R.I.P. PR-HN-03

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

~Haas~ schreef:
[rsi]peerke schreef:op welke leeftijd is ze van ons heengegaan?
94'er???
91'er
chris-mc
Car: Megane coupe ph1 16V
Contacteer:

Ondanks het verlies,toch goeie herinneringen zo te zien,gecondoleerd met het verlies :(
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Thijs RSI schreef: Geen Alto??? waarom nie :lol: :lol: :lol: misschien bestaat er wel een Alto-tuning club :D
Er is toevallig een SUZUKI Tuning Club, maar das nix !! RTC Forever man !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tazzman

Is ze nog te redden met een ander blok (desnoods met een andere bezitter) of is er nog veel meer loos?

Kijk mij niet aan hoor, ik kan zoiets niet .. groot respect voor diegene die wel engine swaps etc uitvoeren. :)
Anonymous

Tazzman schreef:Is ze nog te redden met een ander blok (desnoods met een andere bezitter) of is er nog veel meer loos?

Kijk mij niet aan hoor, ik kan zoiets niet .. groot respect voor diegene die wel engine swaps etc uitvoeren. :)
We hebben ook nog de cas

en er is nog gezeik met de ophanging aan de voorkant
Janine

Mickael schreef:Balen man :(

Tja het blijven oude auto's, stallen en opknappen geen optie?
Oud???? Waar heb je het over.... '91-er.... Oké piep jong niet meer, maar oud zou ik het niet willen noemen... :(

@Paul: Ik ben met stomheid geslagen... Had het niet verwacht! Sterkte ermee man!
Een beetje vreemd is best lekker
Mickael

Janine schreef:
Mickael schreef:Balen man :(

Tja het blijven oude auto's, stallen en opknappen geen optie?
Oud???? Waar heb je het over.... '91-er.... Oké piep jong niet meer, maar oud zou ik het niet willen noemen... :(
:lol:

12 jaar voor een auto noem ik oud. +15 is voor mij klassiek.
Bart V

Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
Tom
Moderator
Car: MB

idd, en 4,5 bar verschil is ook wel erg veel. Dan loopt er dus eentje gewoon amper mee en kost het alleen maar kracht om die mee te sleuren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Contacteer:

ik denk dat die testbank meer slecht dan goed gedaan heeft
rasit..

Bart V schreef:Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
140 pk's, dat was al vreemd inderdaad :(
gille
Contacteer:

rasit.. schreef:
Bart V schreef:Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
waarom,dan hebben die clio 16v's toch allemaal ongeveer??
Tom
Moderator

136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
rasit..

gille schreef:
rasit.. schreef:

Gr Bart
waarom,dan hebben die clio 16v's toch allemaal ongeveer??
achterberg blokkie niet :D
Bart V

Ja, maar met 4.5 bar compressie verschil haal je de 140 nog niet eens, motortje was toen dus nog "prima", ik vraag me dan af wat zomaar ineens de oorzaak is. Mischien interessant om de motor ff uitelkaar te halen en kijken wat de oorzaak is. Mischien zuiger naar de klote.

Gr Bart
Laatst gewijzigd door Bart V op vr 28 mar 2003 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator

nou ja prima........je maakt mij niet wijs dat dit soort dingen in 2 weken allemaal gaar zijn geworden
Rory

Heej man gecondoleerd met je wagen!

Succes met het zoeken naar een andere!
spir@l
Car: 5 GT Turbo
Contacteer:

Fuk Paul!

Ik ga denk maar niet beginnen over "waarom niet opknappen?".

Ik weet namenlijk dat je een echte liefhebber bent en niet zomaar een auto richting de sloop laat vertrekken.
We hebben het hier namenlijk wel over de vent die ANDERMANS renootje ophaalt uit Frankrijk om hem voor de sloop te behoeden... :)

Ik ga er dus vanuit dat je het allemaal goed hebt overdacht.

Daarom: Heel veel succes met het afscheid van je bakkie.
En ik hoop dat je hart bij Renault blijft.
Ik wacht in spanning af wat er voor in de plaats gaat komen....

succes.
Tijn
Contacteer:

Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:
there is no spoon.
rasit..

Tijn schreef:
Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Bart V

rasit.. schreef:
Tijn schreef:

het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

Jezus wat flauw dat ze daar dan niet ff 180 van maken zeg :lol:

maar als je daar je 15% transmissie verlies vanaf haalt heb je toch het aantal peekaa aan de wielen?? Dat gene waar het dus om gaat

152.575 peekaa in jouw geval dus?
Anonymous

rasit.. schreef:het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

Ik heb de meeting hier liggen en dat was 103nm
(140 pk) aan de wielen. Die gasten vertelde mij dus 160/165 pk aan de krukas.

Maar PK aan de krukas heb je niets aan, dus ik hou het zelf op ongeveer 140 aan de wielen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer

Gecondoleerd paultje..

suc6 met je nieuwe/andere auto.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ploegah schreef:
rasit.. schreef:het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

Ik heb de meeting hier liggen en dat was 103nm
(140 pk) aan de wielen. Die gasten vertelde mij dus 160/165 pk aan de krukas.

Maar PK aan de krukas heb je niets aan, dus ik hou het zelf op ongeveer 140 aan de wielen.
Ik weet niet wat Achterberg precies allemaal aan je blok heeft gedaan, maar op zich valt dat dan echt niet tegen, toch? Dan is er toch redelijk plotseling iets kapot gegaan.
Anonymous

Hij liep ook nog wel, wat er NU acuut kapot is gegaan is de verdeler.

waarschijnlijk is het een klep die ene beetje vast zit ofzo of een gare zuiger. (bij nr2 iig)

Tis te koop voor niet al te veel centen.....
jnjansen_r5gtturbo

Da's echt jammer Paul. Suc6 met het verwerken.
Hugo

Wordt er binnenkort een nieuw cliootje geboren??? :D
wilco blue
Car: Renault 5 GT Turbo

Dat sucks hendig.maar veel succes bij het zoeken van de volgende RENAULT.
-Ray-
Contacteer:

GVD...... :( :( :( :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)

Gecondoleerd Paul! :(
En suc6 met zoeken naar een nieuwe auto.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Contacteer:

paul man ik denk dat je gewoon heel simpel een lekke koppakkking hebt dus houd de moet er in
er zijn vele jongens die je willen helpen
ik bied me aan om te helpen
heb ook namelijk een klusje voor jou
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
RO 16v

Tijn schreef:

Voor een Clio geld 25-30% voor een motor geld 10-15%.

Dit hed ik niet verwacht Paul, gecondoleerd.
Mrtn
Car: R5GTT

zonde hoor.....maar shit happens nou eenmaal :wink:

veel plezier met het zoeken naar een opvolger :)
Mrtn = Maarten
Anonymous

Damn, jammer!!!!!! Succes met de verkoop, dit geeft je wel weer de mogelijkheid een leuk nieuw project te beginnen.

Succes!!!
RO 16v

rasit.. schreef:
Tijn schreef:

Rasit heeft gelijk is aan de krukas.
Plaats reactie