Twingo toch iets meer PK
Ik heb dus net een Twingo gekocht, het is een 1.2 ook al heeft ie 1149cc, maargoed. De 60 PK die hij heeft vind ik toch iets te weinig. Nou wil ik hem toch iets sneller maken, maar wat kan er nou echt aan gedaan worden? Sommige chiptuners kunnen er wat mee, dan krijgt ie 66 pk volgens hun. Maar zijn er nog andere opties? Open luchtfilters zijn de meningen ook weer verschillend... Dus wie weet nog wat andere opties?
hmm noujha, dat houd het op, dan moet ik maar wachten tot het blokje kapot draait en er iets anders voor in de plaats zoeken...Chris@R5 schreef:Of niks aan doen of een ander blok erin. Er valt gewoon niks te halen uit dat blokje. Tenminste niks noemenswaardigs.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
We kunnen je ook tips geven om zo snel mogelijk je blokje kapot te laten draaien hoor, geen enkel punt
Zo zijn we dan ook wel weer
Nee indd wat Chris zegt, uit het standaard blokje is gewoon niks te halen...dus of GTT of GTE blokje erin...

Nee indd wat Chris zegt, uit het standaard blokje is gewoon niks te halen...dus of GTT of GTE blokje erin...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haha nouja het is nu nog wat zondeMartijnG schreef:We kunnen je ook tips geven om zo snel mogelijk je blokje kapot te laten draaien hoor, geen enkel puntZo zijn we dan ook wel weer
![]()

Je kan natuurlijk ook een kosten baten analyse maken. Wat kost het ombouwen van de motor ten opzichte van het verkopen van deze Twingo en het aanschaffen van een Twingo met meer pk's (of een ander type auto).
Ik ben technisch niet sterk met auto's, maar volgens mij is het namelijk niet alleen een kwestie van een andere motor er in lepelen. Je moet ook de remmerij aanpassen..toch?
Ik ben technisch niet sterk met auto's, maar volgens mij is het namelijk niet alleen een kwestie van een andere motor er in lepelen. Je moet ook de remmerij aanpassen..toch?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Wel verstandig als je nog niet levensmoe bent inderdaad
Het zal geen ombouw zijn van een paar honderd euro 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haha daar was ik achter inderdaadMartijnG schreef:Wel verstandig als je nog niet levensmoe bent inderdaadHet zal geen ombouw zijn van een paar honderd euro

Mja, ik denk dat het gewoon wennen is, ik heb hiervoor een Polo G40 gereden. Maar ik dacht toch aan een kleine aanpassing wat toch iets helpt, maargoed, het is niet anders

kan altijd powerfiltertje erop zetten, heb je toch iets sneller en uitlaat systeempje maar idd ECHT veel sneller wordt het niet 

haha het geluid wordt vooral erg snel dan. Dus lijkt het heel wat! Had jacco's dubbele pijp eronder, kerel dat is pas herrie! Gelijk tussendemper tussen gezetChris@R5 schreef:Vaak denk je van wel met die herrie![]()
Das ook wat waard

misschien lag het aan het feit dat mijn twingo naar z'n eind aan het hunkeren was, misschien lag het aan de verhoogde compressie, misschien lag het aan het feit dat ie enorm goed en sportief ingereden was, misschien lag het aan het feit dat er redelijk wat overbodige rotzooi uitgehaald was, misschien lag het aan total excellium, misschien lag het aan een goede keuze van velgen, misschien lag het aan een combinatie van bovenstaande, maar ik heb redelijk wat positieve reacties gehad op de prestaties van m'n tutje, ook tegenover andere twingo's..
nou.. dat was een lang gedoe ...
nou.. dat was een lang gedoe ...
Naja, er zit wat in, gewichtsreductie is toch de goedkoopste manier 
Hij is echt een stuk rapper als je er 100 kilo uit gooit

dat is sugar lee hooper ook 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
zeker als je al met een snoes van +-780kg begintRiël Notermans schreef:Naja, er zit wat in, gewichtsreductie is toch de goedkoopste manier

v-power 100 erin gooien uit duitsland! gaat rap! die 1,48 euro per liter ookwel maartoch, en bij een twingo merk je zoiets meteen
vreemd, maar k heb met v power enkel maar spontaan stotteren gemerkt...SpiNd0o schreef:v-power 100 erin gooien uit duitsland! gaat rap! die 1,48 euro per liter ookwel maartoch, en bij een twingo merk je zoiets meteen
SpiNd0o schreef:v-power 100 erin gooien uit duitsland! gaat rap! die 1,48 euro per liter ookwel maartoch, en bij een twingo merk je zoiets meteen
Wat een onzin. V-power levert niet meer energie dan 95, en een twingo haalt er al helemaal geen voordeel uit de hogere pingelgrens.
Tussen de oren zit t, spindoo.
Nou ja niks...MartijnG schreef:We kunnen je ook tips geven om zo snel mogelijk je blokje kapot te laten draaien hoor, geen enkel puntZo zijn we dan ook wel weer
![]()
we hebben een paar weken geleden een 1.4 8v corsa motortje uit 87 gebouwd hier op de zaak voor de oval-race, (ja daar racen ze mee ja

Die zette toch een nette 107 pk/125 Nm aan de wielen neer...en dat is dan een standaard klasse, met alleen de nokkenas vrij, geen cilinderkopbewerkingen toegestaan behalve vlakken, standaard zuigers/drijfstangen/krukas, verder standaard carb enzo, dus uit een iets moderner 1.2 motortje moet best leuk vermogen te halen zijn, alleen misschien niet echt de moeite waard om van 60 naar 80/85 pk te gaan of zoiets...
nu dan moet ik jou tegenspreken riel. op 98 is onze twingo echt sneller, de top ligt dan ook zo maar eens 10 km hoger en dit zuig ik niet uit mijn duim.Riël Notermans schreef:SpiNd0o schreef:v-power 100 erin gooien uit duitsland! gaat rap! die 1,48 euro per liter ookwel maartoch, en bij een twingo merk je zoiets meteen
Wat een onzin. V-power levert niet meer energie dan 95, en een twingo haalt er al helemaal geen voordeel uit de hogere pingelgrens.
Tussen de oren zit t, spindoo.
en rijd bij normaal rijden ook nog eens zuiniger

vpower 100 heeft hoger octaan gehalte dus hogere verbrandings gehalte ook hoger dan 98 dus. Als het beter verbrandt krijg je meer vermogen! Als het niet aan de brandstof kan liggen zouden ze ook 95 gebruiken bij formule1 

zeg maar dat 98 beter verbrandt dan 95, hoger verbrandings gehalte, oftewel octaan gehalte
Een octaangehalte is wat anders dan een verbrandingswaarde die je bedoeld denk ikSpiNd0o schreef:zeg maar dat 98 beter verbrandt dan 95, hoger verbrandings gehalte, oftewel octaan gehalte
meen je! maar hoezo rijdt het dan sneller met 98 of 100?
en octaangetal geeft de klopvastheid aan....verder niets. Kortom, hoe kort kun je bij de pingelgrens gaan zitten zeg maar..
Doet t niet.SpiNd0o schreef:meen je! maar hoezo rijdt het dan sneller met 98 of 100?
En jij maakt me niet wijs dat je constant 98 of 100 tankt, dus je ervaring is een 'one timer' geweest, toch?
De motor is ontwikkeld om optimaal te lopen op een soort benzine. Octaangetal is pingelgevoeligheid. Een 98 of 100 oktaan motor kun je heel dicht op de pingelgrens laten lopen dus je kán er meer vermogen uithalen, mara het punt is, de ECU van de motor moet dit ook dóen. En dat doet ie bij de twingo niet hoor

Voor wat info:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Klopvastheid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Benzine
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal
SpiNd0o schreef:meen je! maar hoezo rijdt het dan sneller met 98 of 100?

btw de stoelen zitten echt top

-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
dan kan je dus met de ontsteking gaan kloten en daar dus meer vermogen uit halenHaas schreef:en octaangetal geeft de klopvastheid aan....verder niets. Kortom, hoe kort kun je bij de pingelgrens gaan zitten zeg maar..
maar als je alles standaard laat maakt het geen drol uit
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
nou kijk, hier leer je nog wat 
SpiNd0o schreef:kan altijd powerfiltertje erop zetten, heb je toch iets sneller