Achtersproeier werkt niet Clio II fase 1 1999
-
- Contacteer:
Ik heb het volgende probleem: als de achtersproeier in werking wordt gesteld (schakelaar rechts draaien) dan gaat de sproeier van de voorruit werken. De sproeier van de voorruit werkt ook gewoon als dat de bedoeling is via de normale trekbeweging aan de rechterschakelaar. Iemand enig idee? het betreft een renailt Clio II fase 1 (1.2 8v 1999)
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Best kans dat het ruitensproeierpompje op je tankje stuk is...ding kost volgens mij niet de wereld en is redelijk makkelijk vervangen. Als dat het niet blijkt te zijn, zal het waarschijnlijk in de schakelaar zitten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Mijn ruitensproeierpompje heeft het voor een half jaar terug ook begeven. Een nieuw pompje kostte mij 25,- bij de dealer.MartijnG schreef:Best kans dat het ruitensproeierpompje op je tankje stuk is...ding kost volgens mij niet de wereld en is redelijk makkelijk vervangen. Als dat het niet blijkt te zijn, zal het waarschijnlijk in de schakelaar zitten.

-
Ik heb laatst ook zelf de ruitensproeierpompje (leuk scrabble-woord
) vervangen, maar toen deed hij het EN achter niet EN voor niet (terwijl je het pompje wel hoorde draaien). Bij een normale dealer koste mij zo'n pomje ongeveer 45,-. Op de sloop was ik er 15,- voor kwijt, al moet je wel ff zoeken omdat het vrij "nieuwe" auto's zijn voor sloopbedijven. En met een beetje Vringen & Douwen (V&D
) kan je hem zelf vervangen, was mij destijds ook gelukt. Ik zie wel wat het word. 

-
- Contacteer:
Probleem opgelost. Heb het eerst geprobeerd met schoonmaakazijn om eventuele vuil en kalkaanslag te verwijderen die het klepje in de ruitensproeimotor weer moest doen laten werken. Werkte dus niet. Dan maar een ander motortje gehaald op de sloop. En nu sproeit ie weer netjes op de achterruit. Kosten: Euro 5,00