ACT: Electra

Stel hier je vragen op electronisch gebied, accu, startmotor, dynamo etc.
Post Reply
Sandro [Clio Club Med]
Posts: 13
Joined: Mon 26 Mar 2007 17:21
Location: Apeldoorn [NL]

Post by Sandro [Clio Club Med] »

ff een vraagje voor de zekerheid :wink:

Sinds het zo koud geworden is kan mn Clio sochtends niet meer starten.
Bij het omdraaien van de sleutel gaat mn startmotor nog maar 1,5 keer langzaam rond en kapt er dan mee. Starten met startkabel gaat wel goed. Als ik dan een stukje gereden heb start hij de rest van de dag ook goed.

Accu doorgemeten op de polen:
ca 12V (motor uit)
ca 14,5V (motor aan)

Is mijn accu nu op sterven na dood?
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Grote kans van wel. Je dynamo laait bij zo te zien (anders was je auto tijdens het rijden wel gestopt).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Sandro [Clio Club Med]
Posts: 13
Joined: Mon 26 Mar 2007 17:21
Location: Apeldoorn [NL]

Post by Sandro [Clio Club Med] »

Tnx, ja ik kon zelf ook nix anders bedenken. (Y)
Maar zoveel verstand van auto's heb ik ook weer niet.
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

korte vraag: hoe weet ik of een antennekabel goed of kapot is? Radio van de clio van mijn zus ruist als de neten.. nu nog uitvinden waar het aan ligt :)

kan ik die gewoon op weerstand doormeten om te zien of er geen draadbreuk zit ? Aansluitpunten moet ik nog even kijken of ze goed corrosievrij zijn.. :)
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

los gooien achter de radio en de antenne van het dak schroeven. Multimeter op weerstand aan beide zijde op de kern van de draad meten. Weerstand moet dan laag zijn! Of gewoon effe los gooien achter de radio en testen met een andere kabel of er dan wel ontvangst is (kan gewoon effe een enkele kabel zijn die je in "het midden" prikt).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

de antenne moet los om massa met de auto te voorkomen denk ik?
Dan meet je dus weerstand tussen de kern en de buitenzijde van de stekker zeg maar?
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

nope, jij wilt toch meten of je een kabelbreuk hebt? Dan zul je dus aan beide zijden gewoon de kern moeten meten en kan alles gewoon vast blijven zitten. Enkel de spriet op het dak moet je effe los gooien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

ah... (Y)

ja, weet ik veel, ik zou niet weten waar je anders zo'n slechte ontvangst van daan zou kunnen halen. Radio is echt wel goed, antenne niet gebroken of ingekort.
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Die auto-antenne kabel is vaak nogal baggerzooi. als er dan ook nog een niet zo frisse connector aanzit of een gecorrodeerde aansluiting in het dak dan kun je je lol op. Als je er een compleet nieuwe goede kabel in legt is het grote kans opgelost.

Zit er overigens nog wel de originele lengte spriet op het dak?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Posts: 26862
Joined: Sat 22 Dec 2001 0:00
Car: M536
Location: Alkmaar

Post by Steven »

Die originele lengte sprieten zijn wel nodig voor fatsoenlijke ontvangst ja!
Met zo'n halve spriet ist echt ruk (N)

Ik had in m'n corolla trouwens zo'n raamantenne met versterkertje erin, werkte wel erg goed, ontving beter dan al m'n franse sprieten :p
Haas
Posts: 26590
Joined: Wed 27 Mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Location: Nijmegen

Post by Haas »

spriet is orig lengte ja!
Zal eens kijken t weekend (Y)
Hessel
Über-Spammer
Posts: 12383
Joined: Thu 29 Jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Location: Zevenbergen
Contact:

Post by Hessel »

weet iemand hoe je de automatische verlichting functie van een Vel Satis aanzet?
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
MartijnG
Über-Spammer
Posts: 10004
Joined: Mon 18 Feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Location: Vlaardingen

Post by MartijnG »

Op de linker hendel zit op de kopse kant een knopje waar 'AUTO' opstaat waarschijnlijk. Als je die een tijdje ingedrukt houd zal ie automatisch aan moeten gaan.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Hessel
Über-Spammer
Posts: 12383
Joined: Thu 29 Jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Location: Zevenbergen
Contact:

Post by Hessel »

dat gaan we eens proberen (I)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

Weet iemand waar de massa zit van het tellerpaneel en waar de massa heen gaat van de benzinepomp?

De massa van de pomp is niet helemaal fris meer, soms stottert de wagen en het stekkertje aan de pompkant word aardig warm.. En ik vond nog iets raars onder de bekleding..

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG0231.jpg[/img]
Bonus vraag: Wat is dat ijzere pijpje links? Er gaat een kabel doorheen, en ook dit ding word behoorlijk warm.. noem 't maar heet... Wtf is het?
cinqidriver
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Post by cinqidriver »

alexs wrote:Weet iemand waar de massa zit van het tellerpaneel en waar de massa heen gaat van de benzinepomp?

De massa van de pomp is niet helemaal fris meer, soms stottert de wagen en het stekkertje aan de pompkant word aardig warm.. En ik vond nog iets raars onder de bekleding..

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG0231.jpg[/img]
Bonus vraag: Wat is dat ijzere pijpje links? Er gaat een kabel doorheen, en ook dit ding word behoorlijk warm.. noem 't maar heet... Wtf is het?
en over wat voor auto praten we hier??
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

Sorry, je kijkt boven op de pomp van een Clio 16v.
cinqidriver
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Post by cinqidriver »

alexs wrote:Sorry, je kijkt boven op de pomp van een Clio 16v.
dat is niet de pomp, maar je vlotter voor je brandstofmeter.

die zwarte en rode draad gaan naar je pomp toe.

volgensmij zit je massa bij het achterlicht of bij voeteneinde van de bijrijder.
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

Hm ja, en dit ding dan?

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG02312.jpg[/img]
cinqidriver
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Post by cinqidriver »

alexs wrote:Hm ja, en dit ding dan?

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG02312.jpg[/img]
heb ik volgens mij niet, ik ga even onder achterbank kijken hier.

zonet ff gekeken, maar ik heb het niet.

vroeger een gasinbouw ingezeten?

kan me ook niet voorstellen waar het voor dient.
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

gister wel wat grappigs, rij ik in donker heen naar me bestemming, is het lampje van de oliedruk meter stuk, rij ik in donker weer terug, doet ie het weer (0)
Tom
Moderator
Posts: 25344
Joined: Fri 8 Mar 2002 0:00
Car: MB
Location: 's-Hertogenbosch

Post by Tom »

Ik lig helemaal dubbel :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Tim
Posts: 7604
Joined: Wed 24 Jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Post by Tim »

Lul :P
PaulM
Posts: 4975
Joined: Wed 27 Jul 2005 10:14
Location: Nijmegen

Post by PaulM »

(0)
alexs
Posts: 1160
Joined: Sat 16 Jun 2007 11:35
Location: UT
Contact:

Post by alexs »

cinqidriver wrote:
alexs wrote:Hm ja, en dit ding dan?

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/IMAG02312.jpg[/img]
heb ik volgens mij niet, ik ga even onder achterbank kijken hier.

zonet ff gekeken, maar ik heb het niet.

vroeger een gasinbouw ingezeten?

kan me ook niet voorstellen waar het voor dient.
Ik had 't in me vorige auto ook niet, vandaar dat ik 't zo raar vind. Ding word loeiheet.
cinqidriver
Posts: 215
Joined: Mon 7 Jan 2008 21:04
Location: oude pekela

Post by cinqidriver »

kun je hem niet ergens loshalen?

kijk dan maar eens wat er gebeurt.
Mikey
Posts: 218
Joined: Thu 30 Jul 2009 21:29

lampjes

Post by Mikey »

Weet iemand of alle lampjes het oliepeil, olietemp, oliedruk, blazerstand, blazertemp, blazersnelheid EN het klokje allemaal hetzelfde zijn qua sterkte e.d.?


Of zit hier onderling verschil in?
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Hetzelfde, type W3W.

(waarschijnlijk :))
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
M.I.Bbe
Posts: 70
Joined: Tue 10 Jul 2007 23:44
Location: Belgie

Post by M.I.Bbe »

Heb een vraagje. Mijn achteruitwisser van mijn R5GTT doet het niet. Deze zet je aan met een drukknopje op het dashbord. Weet iemand mischien dat de achteruitwisser werkt met een relais ertussen of dat deze rechtsstreeks op het knopje werkt? En als er een relais zou tussen zitten waar bevind die zich dan?

Wouter
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Post by tutuur »

Relais zitten bij de zekeringkast.
Riël
Über-Spammer
Posts: 30403
Joined: Tue 14 Aug 2001 0:00
Location: Born

Post by Riël »

Maar ik geloof niet dat ie op een relais zit :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
tutuur
Clubsponsor
Posts: 14277
Joined: Sun 11 Jan 2009 16:04
Location: hoorn

Post by tutuur »

Daarom gaf ik daar ook geen antwoord op :p

Het lijkt me dat hij wel via een relais gaat maar weet het niet zeker.
Abel
Über-Spammer
Posts: 8511
Joined: Fri 31 Aug 2001 0:00
Location: Groningen

Post by Abel »

kabelbreuk bij de klep
thijn
Posts: 52
Joined: Mon 18 Jul 2011 22:04
Location: almelo
Contact:

Post by thijn »

dit is niet echt techniek, maar ik hoorde dat er chip-dagen zijn ?
weet iemand een linkje waar je je kan inschrijven om je clio te laten chippen ?? heb een clio RS en dat werd gedaan bij fastchip henk of jo ?

dat waren een paar termen wat ik ergens opving (D)
jacques
Posts: 2451
Joined: Mon 27 Feb 2006 12:01
Location: Roelofarendsveen

Post by jacques »

R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Post Reply