der Veen schreef:de scenic van mn pa is toe aan nieuwe bandjes, en nu vraag ik me af, moet daarna de sensoren voor de bandenspanning ook weer opnieuw worden ingelezen oftewel moeten de bandjes bij de dealer vervangen worden of is de huis-tuin-en keuken bandenboer ook goed.
(aagezien mun pa in een laguna rijdt met die dingen

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Über-Spammer
Maar daar is nu een (gratis) oplossing voor bij de dealerHaas schreef:9 van de 10 keer pompen mensen hun banden niet op, OMDAT ze juist dan kapot gaan-PAZ- schreef:idd systeem is volgens mij wel redelijk hufter proof

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Ook das geen oplossing je hebt van die heldere klanten die ze erop laten zitten waardoor ze kunnen gaan lekker doordat het binnenventiel ingedrukt blijftMartijnG schreef:
Maar daar is nu een (gratis) oplossing voor bij de dealerEen plastic adaptertje wat je op het ventiel schroeft...breekt het in elk geval minder snel af

VLK Groep
-
- Über-Spammer
Nee, de enige werkende oplossing heb jij al aangegeven......weg met die ventielen en normale erop
Maarja, voor mensen die toch hun bandenspanningssysteem willen behouden...kan het in elk geval geen kwaad om het risico iets te verminderen

Maarja, voor mensen die toch hun bandenspanningssysteem willen behouden...kan het in elk geval geen kwaad om het risico iets te verminderen
-
- Contacteer:
ieder auto bedrijf met een bosch kts testkast kan de laguna 2 ventielen ook inleren en spannings tabel veranderen
ook uitschakelen
ook uitschakelen
-
Das zeker waar Martijn, maar gelukkig is het tegenwoordig een optie en niet meer standaard!MartijnG schreef:Nee, de enige werkende oplossing heb jij al aangegeven......weg met die ventielen en normale erop![]()
VLK Groep