automatische instelling boordcomputer

Post hier al je vragen over de Renault Mégane
Plaats reactie
kampvuur

Hoi allen,
In mijn Megane Ph2 zit een display voor de boordcomputer waarop je o.a. actueel verbruik en actieradius etc kunt bekijken. Hiervoor druk je op de knop aan de ruitenwisserhandle.
Als je de display op 'actueel' hebt staan tijdens het rijden en je gaat de cruisecontrol gebruiken, dan moet je 1 keer op de knop drukken zodat de display terugschiet naar actueel verbruik.

Ongeveer 2 wkn geleden merkte ik dat dit automatisch gebeurde! Dus, als ik de cruisecontrol aanzette op 100km/u dan bleef dat ongeveer 3 sec op de display staan en daarna sprong de display automatisch terug naar mijn vorige display-voorkeur (vaak 'actueel').

Vorige week ben ik langs de garage geweest voor een onderhoudsbeurt voor de wagen, helaas is deze 'automatische' instelling nu verdwenen en moet ik dus elke keer weer 1 keer op de knop drukken.
Terwijl dat automatische terugspringen errug handig was. Volgens de Renault-dealer is het niet mogelijk om dit in te stellen op 'automatisch' (maar ik heb het echt niet gedroomd.. :@ )

Dus hierbij mijn vraag: "wie weet hoe ik de boordcomputer zover krijg om 'm weer automatisch kan terug laten springen?" Ikzelf weet dus niet hoe ik dat toendertijd voor elkaar heb gekregen.. Alvast bedankt voor de reacties! :)
MisterX
Car: R26R

Weet je zeker dat het geen droom was? :wink:
Volgens de info die ik heb is het absoluut niet mogelijk om die instelling die jij beschrijft zelf in te stellen.
kampvuur

Hahah.. nee, ik heb het echt niet gedroomd. Off... ;)
Hmm.. of zou de display toendertijd terugspringen omdat ik nog 1000km te gaan had voor een (voor de boordcomputer) geplande onderhoudsbeurt?
MisterX
Car: R26R

Ah,je hebt een nieuw model Megane met een"kaart" ipv sleutel.
Dan heb je helemaal gelijk van betreft de boordcomputer en het interval.
Vanaf 2000 km voor onderhoudsbeurt,geeft de boordcomputer dit aan en dat springt hij automatisch (daar zijn we) terug op een stand waar de boorcomputer op dat moment op stond.
Ik denk dat jouw '"probleem" nu opgelost is. :)
kampvuur

Klopt, Megane met keyless card.
Toch wel raar, want ik zet de cruisecontrol op 100km/h (display: snelheidsregelaar 100km/h) en na 3 sec wordt de display omgetoverd naar actueel verbruik. Is dus niet zo dat ik 'onderhoud' zie staan op het display. Maar display springt idd pas automatisch terug naar mijn voorkeur, sinds ik bijna bij m'n onderhouds-kilometrage hebt bereikt.

Jammer.. ;) Wel errug bedankt voor de bevestiging. Slotje op topic. :)
pfranken
Contacteer:

Ik heb precies hetzelfde. Als je de renault op cruise control zet, dan komt na 3 sec de normale stand weer terug. Dat is ooit gekomen toen op vakantie mijn vrouw een tijdje reed. En dat is nu bij de laatste beurt weer verdwenen. De garage weet het ook niet.

Ben jij ooit nog achter de oplossing gekomen ?

Mvg
Peter
PaulM

? dat automatische komt juist doordat ie een service beurt nodig heeft, dat geeft ie toch aan in het laatste post van 2007? :)
pfranken
Contacteer:

Nee, de vraag is niet juist beantwoord eerder.

A) Het is inderdaad zo dat in de laatste xxx km voor een onderhoudsbeurt of olie vervangen of zo het display idd steeds agressief naar die weergave blijft springen. Dat is ook geen probleem.

B) Het 'was' bij mij zo dat bij het aanzetten of veranderen van de cruise control de nieuwe ingestelde snelheid werd weergegevn voor 3 sec, waarna het display weer op een normale weergave kwam. Ik zet er meestal het verbruik in l/100km op.
Sinds de 'reset' wat bij het onderhoud hoorde is de weergave weer permanent de cruise snelheid bij het aanzetten of wijzigen ervan. Het display spring niet meer terug op mijn voorkeur.

Zo was het origineel, maar dat is ooit door weet ik wat voor handeling veranderd in de 'betere' vorm.
En nu wil ik en de eerste vraagsteller eigenlijk weten wat die handeling is. We hebben heus niet bijde hetzelfde gedroomd.

mvg,
Peter
Plaats reactie