Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Johan schreef:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch...
Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister....
Johan schreef:toeval of niet de claxon van mijn vijf doet het ook maar amper. Volgens mij levert die lucht pomp te weinig, want hij verpompt nog wel lucht. Als ik de hoorn ff op de comprossor zet doet ie het nog goed.
Luchthoorn?? Ding is toch gewoon electrisch...
Enne net als haas snapte ik de logica ook neit meer gister....
die luchtpomp is elektrisch ja. Maar dat hoorntje werkt op lucht. Tis geen clio he
Toeter van me 5je doet t niet. Zekering is nog goed, dus dacht hoorn kapot. Andere erop gezet, doet t nog steeds niet. Ding er weer af en multimeter erop. Als je tuutert met je hendeltje geeftie netjes 12.5V aan, maar toeteren, ho maar...
Het aardeplekken mooi schoongescuurd enz. Toeter direct op de accu doen ze t allebei wel. Zit er nu sluiting in de schakelaar aan t stuur of wat??
Relais versleten?
uh...relais? waar en hoe?
Waarschijnlijk zal de claxon wel geschakeld worden door een relais. Misschien is die wel kapot. Maar waar die moet zitten???? Bij de t2 zit hij in de 'motorruimte' langs de hoofdremcilinder.
Haas schreef:hmz...zal t wel ff nalopen, hoop dat ik de draadjes btje kan volgen, heb geen zin me dash eruit te halen oid
Bekend probleem volgens mij, de vorige eigenaar heeft bij mij ook met de bedrading van de toeter zitten vogelen. Zit beetje vaag in elkaar, maar het werkt al jaren
Om terug te komenop mijn toeterprobleem: Toeter deed t niet. Wel twaalf volt op draadje, echt geen geluid. Andere hoorn veranderde nix, massapunten schoon enz.
Vandaag nog een keer gemeten, idd 12v, maar geen TOET TOET. De draad van schakelaar naar toeter vervangen, ff omzeilt, nog niets. Als ik het circuit kortsloot deedtie t wel, dus schakelaar kapot neem ik aan??
Weerstand meten was ook maf bij dat ding, ene keer 200 ohm, dan weer 15.. Geen idee wat n normale waarde is voor zoiets, maar dat dat zo verandert lijkt me niet handig.