ACT: Je eigen auto VS iemand anders auto. I

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
Arno17
Car: Captur EDC130 Intens

Sander2 schreef:
Arno17 schreef:Geen sprintje, wel leuk om te melden:
vannacht (01.30) achter een 530d ( oude model) zat een beetje te hangen op de middenbaan en links zat al een andere BMW, dus ik ging er maar rechts voorbij...in 2 naar 3 en etc...etc.

Komt bij het verkeerslicht die andere BMW naast me staan, helemaal verbaasd vragend wat voor "ding" dat is.... :D.

Ik: Gewoon een Renault Clio :D
Hij: Ja maar wel een hele snelle... (Y)
Ik: Ja gaat goed van de plek... :wink:

Licht groen en beide BMW's verbaasd achterlatend, ook de 530d had opeens geen zin meer...
Jij hebt wat met BMW 530d's :lol: :D
Meer met BMW's in het algemeen, ik heb ietwat de pest aan deze bestuurders.....net als de Mercedes rijders.....ze willen altijd voorrang hebben en doen voorkomen dat ze een snelle en mooie auto hebben... :lol:
Maarten-Jan
Car: R19.R

dat snel lukt nog wel soms, alleen dat mooie, dat is wat moeilijker bij zulke autos :lol:
Steven
Car: M536

Gelukkig zijn alle Renaults echte beautys (S)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Vanmiddag op de terugweg van Luco nog ff een Golf 5 TDi zitten pesten. Hij zat in de buurt van Beuningen bij mij zo erg te bumperkleven dat ik de rollen maar even om ging draaien. Hem er voorbij gelaten en toen er zelf maar eens achter gaan plakken. Tot het Gelredome heb ik op zn bumper gehangen. Soms met een gangtje van ongeveer 180. Hij wilde wel weg, maar het lukte hem niet :D
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
CChris

5 gtt vs. honda CRX v-tec met chip en spruitstukkie 1-1 :D
1e keer kon ik em net niet bijhouden, 2e keer ging met een iets rollende start en reden we gelijk op eigenlijk........lijkt wel alsof ze steeds lekkerder gaat draaien :smoke:
R 5 Convertible Rulezz
Dnns

met de auto van men ouders.. Hyundai tucson 2.0 crdi gechipt naar 184 pk en 370 NM VS BMW 7 serie. de 7 werd steeds kleiner. :D
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Dnns schreef:met de auto van men ouders.. Hyundai tucson 2.0 crdi gechipt naar 184 pk en 370 NM VS BMW 7 serie. de 7 werd steeds kleiner. :D
liep de bmw zo hard weg van je :lol: :lol: :lol: :p :p :p (0) :biertjuh:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Menno

Luco/Alpine-racer schreef:
Dnns schreef:met de auto van men ouders.. Hyundai tucson 2.0 crdi gechipt naar 184 pk en 370 NM VS BMW 7 serie. de 7 werd steeds kleiner. :D
liep de bmw zo hard weg van je :lol: :lol: :lol: :p :p :p (0) :biertjuh:
Als je bij zo'n rookkanon er niet gelijk ver voor zit, ga ik meestal fors in de remmen, om niet in de ranzige roet te zitten. Zo 'win' je met zo'n ding een hoop sprintjes.
rev it like a rental
willow

geloof je het zelf???? :)
Haas
Car: Megane RS

Menno schreef: Als je bij zo'n rookkanon er niet gelijk ver voor zit, ga ik meestal fors in de remmen, om niet in de ranzige roet te zitten. Zo 'win' je met zo'n ding een hoop sprintjes.
zo win ik ook alles met mijn golf :lol: Zodra ik ervoor zit, gaan ze in de remmen of doen hun mistlampen aan :P
nickyr16v

golf 2 gti tot 3xtoe :bye:
golf 3 gti :bye:
alfa 145 :bye:
honda crx :bye:
bmw 325 1e keer gelijk 2e keer gewonnen
punto gt 6-1 voor de punto :(
charade gtti gelijk op
audi a4 :bye:
volvo c30 :bye:
R1 :bye: dubbele stoplichten door de bocht en dan na 600m weer een stoplicht.
hij kreeg em er niet langs hahaaa.
vent stak zun hand later nog wel even op.

golfjes vink het leukst.
helemaal met tupperware , boem boem,
en een net iets te groote uitlaat.
Haas
Car: Megane RS

een golf is pimp :smoke:
Tim
Car: E36 M3

Gisteren op weg naar de beunschuur een onverwacht sprintje getrokken tegen zo'n Toyota Avensis D-CAT met een zakenmannetje erin... Ik trok redelijk vlot op aangezien ik haast had en ineens trapt die kerel het gas in van die Toyota. Ik ook vol op het gas en kwam richting de 70 km/h hem ongeveer voorbij....

Best vlotte dingen eigenlijk :P
Marcel B.

M'n baas heeft er ook een, gechipped tot 194 pk en 450 nm koppel ofzo, trekt best aardig :)
-Ray-
Contacteer:

Haas schreef:een golf is pimp :smoke:
:bang:
Immer wieder die verdammte Holländer
Senshin

Gister een gek ritje achter de rug, echt gewoon een gestoorde bestuurder, alles inhalen, links rechts alles, past niet, maar toch wel weet je wel.
kom ik bij de stoplichten, is het een wijf :smoke:

Ik zeg, waarom heb jij zo haast, ja zo rijdt ik altijd >-)

best gek, best kicku ook.
was trouwens een C200 kompressor sport, niet vooruit te branden, maar zit wel leuke power in.
Renault Clio Sport 172
Chipped / BMC Airbox
CChris

Senshin schreef:Gister een gek ritje achter de rug, echt gewoon een gestoorde bestuurder, alles inhalen, links rechts alles, past niet, maar toch wel weet je wel.
kom ik bij de stoplichten, is het een wijf :smoke:

Ik zeg, waarom heb jij zo haast, ja zo rijdt ik altijd >-)

best gek, best kicku ook.
was trouwens een C200 kompressor sport, niet vooruit te branden, maar zit wel leuke power in.

dat vat ik niet......
R 5 Convertible Rulezz
GerryTT

Vanmiddag de gt maar weer eens uitgelaten. Sta ik bij een rotonde te wachten komt er een BMW cabrio overheen gevlogen. Lekker geluidje en 2 jonge gasten erin. Ik erachter aan. Lees ik achterop 335i. Na eerst iemand ingehaald te hebben, die zich netjes aan de snelheid hield, kregen we na de volgende rotonde vrij baan. In z'n 2 weer wilspin, door naar z'n 3 en ik liep al weer wat in. Bij de stoplichten ik er links naast en hun lachen. De bestuurder zei:wij zitten er met z'n tweeen in en het is een cabrio dus meer gewicht. Ikke: ik heb een 1.4. Hij: nee, echt, de tering. Stoplicht op groen, en tot de 160 heeft tie de achterkant van mijn gt kunnen bekijken. Daarna m'n gas maar losgelaten want de watertemperatuur liep weer lekker op(maar dat zag hij niet :wink: )
Het was nog een automaat ook.
Net ff bij Autoweek gekeken:
335i
306pk,400nm 0-100 5,8sec
Niet slecht voor een gt :p
Riël
Über-Spammer

Das inderdaad wel érg nice :)

Blijft leuk om die mensen die denken dat ze een snel klein autotje hebben toch af te drogen met een groot lomp schip, eigenlijk wilde ik sowieso voor m.

Ik stond links naast een Swiftje GTI, hij was al wat onrustig met t gas. Ik moest eigenlijk rechts zijn dus denk och, effe wat vlotter weg. MAarja, fantast naast me dacht hetzelfde. Dus spruit die swift een neuslengte voor de Safrane, daar ging mijn invoegkans. In de 2e gang het gas erop gehouden, en eroverheen :D

acceleratie 0-100 km/h 8,6 s

Dan zit die 2e gang van de safrane toch goed in mekaar, want heer Swift trok het echt niet :p
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Een Swiffer stelt ook geen klap voor.

Laatst nog een Swiffer aan gompies gereden op de terug weg van een Leiden avond.

Op 0.6 bar. :lol:

En Wouter vlamde vrolijk achter me aan met zijn Williams :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Riël
Über-Spammer

Och ja voor mijn bejaarde safrane blijft t leuk. De auto knapt er vanop, krijgt ie ook weer wat eigenwaarde!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
GerryTT

Riël Notermans schreef:Och ja voor mijn bejaarde safrane blijft t leuk. De auto knapt er vanop, krijgt ie ook weer wat eigenwaarde!
Tis vaker het baasje wat zich beter voelt :wink:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

GerryTT schreef:Vanmiddag de gt maar weer eens uitgelaten. Sta ik bij een rotonde te wachten komt er een BMW cabrio overheen gevlogen. Lekker geluidje en 2 jonge gasten erin. Ik erachter aan. Lees ik achterop 335i. Na eerst iemand ingehaald te hebben, die zich netjes aan de snelheid hield, kregen we na de volgende rotonde vrij baan. In z'n 2 weer wilspin, door naar z'n 3 en ik liep al weer wat in. Bij de stoplichten ik er links naast en hun lachen. De bestuurder zei:wij zitten er met z'n tweeen in en het is een cabrio dus meer gewicht. Ikke: ik heb een 1.4. Hij: nee, echt, de t@ring. Stoplicht op groen, en tot de 160 heeft tie de achterkant van mijn gt kunnen bekijken. Daarna m'n gas maar losgelaten want de watertemperatuur liep weer lekker op(maar dat zag hij niet :wink: )
Het was nog een automaat ook.
Net ff bij Autoweek gekeken:
335i
306pk,400nm 0-100 5,8sec

Niet slecht voor een gt :p
en jouw gtt is standaard??
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

die heb je toch op de bank gezien ouwe! :)

bijna 160 wielpk's toch?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Paul1916v schreef:die heb je toch op de bank gezien ouwe! :)

bijna 160 wielpk's toch?
ik heb hem niet op de bank gezien hoor :D :D
ik wou al zeggen 5,8 ga je niet zomaar redden :)
GerryTT

Luco/Alpine-racer schreef:
en jouw gtt is standaard??
Zo ongeveer :D
Hardcore RS

Riël Notermans schreef:Das inderdaad wel érg nice :)

Blijft leuk om die mensen die denken dat ze een snel klein autotje hebben toch af te drogen met een groot lomp schip, eigenlijk wilde ik sowieso voor m.

Ik stond links naast een Swiftje GTI, hij was al wat onrustig met t gas. Ik moest eigenlijk rechts zijn dus denk och, effe wat vlotter weg. MAarja, fantast naast me dacht hetzelfde. Dus spruit die swift een neuslengte voor de Safrane, daar ging mijn invoegkans. In de 2e gang het gas erop gehouden, en eroverheen :D

Dan zit die 2e gang van de safrane toch goed in mekaar, want heer Swift trok het echt niet :p
Dan kon die gast in die swift niet schakelen denk ik, ik denk dat mijn oude swift gti(standaard zover ik weet 283.000km op de klok) vrijwel nix onderdoet in 0-100 voor mn RS maarja dat is gevoel he... dus ik weet het niet
PaulM

zon swift is met een clio 16v ook goed bij te pruimen :)
Arno17

Hardcore RS schreef:

Dan kon die gast in die swift niet schakelen denk ik, ik denk dat mijn oude swift gti(standaard zover ik weet 283.000km op de klok) vrijwel nix onderdoet in 0-100 voor mn RS maarja dat is gevoel he... dus ik weet het niet
Dan moet je toch maar eens wat aan je gevoel gaan doen, want 7.2 sec of 8.6 is toch echt wel een heel verschil.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Arno17 schreef:
Hardcore RS schreef:

Dan moet je toch maar eens wat aan je gevoel gaan doen, want 7.2 sec of 8.6 is toch echt wel een heel verschil.
:klop: :klop:
Arno17

:lol: :lol:
Hardcore RS

haha lol.

is idd wel een verschil... maar toch merk er weinig van, de swift trekt alleen onderin niet zo goed.

misschien komt het omdat de renault wat minder kraakt en rammelt als je em op zn donder geeft (0)

Pas boven de 140 merk je het verschil wel duidelijk, dit komt omdat de swift hoogtoeriger is(4200 rpm @120km/h clio 3500rpm @120km/h)

En het gevoel kan ook komen doordat de clio nog niet plat op de grond ligt en de swift dat wel lag(-6cm en kuipstoeltjes zo laag mogelijk gemonteerd)

Dus nog ff wachten op de schroefset >-)
Marcel B.

sja, veel minder snelheidssensatie in nieuwere bakken, allemaal te comfortabel.

Ga maar es in een kart 120 rijden :)
Hardcore RS

klopt (U)

maar snel de schroefset eronder dan.....
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Marcel B. schreef:sja, veel minder snelheidssensatie in nieuwere bakken, allemaal te comfortabel.

Ga maar es in een kart 120 rijden :)
120
watje :lol: :lol: :lol: :lol:
Gesloten