ACT: 5 GT Turbo.

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Gesloten
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Haas schreef:kun je op een of andere manier de teller van een gtt terugdraaien?
Hij staat nu op 70000 oid, maar wil bij 0 beginnen. Een nieuwe ga ik geen geld voor neerleggen, daar betaal je je scheel aan.
Ja kan, tellertje uitelkaar, horizontale asje eruit, rolletje eruit, en dan de 'opening' zoeken bij elk rolletje. VOlgens mij moet ie op 555555 staan en dan staat ie op het schermpje op 000000.
Effe pielen maar t lukt wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

top (Y)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Let wel op de kans dat ie overlijd is groot ....
Dit ivb de dagteller.......
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)

Ach, nu is het niet naar mijn zin, dus slechter zal het niet worden ;)
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Klopt wel wat ivo zegt, maar als je beetje voorzichtig doet gaat t wel.
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Riël schreef:Klopt wel wat ivo zegt, maar als je beetje voorzichtig doet gaat t wel.
IVO ? :lol: wat zegt ie dan ?
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

:lol:
jullie lijken ook zoveeel op mekaar
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

:biertjuh:


:lol:
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Riël schreef::lol:
jullie lijken ook zoveeel op mekaar
Bedankt he...nouja nu heb ik een reden om dronken te worden :biertjuh:
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

die had je toch al: het is weekend ;)

althans, voor sommigen :P
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Riël schreef::lol:
jullie lijken ook zoveeel op mekaar
1 pot nat :p
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Ik heb vandaag een mocal externe oliekoeler onder m'n gtt gehangen.
Nu, op dat verdeelblokje waar die 2 slangen vertrekken zit een ingebouwde thermostaat.
Hoe zit dit in z'n werk?
Speelt het een rol als je de slangen wisseld van de oliekoeler naar het verdeelblokje?
Want na een kwartier stationair draaien was e olie nog niet op temperatuur.
Zelf bij een lange rit niet, op de schaal verdeling zakte hij tot net in de helft.
Terwijl met de standaard koeler op stationair toerental de wijzer net onder 1bar aanduide. |:

Owja, sinds ik m'n Tubular uitlaatspruitstuk dikkere elbow en downpipe heb.
Ploft de wagen als ik hem uitzet, is dit erg, of heeft die plof nieks te maken met die voorop genoemde dingen.
Erg bizar, contact uit, secondje later.... plof!

Thanks :bang:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Bestaan er ook 60 mm verlagingsveren voor een GT Turbo dat iemand weet? En waar zouden die dan verkrijgbaar zijn?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Jah, van apex. Alleen moet je die eigenlijk wel met de short-stroke apex dempers nemen. Originele dempers sloop je vrij snel met dat soort verlaging.
Ander nadeel is dat bij -60 de draagarmen zo hoog komen te staan, dat je last krijgt van bumpsteer, oftewel je draagarm duikt verder in bij insturen, waardoor ie weer enorm onderstuurd wordt.
En om over comfort maar niet te praten hehe :D

Staat wel erg vet natuurlijk, maar een goeie -40 is toch een stuk praktischer.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, hij staat nu op gele Koni's met gele veren dus denk dat het ongeveer een 40 mm verlaging geeft nu...(toch?) Misschien dat ik toch wat lager wilde gaan, vandaar de vraag :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Veren die bij koni geleverd worden zijn vaak -35

Wat mij trouwens opviel dat ik koni's monteerde met dezelfde veren als op mijn originele dempers, dat de auto omhoog kwam.
Volgens mij heb je van Spax nog -50, alleen zijn koni's geen officiele shortstrokes, maargoed ik had ook iets lager als 35 en dat ging ook gewoon goed.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Maar gele Koni's met gele veren zorgt wel voor een verlaging van ongeveer 4 cm toch ofniet? Ik weet namelijk niet hoe hoog een GTT normaal staat op 15 inch...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Heb ik wel een foto van, maar geen zin om up te loaden.. :beer:
Death Metal Speedcore
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 21 jun 2004 22:33
Locatie: einde van de weg

hoeveel kost het om je claxon te laten maken e/o vervangen?
haan
Berichten: 285
Lid geworden op: do 3 jul 2003 19:58
Locatie: beers (NB)

Death Metal Speedcore schreef:hoeveel kost het om je claxon te laten maken e/o vervangen?
naar de sloop rijden en een nieuwe halen. 25 euro gok ik
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

lucthhoorn bij halffords iets van 20 euro? :smoke:
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wie weet of er achter de zijskirts van de voor en achterschermen ook rubber strippen zitten?
verder ben ik bezig om alle kleine beugeltjes, strips, pakkingen, boutjes ed in kaart te brengen maar via mijn dialogys wordt ik hier niet veel wijzer van.
wie weet wat je allemaal moet bestellen om alles geheel kompleet te hebben zodat ik mijn skirts weer netjes kan monteren?
bestelnrs zou heel erg handig zijn
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

zitten idd van die rubber strips achter. die boutjes verkopen ze neit meer bij reno volgens mij. Gewoon bij de bouwmarkt halen. Die dingen half metrische draad en half houtdraaibout (voor in je skirt). Liggen zo in het schap en zijn hetzelfde als origineel
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Kier
Berichten: 1059
Lid geworden op: do 20 jan 2005 8:15
Locatie: In my head

Als je nieuwe remschijven en blokken hebt.. hoe lang moet je dat ongeveer "inrijden"?
Renault 5 GT Turbo '87
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

geloof dat brembo iets van 300km rustig inremmen aangeeft, dus noodstops en hard remmen proberen te voorkomen. maar vaak voel je het ook wel aan je pedaal, is in het begin soms nog beetje sponzig na montage van nieuwe remmen en dit gaat ook vanzelf over
R5GTT. Drive it like you stole it
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Hoi,

is dit:

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=69

hetzelfde als dit:

http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... ts_id=1532

Plaatje van MB lijkt heel iets anders? Ongelukkige fotohoek? :D
Zijn er ook "coupe"-lobsters? Dus zonder die 2 aansluitnippels die doorgelust/ afgedopt moeten worden?

Bij voorbaat dank.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

ik MEEN dat die van k-tec een minder gunstige flow heeft dan die van mb...

Sven heeft zo'n ding wat je niet door hoeft te lussen..pm hem eens..
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

die twee zijn idd het zelfde, neem anders effe contact op met maurice (MB), die zal je wel zo kunnen vertellen of er ook zijn zonder de druk aansluitingen
R5GTT. Drive it like you stole it
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

[img]http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... CT069B.jpg[/img]

Duidelijkere foto van de Forge lobster, volgens mij is dit degene die ik bedoel/ zoek.

Dank U :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

deze is idd wel de betere volgens mij, bij die van k-tec zitten er heel veel lasnaden in, en dat lijkt me nu nie echt bevorderlijk voor de luchtsnelheid de carb in
R5GTT. Drive it like you stole it
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Die lobsters zijn echt geldverspilling, knijp er dan gewoon een stuk samco of originele slang op, das tenminste nog flowtechnisch verantwoord :p

Die bling lobsters met tig van die dikke lasnaden heb je alleen maar nadeel van.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Hahahaa, maar 't showt wel lekker on de kap. :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja, koop dan een twingo en ga die 'tjoeneh' :p
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

mark 5t schreef:wie weet of er achter de zijskirts van de voor en achterschermen ook rubber strippen zitten?
verder ben ik bezig om alle kleine beugeltjes, strips, pakkingen, boutjes ed in kaart te brengen maar via mijn dialogys wordt ik hier niet veel wijzer van.
wie weet wat je allemaal moet bestellen om alles geheel kompleet te hebben zodat ik mijn skirts weer netjes kan monteren?
bestelnrs zou heel erg handig zijn
heeft er iemand een fotootje van die rubber strippen voor mij misschien??
R 5 Convertible Rulezz
R34L
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 18:57
Contacteer:

Steven schreef:Die lobsters zijn echt geldverspilling, knijp er dan gewoon een stuk samco of originele slang op, das tenminste nog flowtechnisch verantwoord :p

Die bling lobsters met tig van die dikke lasnaden heb je alleen maar nadeel van.
Nadeel? Is de doorvoer niet veel groter? De originele lobster knijpt nogal in de bocht leek me, maar denk iddd dat de plastic versie gladder is van binnen? Jammer dat ik hem niet even van tevoren kan bekijken.
Hmmz.

Slangen van en naar lobster/ bleed-valve, zijn dat 6 mm slangen?
Is 6 mm de dikte van de aansluitnippels? Of de buitendiameter van de slang?

Bij voorbaat dank.
Gesloten