[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

goed...vanavond even een helse rit nijmegen-heerenveen (bij benadering) gedaan voor een voorbumpertje. Damn..toch best een eind en lekker handig joh, als je nachtblind bent en daar in de polder moet rijden :S
Gelukkig had ik een goede navigatrice :D

Daar issie dan:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180144.jpg[/img]
Clio 16V voorbumper die al voorbewerkt is. Grillroostertje gaat er nog uit en de strips ook, die worden strak gemaakt met polyester, net als de achterbumper. Nu lekker slapen, morgen weer vroeg op..

(wel leuk, ruim 500 km op een dag maken ;) :lol: )
DennisT
Moderator

Anders heb je al veel aan je auto gedaan ;) Ziet er super uit, kan niet anders zeggen :worship:

Ben zeer benieuwd hoe het eindresultaat word, erg vet denk ik!
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Heb je al bedacht wat je gaat doen als die auto klaar is? Je zult echt zeeën van tijd over hebben :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Ferdy
Über-Spammer

dr waren nog wat andere projectjes die dan de doorgang konden vinden, hoorde ik ;)
Haas

mwah..... geen idee wat ik dan ga doen. Denk een ander project kopen, 5je blijft tohc leuk om te hebben :P
Haas

vandaag nog ff bezig geweest. Alle interieurdelen schoongemaakt en boven onder me oude bed gelegd. Alle rubbers schoongemaakt en kaduke of slechte weggemieterd. Auto van binnen gestofzuigd en de eerste bus ML in elk hoekje leeggespoten wat ik maar kon vinden :D
onderkant bij de parafaan met een schuurtol de kit van de ruit eraf gehaald, ging aardig. Verder nog de laatste resten ( op 1 stuk na ) van me oude motorstuen erafgeslepen en gespoten in de grondlak.
verder aan me auto niet veel gedaan, aangezien het keihard begon te gieten :(

na de bui met me pa ff naar de stort gereden, ff wat ruiten, schermen, blokken, schokkers, uitlaten, veren en weet ik t wat voor oude troep allemaal weggetieft. Lag er al veel te lang en er kwam geen hond voor dus opzouten met die troep...

(zul je zien dat er morgen iemand belt :lol: )

;)
Laatst gewijzigd door Haas op do 2 nov 2006 7:08, 1 keer totaal gewijzigd.
MaSteR Clio
Contacteer:

Haas schreef:vandaag nog ff bezig geweest. Alle interieurdelen schoongemaakt en boven onder meouder bed gelegd. Alle rubbers schoongemaakt en kaduke of slechte weggemieterd. Auto van binnen gestofzuigd en de eerste bus ML in elk hoekje leeggespoten wat ik maar kon vinden :D
onderkant bij de parafaan met een schuurtol de kit van de ruit eraf gehaald, ging aardig. Verder nog de laatste resten ( op 1 stuk na ) van me oude motorstuen erafgeslepen en gespoten in de grondlak.
verder aan me auto niet veel gedaan, aangezien het keihard begon te gieten :(

na de bui met me pa ff naar de stort gereden, ff wat ruiten, schermen, blokken, schokkers, uitlaten, veren en weet ik t wat voor oude troep allemaal weggetieft. Lag er al veel te lang en er kwam geen hond voor dus opzouten met die troep...

(zul je zien dat er morgen iemand belt :lol: )

;)
Pffieuw..je maakt er echt werk van (Y) ben erg benieuwd naar het resultaat!!
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

WouterW schreef:Heb je al bedacht wat je gaat doen als die auto klaar is? Je zult echt zeeën van tijd over hebben :p
Hahaha dat duurt nog 2 jaar, dus voorlopig is en nog wel onder de pannen
Martijn Kool

jochem de haas schreef:
WouterW schreef:Heb je al bedacht wat je gaat doen als die auto klaar is? Je zult echt zeeën van tijd over hebben :p
Hahaha dat duurt nog 2 jaar, dus voorlopig is en nog wel onder de pannen
hij maakt het project in elk geval fatsoenlijk af, ipv half afgemaakte projecten (S) :wink:

goed bezig hoor haas :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

tsja, veel mensen vinden t onzin wat ik aan t doen ben, maar heb gewoon de ziekelijke neiging alles perfect te doen en niet goed of voldoende. Hate it or love it..... ;)
-PAZ-
Über-Spammer

is in dit geval een erg goede eigenschap (Y) , als je het nu niet goed doet baal je er later van dat je toen niet van de eerste keer goed gedaan hebt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Haas

vanavond eerst nog ff naar het ziekenhuis naar een maat van me en daarna door naar huize Haas voor nog wat polyesterwerk.
Straks ook een afspraak gemaakt bij MCC voor mijn wielkastjes... nog anderhalve week :D Daarna gaatie meteen door naar de lasser voor wat nieuw staal en dan naar de spuiter voor, allereerst, een vers laagje grondverf.

Kan niet wachten tot ik m van kleur zie veranderen :D
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

zal wel binnen polyesteren worden of niet?
wie heb je als hulpje? ;) of nog zoekende? ;) :p
Haas

ja....binnen ja :(

hulpje nog niet, maar loont de moeite ook niet denk ik, zal wel een uuurtje snel klussen worden. Geen idee ook hoe laat ik van Fabian terug ben, geen idee tot hoelaat t bezoekuur duurt...
Steven
Car: M536

Wasser met Fabbie? Toch niet weer die MRsnee platgereje he? (ohnee dies bij spuiter :p )
Haas

kleine ingreep, keelamandelen verwijderen. Van tevoren gepland, dus niets onverwachts... :)
Haas

nog 5 nachtjes slapen en dan gaat ze verhuizen. Morgen nog ff t een en ander aan klussen en t weekend verder werken aan de bumpers...

ben benieuwd hoe de wielkasten staan als ze klaar zijn :D
Mrtn
Car: R5GTT

je moet weer 's een aantal foto's plaatsen :wink:
Mrtn = Maarten
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik ben echt rete-benieuwd hoe die dr uit komt te zien Haas!! :worship:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

Mrtn schreef:je moet weer 's een aantal foto's plaatsen :wink:
zal ze wel ff maken t weekend. Was me camera vergeten laatste paar keer... :(
MartijnG schreef:Ik ben echt rete-benieuwd hoe die dr uit komt te zien Haas!! :worship:
wat dacht je van mij!!! :lol:

Ben benieuwd hoe mijn wielkasten worden. Die dude had t er aan de telefoon over dat kasten van een clio moeilijk tot niet uitgerold kunnen worden. Mwah...er rijden genoeg voorbeelden van t tegendeel rond :P
Gelukkig kreeg ik daarna te horen van een andere gast daar dat dat niet kon vanwege de lak. Toen ik meldde dat ie een complete respray kreeg, hoorde ik een grinnik en een volmondig: JA, geen probleem!
ik is benieuwd...
-PAZ-
Über-Spammer

kasten rollen en dan grond verf???, of moet je eerst nog verder doen aan schuren en bumpers aanpassen??. als ie eenmaal in de grondlak staat gaat het hard
Haas

bumper moet ik nog polyesteren en plamuren, schuren doe ik/laat ik doen op werk. Motorruimte is nog niet helemaal geschuurd (hoop ik morgen af te kunnen maken) en wat kleine plekjes (dakgootjes :( ) en de kit rondom de voorruit eraf slopen (ook morgen).

ja, wielkasten worden eerst gerold en dan wordt er pas iets aan gespoten, hoezo?

Ik hoop dat t hard gaat ja, wordt t zo langzamerhand zat om geen steek verder te komen...
-PAZ-
Über-Spammer

ik bedoelde gewoon of het uitrollen van de kasten het laatste was voordat ie gespoten werd, gelijk lekker dik in de tectyl zetten die wielkasten anders zijn zo over paar jaar weer krokant, maar dat was je wel al vanplan denk ik :wink: :p
Haas

ja, das ongeveer t laatste ja, op bovengenoemde dingetjes na dan ;)

alles staat al dik in de tectyl, maar zal de kasten wel opnieuw moeten doen. Vooruit dan maar.. ;)
binnenschermen heb ik ook al ML ingespoten. Alleen, is tectyl op die plek handig of niet? Bij uitrollen maken ze t warm, dus van tevoren is zoweizo geen optie, maar achter zit dat plaatwerk nogal tegenmekaar aan gedrukt.

Wat is wijsheid...?
-PAZ-
Über-Spammer

ik zou em zowel vooraf en asl ie terug komt nog eens dik in tectyl zetten, neem dan wel van die zooi was opdroogt dat werkt echt goed (Y)
Haas

die dikke zwarte muk bedoel je?
-PAZ-
Über-Spammer

ik heb van die zooi gebruikt was je er met een kwast op zet, dat werkte echt super, en voor de kleine ruimtes die zooi wat verdunt het tinner er erop gespoten
Haas

yeps..al anderhalve pot geleegd op de onderkant :D

in de kokers van die dunne roestbruinachtige troep.

maar goed, als de wielkasten warm worden gemaakt met uitrollen, is t niet t handigste die rommel aan de binnen kant te hebben of wel? Daar gaat de fik in lijkt me...?
-PAZ-
Über-Spammer

die zooi vliegt niet zomaar in brand hoor, of gaan ze je schermen rood gloeiend stoken??? :p :wink:
Haas

geen idee, maar t is om t makkelijker te laten vervormen lijkt me. Dan is 90 graden niet genoeg...

nouja, maar ff bellen morgen :)
Steven
Car: M536

Die schermenroller bij ons in de garage wordt gewoon koud gebruikt zover ik weet, zit namelijk ook een rubber wiel op.
Haas

daar verhitten ze de boel....maar goed, zie t wel ;)
Haas

nou, daar was het moment dan toch aangebroken om haar naar haar nieuwe onderkomen te verplaatsen. Maandagavond al begonnen met het ophalen van het vervoer en de clio in elkaar zetten. Sloten, deurvangers, kofferklepslot enz lagen er allemaal uit, dus die ff teruggezet. Ook de voorschermen moesten erop en de motorkap. Deurrubbers teruggezet voor antiklapperpreventie. Toen zag het er ongeveer zo uit:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060147.jpg[/img]

Toen werd t tijd haar maar eens op te laden. Samen met me vader en een flink lampie ging t begin goed.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060151.jpg[/img]

maar ja, wie laag wil zijn, moet afzien, dus waarempel...het pastte niet.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060152.jpg[/img]

Ding er weer afgezet, rijplaten wat verhoogd met wat blokken en planken en toen pastte t ...... nét!
ff vastsnoeren dat apparaat....

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060153.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060156.jpg[/img]

Mijn vader doet nog ff haar dekentje toe voor de nacht....
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 060158.jpg[/img]

Daarna lekker gaan pitten en de volgende morgen weer vroeg op. Clio tevoorschijn getoverd en de laatste dingen nagekeken, toen was t wachten op Paul, die stond in de file.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070160.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070162.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070163.jpg[/img]

Eerste stop was MCC, Veghel.
Ding afgeladen en in de brug gehangen. Torsieassen moesten eruit, want hij was zo laag, dat het uitrolapparaat er niet tussenpaste :lol:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070165.jpg[/img]

Eerst een begonnen met de rechterkant. Hier is een klein stukje van de rand omgerold:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070166.jpg[/img]

Helaas werd al snel duidelijk dat de schermen niet zo breed zouden worden als ik graag had gewild. De wens was ongeveer een centimeter breder aan de bovenzijde, maar dat is niet mogelijk, aangezien er niet bepaald kan worden waar het plaatwerk knikt. Nouja, zover mogelijk was het devies :) Enige oplossing zou zijn, plaatwerk losslijpen in repen snijden en dan gezet weer aan elkaar lassen, waardoor er meer ruimte ontstaat, maar dat leek me geen goede oplossing. Vooral niet gezien de roestduivel toch wel renaultminded is....

Hier is het resultaat redelijk te zien. Randje is superstrak, dus dat loopt de band niet meer in en scheelt 5 a 6 mm. Verder is het scherm ietsje breder geworden. Twas niet helemaal zoals ik in gedachten had, maar vind het wel superstrak geworden.
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070170.jpg[/img]
Resultaat is slecht te zien op de foto helaas.....

Hier het linker scherm ter vergelijk van voor (onderstaand) en na (bovenstaand)
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070171.jpg[/img]

Daarna netjes de boel teruggezet, omhoog gemonteerd (handiger bij t spuiten en op de oprijwagen :lol:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070172.jpg[/img]

Vervolgens naar mijn werk gereden waar we haar hebben achtergelaten onder een mooi zijltje.

Paul, bedankt voor een dagje lol, hulp en gezelligheid (Y)
MCC bedankt voor de pogingen om mijn wielkasten mooi te maken. Prima gelukt (Y) AANRADER ;)
Renault Dealer Coppes in Bergharen, bedankt voor het lenen van het vervoermiddel :worship:

:smoke:
Laatst gewijzigd door Haas op di 7 nov 2006 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferdy
Über-Spammer

ouders ook weer blij, eindelijk de garage leeg :P

maar goed,
top haas !!!!

wanneer mag je ze terug verwachten met haar nieuwe jasje aan ?
Laatst gewijzigd door Ferdy op di 7 nov 2006 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Leeg? had je gedroomd! :lol:

Was gezellig Haas! ook bij Coppes..wat een relaxte mensen daar zeg! (Y)(Y) niet gewend van de plaatselijke dealert..
Plaats reactie