Mijn R5 avonturen beginnen mij langzaam op mijn zenuwen te werken...
Ik heb pas geleden een liter olie bijgevuld (ongeveer 800km geleden). Toen ik hier vrijdagavond mee heb gereden (ongeveer een 50km) en ik de dag erna het oliepijl weer controleerde, zag ik dat deze weer op minimum stond.
Conclusie: 1 liter olie per 800km. Koelvoeistofvaatje gecontroleerd, harstikke vol met mayo-substantie. Witte rook is inmiddels wel verdwenen.
Ik ben ondertussen me her en der gaan informeren over wat het kan zijn en wat de eventuele kosten zullen zijn.
Koppakking, kop vlakken, nieuwe bouten (ok, niet al te duur) maar dan komt het: Cilinderbussen ophogen? Drijfstanglager vervangen omdat het uitelkaar is geweest en daarom moet het vervangen worden?
Conclusie: ik hik tegen een motorrevisie aan, terwijl ik er totaal níets van begrijp!! De auto heeft (ik heb nógmaals contact gehad met de verkoper) ongeveer 2500 a 3000km geleden een gevlakte kop, nieuwe koppakking en nieuwe bouten gekregen en dan zou nu wéér alles stuk zijn..?
Is er iemand die me duidelijk (mss tekeningen, dwarsdoorsnedes, Powerpoints, Word-documenten, persoonlijke begeleiding incl. rouwverwerking, en dergelijke..) uit kan leggen wat er aan de hand kan zijn en waar het evt. fout is gegaan? Is er iets vergeten bij de koprevisie? Doe ik iets verkeerd? Kan ik niet rijden?
@Riël: langskomen (ook stoppen en op de bel drukken natuurlijk) gaat niet lukken. Ik rijd geen meter meer met dat stokbrood, vóór dat de auto in orde is! Puur om nóg meer schade (en schande) te voorkomen..
Is er verder misschien nog iemand, die mij kan vertellen of het klopt, dat je bij een R5 de cilinderbussen (zuigerbussen) op moet hogen als je een koprevisie doet? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord..