[R5] Welke schroefset? --> Interessepeiling groepsaankoop

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor

ben ook wel geinteresseerd:D nu heb ik een vraag, stel dat een schroefset niet lager kan dan 60mm en men wil dat toch, is het dan niet mogelijk(in geval van phase 2) om phase 1 topschotels te doen, die komen toch minder hoog uit dan? grtz
Martijn Kool

tutuur schreef:ben ook wel geinteresseerd:D nu heb ik een vraag, stel dat een schroefset niet lager kan dan 60mm en men wil dat toch, is het dan niet mogelijk(in geval van phase 2) om phase 1 topschotels te doen, die komen toch minder hoog uit dan? grtz
jup, maar dan dien je wel je camber te verstellen..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator

Het schijnt dat je met de GAZ set nog veel verder als -60 kan, maar ik moet daar ook nog achter komen :P
Willeon de Zoete

Ik ben daar ook benieuwd naar.

Dus laten we de testcase van Dennis maar ff afwachten.....
oldskool

DennisT schreef:Het schijnt dat je met de GAZ set nog veel verder als -60 kan, maar ik moet daar ook nog achter komen :P
pffffffffff met gemak -11cm hoor zie myn ride.
DennisT
Moderator

Set is besteld, duurt alleen 2 weken omdat ze gemaakt worden op bestelling. Is misschien wel interessant voor de korting...
Alpine
Contacteer:

DennisT schreef:Set is besteld, duurt alleen 2 weken omdat ze gemaakt worden op bestelling. Is misschien wel interessant voor de korting...
Hoezo doen we geen gezamelijke bestelling?
Nu neem jij dus 1 setje af en als dat bevalt doet de rest een groepsaankoop? :bonk:
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
DennisT
Moderator

Nou, er is hier nog geen duidelijkheid welke set men wil. En de pond staat NU laag, misschien volgende week niet meer. Ik bestel al een aantal spullen samen met Wouter, maar bij k-tec moet je iig geen korting verwachten.
Willeon de Zoete

Alpine schreef:
DennisT schreef:Set is besteld, duurt alleen 2 weken omdat ze gemaakt worden op bestelling. Is misschien wel interessant voor de korting...
Hoezo doen we geen gezamelijke bestelling?
Nu neem jij dus 1 setje af en als dat bevalt doet de rest een groepsaankoop? :bonk:
Ik denk wel dat we een knoop moeten doorhakken v.w.b. merk schroefset.

Want straks gaat iedereen voor zichzelf wat kopen bij K-Tec en schieten we het hele doel voorbij.

Korting kun je overal krijgen (tenminste, ik wel :wink: ).
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

DennisT schreef:Nou, er is hier nog geen duidelijkheid welke set men wil. En de pond staat NU laag, misschien volgende week niet meer. Ik bestel al een aantal spullen samen met Wouter, maar bij k-tec moet je iig geen korting verwachten.
Wouter heeft nog niets besteld omdat ik op een antwoord van je wacht. :p

Je kan max 5% korting krijgen bij K-tec
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Alpine
Contacteer:

DennisT schreef:Nou, er is hier nog geen duidelijkheid welke set men wil. En de pond staat NU laag, misschien volgende week niet meer. Ik bestel al een aantal spullen samen met Wouter, maar bij k-tec moet je iig geen korting verwachten.
Geen korting als je er niet om vraagt,heb onlangs een compleet uitlaatsysteem gekocht en 10% gekregen.
Weet zeker dat ze bij een groepsaankoop dat ook minimaal geven.
Renault Rodeo 6 '77
Tim
Car: E36 M3

Vraag Merijn maar eens, veel korting zit er bij K-tec in principe niet in.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ze wilde ons bij de groepsaankoop niet meer dan 5% geven... :S Zelfs niet toen we een bestelling plaatste van meer dan 2500 euro. De verzendkosten waren wel iets lager, maar ik ben heel veel tijd kwijt geweest met het ophalen van de spullen, aangezien de vervoerder weigerde het af te leveren, vanwege de afmeting, maar da's een ander verhaal... :)

Ze zijn niet erg happig op korting geven daar in ieder geval!
Alpine
Contacteer:

Tim_Coupe schreef:Vraag Merijn maar eens, veel korting zit er bij K-tec in principe niet in.
Wat heeft het opzetten van een groupbuy dan nog voor een zin
als ze op 1 set of 5 sets dezelfde magere korting geven?
Alleen het verzamelen en het eventueel lagere verzendtarief (S)

Zal SKG eens vragen of ze verder willen spitten,ze moeten meer kunnen aanbieden ipv alleen FK.
Renault Rodeo 6 '77
Tim
Car: E36 M3

Voor bij K-tec heeft het ook weinig zin, ik ben dan niet diegene die een groupbuy wil :)
Geef het alleen even aan zodat er geen teleurgestelde gezichten zijn als de korting uiteindelijk tegen valt. Je hebt meer aan een lage pond prijs bij zulke bedragen. Snap Dennis wel :)
DennisT
Moderator

Tim_Coupe schreef:Voor bij K-tec heeft het ook weinig zin, ik ben dan niet diegene die een groupbuy wil :)
Geef het alleen even aan zodat er geen teleurgestelde gezichten zijn als de korting uiteindelijk tegen valt. Je hebt meer aan een lage pond prijs bij zulke bedragen. Snap Dennis wel :)
Gelukkig :p
Alpine
Contacteer:

Heeft er uberhaupt iemand de vraag bij K-tec gesteld
wat ze doen aan de prijs voor 5 GAZ schroefsetjes?

Als ieder voor zich gaat bestellen kan dit topic wel :slotje:
Renault Rodeo 6 '77
DennisT
Moderator

Als je nou de paar voorgaande posts leest dan zie je dat er niet veel meer als 5% wordt gegeven bij k-tec. Als jullie nou gewoon 5 sets bestellen en dan gelijk om korting vragen bij k-tec? Goedkoper redt je het nu toch nergens door de lage pond, kan je wel gaan zeuren om korting maar uiteindelijk loop je alleen maar risico dat de pond weer gaat stijgen.
Alpine
Contacteer:

Idd de pond is nu laag,en ik denk dat de economie volgende week wel weer aantrekt waardoor deze flink gaat stijgen.

Hou ons op de hoogte van je setje,ondertussen zoeken we verder naar een lagere pond :D
Renault Rodeo 6 '77
Florus

Zijn er inmiddels ervaringen met de schroefsets? :)

Ik sta in twijfeling tussen Gaz en FK........nu rijden er al diverse mensen probleemloos met Gaz heb ik vernomen, maar heeft er ook iemand ervaring met de FK sets? qua prijs maakt 't elkaar niet zo heel veel iig....

Lastig kiezen... :~ :p
Martijn Kool

ik denk dat gaz een klasse hoger is gezien ook de vele instelmogelijkheden van die gaz dingen.

prijsverschil is niet zo groot meer doordat de pond gunstiger is dan vroegah?

heb wel is een cliko met een fk set gereden, reed overigens lekker en wat nog vrij comfortabel(te in mijn ogen)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

Ik heb fk onder de Clio. Deze is niet in hardheid verstelbaar en dit mis ik toch wel! Voor op straat is het wel prima maar af en toe had ik em toch liever wat harder gehad...
Florus

Zal denk wel een stukkie schelen, die pond idd.... helemaal pcies weet ik 't nog niet,moet nog ff informeren bij wat nl. leveranciers,maar wat 'k op internet kan vinden valt iig mee (Y)

Een complete gaz set is rond de 489 pond, en een verstelbare set van Fk komt op zo'n €560,-
Willeon de Zoete

Ik heb onder de beide 5-jes GAZ zitten en ben er bijzonder over te spreken!
Op een vrij lage stand rijdt het nog best comfortabel en worden oneffenheden netjes opgevangen.

FK is vast en zeker stukken beter geworden dan jaren terug, maar nog zou ik daar persoonlijk niet voor kiezen. Ik heb genoeg mensen gehoord die meerdere lekkende dempers hebben gehad. Maarja, dat waren de goedkopere sets en niet de König setjes die ze nu hebben.
Florus

Zit idd net te lezen dat de Fk's met hardheidverstelling voorzien zijn van Koni dempers,opzich ook niet helemaal verkeerd lijkt mij! (Y)

Zijn idd de Königsport sets....
Geert
Contacteer:

Iemand de engelse site europerformance geprobeerd?

Kijk ook eens naar de gaz gold serie. Dit zijn dezelfde dempers als leda, dit zijn dempers vergelijkbaar aan ast en misschien wel intrax. Gaz heeft leda overgekocht en verkoopt ze alleen met andere veren en veel goedkoper dan de ledas toen de tijd. Leda leverde de dempers met eibach veren.
-jo-

Waarom gaan jullie via de tussenpersoon ? Je kan Gaz gewoon direct contacteren. Heb ik ook gedaan voor de 21 sets (deze was wel custom) maar toch steeds een topservice gehad.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
PaulM

Florus schreef:Zit idd net te lezen dat de Fk's met hardheidverstelling voorzien zijn van Koni dempers,opzich ook niet helemaal verkeerd lijkt mij! (Y)

Zijn idd de Königsport sets....
de fk sets voor de clio gaan niet lager dan 40mm toch?
tutuur
Clubsponsor

Makkelijk! Mijn Clio is ong 6cm verlaagd en veert nog prima in....
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ik heb een FK set van MB Carperformance vandaan...was toen nog een soort van de enige schroefset die te koop was. Is niet hardheid instelbaar en vindt het eigenlijk ook niet echt een beste schroefset...af en toe ben je echt alleen maar aan het stuiteren. Hij staat dan wel helemaal in de uiterste stand, zet ik m wat hoger dan is het al zeker wat beter (Y)

Al met al niet te vergelijken met de nieuwere FK sets denk ik, maar de volgende schroefset wordt voor mij toch de GAZ.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Florus

-jo- schreef:Waarom gaan jullie via de tussenpersoon ? Je kan Gaz gewoon direct contacteren. Heb ik ook gedaan voor de 21 sets (deze was wel custom) maar toch steeds een topservice gehad.
Dus Gaz Shocks UK levert ook rechtstreeks naar 't buitenland toe,en zal dat nog schelen of kun je net zo goed bij K-tec of cgb bestellen?

Ik zie 't Gaz set ook op de site van cgb motorsport staan,heeft er al iemand ervaring met leverancies van CGB? :)
-jo-

ja, ik, en hele goeie ervaringen. Merijn iets minder.

Maar je kan rechtstreeks bij gaz terecht ook.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
cliogek

Ik heb ook profeit bij een groepsaankoop.

Denk namelijk ook al een tijdje aan de aanschaf van een GAZ setje voor mijn Clio RS182.
tutuur
Clubsponsor

groepsaankoop is al een tijdje geweest hoor :p
cliogek

Jammer! Denk interessant dus te snel gereageerd.
|:
Plaats reactie