R.I.P. PR-HN-03

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Anonymous

~Haas~ schreef:
[rsi]peerke schreef:op welke leeftijd is ze van ons heengegaan?
94'er???
91'er
chris-mc
Berichten: 3934
Lid geworden op: wo 9 jan 2002 0:00
Car: Megane coupe ph1 16V
Locatie: Middelburg (zeeland,NL)
Contacteer:

Ondanks het verlies,toch goeie herinneringen zo te zien,gecondoleerd met het verlies :(
Renault Megane Coupé 2.0 16v
Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you!
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Thijs RSI schreef: Geen Alto??? waarom nie :lol: :lol: :lol: misschien bestaat er wel een Alto-tuning club :D
Er is toevallig een SUZUKI Tuning Club, maar das nix !! RTC Forever man !!
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tazzman
Berichten: 239
Lid geworden op: vr 14 mar 2003 12:49

Is ze nog te redden met een ander blok (desnoods met een andere bezitter) of is er nog veel meer loos?

Kijk mij niet aan hoor, ik kan zoiets niet .. groot respect voor diegene die wel engine swaps etc uitvoeren. :)
Anonymous

Tazzman schreef:Is ze nog te redden met een ander blok (desnoods met een andere bezitter) of is er nog veel meer loos?

Kijk mij niet aan hoor, ik kan zoiets niet .. groot respect voor diegene die wel engine swaps etc uitvoeren. :)
We hebben ook nog de cas

en er is nog gezeik met de ophanging aan de voorkant
Janine
Berichten: 689
Lid geworden op: do 7 mar 2002 0:00
Locatie: Duiven

Mickael schreef:Balen man :(

Tja het blijven oude auto's, stallen en opknappen geen optie?
Oud???? Waar heb je het over.... '91-er.... Oké piep jong niet meer, maar oud zou ik het niet willen noemen... :(


@Paul: Ik ben met stomheid geslagen... Had het niet verwacht! Sterkte ermee man!
Een beetje vreemd is best lekker
Mickael
Berichten: 985
Lid geworden op: vr 8 feb 2002 0:00
Locatie: Dordrecht

Janine schreef:
Mickael schreef:Balen man :(

Tja het blijven oude auto's, stallen en opknappen geen optie?
Oud???? Waar heb je het over.... '91-er.... Oké piep jong niet meer, maar oud zou ik het niet willen noemen... :(
:lol:

12 jaar voor een auto noem ik oud. +15 is voor mij klassiek.
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

idd, en 4,5 bar verschil is ook wel erg veel. Dan loopt er dus eentje gewoon amper mee en kost het alleen maar kracht om die mee te sleuren
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

ik denk dat die testbank meer slecht dan goed gedaan heeft
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Bart V schreef:Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
140 pk's, dat was al vreemd inderdaad :(
gille
Berichten: 3232
Lid geworden op: wo 30 jan 2002 0:00
Locatie: belgium
Contacteer:

rasit.. schreef:
Bart V schreef:Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
140 pk's, dat was al vreemd inderdaad :(
waarom,dan hebben die clio 16v's toch allemaal ongeveer??
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

gille schreef:
rasit.. schreef:
Bart V schreef:Maar die gare compressie, dat kan toch niet iets van gisteren zijn???? Dat moet je dan toch al eerder gemerkt hebben???? Hoeveel vermogen had je op de bank bij scorpion????

Gr Bart
140 pk's, dat was al vreemd inderdaad :(
waarom,dan hebben die clio 16v's toch allemaal ongeveer??
achterberg blokkie niet :D
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

Ja, maar met 4.5 bar compressie verschil haal je de 140 nog niet eens, motortje was toen dus nog "prima", ik vraag me dan af wat zomaar ineens de oorzaak is. Mischien interessant om de motor ff uitelkaar te halen en kijken wat de oorzaak is. Mischien zuiger naar de klote.

Gr Bart
Laatst gewijzigd door Bart V op vr 28 mar 2003 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

nou ja prima........je maakt mij niet wijs dat dit soort dingen in 2 weken allemaal gaar zijn geworden
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rory
Berichten: 1167
Lid geworden op: di 12 mar 2002 0:00
Locatie: Den Bosch

Heej man gecondoleerd met je wagen!

Succes met het zoeken naar een andere!
spir@l
Berichten: 2305
Lid geworden op: ma 4 feb 2002 0:00
Car: 5 GT Turbo
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Fuk Paul!

Ik ga denk maar niet beginnen over "waarom niet opknappen?".

Ik weet namenlijk dat je een echte liefhebber bent en niet zomaar een auto richting de sloop laat vertrekken.
We hebben het hier namenlijk wel over de vent die ANDERMANS renootje ophaalt uit Frankrijk om hem voor de sloop te behoeden... :)

Ik ga er dus vanuit dat je het allemaal goed hebt overdacht.

Daarom: Heel veel succes met het afscheid van je bakkie.
En ik hoop dat je hart bij Renault blijft.
Ik wacht in spanning af wat er voor in de plaats gaat komen....


succes.
Tijn
Berichten: 4320
Lid geworden op: vr 18 mei 2001 0:00
Locatie: Vleuten
Contacteer:

Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:
there is no spoon.
rasit..
Berichten: 2762
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Rotterdam

Tijn schreef:
Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:

het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Bart V
Berichten: 6424
Lid geworden op: wo 18 apr 2001 0:00
Locatie: Graz

rasit.. schreef:
Tijn schreef:
Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:

het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Jezus wat flauw dat ze daar dan niet ff 180 van maken zeg :lol:

maar als je daar je 15% transmissie verlies vanaf haalt heb je toch het aantal peekaa aan de wielen?? Dat gene waar het dus om gaat

152.575 peekaa in jouw geval dus?
Anonymous

rasit.. schreef:het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Ik heb de meeting hier liggen en dat was 103nm
(140 pk) aan de wielen. Die gasten vertelde mij dus 160/165 pk aan de krukas.

Maar PK aan de krukas heb je niets aan, dus ik hou het zelf op ongeveer 140 aan de wielen.
Maik (WOOFER)
Über-Spammer
Berichten: 9262
Lid geworden op: za 6 okt 2001 0:00
Locatie: Den Haag : Zuid-Holland

Gecondoleerd paultje..

suc6 met je nieuwe/andere auto.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ploegah schreef:
rasit.. schreef:het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Ik heb de meeting hier liggen en dat was 103nm
(140 pk) aan de wielen. Die gasten vertelde mij dus 160/165 pk aan de krukas.

Maar PK aan de krukas heb je niets aan, dus ik hou het zelf op ongeveer 140 aan de wielen.
Ik weet niet wat Achterberg precies allemaal aan je blok heeft gedaan, maar op zich valt dat dan echt niet tegen, toch? Dan is er toch redelijk plotseling iets kapot gegaan.
Anonymous

Hij liep ook nog wel, wat er NU acuut kapot is gegaan is de verdeler.

waarschijnlijk is het een klep die ene beetje vast zit ofzo of een gare zuiger. (bij nr2 iig)

Tis te koop voor niet al te veel centen.....
jnjansen_r5gtturbo
Berichten: 1001
Lid geworden op: wo 4 apr 2001 0:00
Locatie: Rotterdam

Da's echt jammer Paul. Suc6 met het verwerken.
Hugo
Berichten: 105
Lid geworden op: vr 2 aug 2002 20:17
Locatie: Oosterhout (Gem. Nijmegen)

Wordt er binnenkort een nieuw cliootje geboren??? :D
wilco blue
Berichten: 1083
Lid geworden op: za 27 jul 2002 15:19
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Nieuwstadt

Dat sucks hendig.maar veel succes bij het zoeken van de volgende RENAULT.
-Ray-
Berichten: 21541
Lid geworden op: do 29 nov 2001 0:00
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

GVD...... :( :( :( :(
Immer wieder die verdammte Holländer
Marcel (Mr. Bacardi Cola)
Berichten: 3865
Lid geworden op: ma 22 okt 2001 0:00
Locatie: Sappemeer

Gecondoleerd Paul! :(
En suc6 met zoeken naar een nieuwe auto.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

paul man ik denk dat je gewoon heel simpel een lekke koppakkking hebt dus houd de moet er in
er zijn vele jongens die je willen helpen
ik bied me aan om te helpen
heb ook namelijk een klusje voor jou
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

Tijn schreef:
Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:
Voor een Clio geld 25-30% voor een motor geld 10-15%.


Dit hed ik niet verwacht Paul, gecondoleerd.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

zonde hoor.....maar shit happens nou eenmaal :wink:

veel plezier met het zoeken naar een opvolger :)
Mrtn = Maarten
Anonymous

Damn, jammer!!!!!! Succes met de verkoop, dit geeft je wel weer de mogelijkheid een leuk nieuw project te beginnen.

Succes!!!
RO 16v
Berichten: 2828
Lid geworden op: vr 30 aug 2002 12:40

rasit.. schreef:
Tijn schreef:
Tom schreef:136 standaard meen ik, maar paul heeft wel een achterberg blokkie dat normaal voor iets meer power te boek staat
Standaard is 137 aan de krukas, Paul had 140 pk aan de wielen, moet je 10-15% verlies over de aandrijflijn bij optellen voor het vermogen aan de krukas als ik mij wel meen te herinneren.

Paul, het ik K1ote, gelukkig blijven de goeie herinneringen. :wink:

het aantal pk's dat je kreeg te horen bij die meting was het aantal pk's aan de krukas.. bij een meting wordt het aantal pk's aan de wielen gemeten alleen die gasten berekende vervolgens het aantal pk's aan de krukas uit en dat gaven ze door aan ons..

want ik had bijvoorbeeld 179,5 pk..
Rasit heeft gelijk is aan de krukas.
Plaats reactie