twingo rolleren wie heeft ervaring

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
monstertje
Contacteer:

ey ey

wie heeft er ervaring met auto rolleren.

ik heb een twingo uit 95.
met veel lakschade.
overspuiten ben ik dan jammer genoeg al 1000 euro kwijt

nu heb ik een vriendin die haar auto mat zwart heeft gerollerd echt netjes

maar zou het bevoorbeeld ook kunnen met spier wit en knal roze..op polyster ook?

en stel dat ik hem later weer wil spuiten is dat dan ook nog mogelijk

als je ervaring heb wil ik het graag horen foto zou ik ook leuk vinden om te zien
tutuur
Clubsponsor

Het is best mogelijk hoor, je moet het alleen wel doen als het buiten wat warmer is... Dan word het resultaat een stuk mooier ;)

daarna nog overspuiten zal waarschijnlijk niet gaan omdat de verf dan met elkaar kan gaan reageren....
Abel
Über-Spammer

geloof ons, dat doe je niet met een nette auto, alleen met een ragbak.

misschien dat je de lak schade hier en daar kunt laten bijwerken.

hele auto rollen zie je vaak van af een grote afstand dar de lak niet klopt, of zelfs lelijk is. schade moet je vaak een heel stuk dichterbij staan om het te zien.

lekker door tuffen, de auto word er een heel stuk minder waard van. (tenzij dit je winter auto is en over een paar maand word gesloopt)
Tom
Moderator
Car: MB

Volgens mij is het gewoon rollen. Rolleren lijkt me wat anders.

Maar ik zou er ook niet aan beginnen. Leuk voor een slopert waar je nergens naar hoeft te kijken maar verder is het gewoon geen gezicht. Bedenk ook dat wanneer je het goed wilt doen je een hoop moet demonteren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-jo-

1000 € om te overspuiten ? Inclusief het herstellen van de doorgedrongen lakschade ?

Is dat bij den één of de andere Ali Illegali ofzo ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Tim
Car: E36 M3

Auto's rollen moet je voor bij mij zijn ;)
Tom, wanneer kwam jij nou?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-jo- schreef:1000 € om te overspuiten ? Inclusief het herstellen van de doorgedrongen lakschade ?

Is dat bij den één of de andere Ali Illegali ofzo ?
Nee Jo,

gewoon spuitpistool met lak vullen, niks afplakken, niks uitschuren, niks poetsen, gewoon overspuiten, geen garantie, en dat alles in carrosoriekleur :D
-jo-

right, daar kan ik me wel wat bij voorstellen voor 1000 € :lol:
Xabre
Car: 19 16V

Tijdens de openingsmeeting zijn er vast genoeg vrijwilligers om je auto even te rollen 8)

sponsered by Gamma
Trust me. I know what I'm doing.
tutuur
Clubsponsor

met wit en roze is het best te doen hoor, tuurlijk moet je niet verwachten dat je jezelf in de auto kan zien maar das ook niet de bedoeling toch....

in huis rol je toch ook alles, dan hoor je ook niemand zeuren dat het er niet uit ziet....
Tom
Moderator

tutuur schreef: in huis rol je toch ook alles, dan hoor je ook niemand zeuren dat het er niet uit ziet....
Wat een goeie vergelijking zeg :lol: (N)
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

In huis neem je geen metallic lak met parelmoer effect voor je muren, laat staan dat je ze 2x per jaar gaat staan poetsen :p
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Xabre
Car: 19 16V

Gisteren m'n hele huis met Meguiars gedaan.

Zonder gekheid, je auto rollen ziet er naar mijn mening echt niet uit.
Trust me. I know what I'm doing.
tutuur
Clubsponsor

Edward schreef:In huis neem je geen metallic lak met parelmoer effect voor je muren, laat staan dat je ze 2x per jaar gaat staan poetsen :p
dat gaat ze toch ook niet op der auto rollen :wink:
Menno

Je verwacht uiteraard geen nieuwe, maar het is best te doen. Wel autolak gebruiken, en 'm daarna netjes polijsten, dan is het met een beetje geluk best om aan te zien.
rev it like a rental
Martijn Kool

heb is een goedkoop restauratie project van een amazone gelezen in zo een kakblad.

kerel had hem klaar gemaakt voor heel weinig materiaalkosten. Auto compleet gerold(makkelijk zo een uni kleur) en vervolgens de complete auto glad gepolijst.

dat was een potje netjes geworden zeg..

maar goed, dan gaat er iets meer uur in zitten.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator

maar ja, als je dan een net resultaat wil is het dan niet makkelijker een goedkoop spuitpistooltje te halen en daarna glad te poetsen?
Abel
Über-Spammer

ja wat menno ook al zegt. rollen, schuren polijsten. dan word het wel mooi.. daar had ik niet aan gedacht.. maar auto lak rollen?? dat is wel erg dun spul hoor
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Rollen is best mogelijk...maar verwacht inderdaad geen wonderen;

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02896.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02895.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/04.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... des/06.jpg[/img]

En lekker voor een matte kleur gaan, zie je nog minder op...en vergeet niet dat je altijd een roller met twee afgeronde kanten moet hebben anders krijg je strepen :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
monstertje
Contacteer:

wauw wel super gaaf zo ..

maar jullie zijn er echt heel verschillend over maakt niet echt makkelijker voor mij hhahah

maar bij mij kan ik hem makelijk binnen zetten in garage met vloer verwarming.(dus geen kou)

of mijn kennis kan hem ook laten spuiten voor 1000 met garatie elke kleur die ik wil of 2 kleuren.

of stel dat ik b.v bootlak nemen 4 bussen van 750 ml is bij elkaar 100 euro

dagwaarde twingo 1200.

en ik wil hem gewoon zo graag zo snel mogelijk weer netjes hebben en dat zonder aan mijn spaargeld te komen.
-jo-

monstertje schreef:wauw wel super gaaf zo ..

maar jullie zijn er echt heel verschillend over maakt niet echt makkelijker voor mij hhahah
de meningen zijn helemaal niet verschillend. Je geeft dadelijk aan dat een spuitbeurt 1000 € kost. Daarbij begin je over rollen wat evenveel betekent dat je het lowbudget wil gaan doen.

Als je voor jezelf eerst uitmaakt wat je precies wil maakt het de discussie veel makkelijker.

1: je wil een nette auto waar je een tijd verder mee wil, dan investeer je in een deftige koetsbehandeling. Draai of keer het, dat kost gewoon.

2: je wil een auto die het gewoon doet voor een beperkte tijd, die er toch toonbaar uitziet dus je gaat rollen.

Simpel toch ?
-jo-

btw, 1000 € is wel heel erg weinig om een gave auto af te leveren. Als je spreekt over doffe plekken en lakbeschadiging gaat er een berg voorbewerking inzitten. Bij een degelijk schadebedrijf ga je dan dadelijk richting de 2K (als het meezit).
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

ik durf em wel aan: voor 2k red je dat ook niet met strakmaak-werk enz erbij
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En met 4 spuitbussen 750ml ga je het al helemaal niet halen :smile: Trust me...

Spuiten voor €1000 door een bekende klinkt goed, maar zal waarschijnlijk niet super strak en netjes worden. Oftewel steek die €1000 in je zak, ren naar de bouwmarkt, haal 3 potten verf en een paar rollers en gaan met die b......Twingo.

Is was volgens mij zo'n €40 kwijt aan verf en nog zoiets aan schuurpapier/schuursponjes, rollers, bakjes, kwasten en tape...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Jean-Paul-S
Über-Spammer

paulvanrooij schreef:ik durf em wel aan: voor 2k red je dat ook niet met strakmaak-werk enz erbij
Wou net zeggen, misschien als je enig werk zelf al verzet hebt. Maargoed, is ook weer beetje appels met peren vergelijken. Paintjob of paintjob, zit wel degelijk veul verschil in (Y) :)
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

wat rekenen ze daar bij jullie voor een overspuitertje JPS?

probleem van zelf dingen doen (voorbewerken bijvoorbeeld) is dat je geen garantie krijgt op t spuitwerk vaak
Plaats reactie