middendemper clio 1 1.2 ph3

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
The Butcher

hey luitjes

ik heb onder mijn clio 1 ph3 een remus pijp hangen... maar die maakt naar mijn idee te weinig herrie....

nou hoorde ik dat je de midden demper kan weglaten... nou was mijn vraag van kan je die er gewoon tussen uit zagen en er een stuk pijp voor terug brengen of ligt dan net ff anders? ik weet er verders niks van dus graag heb ik wat suggesties van julie
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

je kan em er idd tussenuit slijpen en een stuk pijp vastlassen/maken..maar uit mn hoofd zeg ik dat je de middenpijp van een clio 1.2 er zo onder kan zetten..die heeft geen middendemper..dus t zelfde effect..
Correct me if i'm wrong!
Haas
Car: Megane RS

idd gewoon een pijpie bij de brezan halen van een Clio 1.2 Ph I II III maakt geen hol uit.. Wel van een Clio I uiteraard :P
die heb geen middendempertje en is er zo tussen te pleuren! Vergeet ook ff niet twee klemmetjes mee te nemen en een baal firegum, anders krijg je die zooi nooit dicht..
Clio16vTR

Ik heb een eigen fabrikaat uitlaat, die maakt echt meer dan genoeg lawaai. En dat met middenpijp. Maar volgens mij heeft paul gelijk dat je er zo een middenstuk onder kunt plaatsen van een 1.2

Laat je het ons even of het gelukt is?
AlbertG

Ik heb zelf een phase 1, maar ik heb er een sportmiddenpijp van autostyle onder. Deze heeft gelaste bochten, dus overal dezelfde diameter. Past volgens mij onder alle Clio's 1.
Clio16vTR

Haas schreef:idd gewoon een pijpie bij de brezan halen van een Clio 1.2 Ph I II III maakt geen hol uit.. Wel van een Clio I uiteraard :P
die heb geen middendempertje en is er zo tussen te pleuren! Vergeet ook ff niet twee klemmetjes mee te nemen en een baal firegum, anders krijg je die zooi nooit dicht..
Ow ja dat zijn van die mooie klemmen waarbij de uitlaatdelen echt recht tegen over elkaar moeten staan anders krijg je de boel echt niet dicht idd.

Ik heb het maar 1x dicht gekregen en dat was onder mijn vriendin haar peugeot en dat was met veel pijn en moeite en daar bestaat het hele uitlaat deel uit die klemmen. |:
Haas
Car: Megane RS

tip:

flensdelen goed schoonmaken met een staalborstel. Vooral droog, dus geen condens erin. Zorg dat de flenzen mooi aansluiten en niet deels uit elkaar staan doordat er een aap een te kleine klem op heeft gedraaid, waardoor je ellipsen krijgt.
Smeer de trompet kant in met FIREgum, dus geen gungum. Pak je uitlaatklem. doe in de twee helften ook nog een dot firegum. Pijpies tegen mekaar aan, klemmie erop en aandraaien. Zorg wel dat ze mooi in elkaars verlengde liggen idd.
Vooral neit de motor laten lopen/starten oid. Gewoon ff rustig een uur laten staan. Dan ff motor starten en stationair laten draaien, niet gaan planken oid.

en voila..dicht :)
heb je er toch nog wat aan, van die part time kwikfuckers bij de RTC :P
The Butcher

oh ok dan! ik ben jullie zeer dankbaar :worship:
ik ga wel achter zn middenpijp aan zonder middendemper....
maar ik neem aan dat je dan wel wat meer herrie krijgt???
want daar doen we het tenslotte allemaal voor he :lol:
Clio16vTR

Haas schreef:tip:

flensdelen goed schoonmaken met een staalborstel. Vooral droog, dus geen condens erin. Zorg dat de flenzen mooi aansluiten en niet deels uit elkaar staan doordat er een aap een te kleine klem op heeft gedraaid, waardoor je ellipsen krijgt.
Smeer de trompet kant in met FIREgum, dus geen gungum. Pak je uitlaatklem. doe in de twee helften ook nog een dot firegum. Pijpies tegen mekaar aan, klemmie erop en aandraaien. Zorg wel dat ze mooi in elkaars verlengde liggen idd.
Vooral neit de motor laten lopen/starten oid. Gewoon ff rustig een uur laten staan. Dan ff motor starten en stationair laten draaien, niet gaan planken oid.

en voila..dicht :)
heb je er toch nog wat aan, van die part time kwikfuckers bij de RTC :P
Als ik dit nu allemaal had geweten (0) HAHAHA (D)
The Butcher

hahah dan had je het nog een keer gedaan :lol:
ik gaat het ook beleven dan .....
zal best goed komen denk ik...

is dit trouwens apk gevoelig?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Als de uitlaat maar gasdicht is, dan is het goed (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
The Butcher

ooh ok
dan weet ik dat ook weer.... (Y)

ennuh het help toch ook wel meer herrie te geven he?
AlbertG

Waarschijnlijk geeft ie wel meer herrie, maar dat kan ik niet uit ervaaring zeggen. Bij zat er geen tussendemper onder, alleen een kat en einddemper. Er zit nu een kat-vervanger, sportmiddenpijp en een sportdemper onder bij mij en dat geeft een mooie diepe en harde brom.
The Butcher

ooh ok dan... :lol:

ik had ff geinformeerd bij brezan voor een middenpijp zonder middendemper maar die schijnen ze niet te hebben hoor....
dus dan maar iets anders vezinnen..

iemand nog meer suggesties? :lol:
AlbertG

Autostyle heef dus een sportmiddenpijp(dus zonder demper) voor de 1.2 en 1.4, deze kost 80 euro. Die heb ik er dus ook onder.
The Butcher

hey luitjes

het probleem is op gelost hoor... ik haal bij de orginele middenpijp toch maar de middendemper er uit.... en dan stukje tussen lasse tis goedkoper dan een pijpje van autostyle want een maatje doet het van me... altijd handig zo van die contacten :lol:

mag ik jullie allemaal hartelijk bedanken :worship: :worship:
en ik laat nog wel ff wete hoe en wat als het er op zit... (Y)
Plaats reactie