ACT: Algemeen Chat Topic. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Wilma
Contacteer:

Wij willen goedverdoemme die geyle Fa reclames weer terug en verplichte minirokjes met open kruis ook in de winter.
Sinds wanneer zitten er in rokjes kruizen :S :lol:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

:lol: :lol:

Zo intelligent zijn ze daar dus... ;) :p
Leon
Contacteer:

Heerlijk weer een franse auto
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nog al zo'n mooi voorbeeld... Heeft niemand die gasten in hun (jonge) jeugd gecorrigeerd?? :S Tuurlijk doe je wel eens iets wat in deze categorie valt, maar ik weet ook nog heel goed dat ik flink op mijn flikker kreeg van mijn ouders! En op dat moment, in een vroeg stadium, leer je dat wel af dus. Maar blijkbaar doen ouders dat niet meer. :S
MarcoG
Contacteer:

Merijn, dromer.... hoe denk jij later ooit je hypotheek, zorgpremie, verzekeringen, benzine etc etc te kunnen betalen met maar 1 werkende ouder. Die mensen hebben helemaal geen tijd om nog te ontbijten met hun kinderen want ze moeten zich stuk voor stuk doodwerken. Dat is iets wat jij niet wilt begrijpen, maar, wijsheid komt met de jaren.
Toen mijn pa met mijn moeder ging samenwonen bedroeg de huur van hun flatje 5% van zijn inkomen (100 gulden van 2000 gulden netto inkomen). Dingen zijn wel wat veranderd nu...en wat er vaak gebeurt tegenwoordig riekt meer naar oplichterij dan naar gebrek aan "opvoeding".

Oh ja, maar kudten op tv vind ik altijd wel gaaf. :) Zag laatst in een clip een glimps van een streepje....dacht ff, hu??? Daarna had ze gewoon een slip onder haar rok aan...maar 1 beeldje zag je gewoon haar kudt lol! :lol: Wat een onzin haha!
Laatst gewijzigd door MarcoG op do 10 nov 2005 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

Merijn schreef:Ik absoluut niet... Ik wil geen betuttelende regering, laat staan televisiezenders. Als je eerlijk bent, weet iedereen echt wel hoe het hoort en hoe het zou moeten. Maar blijkbaar hebben mensen geen zin om dit over te dragen aan hun kinderen. Of ze hebben er geen tijd voor of ze vinden het wel best... En dan denk ik: NEEM DAN GEEN KINDEREN!

Mocht ik ooit van plan zijn kinderen te 'nemen' (en die kans acht ik klein!) dan vind ik dat er ten alle tijden iemand thuis moet zijn, als ze van school komen. Desnoods ben ik het zelf... En nee, dan kan er maar nier 2 keer per jaar op vakantie gegaan worden. 2 full-time jobs en kinderen zijn niet te combineren. Je moet dus een keuze maken... Allebei werken en geen kinderen. Of 1 van de 2 werken en de ander thuis.

Maar goed... Zal wel aan mij liggen. ;)
Nee ligt niet aan jou, ik kan me hier helemaal in vinden
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Merijn schreef:Ik absoluut niet... Ik wil geen betuttelende regering, laat staan televisiezenders. Als je eerlijk bent, weet iedereen echt wel hoe het hoort en hoe het zou moeten. Maar blijkbaar hebben mensen geen zin om dit over te dragen aan hun kinderen. Of ze hebben er geen tijd voor of ze vinden het wel best... En dan denk ik: NEEM DAN GEEN KINDEREN!

Mocht ik ooit van plan zijn kinderen te 'nemen' (en die kans acht ik klein!) dan vind ik dat er ten alle tijden iemand thuis moet zijn, als ze van school komen. Desnoods ben ik het zelf... En nee, dan kan er maar nier 2 keer per jaar op vakantie gegaan worden. 2 full-time jobs en kinderen zijn niet te combineren. Je moet dus een keuze maken... Allebei werken en geen kinderen. Of 1 van de 2 werken en de ander thuis.

Maar goed... Zal wel aan mij liggen. ;)
Vind dit wel een goeie, ben het er gedeeltelijk mee eens, mijn moeder heeft tot mijn (denk) 12e een baan gehad waardoor ze tot de middag moest werken en wanneer wij thuis kwamen uit school er altijd iemand thuis was, maar op den duur werd dat natuurlijk ook wel vrijer en je ziet wat er nou van gekomen is :D

Ik zie het nou heel goed bij een kennis van ons, heeft een eigen zaak, geen tijd voor het kind en hij is gedaalt van havo naar vmbo, terwijl die makkelijk naar het hbo zou kunnen, die jongen wordt verwaarloosd in de opvoeding en gaat dus vanzelf de verkeerde kant op (S)

Ben het dus wel eens met het feit dat als je kinderen neemt, of het er nou 1 of 2 of 3 zijn, je moet je dan gewoon aanpassen, mbt werk, dus zal 1 van de 2 minder moeten gaan werken. :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

Wie gaat er mee naar de VAE op vakantie? :p

http://www.s2ki.com/forums/index.php?showtopic=331400
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Wat een wagens zeg :worship:
Merijn
Über-Spammer

MarcoG schreef:Merijn, dromer.... hoe denk jij later ooit je hypotheek, zorgpremie, verzekeringen, benzine etc etc te kunnen betalen met maar 1 werkende ouder. Die mensen hebben helemaal geen tijd om nog te ontbijten met hun kinderen want ze moeten zich stuk voor stuk doodwerken. Dat is iets wat jij niet wilt begrijpen, maar, wijsheid komt met de jaren.
Toen mijn pa met mijn moeder ging samenwonen bedroeg de huur van hun flatje 5% van zijn inkomen (100 gulden van 2000 gulden netto inkomen). Dingen zijn wel wat veranderd nu...en wat er vaak gebeurt tegenwoordig riekt meer naar oplichterij dan naar gebrek aan "opvoeding".
Ik begrijp het volkomen, maar... :)

Het leven is duur, mensen zijn gewend aan luxe en willen geen enkele stap achteruit doen wat betreft die luxe. Zelfs niet als het in het belang is van hun eigen kind(eren)! Daar stoor ik me aan... Wij hebben het in Nederland enorm goed en het is echt niet zo dat kinderen onbetaalbaar zijn. Ze zijn erg duur, daar ben ik me echt wel bewust van, maar kies je voor kinderen, dan dien je daar ook je verantwoordelijkheid voor te nemen! Dus, dan maar niet op vakantie of dan maar niet weer een nieuwe auto kopen. Het lijkt erop alsof mensen alles belangrijk vinden, behalve hun kinderen. En dan zeg ik wederom: NEEM GEEN KINDEREN! Ben egoistisch, daar heb ik geen problemen mee. Maar geef niet een ander de schuld... Ik ben zelf ook zo egoistisch en ik vind kinderen gewoonweg niet leuk. Ik heb het geld er niet voor en al had ik het, dan had ik het er niet voor over. Dus ik trek mijn plan en wil geen kinderen. Ben ik dan asociaal? Nee, ik ben realist...
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Het lijkt wel alsof je al kinderen hebt Merijn, idd je moet een stapje terug doen qua luxe, of idd geen kinderen nemen. (Y)
MarcoG
Contacteer:

Tsja....als je eens wist wat een gemiddeld inkomen van een afgestudeerde HBOŽer is...

:@

In elk geval kun je kinderen geen normaal leven laten leiden zonder met 2 ouders te moeten gaan werken. Anders heb je een kindje wat niet op schoolreis kan en zonder eten naar school moet.

Magoed, ik was al voor roven van rijken en mijn standpunt wat dat betreft is nog geen spat veranderd. Jatten, wat je niet krijgt, van mensen die van jou gestolen hebben met te weinig loon betalen en het hanteren van woekerprijzen. Echt niks mis mee. :)
Merijn
Über-Spammer

Ik werk zelf al bijna 4 jaar, dus ik weet wel ongeveer wat alles kost en wat de gemiddelde inkomsten zijn...

Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat als je iets echt wil (je kinderen een goed leven geven in dit geval) dat je daar absoluut een mouw aan kan passen. Ik ken legio voorbeelden waar het wél goed gaat en die mensen hebben het echt niet slecht!

Nadenken voordat je ergens aan begint... Helaas zijn er mensen die er alleen maar aan denken hoe leuk het is om kinderen te hebben, maar niet over de financiele kant nadenken. :) En dan komt dat effe hard aan...

Soms denk ik ook wel eens dat er een ouderschaps-toelatingsexamen zou moeten komen... ;)
MarcoG
Contacteer:

Hm...stoort me alleen nog dat je ECHT erin gelooft dat wij het in NL goed hebben. Er zijn legio vergelijkingen (die in NL angstvallig stil worden gehouden) waar NL met andere landen van de EU wordt vergeleken (qua sociale voorzieningen, naschoolse opvang enzo, levensstandaard, gelijke kansen vrouwen etc etc.) en waar NL BELABBERD laag scoort. NL is kudt, de meerderheid van de bevolking weet dit gewoon niet omdat ze niet over de dijk van hun polder heenkijken, maar goed hebben wij het ten opzichte van de overige EU landen ECHT ECHT niet.

Je moet NL dus niet gaan vergelijken met derde wereld landen ofzo he, maar gewoon landen die in dezelfde situatie verkeren als ons. Zweden stond vet vet vet nr. 1 van Europa. Daar verdient een vrouw dus WEL evenveel als haar man bijvoorbeeld. (Y)

Biertje? :beer: :)
Merijn
Über-Spammer

Ik lust wel een limburgse goudgele schuimer... :)

Maareh, jij weet net zo goed als ik dat wij het niet slecht hebben. Misschien minder goed dan vroeger. Maar slecht?

Op naar de volgende verkiezingen...
Bram (vospower)

Een feit is dat iedereen me een beetje normaal in komen zich kinderen kan permitteren in nederland. Maar je moet er gewoon luxe voor laten. In een klein huisje en met een klein wagentje kun je je kinderen net zo goed opvoeden als in een villa met een mercedes!

Het is een kwestie van willen, ik denk dat het financieel vrij makkelijk haalbaar is en dat je dan ook nog genoeg tijd hebt voor je kinderen. Het is een kwestie van keuzes maken.
Riël
Über-Spammer

MarcoG schreef:Hm...stoort me alleen nog dat je ECHT erin gelooft dat wij het in NL goed hebben. Er zijn legio vergelijkingen (die in NL angstvallig stil worden gehouden) waar NL met andere landen van de EU wordt vergeleken (qua sociale voorzieningen, naschoolse opvang enzo, levensstandaard, gelijke kansen vrouwen etc etc.) en waar NL BELABBERD laag scoort. NL is kudt, de meerderheid van de bevolking weet dit gewoon niet omdat ze niet over de dijk van hun polder heenkijken, maar goed hebben wij het ten opzichte van de overige EU landen ECHT ECHT niet.

Je moet NL dus niet gaan vergelijken met derde wereld landen ofzo he, maar gewoon landen die in dezelfde situatie verkeren als ons. Zweden stond vet vet vet nr. 1 van Europa. Daar verdient een vrouw dus WEL evenveel als haar man bijvoorbeeld. (Y)

Biertje? :beer: :)
Vind dit wel een beetje het beeld van de Pessimisten onder de Pessimisten ;)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
MarcoG
Contacteer:

Žt Is zo Riel. De meerderheid van de Nederlanders wil het niet geloven dat het hier helemaal niet gaat zoals het hoort, maar door de propagande van de overheid (en ik vermoed dat die heel veel verder gaat dan wij ons kunnen voorstellen) beseffen de meeste mensen dat gewoon niet. Ik woon gelukkig bij de grens en krijg ook een hoop mee via buitenlandse media. Maar in de polder kijken mensen niet naar een andere als NLŽse zender of krant.

We hebben wel puik bier hier (in de Onafhankelijke Democratische Bierrrrepubliek Limburg). :beer: :)
Riël
Über-Spammer

Ik zie het niet zo erg. De duitsers staan er slechter voor als ons vind ik.

Ik vind dat ik het zo slecht niet heb. IK weet wat ik krijg, wat ik kan, hoe ik dingen kan toe en waar ik hier aan toe ben.
MarcoG
Contacteer:

Žk Sta er ook aanzienlijk slechter voor haha!
Riël
Über-Spammer

PaulM

Riël schreef:Ik zie het niet zo erg. De duitsers staan er slechter voor als ons vind ik.

Ik vind dat ik het zo slecht niet heb. IK weet wat ik krijg, wat ik kan, hoe ik dingen kan toe en waar ik hier aan toe ben.
valt maar mee, aantal dingen staan ze slecht, maar hoop ook beter. Vergelijk de zorg maar eens.
Steven
Car: M536

Ah heerlijke discussies weer, Merijn heeft nooit 100% mijn standpunt. Marco wel :klop:

Toch hebben jullie beiden dit x een goed punt.

Ik ben ook opgevoed met weinig TV, ik ben pas echt dagelijks TV gaan kijken dat ik naar de middelbare school ging. Daarvoor speelde ik gewoon veel buiten of binnen met andere zooi.

Tegenwoordig voed je je kinderen op met TV, zondagochtend uitslapen gaat prima. 7 uur eruit, kind voor TV en weer je bed in. Prima! (N)
Je kinderen mag je ook geen tik meer geven als ze vervelend zeuren, nou das wel te zien. Bovendien kom ik regelmatig kereltjes tegen die zwaar brutaal zijn dat ik me echt afvraag of die ouders uberhaupt wel naar hun kind omkijken.
Normaal opvoeden gaat hard achteruit

En goed in Nederland gaat ook hard achteruit, we verdienen misschien wel veel, maar je moet es zien wat je overhoud. Vooral met die zorgblaat, energieprijzen. De komst van de euro is wel degelijk slechter geworden en dan vooral voor jongeren.

Laatst ook op het nieuws dat de schulden van studenten ook bijna verdubbeld zijn qua hoogte.

Zow en dan nu ff lekker schijten >-)
Remco T.
Contacteer:

.. Is het best met steven eens.. Steven voor president !! :worship:
Tom
Moderator
Car: MB

om het bij auto's te houden..............

Vroegah als ik op straat aan het spelen was met vriendjes en er kwam een auto aan dan gingen we netjes aan de kant en hielden we de bal effe vast, tegenwoordig moet je slalommen (als je er al door kunt) tussen de scheldende kut kinderen. Af en toe krijg ik echt wurgneigingen op zo'n moment (N) .
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Tom schreef:om het bij auto's te houden..............

Vroegah als ik op straat aan het spelen was met vriendjes en er kwam een auto aan dan gingen we netjes aan de kant en hielden we de bal effe vast, tegenwoordig moet je slalommen (als je er al door kunt) tussen de scheldende k#t kinderen. Af en toe krijg ik echt wurgneigingen op zo'n moment (N) .
En maken ze zo'n gebaar van "ik gooi de bal op je auto" :(
Steven

Ik woon tegenover een school, vroeger ging iedereen met de fiets, maar tegenwoordig moet alles met d eauto gebracht worden.
En dan het liefst van die grote logge nep 4x4's die in het terrein niet eens kunnen waar ze wel voor gebouwd (lijken) te zijn.

Omdat dus de straat altijd half geblokkeerd is rond schooltijden, heeft een of andere pennenlikker bedacht om er 1 richtingsverkeer van te maken en dan precies de verkeerde kant op. (ik rijd daar mooi tegenin trouwens :p )

Nu ga ik rond die tijden altijd naar m'n werk en moet dus door die chaos, das nog tot daar aan toe. Maar ik heb gewoon al regelmatig booskijkende ouders en middelvingers gehad terwijl ik gewoon normaal met hele rustige snelheid door de straat rijd.
En sja dat die kinders dan allemaal zonder pardon aan de straatkant uitstappen en zo oversteken das dan zeker mijn probleem dat ik daar durf te rijden. Nog ff en die kutkoters klappen die deur gewoon tegen m'n auto aan. (Hoewel, bij de 9 mag dat)

Meestal ben ik te sloom om ff lekker fel te reageren tegen dat soort figuren, maar het ergert enorm.
Marcel B.

Ik hoop dat dat weer goed komt, ik bedoel ik hoor iedereen (van onze generatie) deze dingen zeggen dus ik neem aan dat iedereen dat later ook anders gaat doen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Tom schreef:om het bij auto's te houden..............

Vroegah als ik op straat aan het spelen was met vriendjes en er kwam een auto aan dan gingen we netjes aan de kant en hielden we de bal effe vast, tegenwoordig moet je slalommen (als je er al door kunt) tussen de scheldende k#t kinderen. Af en toe krijg ik echt wurgneigingen op zo'n moment (N) .
slalommen ik rij gewoon rechtdoor hoor
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Steven

Ik ben iig wel met Merijn eens dat als je kinderen neemt er ook tijd voor vrijmaakt en er dus zeker 1 v/d 2 fulltime jobs eraf moet.

Wat mij betreft dus wel :)
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Steven schreef:Ik ben iig wel met Merijn eens dat als je kinderen neemt er ook tijd voor vrijmaakt en er dus zeker 1 v/d 2 fulltime jobs eraf moet.

Wat mij betreft dus wel :)
ach wij hebben geen kinderen en kennissen van ons wel maar willen wel alles doen wat wij ook ongeveer doen
dus werken allebei, ook nog onregelmatig en dumpen kids bij oma
en zaterdags stappen dus kind bij oma
op den duur zat kind 6 dagen en nachten bij oma en noemde oma mamma
schandalig

maar ja als je kids hebt moet je bijna samen werken anders sterf je van de honger als je een normaal baantje hebt
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Strijder

Steven schreef:Ik woon tegenover een school, vroeger ging iedereen met de fiets, maar tegenwoordig moet alles met d eauto gebracht worden.
En dan het liefst van die grote logge nep 4x4's die in het terrein niet eens kunnen waar ze wel voor gebouwd (lijken) te zijn.

Omdat dus de straat altijd half geblokkeerd is rond schooltijden, heeft een of andere pennenlikker bedacht om er 1 richtingsverkeer van te maken en dan precies de verkeerde kant op. (ik rijd daar mooi tegenin trouwens :p )

Nu ga ik rond die tijden altijd naar m'n werk en moet dus door die chaos, das nog tot daar aan toe. Maar ik heb gewoon al regelmatig booskijkende ouders en middelvingers gehad terwijl ik gewoon normaal met hele rustige snelheid door de straat rijd.
En sja dat die kinders dan allemaal zonder pardon aan de straatkant uitstappen en zo oversteken das dan zeker mijn probleem dat ik daar durf te rijden. Nog ff en die kutkoters klappen die deur gewoon tegen m'n auto aan. (Hoewel, bij de 9 mag dat)

Meestal ben ik te sloom om ff lekker fel te reageren tegen dat soort figuren, maar het ergert enorm.
Sta je in de file naar huis kom je zo'n mongool tegen he, --> Steven :D
Steven

Jah of zo'n debiel met van die megaraambanden op z'n opakar :~
Strijder

:lol:
Gesloten