PaulM's Clio I 1.8 16v topic
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
waarom vervangen? Alsof die dingen kapot gaan. Als hij lekt is de kans zeeer groot dat dat op de naad is (scheuren doen ze niet zoveel volgens mij). Dus effe los draaien met een stukje goed gereedschap, pakking ertussen of wat vloeibare erop en terug draaien.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
nee hoor, weet ook niet zeker of het daar wel lektHaas schreef:op zich wel te doen..... als de bouten losgaan
Wil het wel samen met je doen hoor, alleen moet het dan wel ff wat warmer zijnTis niet heel accuut toch?


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
ja als dat de fix is is dat ook primaTom schreef:waarom vervangen? Alsof die dingen kapot gaan. Als hij lekt is de kans zeeer groot dat dat op de naad is (scheuren doen ze niet zoveel volgens mij). Dus effe los draaien met een stukje goed gereedschap, pakking ertussen of wat vloeibare erop en terug draaien.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
het inhouden van de motor was vanmorgen weer een issue. nu maar ff filmpie van gemaakt misschien dat iemand idee heeft?
hij houdt duidelijk in. En dit is met stilstand en zonder gasgeven (ja 1tje) met rijden houdt ie in en geen vermogen.
komt voornamelijk voor na tijdje stilstaan. met heette motor niet het geval.
ff vraagje de bougiekabels en verdelerkapdie heb ik nog nooit vervangen in die 5 jaar en 70dkm. Wanneer ze ervoor zijn vervangen geen idee. Is het verstandig om die x te vervangen?
hij houdt duidelijk in. En dit is met stilstand en zonder gasgeven (ja 1tje) met rijden houdt ie in en geen vermogen.
komt voornamelijk voor na tijdje stilstaan. met heette motor niet het geval.
ff vraagje de bougiekabels en verdelerkapdie heb ik nog nooit vervangen in die 5 jaar en 70dkm. Wanneer ze ervoor zijn vervangen geen idee. Is het verstandig om die x te vervangen?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
dan kun je net zo goed je achterbank vervangen, waarschijnlijk haalt dat net zo veel uit
ik meen dat er al suggesties zijn geweest, begin daar is mee
ik meen dat er al suggesties zijn geweest, begin daar is mee

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
nouja staat in onderhoudsboekje niets over die kabels etc en of die na 15 jaar nog goed zijn geen idee 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je die nog nooit vervangen hebt wordt dat idd een keer tijd ja. zeker rotor en verdelerkap! en de kabels krijgen vaak scheurtjes. Maar zoals Martijn zegt is het maar de vraag of die een oplossing voor het probleem is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
kan die kap wel even losmaken en kijken (+ foto) wat de staat is van dat ding.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
wat betaal je voor een nieuwe? paar tientjes? waarom moeilijk doen dan. gewoon nieuw halen. overschroeven is zo gedaan 

Het is 100% zeker niet de oorzaak van je probleem maar vervangen kan nooit kwaad.
denk ook niet dat dat het is. maar is wel aandachtspuntje 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
*kuch*Patrick.B schreef:ik denk dat je mzzl hebtPaulM schreef:? heb al 5 jaar clio 1 en ding gaat nog steeds op standje sahara
zal wel uitzonderlijk zijn dan


Laatst gewijzigd door PaulM op vr 14 jan 2011 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Kachelweerstand die er mee op gehouden is denk ik.
ding zit onder je parafan, plastickappen er af halen rechts, en dan in het midden zie je 2 draden, zwart en rood. het blokje waar die draden naar toe lopen moet je vervangen.
ik dacht iets van 3 tientjes bij de dealer.
Riel heeft nog wel een andere oplossing, maar daar zal ie zo wel mee komen.
ding zit onder je parafan, plastickappen er af halen rechts, en dan in het midden zie je 2 draden, zwart en rood. het blokje waar die draden naar toe lopen moet je vervangen.
ik dacht iets van 3 tientjes bij de dealer.
Riel heeft nog wel een andere oplossing, maar daar zal ie zo wel mee komen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
check je stekker ff op je ventilator. dingen willen nog wel is smelten met gevolg > slecht contact
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
als ik er aan denk, neem ik morgen ff een kachelweerstand mee, proberen we die ff 

Haas schreef:als ik er aan denk, neem ik morgen ff een kachelweerstand mee, proberen we die ff


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
vanmiddag met Haas even de kachel weerstand bekeken, ding was dus gewoon doorgefikt. Bruikleen weerstand van Haas erin geknikkerd toen werkt het weer dus dat was het issue
van de week ff nieuwe weerstand halen bij dealer. Verdelerkap ook losgetrokken die was ook niet veel meer. Foto's volgen nog 


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
+ € 1.- gebruikskosten per dag



Haas schreef:+ € 1.- gebruikskosten per dag![]()

fotos:
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0057.jpg[/img]
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... to0058.jpg[/img]
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Netjes hoor, vorige onderhoud vergeten?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ja eigenlijk nooit aan gedacht
ik heb hem in die 5 jaar iig nog nooit vervangen.

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Netjes 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
+1..... *schaam*PaulM schreef:ja eigenlijk nooit aan gedacht![]()
Maar ja, het loopt verder niet slecht, dus nooit echt bij nagedacht

vanmiddag ff wezen buurten bij de NL dealer en de DE dealer. NL dealer in nijmegen was het magazijn van DICHT (!). Dus lijstje achtergelaten en doorgekart naar de DE dealer (en meteen getankt
)
Lijst DE dealer:
kachelweerstand 7701034874
37.57ex 44.71
thermostaathuis 7700850883 (nr was niet bekend in DE)
89.68ex 106.72
pakking thermostaat 7700718380
8.86ex 10.54
Thermostaat 7700872314
27.35ex 32.54
Verdeler 7700739893
140.47ex 167.16
bougiekabels 7700742839
56.90ex 67.71
bougiekabelset 7700850475 (bobine naar verdeler kabel)
18.16ex 21.61
TPS sensor (leg dat maar eens uit in het duits. was een "impulsgeber") 7701203513
178.94ex 212.93
van de week ff prijslijst van NL afwachten, zal wel niet zo heel veel verschillen volgens mij. Wel jammer dat ze daar nu ook op 19% btw zitten. was vroegah nog 17%

Lijst DE dealer:
kachelweerstand 7701034874
37.57ex 44.71
thermostaathuis 7700850883 (nr was niet bekend in DE)
89.68ex 106.72
pakking thermostaat 7700718380
8.86ex 10.54
Thermostaat 7700872314
27.35ex 32.54
Verdeler 7700739893
140.47ex 167.16
bougiekabels 7700742839
56.90ex 67.71
bougiekabelset 7700850475 (bobine naar verdeler kabel)
18.16ex 21.61
TPS sensor (leg dat maar eens uit in het duits. was een "impulsgeber") 7701203513
178.94ex 212.93
van de week ff prijslijst van NL afwachten, zal wel niet zo heel veel verschillen volgens mij. Wel jammer dat ze daar nu ook op 19% btw zitten. was vroegah nog 17%
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Verdeler 140ex?
TPS 178ex?
Zijn toch bizar hoge bedragen of zie ik dat verkeerd?
TPS 178ex?
Zijn toch bizar hoge bedragen of zie ik dat verkeerd?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
die TPS is wel zo rond de 200 euro, die verdeler staat in mijn oude dialogys op 70 euro ex en de TPS op 132 euro ex. Dus wil nog ff de prijzen van NL dealer hebben. NL en DE prijzen kunnen nogal verschillen waarbij NL soms goedkoper is en andere keer DE weer goedkoper. (kan wel eens de HELFT schelen)
Laatst gewijzigd door PaulM op za 22 jan 2011 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
verdeler 140?
je gaat toch een thermostaathuis niet nieuw kopen? evenals een paar dingen van die andere meuk, die kun je ook bij een brezan oid kopen?
je gaat toch een thermostaathuis niet nieuw kopen? evenals een paar dingen van die andere meuk, die kun je ook bij een brezan oid kopen?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
tis maar een prijsopgaaf 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Bij de Brezan is een verdeler 2 tientjes? Verkeerde knop in Dialogys aangeklikt? Of moet je meer dan alleen het kapje hebben ofzo?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... rdeler.jpg[/img]
hier jonguh als je me niet gelooft jonguh
hier jonguh als je me niet gelooft jonguh

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Das een bobine?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
nee die zit vast aan de veerpoot, er loopt 1 kabel van je bobine naar je verdeler toe die het verdeelt over de 4 bougie kabels.MartijnG schreef:Das een bobine?
Tada

[img]http://i590.photobucket.com/albums/ss34 ... 23/f7p.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door PaulM op za 22 jan 2011 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Toch vreemd dat een distributieriem dan weer wel goedkoper is bij de dealer...
ja daarom wilde ik ook gewoon een prijsopgaaf. wil nog niet zeggen dat ik dat spul ook meteen koop nu weet ik iig de prijstutuur schreef:Toch vreemd dat een distributieriem dan weer wel goedkoper is bij de dealer...

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl