he,
Wat was ook alweer de ideale bandenspanning voor me Renault CLio 1.4 i Be-BOP.
met de volgende bandjes
Voor: 165/65 R13 77T
Achter: 165/65 R13 76T
Als dat voldoende info is.
Kan ik zo ff pompen he.
Spanning in bandjes clio
Instructieboekje?
staat gewoon op de band toch wat voor spanning erin mag/moet ... ?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
2 bar is prima, elk tankstation hangt ook een lijstje.
als het goed is wel in PSI. meestal staat bij pomp waar je ook je banden kan doen de waarden in bar en PSI.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Er staat wel PSI op...+Clio16v+ schreef:als het goed is wel in PSI. meestal staat bij pomp waar je ook je banden kan doen de waarden in bar en PSI.
voor 44
achter 36
Maar dan weet ik nog niet de bar. want op de pomp, staat een tabel uit 1864, en zonder PSI uitdrukking..
44 psi is omgerekend op het internet 3.036 bar
26 psi is omgerekend op het internet 2.484 bar
IS dat niet een beetje veel
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Precies, rond de 2 bar is altijd goed
Meestal doe ik in de voorbanden een paar tienden extra in vergelijking met de achterbanden...
Meestal doe ik in de voorbanden een paar tienden extra in vergelijking met de achterbanden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
ik heb voor en achter beide 2.5 bar staan (195x50x45) en dat gaat goed... beter dan 2 bar. Maar misschien komt dat omdat ik nog steeds met mijn winterbanden rond rij
heb op mijn banden allemaal 2.2 staan, werd me door bandencentrale aangeraden. lijkt me wel 

en houdt het bij, te zachte banden is echt funest. Als je dan toch moet kiezen, liever wat te hard, dan te zacht!
-
Ik heb een tijdje gespeeld met mijn banden spanning.
Let wel ik heb
- Voor 165/65 bijna nieuwe standaard pirelli banden.
- Achter heb ik al wat oudere michelins in dezelfde maat.
eerst 2.2 bar rondom ,reed gewoon normaal, wordt ook aangeraden door mijn vraagbaak.
2.2 voor en 2.7 achter , iets te enthiousast regelmatig uitbrekende achterkant in de regen. Vooral bij het afslaan op kruisingen.
2.5 voor en 2.2 achter stuurt het fijner/lichter bij het op tempo verlaten van rotondes.
rijd nu 2.3 voor en 2.5 achter. Maar met de kilometers die ik nu maak houd ik het niet zo meer bij.
Let wel ik heb
eerst 2.2 bar rondom ,reed gewoon normaal, wordt ook aangeraden door mijn vraagbaak.
2.2 voor en 2.7 achter , iets te enthiousast regelmatig uitbrekende achterkant in de regen. Vooral bij het afslaan op kruisingen.
2.5 voor en 2.2 achter stuurt het fijner/lichter bij het op tempo verlaten van rotondes.
rijd nu 2.3 voor en 2.5 achter. Maar met de kilometers die ik nu maak houd ik het niet zo meer bij.
-
ik denk dat ik dat ook zo ga bekijken... alhoewel die eerste optie van jou me ook wel een keer leuk lijkt... glijen is leuk (zolang het goed gaat)STK schreef:Ik heb een tijdje gespeeld met mijn banden spanning.
Let wel ik heb