Achtersproeier werkt niet Clio II fase 1 1999

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
robbert100
Contacteer:

Ik heb het volgende probleem: als de achtersproeier in werking wordt gesteld (schakelaar rechts draaien) dan gaat de sproeier van de voorruit werken. De sproeier van de voorruit werkt ook gewoon als dat de bedoeling is via de normale trekbeweging aan de rechterschakelaar. Iemand enig idee? het betreft een renailt Clio II fase 1 (1.2 8v 1999)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Best kans dat het ruitensproeierpompje op je tankje stuk is...ding kost volgens mij niet de wereld en is redelijk makkelijk vervangen. Als dat het niet blijkt te zijn, zal het waarschijnlijk in de schakelaar zitten.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Marco (ClioII)

MartijnG schreef:Best kans dat het ruitensproeierpompje op je tankje stuk is...ding kost volgens mij niet de wereld en is redelijk makkelijk vervangen. Als dat het niet blijkt te zijn, zal het waarschijnlijk in de schakelaar zitten.
Mijn ruitensproeierpompje heeft het voor een half jaar terug ook begeven. Een nieuw pompje kostte mij €25,- bij de dealer. :)
Tom
Moderator
Car: MB

keer met de hand rondgooien, beetje smeren, effe 12v direct van de accu erop,...........en meestal doen ze het weer.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Dnns

Ik heb ook al eens het sproejertje zelf verstopt gehad misschien ff nakijken ?
GJ
Car: Megane 4 RS

Ik heb ooit bij een 106 gehad dat het slangetje van de sproeier was afgeschoten.
sjorsmeijers

Ik heb laatst ook zelf de ruitensproeierpompje (leuk scrabble-woord :wink: ) vervangen, maar toen deed hij het EN achter niet EN voor niet (terwijl je het pompje wel hoorde draaien). Bij een normale dealer koste mij zo'n pomje ongeveer € 45,-. Op de sloop was ik er € 15,- voor kwijt, al moet je wel ff zoeken omdat het vrij "nieuwe" auto's zijn voor sloopbedijven. En met een beetje Vringen & Douwen (V&D :p) kan je hem zelf vervangen, was mij destijds ook gelukt. Ik zie wel wat het word. 8)
robbert100
Contacteer:

Probleem opgelost. Heb het eerst geprobeerd met schoonmaakazijn om eventuele vuil en kalkaanslag te verwijderen die het klepje in de ruitensproeimotor weer moest doen laten werken. Werkte dus niet. Dan maar een ander motortje gehaald op de sloop. En nu sproeit ie weer netjes op de achterruit. Kosten: Euro 5,00
Plaats reactie