mijn probleem is als volgt, bij de clio 1.4 16v uit 2003 van mn moeder heb ik de accu er uit gehaald. dit om een poging te doen om mn eigen auto te starten.......wat niet lukte na een x aantal keer geprobeerd te hebben. goed, accu weer terug en de clio deed niks......niet erg, ff aanduwen en stukje rijden om weer op te laden. aanduwen lukte niet, was te zwaar, dus maar ff aangesleept.......dat lukte wel, vervolgens ongeveer 45 minuten gereden en Žs avonds stilgezet. de volgende ochtend geprobeerd te starten, maar dat lukte niet vanwege een lege accu........weer aangesleept en de spanning op de accu gemeten, die was 14,1 volt. nadat ie weer was afgeslagen, wisten we het ook niet meer.
wat zou dit kunnen zijn?
accu leeg, opgeladen ------> niet meer starten
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Accu kapot? Heb ik ook gehad met mijn GTT, ooit een keer de accu helemaal leeggetrokken. Daarna aan geduwd en heel stuk gereden, maar volgende dag nog steeds leeg. Nieuwe accu erin gezet en nooi meer problemen mee gehad...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Je moet hem even proberen te laden met een automatische acculader, wss laadt ie onvoldoende bij in 45min rijden om de volgende ochtend voldoende startcapaciteit te geven.
Er zijn geen cellen stuk?
Er zijn geen cellen stuk?
Mrtn = Maarten
-
- Contacteer:
En aan de huidige accu's kan je nix zelf meer doen. Die doen het of die doen het niet. Wat er bij een oom en tante is gebeurd was helemaal vervelend. Daar was van beide wagens een twingo en een megáne scenic na het openen van de centrale deur vergrendeling de accu ineens dood. Eerst bij de twingo een week later bij die scenic.
Clio in progress http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=18853
-
Ik dacht dat het wel eens goed was om de accu helemaal leeg te maken, dan weer op te laden door ff een flink stuk te rijden.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Ja, bij een mobiele telefoon ofzo, maar niet bij een auto 
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
t is wel de tijd van het jaar voor kapotte accus hoor