ACT: ICT en (web) Design.

Plaats reactie
Ad van Haperen
Contacteer:

Merijn schreef:@MartijnG: Ik zou effe naar de 'Last Known Good' config gaan...
daar kan hij volgens mij niet komen omdat de pc niet ver genoeg opstart
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Jawel, joh... Last Known Good kun je al doen vanaf het scherm waarmee je ook in Safe Mode kunt komen.
Ad van Haperen
Contacteer:

Merijn schreef:Jawel, joh... Last Known Good kun je al doen vanaf het scherm waarmee je ook in Safe Mode kunt komen.
o ja sorry jij bedoel niet windows systeemherstel.
Merijn
Über-Spammer

Nee, dat is weer wat anders. :) Komt wel op hetzelfde neer.
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Nee, bij laatste bekende instellingen (wat jij dus bedoelt) heb ik hetzelfde probleem, zodra normaal het blauwe scherm 'Welkom' hoort te komen, start de pc opnieuw op...

Kan ik dan die patch van jou eigenlijk wel gebruiken Merijn? Want ik kan dus helemaal niet in WIndows komen...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer

Nope... Dat is een patch die je pas kan gebruiken als je in windows zit. Ik zou als ik jou was effe Windows eroverheen gooien. Dan start 'ie in ieder geval weer netjes op.
MartijnG
Über-Spammer

Martijnberk schreef: in die opties van F8 staat er ook: uitschakenlen computer opnieuw opstarten (of iets dergelijks) dan blijft de pc gewoon hangen op blauw scherm en dan weet je gelijk waar je de fout moet zoeken...)
OK, dan krijg ik dit:
STOP: c0000135 (kan onderdeel niet vinden)
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Martijnberk
Contacteer:

http://support.microsoft.com/kb/885523

leuk die microsoft, instaleer deze patch VOOR SP2.... nu te laat dus...

kan je via een boot cd niet bij je installatie komen?
MartijnG
Über-Spammer

JA, ik kan met een CD wel weer in de Windows XP setup komen, maar moet ik dan gewoon weer voor installeren kiezen ofzo? Want bij repareren/herstellen kom ik alleen in DOS...
Ad van Haperen
Contacteer:

Martijnberk schreef:http://support.microsoft.com/kb/885523

leuk die microsoft, instaleer deze patch VOOR SP2.... nu te laat dus...

kan je via een boot cd niet bij je installatie komen?
Op die link staat het toch wel uitgelegd wat je kunt doen:
Nadat u Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) hebt geïnstalleerd, wordt uw computer herhaaldelijk opnieuw opgestart met de volgende Stop-fout:
Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.
Technische informatie:
STOP: c0000135 {Kan onderdeel niet vinden}
Deze toepassing kan niet worden gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.
Opmerking Uw computer wordt mogelijk onmiddellijk opnieuw opgestart wanneer deze zodanig is geconfigureerd dat bij het optreden van een systeemfout automatisch opnieuw moet worden opgestart. Als u deze optie wilt uitschakelen zodat uw computer niet opnieuw wordt opgestart, drukt u op F8 tijdens het opstarten, selecteert u met de pijltoetsen de optie Automatisch opnieuw starten bij systeemfout uitschakelen en drukt u op ENTER.
MartijnG
Über-Spammer

Ja inderdaad.....ik heb de instructies van Microsoft opgevolgd en het werkt weer!! Gelukkig heb ik twee pc's in huis staan!!

Bedankt voor de reacties!
Wilma
Contacteer:

Martijnberk schreef:probeer dan eerst even windows messenger van je systeem te schoppen

copy/paste in het uitvoeren boxje

Code: Selecteer alles

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
daarna msn messenger opnieuw instaleren

kijk of die dan wel werkt?
:worship: Dank je wel Martijn :worship:
Ben m'n melding kwijt :pompom:
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

MartijnG schreef:JA, ik kan met een CD wel weer in de Windows XP setup komen, maar moet ik dan gewoon weer voor installeren kiezen ofzo? Want bij repareren/herstellen kom ik alleen in DOS...
Martijnberk bedoelde waarschijnlijk een boot cd, zoals daar is Ultimate Boot CD :) (zo te downloaden, even Googlen)

Daarmee kun je je pc benaderen vanuit een Windows achtige omgeving (het draait op het 'binnenwerk' van Windows XP)
Ideaal is het nog niet te noemen, maar je hebt wel een aardig complete waaier van reparatietools (Y)

Zo kun je bijvoorbeeld makkelijk even die foutieve key veranderen :) (moet je wel even zo'n crackje hebben, die zit niet bijgesloten :klop: maar daar zou de patch van Merijn ook werken (I) ) of ander voorbeeld, dat ene hardnekkige bestand verwijderen, op virussen scannen, you name it.

De SP2 install is gestopt door de foutieve key, das normaal, het probleem wat jij had is waarschijnlijk veroorzaakt door een belangrijk bestand wat de install per ongeluk verwijderd had.
Verander je nu de sleutel voordat je SP2 gaat installeren, zal ie er waarschijnlijk probleemloos doorheen fietsen (Y)

Verder is er weinig mis met SP2, goeie firewall erbij (die standaard firewall is ruk) en het werkt erg stabiel.

@Wilma: die beveiligingsmelding had je overigens kunnen uitzetten, via het Beveiligingscentrum in het Configuratiescherm, dan zeurt ie niet meer over een niet werkende anti-virus.
Het werd me niet helemaal duidelijk of je dat al geprobeerd had (al is dit nu uiteraard de betere oplossing 8))
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Haas
Car: Megane RS

ff vraagje over SolidWorks op me werk.

Moet templates hebben, kan ze wel toevoegen in mijn templatesmanager, maar ik kan ze niet openen.

krijg de melding:

templates are not valid.

Collega heeft dezelfde instellingen als ik (heb zelfs al zijn instellingen al gecopieerd), maar hij kan er wel normaal mee werken. Krijg ook geen preview te zien en de bestanden worden in de explorer ook niet herkend als SolidWorks template.

kan het zijn dat dit komt, doordat ik geen rechten heb tot dit stuk server? Kan ze namelijk ook niet copieren om op mijn buroblad te planten...
Netwerkbeheerder is op vakantie en ben er al een uur of vier mee bezig...wordt er nogal schraal van. Iemand ideeen?
Merijn
Über-Spammer

Wat denkt met hier van de nieuwe Sony Mylo?

http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?ru ... ikelid=409

Ik vind het wel een gaaf ding! Alleen die prijs... ben benieuwd wat dat in NL zal worden. 350 euro is het al snel, vrees ik.
Martijnberk
Contacteer:

Haas schreef:ff vraagje over SolidWorks op me werk.

Moet templates hebben, kan ze wel toevoegen in mijn templatesmanager, maar ik kan ze niet openen.

krijg de melding:

templates are not valid.

Collega heeft dezelfde instellingen als ik (heb zelfs al zijn instellingen al gecopieerd), maar hij kan er wel normaal mee werken. Krijg ook geen preview te zien en de bestanden worden in de explorer ook niet herkend als SolidWorks template.

kan het zijn dat dit komt, doordat ik geen rechten heb tot dit stuk server? Kan ze namelijk ook niet copieren om op mijn buroblad te planten...
Netwerkbeheerder is op vakantie en ben er al een uur of vier mee bezig...wordt er nogal schraal van. Iemand ideeen?
heb je zowieso wel lees rechten? want het zijn templates en die moet je minimaal op leesrechten hebben, ook moet je bij de settings even kijken waar ie ze vandaan haalt want het kan zijn dat je een bepaalde drive mapping niet hebt....
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'AND (UPPER(omschrijving) LIKE UPPER('%vloer matten%') OR UPPER(' at line 7

huh????
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Merijn
Über-Spammer

Heeft er iemand een idee hoe ik POI's (o.a. flitspalen) installeer op een Navman INC330?

Is dat uberhaupt wel mogelijk??
Ad van Haperen
Contacteer:

Merijn schreef:Heeft er iemand een idee hoe ik POI's (o.a. flitspalen) installeer op een Navman INC330?

Is dat uberhaupt wel mogelijk??
staat het niet toevallig beschreven op http://www.flitspaal.nu?
Merijn
Über-Spammer

Helaas niet... Maar ik denk dat het niet kan. :(
Ad van Haperen
Contacteer:

Merijn schreef:Helaas niet... Maar ik denk dat het niet kan. :(
met de hand alle coördinaten ingeven :P
Edward
Contacteer:

Op POIhandler.nl kan ik geen Navman tussen de supported systems vinden, helaas.

Is me (gister toevallig) wel gelukt met de TomTom GO, wat benzinestations, garages en andere handigheidjes toegevoegd. Voor flitspalen e.d. moet je op die site betalen (12 euro p/jr).
Laatst gewijzigd door Edward op wo 16 aug 2006 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer

Flitspalen voor TomTom heb ik wel voor je...
Edward
Contacteer:

mwah, vind ik niet zo heel erg belangrijk (heb dat ding bijna nooit in de auto :D )
tis puur spielerij, dat ik kan invoeren dat ik de dichtstbijzijnde Tango ofzo kan opzoeken, of in geval van pech een garage 8)
heb het nog niet eens uitgeprobeerd :p

zijn die ook up te daten dan? want op zich heb ik er wel belang bij :)
Edward
Contacteer:

Hier staat trouwens een soort van algemene handleiding voor Navman ICN apparaten, kun je altijd even proberen:

http://www2.flitspaal.nl/pls/flits/fl_gps.ondersteuning
PaulM

iemand bekend met het aspi niet geinstalleerd melding bij dvd speler op windows xp sp2?

als dvdtje erin knal dan laad windows media player wel de dvd in maar blijft hangen (loop) bij het afspelen.

bji powerdvd krijg ik deze melding:

ASPI for Windows not available!

Only 32-bit CD-ROM driver supported.

Please make sure 32-bit CD-ROM driver installed.

dvd speler werkte goed in me vorige pc.
Edward
Contacteer:

yep, heb ik laatst bij iemand bij de hand gehad :)
vage bende trouwens, dat ASPI, op het ene systeem werkt het prima zonder ASPI geinstalleerd en op de andere doet ie niks (S)
maar ik ga ff voor je zoeken, moment 8)
Edward
Contacteer:

http://radified.com/ASPI/forceaspi.htm hier even lezen.
hier de directe download link: http://radified.com/Files/ForceASPI_v17.zip

even ergens unzippen en dan InstAspi.bat draaien (wordt in dat artikel geadviseerd met de DOSprompt te doen, maar ik dacht dat dubbelklikken ook genoeg was)

als je het volgens het boekje wilt doen:
I recommend using ForceASPI this way:

* Run dumpASPI to backup your current ASPI layer
* Run instASPI to install the new ASPI layer
* Reboot
* Run aspichk to see if everything worked OK
En die ASPIchk kun je van te voren ook al doen, kun je alvast kijken wat er aan scheelt :) en uiteraard vergelijken :wink:

oh ja, er is ook een nieuwere versie (4.72.1, dit is 4.60) maar die werkt niet altijd even lekker, schijnt het. Bij mij prima, maar just in case pass ik je de veiligere link :smile:
PaulM

thnx zal het als ik thuis ben ff proberen. hopelijk is het daarna opgelost, want had al van adaptec soort van aspi driver spul geprobeert maar had geen effect op de problemen. Maar ik zal dit ff uitproberen :)
PaulM

heb proggie geinstalleerd maar spul werkt nog niet goed:

[img]http://www.priyantha.nl/rtc/upload/werktniet.JPG[/img]

weet het ook niet meer...
Edward
Contacteer:

Ondanks die vage melding, kun je nu wel je DVD afspelen?
Want ik kom net ergens tegen dat die melding misschien niet helemaal betrouwbaar is...
*Zoekt nog even verder
Edward
Contacteer:

En heb je gereboot?

Kom ik dit ook nog tegen:
"Do NOT install ASPI32.EXE with Windows 2000, Windows ME, or Windows Media Player 7.0. If you have one of these applications (or OS), you will be using a different ASPI layer that will conflict with this one."
Dus als jij Windows NT (volgens de afbeelding) hebt met Media Player 7.0, kan daar ook je probleem liggen. Alhoewel er achter stond:
Many people have reported using these Adaptec ASPI layer 4.60 drivers with a variety of operating systems, including Win98, WinME, Win2K, and WinXP .. all with NO PROBLEMS.
Dus voor hetzelfde geld heeft dit niks met elkaar te maken.

Mocht het nu niet lukken, even de killaspi.bat uitvoeren, voor de zekerheid rebooten, en dan mag je kiezen:
nogmaals installeren van de ForceASPI met versie 4.60
of de nieuwe 4.71 uitproberen. ( http://tweakers.net/meuktracker/3206/Ad ... .71.2.html )
PaulM

dvd spelen werkt nog niet.

krijg in powerdvd die aspi melding met dat 32bits verhaal. in media player blijft ie of hangen, of krijg melding over schermresolutie niet goed, of melding dat de dvd is beveiligd. en van alle klopt geen reet :)

zal nu dat tweakers verhaal eens proberen
PaulM

zie net dat ik die tweakers versie al x geprobeert heb. heb toch zwaar idee dat het ergens anders aan ligt. maarwat geen idee.
Edward
Contacteer:

ja, dat idee had ik ook.

maar kom nogal uiteenlopende 'oorzaken' tegen, van een vuile dvd-speler (oplossing schoonmaken) tot firmware upgraden (maarja als het in een andere pc wel werkt, dan kan het daar nooit aan liggen :~ )

vage bende (ik ga nog wel ff voor je zoeken op Google - met die complete errorcode - maar heb eigenlijk weinig hoop dat we dat hier even gefixt krijgen...)

edit: dat van schoonmaken is overigens zo gek niet eens:
als dvdtje erin knal dan laad windows media player wel de dvd in maar blijft hangen (loop) bij het afspelen.
dat doet die van mij ook wel eens, maar zonder meldingen. vooral als er krassen op het schijfje zitten.
heb je het met meerdere dvd's geprobeerd?
Plaats reactie