Gewoon een vraagje over banden...

Topic voor alles over wegligging (verlagen, spoorverbreders, velgen, banden, etc)
Plaats reactie
Maus

Edward(ForeverYoung) schreef:Ben erg tevreden over m'n RoadHog bandjes :worship:

Alleen heb gemerkt dat ze bij erg warm weer wat zacht worden ofzo :~ waardoor ie in de sneller genomen bochten wat grip lijkt te verliezen >-)

Maar verder een heel lekkere all-rounder, presteert goed bij regen, en bij wat 'koudere' omstandigheden (zijn m'n zomerbanden maar deden het midden maart ook erg goed (Y) )

En lijken me misschien net ff wat goedkoper dan een Michelin, Bridgestone of Toyo :)

En het merk zal misschien wat minder bekend klinken, maar heb ze toch al verscheidene malen gezien :p (EDIT: na enig googlen kom ik trouwens tegen dat ze geproduceerd worden door Continental, dacht dat het een onafhankelijk merk was eigenlijk :smile: )
Ga jij nog maar eens google-en op Top Gear en Clio RS en banden. :wink:
PaulM

+Clio16v+ schreef:vredestein sporttrac 2 :)
grip is best goed bij deze band, wat ik alleen wel heb, en niet zeker weet of dat ook komt door deze band, is bij een oneven weg, en ik ga flink op het pedaal, dat de clio dan alle kanten op wil wegens de spoorvorming.

Hebben jullie dat ook? en ligt dat aan de band of gewoon aan veel vermogen licht wagentje. Zal nu wel erger worden want ik ga van 195/50 naar 205/40 (0)
Rianne RT

+Clio16v+ schreef:
+Clio16v+ schreef:vredestein sporttrac 2 :)
grip is best goed bij deze band, wat ik alleen wel heb, en niet zeker weet of dat ook komt door deze band, is bij een oneven weg, en ik ga flink op het pedaal, dat de clio dan alle kanten op wil wegens de spoorvorming.

Hebben jullie dat ook? en ligt dat aan de band of gewoon aan veel vermogen licht wagentje. Zal nu wel erger worden want ik ga van 195/50 naar 205/40 (0)
Heb dezefde banden, en er ook mega veel last van! (N)
Maar volgens Riel ligt het idd meer aan de velgenmaat dan aan de banden... :smile:
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
PaulM

wordt nog lachu dan met 205 :D
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Misschien ook speling op de stuurkolom, waardoor het erger is? Ik had het met mijn Williams ook heel erg (205/45/15, Dunlop), maar nadat ik mijn stuurkolom had vervangen was het een stuk minder erg.
Rianne RT

Hier ligt trouwens een trambaan en ik glij slingherend, de hele tijd van het ene wiel in de baan naar het andere wiel in de baan. Voelt hetzelfde als in de botsauto's
Harder dan 160 km/u kan ik ook niet, dan krijg ik het stuur niet meer vastgehouden... 150km/u houd ik ook geen half uur vol. Bij jou zal het iets minder zijn omdat het een 16v is natuurlijk... maar toch...
[size=10:30bbfbe7a5][b:30bbfbe7a5]Clio RT[/b:30bbfbe7a5] & [b:30bbfbe7a5][color=darkblue:30bbfbe7a5]R5 GTE[/b:30bbfbe7a5][/color:30bbfbe7a5][/size:30bbfbe7a5]
PaulM

ik vermoed wel wat speling in me stuurkolom, misschien keer vastlassen is wel een idee, maar moet je zeker weer halve blok eruit vissen?

zal wel ff kijken hoe het gaat met 205 banden
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Nee, hoor. Dat valt wel mee. Alleen wat kappen die om en onder je stuur zitten.
Haas
Car: Megane RS

bredere banden staat gelijk aan spoorzoeken.... Als je dat niet wil, moet je fietsbanden nemen :)

tsja, ennuh....Roadhog's ... (S) Ik heb er toch heel wat gezien en afgehaald, maar niemand die er iets positiefs over te melden had...
heb er zelf op gereden met mijn Clio, aangezien die op de velgen lagen destijds, maar het enige wat die dingen presteren is een ferme PIEEEEP bij het minste of geringste bochtje..
Racer-X

Ok...that's it...

Voor mij geen Roadhog's... :gun:

Scrap that from my list (N)
Martijn Kool

ik rijdt op gislaved voor, bevallen met zeer goed, iig niet zo snel kaal als die toyo's :). je ken ze wel testen, woon dichtbij je ja :P
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

OK, vertel mij dan eens hoe het komt dat ik deze banden fijner vind dan de Michelin Energy's die er in de winter op liggen, en echt wel 100x liever heb dan de Toyo RoadPro's die onder m'n vorige auto lagen 8)

Spoorzoeken? geen tot nauwelijks last van (195/50R15), alleen bij erg veel wind maar dat heeft meer te maken met iets anders - zie daarvoor m'n project topic (tot op heden nog niet opgelost)

De Toyo's die ik heb gehad leidden hun eigen leventje bij sporing in de weg, ook 'putten' in het wegdek pakten ze feilloos mee (met deze banden merk je er niks van)
om nog maar te zwijgen over hoe ze zich gedroegen bij regen :~ (N)

allemaal dingen waar ik met deze banden geen last van heb, zal bij nieuwe banden zeker de RoadHog weer in overweging nemen :p

nu maar ff googlen naar dat Top Gear dinges :)
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
TEAM009 Gert
Contacteer:

Die spoorvorming is niet zo heel vreemd, die toyo's hebben een veel breder loopvlak, die banden zijn zo gezegd veel platter.

En heb geen ervaring met roadhog, maar mijn ervaring tot nu toe
met meerdere soorten goeikopie banden is niet echt positief. Vooral op het circuit glijdt dat als een gek, terwijl michelin's gewoon veel langer de bocht om blijven gaan.
Erik (Schepjes)
Contacteer:

kool schreef:ik rijdt op gislaved voor, bevallen met zeer goed, iig niet zo snel kaal als die toyo's :). je ken ze wel testen, woon dichtbij je ja :P
Die zijn praktische het zelfde als de rainsports 1, ietsie harder, maar ook ietsie goedkoper :)
Gabri van der Veen
Über-Spammer

rijden er hier nog meer op nankang ns-2 bandjes?
Project 21 16v
Alles past! Zolang je het maar aanpast
Powaqqatsi

Dunlop SP Sport 9000. Altijd immens veel grip en vooral belangrijk in onze landjes: zeer veel grip in de regen. Heb ze in 205/45 16 op mijn ClioII 1.6 16V staan. Niet goedkoop maar allezins goedkoper dan de Michelins. De Michelins zijn goed maar iets te duur voor wat ze zijn.
Riël
Über-Spammer

Iedereen denkt dat het hier zoveel regent :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
TEAM009 Gert
Contacteer:

Heb van de week een setje van 4 michelin pilot exalto's voor 50 euri's op de kop getikt. Met nog dik 6mm profiel. Hoezo michelin duur? :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hoe krijg je dat voor elkaar dan !
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Edward
Car: Laguna RTI 2.0 S
Contacteer:

Riël schreef:Iedereen denkt dat het hier zoveel regent :)
We hebben niet allemaal zulk mooi weer als in Limboland 8) :wink:

En als nou overal zoab lag, dan maakte het niet zoveel uit, maar ik heb m'n Toyo banden destijds toch een paar keer flink vervloekt, sporing en aquaplaning combineert niet echt :~
agent smith schreef:Die spoorvorming is niet zo heel vreemd, die toyo's hebben een veel breder loopvlak, die banden zijn zo gezegd veel platter.

En heb geen ervaring met roadhog, maar mijn ervaring tot nu toe
met meerdere soorten goeikopie banden is niet echt positief.
De Toyo's in 195/50R15 zouden een breder loopvlak kunnen hebben dan m'n RoadHogjes in exact dezelfde maat?
Als dat zo is, dan verklaart dat wel wat ja :p

Zoals gezegd zijn de RoadHogs afkomstig uit de Continental fabriek, ik weet niet of iemand ervaring heeft met Conti's maar als het een slechte bandenfabrikant was, dan zouden ze toch niet al tientallen jaren in de business zijn?
Laguna 1 ph1 met ph2 uiterlijk(?) RTI 2.0 S ('98) (N7Q Volvo 2.0 16v)
Maus

De Conti's welke standaard onder de Clio RS geleverd worden, vond ik ronduit bagger.

Heb nu Bridgestone RE050 onder de EVO, ben er best tevreden over. Bandjes hebben een zeer stijve wang, dus hoeven zich niet eerst te zetten in een bocht.
Zit er zachtjes aan te denken om voor de (volgende) zomer een setje semi-slicks eronder te gooien en 's winters een setje winterbanden.
Haas

edward....vriend....

dat ze uit dezelfde fabriek komen, wil niet zeggen dat de kwaliteit hetzelfde is. Als het zo'n superband zou zijn, hadden ze er echt wel Conti opgedrukt ipv Roadhok. Het is geen electronica, waar dezelfde printplaat met een bekende naam ineens twee keer zo duur is, maar zonder die naam goedkoper maar dus met dezelfde kwaliteit.

Arrowspeed van de kwikfuck komt ook bij Avon in Engeland vandaan.... nou, dat zij me een paar bolderkarwielen |:
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

die ceat-zooi hebben ze me ook es proberen te verkopen als "maar komt uit dezelfde fabriek als ... (conti/goodyear wat dna ook) gelukkig ben ik daar nooit ingetrapt :p
Haas

ceatjes zijn op zich nog wel redelijk bandjes voor de gemiddelde gebruiker die geen 30k per jaar rijd, maar goed, feit blijft dat er niet voor niets een andere naam opstaat en een ander loopvlak heeft....
paulvanrooij
Contacteer:

achja..zo heeft iemand die ik ken wel es beweerd dat flamingo-banden superspul zijn.. :lol: :lol:
Haas

it wasn't me...... :D

ja, echt superrrrrrrrrrrrrrrrrspul! Zelfs een keer een dude gehad, die zei: "opeens klonk het zo raar, en toen was t net of me auto een stukkie zakte RV. Toen ben ik maar ff gestopt... " . Hij stond toen inmiddels voor mijn neus met een wiel met een flamingootje erop en in zijn andere hand het complete loopvlak... :bang:
paulvanrooij
Contacteer:

dat zijn toch gewoon 2e hands banden waar een nieuw loopvlakkie over gezet is? zoiets heb ik wel es ergens gehoord (van jou Haas??)
Haas

yeps.. het leuke is ook dat het complete loopvlak bij die dude er dus aflag... Te grappig gewoon. Omdat hij zo was geschrokken van wat er verteld werd, heeftie maar meteen 4 nieuwe Michelins laten monteren. Onze manager was blij :D
Riël
Über-Spammer

Kumho ... by the way is weer geen verkeerde band!

Breedte verschilt sowieso veel.

Ik heb hier liggen, 175/50/13 Bridgestone potenza 8)
195/55/13 Semperit (de welbekende gtt-vervangingsband :p)

De potenza's zijn wat betreft loopvlak zéker 2cm breder!!

Dus ja, what's in a number :p
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Ik heb Kumho 175/60/13 bandjes, wat is dit precies voor een merk? Zie nl wel eens reclame borden in de racerij en zag laatst zelfs een porsche met Kumho banden.
Riël
Über-Spammer

Als ik me niet vergis is het een merk op zijn eigen, die een band afleveren die zo naast de andere A-merken gezet kan worden. Ze zitten ook veel in de racerij of de rally inderdaad.

De goedkopere (en duidelijk minder kwalitatieve :p) Marshall komt ook van Kumho af.

Maargoed, voor Kumho betaal je wel het volle pond...

Heb 195/45/16 Kumho op mijn 19 en dat plakt prima!
http://www.1010tires.com/tirereviews/Ku ... views.html
Haas

tis meer een band die niet bekend is in NL als goede band. Vergelijk het een btje met Firestone, erg geliefd en bekend in USA, maar hier zie je ze nooit..
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

ik heb de Kumho powermax meen ik in 175/60/13, op zich een prima bandje, slijt wel redelijk snel, maar dat zal wel aan mij liggen :) Vind ze met regen allen niet best, dan voel ik hem echt bij wijze van over de plassen water gaan en dat lijkt me ook niet de bedoeling. :D
Riël
Über-Spammer

Profiel ok?
http://www.1010tires.com/tirereviews/Ku ... views.html

die heb ik, net effe gekeken.
Johan
Car: renault 5 gt turbo
Contacteer:

ben wel geen mod, maar we hebben eigenlijk al een banden discussie topic http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=7169. Kan meteen ff een [ACT] van gemaakt worden. Ik geloof dat de vraag van de topicstarter beantwoord is?
Plaats reactie