ey ey
wie heeft er ervaring met auto rolleren.
ik heb een twingo uit 95.
met veel lakschade.
overspuiten ben ik dan jammer genoeg al 1000 euro kwijt
nu heb ik een vriendin die haar auto mat zwart heeft gerollerd echt netjes
maar zou het bevoorbeeld ook kunnen met spier wit en knal roze..op polyster ook?
en stel dat ik hem later weer wil spuiten is dat dan ook nog mogelijk
als je ervaring heb wil ik het graag horen foto zou ik ook leuk vinden om te zien
twingo rolleren wie heeft ervaring
-
- Contacteer:
Het is best mogelijk hoor, je moet het alleen wel doen als het buiten wat warmer is... Dan word het resultaat een stuk mooier 
daarna nog overspuiten zal waarschijnlijk niet gaan omdat de verf dan met elkaar kan gaan reageren....

daarna nog overspuiten zal waarschijnlijk niet gaan omdat de verf dan met elkaar kan gaan reageren....
geloof ons, dat doe je niet met een nette auto, alleen met een ragbak.
misschien dat je de lak schade hier en daar kunt laten bijwerken.
hele auto rollen zie je vaak van af een grote afstand dar de lak niet klopt, of zelfs lelijk is. schade moet je vaak een heel stuk dichterbij staan om het te zien.
lekker door tuffen, de auto word er een heel stuk minder waard van. (tenzij dit je winter auto is en over een paar maand word gesloopt)
misschien dat je de lak schade hier en daar kunt laten bijwerken.
hele auto rollen zie je vaak van af een grote afstand dar de lak niet klopt, of zelfs lelijk is. schade moet je vaak een heel stuk dichterbij staan om het te zien.
lekker door tuffen, de auto word er een heel stuk minder waard van. (tenzij dit je winter auto is en over een paar maand word gesloopt)
-
- Moderator
- Car: MB
Volgens mij is het gewoon rollen. Rolleren lijkt me wat anders.
Maar ik zou er ook niet aan beginnen. Leuk voor een slopert waar je nergens naar hoeft te kijken maar verder is het gewoon geen gezicht. Bedenk ook dat wanneer je het goed wilt doen je een hoop moet demonteren.
Maar ik zou er ook niet aan beginnen. Leuk voor een slopert waar je nergens naar hoeft te kijken maar verder is het gewoon geen gezicht. Bedenk ook dat wanneer je het goed wilt doen je een hoop moet demonteren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
Nee Jo,-jo- schreef:1000 € om te overspuiten ? Inclusief het herstellen van de doorgedrongen lakschade ?
Is dat bij den één of de andere Ali Illegali ofzo ?
gewoon spuitpistool met lak vullen, niks afplakken, niks uitschuren, niks poetsen, gewoon overspuiten, geen garantie, en dat alles in carrosoriekleur

met wit en roze is het best te doen hoor, tuurlijk moet je niet verwachten dat je jezelf in de auto kan zien maar das ook niet de bedoeling toch....
in huis rol je toch ook alles, dan hoor je ook niemand zeuren dat het er niet uit ziet....
in huis rol je toch ook alles, dan hoor je ook niemand zeuren dat het er niet uit ziet....
-
- Car: Laguna RTI 2.0 S
- Contacteer:
In huis neem je geen metallic lak met parelmoer effect voor je muren, laat staan dat je ze 2x per jaar gaat staan poetsen 

Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
-
heb is een goedkoop restauratie project van een amazone gelezen in zo een kakblad.
kerel had hem klaar gemaakt voor heel weinig materiaalkosten. Auto compleet gerold(makkelijk zo een uni kleur) en vervolgens de complete auto glad gepolijst.
dat was een potje netjes geworden zeg..
maar goed, dan gaat er iets meer uur in zitten.
kerel had hem klaar gemaakt voor heel weinig materiaalkosten. Auto compleet gerold(makkelijk zo een uni kleur) en vervolgens de complete auto glad gepolijst.
dat was een potje netjes geworden zeg..
maar goed, dan gaat er iets meer uur in zitten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Rollen is best mogelijk...maar verwacht inderdaad geen wonderen;
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02896.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02895.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/04.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/06.jpg[/img]
En lekker voor een matte kleur gaan, zie je nog minder op...en vergeet niet dat je altijd een roller met twee afgeronde kanten moet hebben anders krijg je strepen
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02896.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02895.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/04.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/06.jpg[/img]
En lekker voor een matte kleur gaan, zie je nog minder op...en vergeet niet dat je altijd een roller met twee afgeronde kanten moet hebben anders krijg je strepen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
wauw wel super gaaf zo ..
maar jullie zijn er echt heel verschillend over maakt niet echt makkelijker voor mij hhahah
maar bij mij kan ik hem makelijk binnen zetten in garage met vloer verwarming.(dus geen kou)
of mijn kennis kan hem ook laten spuiten voor 1000 met garatie elke kleur die ik wil of 2 kleuren.
of stel dat ik b.v bootlak nemen 4 bussen van 750 ml is bij elkaar 100 euro
dagwaarde twingo 1200.
en ik wil hem gewoon zo graag zo snel mogelijk weer netjes hebben en dat zonder aan mijn spaargeld te komen.
maar jullie zijn er echt heel verschillend over maakt niet echt makkelijker voor mij hhahah
maar bij mij kan ik hem makelijk binnen zetten in garage met vloer verwarming.(dus geen kou)
of mijn kennis kan hem ook laten spuiten voor 1000 met garatie elke kleur die ik wil of 2 kleuren.
of stel dat ik b.v bootlak nemen 4 bussen van 750 ml is bij elkaar 100 euro
dagwaarde twingo 1200.
en ik wil hem gewoon zo graag zo snel mogelijk weer netjes hebben en dat zonder aan mijn spaargeld te komen.
de meningen zijn helemaal niet verschillend. Je geeft dadelijk aan dat een spuitbeurt 1000 € kost. Daarbij begin je over rollen wat evenveel betekent dat je het lowbudget wil gaan doen.monstertje schreef:wauw wel super gaaf zo ..
Als je voor jezelf eerst uitmaakt wat je precies wil maakt het de discussie veel makkelijker.
1: je wil een nette auto waar je een tijd verder mee wil, dan investeer je in een deftige koetsbehandeling. Draai of keer het, dat kost gewoon.
2: je wil een auto die het gewoon doet voor een beperkte tijd, die er toch toonbaar uitziet dus je gaat rollen.
Simpel toch ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
btw, 1000 € is wel heel erg weinig om een gave auto af te leveren. Als je spreekt over doffe plekken en lakbeschadiging gaat er een berg voorbewerking inzitten. Bij een degelijk schadebedrijf ga je dan dadelijk richting de 2K (als het meezit).
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
ik durf em wel aan: voor 2k red je dat ook niet met strakmaak-werk enz erbij
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En met 4 spuitbussen 750ml ga je het al helemaal niet halen
Trust me...
Spuiten voor €1000 door een bekende klinkt goed, maar zal waarschijnlijk niet super strak en netjes worden. Oftewel steek die €1000 in je zak, ren naar de bouwmarkt, haal 3 potten verf en een paar rollers en gaan met die b......Twingo.
Is was volgens mij zo'n €40 kwijt aan verf en nog zoiets aan schuurpapier/schuursponjes, rollers, bakjes, kwasten en tape...

Spuiten voor €1000 door een bekende klinkt goed, maar zal waarschijnlijk niet super strak en netjes worden. Oftewel steek die €1000 in je zak, ren naar de bouwmarkt, haal 3 potten verf en een paar rollers en gaan met die b......Twingo.
Is was volgens mij zo'n €40 kwijt aan verf en nog zoiets aan schuurpapier/schuursponjes, rollers, bakjes, kwasten en tape...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Wou net zeggen, misschien als je enig werk zelf al verzet hebt. Maargoed, is ook weer beetje appels met peren vergelijken. Paintjob of paintjob, zit wel degelijk veul verschil inpaulvanrooij schreef:ik durf em wel aan: voor 2k red je dat ook niet met strakmaak-werk enz erbij

-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
wat rekenen ze daar bij jullie voor een overspuitertje JPS?
probleem van zelf dingen doen (voorbewerken bijvoorbeeld) is dat je geen garantie krijgt op t spuitwerk vaak
probleem van zelf dingen doen (voorbewerken bijvoorbeeld) is dat je geen garantie krijgt op t spuitwerk vaak