Merijn schreef:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009118.html
Sinds wanneer zitten er in rokjes kruizenWij willen goedverdoemme die geyle Fa reclames weer terug en verplichte minirokjes met open kruis ook in de winter.

Merijn schreef:http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009118.html
Sinds wanneer zitten er in rokjes kruizenWij willen goedverdoemme die geyle Fa reclames weer terug en verplichte minirokjes met open kruis ook in de winter.
Nee ligt niet aan jou, ik kan me hier helemaal in vindenMerijn schreef:Ik absoluut niet... Ik wil geen betuttelende regering, laat staan televisiezenders. Als je eerlijk bent, weet iedereen echt wel hoe het hoort en hoe het zou moeten. Maar blijkbaar hebben mensen geen zin om dit over te dragen aan hun kinderen. Of ze hebben er geen tijd voor of ze vinden het wel best... En dan denk ik: NEEM DAN GEEN KINDEREN!
Mocht ik ooit van plan zijn kinderen te 'nemen' (en die kans acht ik klein!) dan vind ik dat er ten alle tijden iemand thuis moet zijn, als ze van school komen. Desnoods ben ik het zelf... En nee, dan kan er maar nier 2 keer per jaar op vakantie gegaan worden. 2 full-time jobs en kinderen zijn niet te combineren. Je moet dus een keuze maken... Allebei werken en geen kinderen. Of 1 van de 2 werken en de ander thuis.
Maar goed... Zal wel aan mij liggen.
Vind dit wel een goeie, ben het er gedeeltelijk mee eens, mijn moeder heeft tot mijn (denk) 12e een baan gehad waardoor ze tot de middag moest werken en wanneer wij thuis kwamen uit school er altijd iemand thuis was, maar op den duur werd dat natuurlijk ook wel vrijer en je ziet wat er nou van gekomen isMerijn schreef:Ik absoluut niet... Ik wil geen betuttelende regering, laat staan televisiezenders. Als je eerlijk bent, weet iedereen echt wel hoe het hoort en hoe het zou moeten. Maar blijkbaar hebben mensen geen zin om dit over te dragen aan hun kinderen. Of ze hebben er geen tijd voor of ze vinden het wel best... En dan denk ik: NEEM DAN GEEN KINDEREN!
Mocht ik ooit van plan zijn kinderen te 'nemen' (en die kans acht ik klein!) dan vind ik dat er ten alle tijden iemand thuis moet zijn, als ze van school komen. Desnoods ben ik het zelf... En nee, dan kan er maar nier 2 keer per jaar op vakantie gegaan worden. 2 full-time jobs en kinderen zijn niet te combineren. Je moet dus een keuze maken... Allebei werken en geen kinderen. Of 1 van de 2 werken en de ander thuis.
Maar goed... Zal wel aan mij liggen.
Ik begrijp het volkomen, maar...MarcoG schreef:Merijn, dromer.... hoe denk jij later ooit je hypotheek, zorgpremie, verzekeringen, benzine etc etc te kunnen betalen met maar 1 werkende ouder. Die mensen hebben helemaal geen tijd om nog te ontbijten met hun kinderen want ze moeten zich stuk voor stuk doodwerken. Dat is iets wat jij niet wilt begrijpen, maar, wijsheid komt met de jaren.
Toen mijn pa met mijn moeder ging samenwonen bedroeg de huur van hun flatje 5% van zijn inkomen (100 gulden van 2000 gulden netto inkomen). Dingen zijn wel wat veranderd nu...en wat er vaak gebeurt tegenwoordig riekt meer naar oplichterij dan naar gebrek aan "opvoeding".
Vind dit wel een beetje het beeld van de Pessimisten onder de PessimistenMarcoG schreef:Hm...stoort me alleen nog dat je ECHT erin gelooft dat wij het in NL goed hebben. Er zijn legio vergelijkingen (die in NL angstvallig stil worden gehouden) waar NL met andere landen van de EU wordt vergeleken (qua sociale voorzieningen, naschoolse opvang enzo, levensstandaard, gelijke kansen vrouwen etc etc.) en waar NL BELABBERD laag scoort. NL is kudt, de meerderheid van de bevolking weet dit gewoon niet omdat ze niet over de dijk van hun polder heenkijken, maar goed hebben wij het ten opzichte van de overige EU landen ECHT ECHT niet.
Je moet NL dus niet gaan vergelijken met derde wereld landen ofzo he, maar gewoon landen die in dezelfde situatie verkeren als ons. Zweden stond vet vet vet nr. 1 van Europa. Daar verdient een vrouw dus WEL evenveel als haar man bijvoorbeeld.![]()
Biertje?![]()
valt maar mee, aantal dingen staan ze slecht, maar hoop ook beter. Vergelijk de zorg maar eens.Riël schreef:Ik zie het niet zo erg. De duitsers staan er slechter voor als ons vind ik.
Ik vind dat ik het zo slecht niet heb. IK weet wat ik krijg, wat ik kan, hoe ik dingen kan toe en waar ik hier aan toe ben.
En maken ze zo'n gebaar van "ik gooi de bal op je auto"Tom schreef:om het bij auto's te houden..............
Vroegah als ik op straat aan het spelen was met vriendjes en er kwam een auto aan dan gingen we netjes aan de kant en hielden we de bal effe vast, tegenwoordig moet je slalommen (als je er al door kunt) tussen de scheldende k#t kinderen. Af en toe krijg ik echt wurgneigingen op zo'n moment.
slalommen ik rij gewoon rechtdoor hoorTom schreef:om het bij auto's te houden..............
Vroegah als ik op straat aan het spelen was met vriendjes en er kwam een auto aan dan gingen we netjes aan de kant en hielden we de bal effe vast, tegenwoordig moet je slalommen (als je er al door kunt) tussen de scheldende k#t kinderen. Af en toe krijg ik echt wurgneigingen op zo'n moment.
ach wij hebben geen kinderen en kennissen van ons wel maar willen wel alles doen wat wij ook ongeveer doenSteven schreef:Ik ben iig wel met Merijn eens dat als je kinderen neemt er ook tijd voor vrijmaakt en er dus zeker 1 v/d 2 fulltime jobs eraf moet.
Wat mij betreft dus wel
Sta je in de file naar huis kom je zo'n mongool tegen he, --> StevenSteven schreef:Ik woon tegenover een school, vroeger ging iedereen met de fiets, maar tegenwoordig moet alles met d eauto gebracht worden.
En dan het liefst van die grote logge nep 4x4's die in het terrein niet eens kunnen waar ze wel voor gebouwd (lijken) te zijn.
Omdat dus de straat altijd half geblokkeerd is rond schooltijden, heeft een of andere pennenlikker bedacht om er 1 richtingsverkeer van te maken en dan precies de verkeerde kant op. (ik rijd daar mooi tegenin trouwens)
Nu ga ik rond die tijden altijd naar m'n werk en moet dus door die chaos, das nog tot daar aan toe. Maar ik heb gewoon al regelmatig booskijkende ouders en middelvingers gehad terwijl ik gewoon normaal met hele rustige snelheid door de straat rijd.
En sja dat die kinders dan allemaal zonder pardon aan de straatkant uitstappen en zo oversteken das dan zeker mijn probleem dat ik daar durf te rijden. Nog ff en die kutkoters klappen die deur gewoon tegen m'n auto aan. (Hoewel, bij de 9 mag dat)
Meestal ben ik te sloom om ff lekker fel te reageren tegen dat soort figuren, maar het ergert enorm.