[r5gtt] echte vlammenwerper uitlaat

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Benny_R schreef:Kan zo'n lege pijp niet eigenlijk door elk staal bewerkingsbedrijfje gemaakt worden. Lijkt me voor zo iemand niet moeilijk. tis toch gewoon een lege buis met een bepaalde diameter of zie ik het een beetje te simpel?
Helemaal mee eens,

maarja, een naampie erop wil ook wat voor t gezicht he :wink:
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

dat heb jij goed benny rodriquez ;)

alleen ik vraag me af of je dezelfde sound krijgt...
Immer wieder die verdammte Holländer
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

RO 16v schreef:Dit zijn pas echte vlammen. >-)

http://www.draglist.com/Movies/Clips/Read-301mph.mpeg
Respect to that !!! :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Benny_R
Berichten: 361
Lid geworden op: do 16 jan 2003 19:59
Locatie: Sittard

RO 16v schreef:Dit zijn pas echte vlammen. >-)

http://www.draglist.com/Movies/Clips/Read-301mph.mpeg
Vast geen 1.4! :lol:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

meer richting de 14 cilinders :D :lol:
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Zijn gewoon twee 4 cillinders aan elkaar geplakt en opgeboord naar 9,8 liter. :p
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

gewoon zegt ie :p
Immer wieder die verdammte Holländer
Benny_R
Berichten: 361
Lid geworden op: do 16 jan 2003 19:59
Locatie: Sittard

Ik heb ook dat als mun motor warm is en ik laat hem langzaam zakken in de toeren in een versnelling dat er plofjes achteruit komen... zijn geen vlammen (tenminste geen echte zichtbare) Hoe komt dit dan? Die turbo zou toch genoeg tegendruk moeten geven om ervoor te zorgen zodat er geen onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt? (zoals bij een motor zonder turbo) ben geen expert maar dat heb ik ergens gelezen. Kan geen kwaad neem ik aan toch? nu we het er toch over hebben... hehe :wink:
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

aha
maar ziet er bruut uit,

Hoeveel vermogen hebben die bakkies eigenlijk
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

+ 5500 pk >-)
Jeroen-16v
Berichten: 275
Lid geworden op: wo 29 jan 2003 21:50
Locatie: Andijk

Das pittig :lol: >-)
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

Benny_R schreef:Ik heb ook dat als mun motor warm is en ik laat hem langzaam zakken in de toeren in een versnelling dat er plofjes achteruit komen... zijn geen vlammen (tenminste geen echte zichtbare) Hoe komt dit dan? Die turbo zou toch genoeg tegendruk moeten geven om ervoor te zorgen zodat er geen onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt? (zoals bij een motor zonder turbo) ben geen expert maar dat heb ik ergens gelezen. Kan geen kwaad neem ik aan toch? nu we het er toch over hebben... hehe :wink:
dit is toch juist de bedoeling waar iedereen het hier over heeft
Benny_R
Berichten: 361
Lid geworden op: do 16 jan 2003 19:59
Locatie: Sittard

red_Turbo schreef:
Benny_R schreef:Ik heb ook dat als mun motor warm is en ik laat hem langzaam zakken in de toeren in een versnelling dat er plofjes achteruit komen... zijn geen vlammen (tenminste geen echte zichtbare) Hoe komt dit dan? Die turbo zou toch genoeg tegendruk moeten geven om ervoor te zorgen zodat er geen onverbrande benzine in de uitlaat terecht komt? (zoals bij een motor zonder turbo) ben geen expert maar dat heb ik ergens gelezen. Kan geen kwaad neem ik aan toch? nu we het er toch over hebben... hehe :wink:
dit is toch juist de bedoeling waar iedereen het hier over heeft
Ja maar ik heb geen lege pijp ik heb alleen een sebring einddemper. Mijn vraag is meer kan dit ook door de gaarheid van de motor/verkeerde ontsteking komen? En hoe komt dat technisch gezien dat er vlammen uit je uitlaat komen. (natuurlijk door onverbrand mengsel in je uitlaat maar hoe komt dat daar ondanks die tegendruk van de turbo?)nogmaals ben geen monteur, heb wel veel gelezen over die autootjes maaja weet ik veel.
red_Turbo
Berichten: 630
Lid geworden op: zo 12 jan 2003 16:56
Locatie: Rouveen

hoe hard de klappen zijn ligt echt wel aan de staat van de motor de vorige motor die maakte een herrie met terugschakelen en schraapte zijn keel bij het overschakelen en de nieuwe motor doet haast nix. tijd voor een andere demper dus. :)

zolang er geen meter lange vlammen uitkomen maakt het volgens mij niet uit.
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Gooi alle devils en remussen maar weg. Niets kan tegen deze uitlaat op :p . Omdat mijn originele uitlaat kapot was heb ik maar van verveling een nieuwe side pipe gemaakt. Deze is nog luider en heftiger :p . Goede tip. Hou de raam dicht :lol:
[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... depipe.JPG[/img]
There will be plenty of time to rest when your dead
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Zow ff wat afstoffen, ik vond toevallig wat filmpjes van m'n GT met de bosal-sidepipe (voor weinagh zoals het hoort, he Cat? :D ).

Zo dus:
[img]http://www.xs4all.nl/~elffers/5GTT/Side3.jpg[/img]

Starten
Volgas met 1 bar

Misschien dat ik em binnenkort weer eens uit de garage haal voor wat pret 8)
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/164668/in ... epipe2.jpg[/img]

Mijn nieuwe sidepipe :D (eens een sidepipe, altijd een sidepipe of niet steef ;) ) . Ook van het merk bosal en een stukje t-rex :p . overschakelen, terug schakelen en gas los is gegarandeerd dik lol.

En voor de pietje preciezen. de bumper is allang weer gespoten :wink:
There will be plenty of time to rest when your dead
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

He Cat... je bumper is beschadigd :wink:

Weet je nog in Duitsland? Met die argeloze voetganger die met zijn hond langs de kant van de weg liep >-) >-)
5 GT Turbo '88 GT5
catrinus
Berichten: 4451
Lid geworden op: za 2 jun 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Die duitser vergeet ik nooit weer >-) . Dat waren mooie tijden :wink: .
There will be plenty of time to rest when your dead
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

is het nou echt verboden om een sidepipe aan elke kant te hebben ?
bedoel ivm de APK.. heb ik ergens opgevangen van iemand maar waarom heeft de
shelby Cobra het dan bv wel.. die moeten toch ook door de APK neem ik aan.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

NEEEEEEEEEEEEEEEEEe waarom staat iedereen toch altijd te bibberen bij de APK, alsof ze daar je auto echt doormiddenzagen :p

Het antwoord is dat je gewoon ermee door de APK komt, die doet niet moeilijk, als je co maar een beetje goed is.
Enige die er moeilijk over kan doen is oom Agent en die zal deels gelijk hebben als je met je niet goedgekeurde bosal-stortkoker staat te tetteren :D
Maar die van K-tec moet geen probleem zijn.
Alleen kunnen Agenten je zo ongeveer op alles pakken, zodra ze slechte/geen sex hebben oid.
Remco T.
Berichten: 1504
Lid geworden op: za 8 feb 2003 18:10
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Nouja ik ben niet bang voor de apk ofzo aangezien ik dat toch altijd via mn pa doe maar toch lullig alst zo is :P
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

voor de apk zijn er maar een paar eisen aan de uitlaat, hij moet gasdicht zijn over de gehele lengte, en hij moet degelijk ophangen en of ie dan aan de achterkant stopt of net na het voorwiel maakt echt niet uit
R5GTT. Drive it like you stole it
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Ben ik de enige die dit systeem echt heel nutteloos, triest en nep vind?

grtz Jiggy
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Steven schreef:NEEEEEEEEEEEEEEEEEe waarom staat iedereen toch altijd te bibberen bij de APK, alsof ze daar je auto echt doormiddenzagen :p

Het antwoord is dat je gewoon ermee door de APK komt, die doet niet moeilijk, als je co maar een beetje goed is.
Enige die er moeilijk over kan doen is oom Agent en die zal deels gelijk hebben als je met je niet goedgekeurde bosal-stortkoker staat te tetteren :D
Maar die van K-tec moet geen probleem zijn.
Alleen kunnen Agenten je zo ongeveer op alles pakken, zodra ze slechte/geen sex hebben oid.
Ik wil niet afdoen aan je schitterende verhaaltje, vooral het stuk van de seks is briljant :D

maar ff ontopic, je auto wordt weldegelijk afgekeurd als je aan weerszijde een sidepipe hebt. Je mag aan de kant waar origineel de uitlaat zat een sidepipe hebben, maar niet aan de andere kant.

Wij hebben hiervoor pas naar de RDW gebeld.

grtz Jiggy
jean-paul
Berichten: 852
Lid geworden op: wo 16 jan 2002 0:00
Locatie: HAARLEM

JiggyMF schreef:
Steven schreef:NEEEEEEEEEEEEEEEEEe waarom staat iedereen toch altijd te bibberen bij de APK, alsof ze daar je auto echt doormiddenzagen :p

Het antwoord is dat je gewoon ermee door de APK komt, die doet niet moeilijk, als je co maar een beetje goed is.
Enige die er moeilijk over kan doen is oom Agent en die zal deels gelijk hebben als je met je niet goedgekeurde bosal-stortkoker staat te tetteren :D
Maar die van K-tec moet geen probleem zijn.
Alleen kunnen Agenten je zo ongeveer op alles pakken, zodra ze slechte/geen sex hebben oid.
Ik wil niet afdoen aan je schitterende verhaaltje, vooral het stuk van de seks is briljant :D

maar ff ontopic, je auto wordt weldegelijk afgekeurd als je aan weerszijde een sidepipe hebt. Je mag aan de kant waar origineel de uitlaat zat een sidepipe hebben, maar niet aan de andere kant.

Wij hebben hiervoor pas naar de RDW gebeld.

grtz Jiggy
mijn auto is nooit afgekeurd op een sidepipe,en ook nooit problemen gehad met die blauwe ventjes... zeelfs zonder uitlaat doen ze nix...:P
JiggyMF
Berichten: 555
Lid geworden op: ma 5 jan 2004 14:51

Ik heb t ook over een sidepipe aan 2 kanten ;)

en sommige mensen komen altijd onder de wet uit, wat niet wil zeggen dat het mag ;)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

voor de apk is het dus geen probleem, en de kant waar ie uitkomt is ook niet van belang, tijdje terug nog gevraagd aan steekproef controleur van rdw. al die dikke amerikanen met hun v8 hebben ook zowel links en rechts esn side-pipe en worden gewoon goedgekeurt
R5GTT. Drive it like you stole it
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Martijn.
Berichten: 294
Lid geworden op: ma 12 jul 2004 8:23
Locatie: Oosterwolde

sweet ...wel bagger voor je lak lijkt me al dat roet erin te stoken
gijs (charade)
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 22:14
Locatie: haarlem
Contacteer:

even nog een vraag over het topic zelf kan iemand nog een opsomming geven over wat je nodig hebt en hoe je het doet zo'n systeem erin bouwen
lijkt me wel lache omdat in me rag charade te maken

bvd gijs!!
racing
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

zoiets?

[img]http://www.renault4ever.com/vlammen/vlammen5.jpg[/img]

http://www.renault4ever.com/vlammen/film3.avi

zo gebeurd :D

benodigdheden

-2 relais (met wisselcontact)
- drukknop
-zekeringhouder
-bougie
-bougiekabel
-bobine (van golf/ford)
-amp klemmetjes
-draad
-een dagje vrij.

ZEER BELANGRIJK...geen katalisator meer in het uitlaat systeem.dat gaat gaat niet goed samen.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
mtbiker
Berichten: 294
Lid geworden op: zo 14 aug 2005 22:18

spuit een bus remmenreiniger leeg in je uitlaat, dan heb je ook vlammen.

Ken iemand die zoiets gedaan heeft met zijne BMW Z3, er bestaan voor fietsen oliedoseurs die constant een klein beetje olie op de ketting spuiten, die dingen zijn voor niets goed want dan word het een hele smeerboel maar goed. Zoiets had hij in zijn uitlaat gemonteerd maar dan met remmenreiniger erin. De aandrijving van het pompje gebeurde door een elektromotortje dat hij ergens gestoken heeft. De uitlaat moet wel warm genoeg zijn eerdat het ontbrand, eventueel een bougie plaatsen kan wel helpen.
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

ligt er maar net aan hoe je alles laat werken.
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
Plaats reactie