PaulM's Clio I 1.8 16v topic
dus de schotel spuiten in carro kleur + de remklauwen. Aan de verroeste remschijf is zeker niet zoveel te doen...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
denk dat je daar weinig profijt van hebt, zoals ik al zei. Je kan je schijf compleet opschuren op de kopse kant, alle roest eraf. Dan een kleurtje erop zetten en dan blanke lak erop. Het zal alleen na 3 keer remmen al weer grotendeels eraf liggen en ten tweede....remschijfje wordt nogal heet he, bij btje flink ankeren, dus dat helpt ook niet 
gewoon niets aan doen.... gebruik die tijd maar om te gassen met dat hok

gewoon niets aan doen.... gebruik die tijd maar om te gassen met dat hok

mm met de schijven zal ik nog ff kijken. die remklauwen en misschien schotel wil ik toch wel rood spuiten, staat gewoon vet
en rijden volgens mij ook genoeg luitjes mee rond.
was nu al 1x in de 1 a 2 weken de velgen af met sopje en doekje, dus kan die remklauw dan ook nog wel bij

was nu al 1x in de 1 a 2 weken de velgen af met sopje en doekje, dus kan die remklauw dan ook nog wel bij

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
dat is ook nog het punt, erafhalen en spuiten of erop en kwasten. erop en spuiten is kut mot je alles afplakken
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
gewoon ff de klauwen erafhalen, wordt netter.
moet je wel ff paar daagjes fietsen
moet je wel ff paar daagjes fietsen

zow net thuis van verjaardag in brabant, flink pokke weer veel regen en grote plassen op de weg, rij ik over de graafseweg door een wat diepe plas begint het toerental weer gek te doen. Elke keer zakt toerental in en schiet dan plots weer terug naar de juiste toeren.
Dit geintje heb ik ook als ik net uit de wasstraat kom, dan loopt ie bv stationair, zakt in en schiet dan in 1x weer omhoog. met rijden houdt ie in. Nu is me irritatie niveau bereikt en wil ik dit opgelost hebben. Het heeft te maken met het water wat ergens terrecht komt en dit euvel veroorzaakt. Ik vermoed ook de rechterkant, want ik reed rechts door een plas. Weet iemand wat het kan zijn? is dit een sensor die nat wordt en daardoor geen goeie waarde meer aangeeft? of wordt de ecu nat ofzo (dit zal wel niet anders is ie helemaal naar de klote
)?
of moet ik denken aan sensor waarvan rubbertje kaduk is ofzo en waar dan water doorheenloopt? ik gok maar wat?
Dit geintje heb ik ook als ik net uit de wasstraat kom, dan loopt ie bv stationair, zakt in en schiet dan in 1x weer omhoog. met rijden houdt ie in. Nu is me irritatie niveau bereikt en wil ik dit opgelost hebben. Het heeft te maken met het water wat ergens terrecht komt en dit euvel veroorzaakt. Ik vermoed ook de rechterkant, want ik reed rechts door een plas. Weet iemand wat het kan zijn? is dit een sensor die nat wordt en daardoor geen goeie waarde meer aangeeft? of wordt de ecu nat ofzo (dit zal wel niet anders is ie helemaal naar de klote

of moet ik denken aan sensor waarvan rubbertje kaduk is ofzo en waar dan water doorheenloopt? ik gok maar wat?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
heeft het niet eerder met de ontsteking te maken? hoe oud zijn de boegiekabels?
schommelt het toerental snel heen en weer of? dan misschien tps?
schommelt het toerental snel heen en weer of? dan misschien tps?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
bougiekabels geen idee. het is puur alleen bij water (dus wasstraat en diepe plassen) bij normaal regen nergens last van. Ik heb wel de luchtfilterbuis eraf liggen (voor het gebrul). Wat hij doet als ik bijvoorbeeld stil sta en stationair laat lopen dan loopt ie normaal op 900 toeren.
Bij het euvel loopt ie ook 900 toeren, zakt dan in naar de 500 toeren.. pruttelpruttelpruttel vrooeeeem naar de 2000 en weer terug naar de 900.. dan weer even op 900... en dan weer van voren af aan. Tijdens rijden doet ie dat ook, alleen minder als ik flinke toeren maak volgens mij. Tijdens rijden kakt ie dan in en schokt dan ineens naar voren omdat ie merkt ofzo dat het niet klopt.
Dit doet ie even paar km (5 ofzo) en daarna nergens meer last van. Vanmorgen startie ie ook meteen en liep ie goed. (lijkt erop dat het water dan is verdampt door de hitte, of door de wind ofzo is weg gewaaid)
gister gebeurde het ook paar km voordat ik thuis was. Heb vanaf waalwijk naar nijmegen gereden door het pokke weer met ECHT veel regen, toen niks gemerkt. Alleen die ene plas en het was raak.
Bij het euvel loopt ie ook 900 toeren, zakt dan in naar de 500 toeren.. pruttelpruttelpruttel vrooeeeem naar de 2000 en weer terug naar de 900.. dan weer even op 900... en dan weer van voren af aan. Tijdens rijden doet ie dat ook, alleen minder als ik flinke toeren maak volgens mij. Tijdens rijden kakt ie dan in en schokt dan ineens naar voren omdat ie merkt ofzo dat het niet klopt.
Dit doet ie even paar km (5 ofzo) en daarna nergens meer last van. Vanmorgen startie ie ook meteen en liep ie goed. (lijkt erop dat het water dan is verdampt door de hitte, of door de wind ofzo is weg gewaaid)
gister gebeurde het ook paar km voordat ik thuis was. Heb vanaf waalwijk naar nijmegen gereden door het pokke weer met ECHT veel regen, toen niks gemerkt. Alleen die ene plas en het was raak.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
je spatscherm zit er nog wel in? bij mijn 19 komt het water soms via de luchthapper naar binnen, gaat ie ook beroerd op 3 poten lopen, komt het water in de bougieschachten, maar jkt me niet logisch in jou geval.
misschien dan toch de bougiekabels, zou het anders niet weten, maar dat verklaart niet waarom hij dan 2000 toeren loopt.
misschien dan toch de bougiekabels, zou het anders niet weten, maar dat verklaart niet waarom hij dan 2000 toeren loopt.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik hang wel eerst die buis terug en dan ff aanzien of dat het probleem verhelpt (ook tip van Haas
)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zow net ff buis eronder gehangen (van onderaf is dat appeltje eitje) auto met linkerkant op de stoeprand gereden en zo kon ik er onder kruipen
.
Gister ook nog sierstrips aan zijkant gehaald. Staat weer chique als het erop zit!
![Afbeelding]()
binnenkort nog naar d-land voor de dakstrips, de luchtroosters en de handvaten.

Gister ook nog sierstrips aan zijkant gehaald. Staat weer chique als het erop zit!
binnenkort nog naar d-land voor de dakstrips, de luchtroosters en de handvaten.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zou iemand met dialogys kunnen kijken wat de artikelnrs zijn van de volgende onderdelen? Ga namelijk zaterdag weer naar de duitse dealer om daklijsten op te halen. En wil meteen vragen voor de prijs van de onderdelen in het lijstje. Als kan met prijs exclusief btw erbij zetten, kan ik ook meteen verschil zien tussen de NL en D dealer.
Het gaat om een clio 1.8 16v phase 2 ('95)
- clio 16v inlaatspruitstuk plastic cover (niet de F16 tekst maar het andere kapje)
- de kunstof handvaten van de deur aan de buitenkant
- hoedenplank (interieur zelfde als die van een grand prix) kleur zie rest van topic
alvast bedankt!
Het gaat om een clio 1.8 16v phase 2 ('95)
- clio 16v inlaatspruitstuk plastic cover (niet de F16 tekst maar het andere kapje)
- de kunstof handvaten van de deur aan de buitenkant
- hoedenplank (interieur zelfde als die van een grand prix) kleur zie rest van topic

alvast bedankt!
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
strips heb ik in nederland gehaald, waren 22,60 geloof ik per stuk ex btw. bij elkaar (dus 4 strips) was het 107,81. In d-land verschilt het per onderdeel wat de prijsverschillen zijn met NL. De strips waren in d-land 27,- per stuk, dus die heb ik in NL gehaald
. De dakstrips die ik heb besteld waren in d-land weer goedkoper dan hier. Scheelt iets van 15 euro geloof ik (bij ex btw prijzen). btw is in d-land nog 16% (tot 2007, dan ook 19%) dus daar win je ook wat mee.
alles wat ik nu bestel ga ik mooi eerst vergelijken tussen d-land en NL. Kan best wat knaken schelen.

alles wat ik nu bestel ga ik mooi eerst vergelijken tussen d-land en NL. Kan best wat knaken schelen.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
owowow, wat klinkt dit verhaal me toch zeer bekend in de oren.+Clio16v+ schreef:
Bij het euvel loopt ie ook 900 toeren, zakt dan in naar de 500 toeren.. pruttelpruttelpruttel vrooeeeem naar de 2000 en weer terug naar de 900.. dan weer even op 900... en dan weer van voren af aan. Tijdens rijden doet ie dat ook, alleen minder als ik flinke toeren maak volgens mij. Tijdens rijden kakt ie dan in en schokt dan ineens naar voren omdat ie merkt ofzo dat het niet klopt.
Dit doet ie even paar km (5 ofzo) en daarna nergens meer last van.
Ik heb precies hetzelfde met mijn clio, precies hoe jij t omschrijft Paul
join de clubDennis_16v schreef:owowow, wat klinkt dit verhaal me toch zeer bekend in de oren.+Clio16v+ schreef:
Bij het euvel loopt ie ook 900 toeren, zakt dan in naar de 500 toeren.. pruttelpruttelpruttel vrooeeeem naar de 2000 en weer terug naar de 900.. dan weer even op 900... en dan weer van voren af aan. Tijdens rijden doet ie dat ook, alleen minder als ik flinke toeren maak volgens mij. Tijdens rijden kakt ie dan in en schokt dan ineens naar voren omdat ie merkt ofzo dat het niet klopt.
Dit doet ie even paar km (5 ofzo) en daarna nergens meer last van.
Ik heb precies hetzelfde met mijn clio, precies hoe jij t omschrijft Paul

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
volgens mij is dat een sensor ofzo...
maar ik stevig doortrap tot een 4000-5000 toeren ios er weer nix aan de hand, maargoed dan trap ik de motor weer op zn staart bij n koude motor... wat resulteert in slijtage
rotblokken ook

maar ik stevig doortrap tot een 4000-5000 toeren ios er weer nix aan de hand, maargoed dan trap ik de motor weer op zn staart bij n koude motor... wat resulteert in slijtage
rotblokken ook


ja, met koude blokken stampen, dat lost een hoop op 

-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
Haas, nix is zo vervelend alsie inhoudt bij een 3000 toeren, en je dan een boost naar voren krijgt.. Erg rottig als het een 30km zone is... 

heb je het continue dennis of ook alleen bij water?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
iemand?+Clio16v+ schreef:zou iemand met dialogys kunnen kijken wat de artikelnrs zijn van de volgende onderdelen? Ga namelijk zaterdag weer naar de duitse dealer om daklijsten op te halen. En wil meteen vragen voor de prijs van de onderdelen in het lijstje. Als kan met prijs exclusief btw erbij zetten, kan ik ook meteen verschil zien tussen de NL en D dealer.
Het gaat om een clio 1.8 16v phase 2 ('95)
- clio 16v inlaatspruitstuk plastic cover (niet de F16 tekst maar het andere kapje)
- de kunstof handvaten van de deur aan de buitenkant
- hoedenplank (interieur zelfde als die van een grand prix) kleur zie rest van topic
alvast bedankt!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
heel soms bij erg koud weer, maar meestal als het een dag flink aan het regenen is, en ik de auto opstart, dan heeft die van die kuren+Clio16v+ schreef:heb je het continue dennis of ook alleen bij water?

-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/klink1.JPG[/img]
Misschien kan je het onderdeel nr herkennen??
Meen dat ik +- 12,- euro per klink betaalt heb.....
Misschien kan je het onderdeel nr herkennen??

Meen dat ik +- 12,- euro per klink betaalt heb.....
zon goeie ogen heb ik niet
wat is het nr?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dialogys hebben? haha heb t anders wel voor je.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
die wil ik wel hebbu ja 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: zo 11 dec 2005 22:13
- Locatie: Heerlen/Limburg Car: Clio Williams
Gevonden.... hier staat het onderdeel nr en de prijs(lijst)
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1774410
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... t=#1774410
@sqwilliams thnx man



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vanaaf ff bij haas de versnellingsbak olie vervangen en de benzinefilter. bakolie zaten paar piep kleine schilvertjes in maar verder niets, dus zag er goed uit! schakelt ook nog perfect 
benzine filter was ook wel eitje, meurde wel goed dat wel
@haas thnx voor het sleutelen!


benzine filter was ook wel eitje, meurde wel goed dat wel

@haas thnx voor het sleutelen!


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
graag gedaan, alleen me poten ruften nog steeds een mengelmoesje van bakolie en benzine.......BLLEEEEEEEEEEEEEEEGHH!!


-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zeg Haas, kan ik ook niet een keer terecht voor bakolie verwisselen 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
kan.... pm/bel/sms maar 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Haas, voor al uw beunklussen



Paul1916v schreef:Haas, voor al uw vakwerk![]()
