ACT: Clio16V I

Post hier al je vragen over de Clio
Gesloten
-Ray-
Contacteer:

bekende?

Clio 16V 1992 190pk

eerst uitdraaien zien, dan geloven ;)
Immer wieder die verdammte Holländer
-Ray-
Contacteer:

Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

-Ray- schreef:bekende?

Clio 16V 1992 190pk

Datum eerste afgifte Nederland 17-06-1992
Datum eerste toelating 17-06-1992
Datum aanvang tenaamstelling 31-05-2007

Vervaldatum APK 15-06-2005
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-Ray-
Contacteer:

13 inch past niet he onder een 16V?
joeri_16V
Car: megane 2

nee, kleinste is 14'', anders had het destijds wel onder mn clio gezeten :wink:
Jean-Paul-S
Über-Spammer

-Ray- schreef:13 inch past niet he onder een 16V?
even kleinere remmen monteren :p :wink:
Haas
Car: Megane RS

Clio 16V 1992 190pk

azev a :kwijl: :b
-Ray-
Contacteer:

J-P-S schreef:
-Ray- schreef:13 inch past niet he onder een 16V?
even kleinere remmen monteren :p :wink:
whehe das dus niet de bedoeling ;)

dan maar geen setje Schmoor... das ist schade
Tim
Car: E36 M3

Clio 16V 1992 190pk

Maandag maar eens even gaan kijken, kijken of het echt zo is of gewoon mooie verkooppraatjes...
-Ray-
Contacteer:

de wielen zitten wel strak in de kasten (Y)
Haas

heerlijk apparaaat!!!! Dat ding is gewoon af! Op de voorlip na dan ;) en de lexusfrotzooi ;)

Hij heeft alleen een oude kentekenplaat voor? En geen apk dus?
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ik vermoed dat het een omgebouwde 1.8 naar 2.0 ltr is. Is deden ze wel vaker bij dbm. Waarschijnlijk kloppen die 190 pk's wel, op papier dan..
-Ray-
Contacteer:

Haas schreef:heerlijk apparaaat!!!! Dat ding is gewoon af! Op de voorlip na dan ;) en de lexusfrotzooi ;)

Hij heeft alleen een oude kentekenplaat voor? En geen apk dus?
jij weet ook niet wat je wil, dat zei je over mijn apparaat ook :lol:
Haas

:lol:
tsja, vind meerdere dingen mooi ;)
die van mij wordt weeeeeeer heel anders en ook die........ga ik denk ikwel mooi vinden ;)
-Ray-
Contacteer:

setje ronals kopen?
Haas

wel erg netjes natuurlijk....... :~
Siempie

nee haas die gaat er 8,5 j 14" staal onder frotten :P
Haas

8.5J .... gaat niet passen ;)

ach, als winterwieltjes dan? :P
Roy
Moderator

M3X schreef:Mensen,

In mijn zoektocht naar een nette Clio 16V kwam ik de volgende tegen:

http://auto.marktplaats.nl/renault/1024 ... ineel.html

Kent iemand deze auto en kan mij wat meer over de ins & outs vertellen?

Volgens de verkoper heeft hij ruim 200.000 km gelopen. Mits hij in goede staat is is de prijs dan redelijk?

Alvast bedankt.

P.S. Ik zal me zo even voorstellen bij wie is wie :)
5 GT Turbo '88 GT5
Cleaned_Clio_16v

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 620009.jpg[/img]
Zijn dit verbrede stalen (zwart gespoten) clio rsi velgen?
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Ja
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferdy
Über-Spammer

rob zn oude wagen ?
Cleaned_Clio_16v

Tim_Coupe schreef:

Clio 16V 1992 190pk

Maandag maar eens even gaan kijken, kijken of het echt zo is of gewoon mooie verkooppraatjes...
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... _cliog.jpg[/img]
Dat is deze tog ook? Heeft er iemand daar nog meer foto's van ik vind die velgen zo (L)
Haas

Ferdy schreef:rob zn oude wagen ?
klopt! Heb die wielen nog ff gehad en zijn toen naar joeri gegaan.. Wie ze nu heeft, schiet me ff niet tebinnen..
Haas

oke, probleempje en graag een reactie van heren experts :)

De Clio 16V van Marieke heb ik vandaag weer tot leven gewekt. Aangezien de kabelboom compleet verknipt was, vol rare plekken en dingen, heb ik er afgelopen maandag een andere ingezet. Dat stuk vanaf de relaiskast tot aan de ECU. Toen even de accu van mijn golf eraangezet, aangezien die van de Clio totaal leeg was. Ook nieuwe bougies erin gezet, aaangezien ik er 1 had laten vallen. Eerst ff zonder ontsteking gedraaid, oliedruk was goed. Toen bobinekabel erop gezet en maar een poging wagen. Drie tikken en hij liep. Beetje op laten warmen enz en liep best netjes.

Nu hetvolgende probleem. De accu vd clio op de lader gezet en net erop gezet. Wederom starten en liep prima. Stukje gaan rijden, leek allemaal goed te gaan. Moesten wel even tanken, aangezien de meter redelijk onderin stond, maar goed... dat komt later wel.
U raad het al, na een aantal km's rijden na een u-turn horten, stoten, bokken en uitgezet. Even onder de kap gekeken, maar niets te zien. Maar weer aangezwengeld en hij liep weer. Toen naar de pomp gereden, die ik niet meer haalde (althans..met wat uitrollen net krap aan). Ding wat volgegooid en weer gaan rijden. Maar hij blijft nu af en toe aan het horten en stoten....... Tis ook niet constant, maar je rijd gewoon constant gas en dan ineens BLUTS...pruttel pruttel pruttel. Als je ontkoppelt en beetje met gas speelt, komtie wel weer tot leven, maar hij blijft maar blurren en horten.
Denk zelf aan een vies benzinefilter icm tank leeggereden en 5 maanden stilstaan, maar wat ik zo raar vind. Als hij hort en stoot, dondert de toerenteller zo snel naar beneden. Rest van de meters blijft allemaal redelijk constant, je verliest wat snelheid, maar das niet t vernomen waard, hooguit een kmh of 5, maar de toerenteller dondert echt zomaar van 3000 naar 500 heen en weer, ook als je niet ontkoppeld.
Hoe kan het dat die toerenteller zo heen en weer dondert? Komt dat signaal van de BDP-sensor af? Die zit goed aangesloten.

Nogmaals, ik gooi t zelf op slechte brandstoftoevoer, maar ik vind t zo raar dat die toerenteller zo heftig danst. (Kortom is t geen sensor die niet flex is?)

beetje lang verhaal geworden, sorry (B)
nickyr16v

Cleaned_Clio_16v schreef:[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 620009.jpg[/img]
die heb ik ook, gaan over 2weekjes eraf.
belang bij.???
PaulM

kan je om te testen niet even die benzine filter van mij er nog onderflatsen? dat is ook geen nieuwe maar hoef je iig ff geen nieuwe te kopen. of heb je die al weggemietert :P
antoine
Car: Renault Clio III RS

@ Haas, vieze injectoren? Gooi er eens een flesje injectorreiniger in. Kost bijna niets en misschien helpt het wel. (Y)
Cleaned_Clio_16v

nickyr16v schreef:
Cleaned_Clio_16v schreef:[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... 620009.jpg[/img]
die heb ik ook, gaan over 2weekjes eraf.
belang bij.???
Mocht je ze in november nog niet kwijt zijn wil ik ze wel kopen, heb nu het geld nog niet. Stuur maar een PM wat je er voor wil hebben ken ik er alvast rekening meehouden.
Haas schreef:
Ferdy schreef:rob zn oude wagen ?
klopt! Heb die wielen nog ff gehad en zijn toen naar joeri gegaan.. Wie ze nu heeft, schiet me ff niet tebinnen..
Heb je hier nog foto's van onder jou clio die velgen zijn zo gruwelijk!!
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Cleaned_Clio_16v schreef:
Tim_Coupe schreef:

Clio 16V 1992 190pk

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u246 ... _cliog.jpg[/img]
Dat is deze tog ook? Heeft er iemand daar nog meer foto's van ik vind die velgen zo (L)
WRD Adamas?? :D Heel dik, al vind ik ze in niet-chroom veel mooier. Vriend van me heeft nog een setje 18'ers te koop...
Maarten-Jan
Car: R19.R

Haas schreef:oke, probleempje en graag een reactie van heren experts :)

De Clio 16V van Marieke heb ik vandaag weer tot leven gewekt. Aangezien de kabelboom compleet verknipt was, vol rare plekken en dingen, heb ik er afgelopen maandag een andere ingezet. Dat stuk vanaf de relaiskast tot aan de ECU. Toen even de accu van mijn golf eraangezet, aangezien die van de Clio totaal leeg was. Ook nieuwe bougies erin gezet, aaangezien ik er 1 had laten vallen. Eerst ff zonder ontsteking gedraaid, oliedruk was goed. Toen bobinekabel erop gezet en maar een poging wagen. Drie tikken en hij liep. Beetje op laten warmen enz en liep best netjes.

Nu hetvolgende probleem. De accu vd clio op de lader gezet en net erop gezet. Wederom starten en liep prima. Stukje gaan rijden, leek allemaal goed te gaan. Moesten wel even tanken, aangezien de meter redelijk onderin stond, maar goed... dat komt later wel.
U raad het al, na een aantal km's rijden na een u-turn horten, stoten, bokken en uitgezet. Even onder de kap gekeken, maar niets te zien. Maar weer aangezwengeld en hij liep weer. Toen naar de pomp gereden, die ik niet meer haalde (althans..met wat uitrollen net krap aan). Ding wat volgegooid en weer gaan rijden. Maar hij blijft nu af en toe aan het horten en stoten....... Tis ook niet constant, maar je rijd gewoon constant gas en dan ineens BLUTS...pruttel pruttel pruttel. Als je ontkoppelt en beetje met gas speelt, komtie wel weer tot leven, maar hij blijft maar blurren en horten.
Denk zelf aan een vies benzinefilter icm tank leeggereden en 5 maanden stilstaan, maar wat ik zo raar vind. Als hij hort en stoot, dondert de toerenteller zo snel naar beneden. Rest van de meters blijft allemaal redelijk constant, je verliest wat snelheid, maar das niet t vernomen waard, hooguit een kmh of 5, maar de toerenteller dondert echt zomaar van 3000 naar 500 heen en weer, ook als je niet ontkoppeld.
Hoe kan het dat die toerenteller zo heen en weer dondert? Komt dat signaal van de BDP-sensor af? Die zit goed aangesloten.

Nogmaals, ik gooi t zelf op slechte brandstoftoevoer, maar ik vind t zo raar dat die toerenteller zo heftig danst. (Kortom is t geen sensor die niet flex is?)

beetje lang verhaal geworden, sorry (B)
Op het gehoor schieten je toeren niet zo heen en weer lijkt mij als je nauwelijks snelheid verliest zonder te ontkoppelen? Want dan is je bdp sensor gewoon stuk of kabelbreuk.... anders vliegt je toerenteller niet naar beneden terwijl je toerental hetzelfde blijft...

(die wordt dus gemeten met de onsteking, dus als die "hapert" door defecte bdp sensor dan vliegt je toerenteller ook naar beneden, en vliegt een beetje heen en weer). Het signaal komt dus van de ontsteking :)
-Ray-
Contacteer:

wie weet mij te vertellen welke relais waarvoor zijn in dat doosje bij de accu van een Clio 16V?

en ligt er bij andere clioos ook een gele en witte draad verbonden met een 30A zekering? lijkt een beetje eigen knutselwerk....

volgens mij is die grote zwarte van de benzinepomp, daarnaast zitten er 2 die lijken me van het contact (dikke bruine en gele draad) dan zit er nog 1 boven en hangt er 1 los bij mij.

wie helpt me?

(whehe ken ws net zo goed Riël een pm sturen ;) )
Riël
Über-Spammer

Nou, ik zeg het niet met 100% zekerheid, dus op eigen risico gebruik maken van deze informatie :p

Spanning ECU, de benzinepomp en de radiateurfan zitten daar ... Overigens, volgens mij horen er maar 3 te zitten, en de kleur boeit niet veel. Relais is relais, zelfde als in je kofferbak :p

Als je hem op contact zet en niet start, doet ie KLIK (2 relais, ecu en benzinepomp) en even later hoor je KLIK en dan gaat de benzinepomp uit. Als je dus voelt welke wanneer klikt kun je ze thuisbrengen.

Zekeringetje ertussen is niet erg lijkt mij?
Er zit wel zo'n langwerpig ding tussen, n weerstand ofzo, weet niet echt wat t is.
Haas

die zit er standaard in ja!
zijn btw wel 5 relais ;)
4 dezelfde bruine en een blauwe die iets groter is en maar 3 aansluitingen heeft :)

nickyr16v schreef: die heb ik ook, gaan over 2weekjes eraf.
belang bij.???
dat zijn geen verbrede :)
+Clio16v+ schreef:kan je om te testen niet even die benzine filter van mij er nog onderflatsen? dat is ook geen nieuwe maar hoef je iig ff geen nieuwe te kopen. of heb je die al weggemietert :P
voor 8 eu ga ik niet twee keer pielen (B)
Maarten-Jan schreef: Op het gehoor schieten je toeren niet zo heen en weer lijkt mij als je nauwelijks snelheid verliest zonder te ontkoppelen? Want dan is je bdp sensor gewoon stuk of kabelbreuk.... anders vliegt je toerenteller niet naar beneden terwijl je toerental hetzelfde blijft...

(die wordt dus gemeten met de onsteking, dus als die "hapert" door defecte bdp sensor dan vliegt je toerenteller ook naar beneden, en vliegt een beetje heen en weer). Het signaal komt dus van de ontsteking :)
idd, snelheid verandert nauwelijks (zonder ontkoppelen uiteraard) en toerenteller gaat ADHD heen en weer. Zal de BDP sensor eens controleren, maar die was nog gewoon goed en heb net de hele kabelboom vervangen en van tevoren nagemeten, dus kabelboom staat bij mij onderaan de lijst ;)
Zal eens kijken of het een of ander helpt, desnoods ff een andere dbp erop tiefen.

wat ik nog wel raar vind is dat als je een beetje pompt met het gaspedaal, het stotteren weg lijkt te gaan. Vandaar dat ik dacht aan je inspuiting/lucht in de rail/viezigheid enz.

Vd week maar eens ff wat bij elkaar proberen en hopen dat het zich oplost... :S
nickyr16v

zijn het geen clio s velgen????????
Gesloten