[Haas' Clio II]Engineprobs?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

Nou, het valt gelukkig mee met de krassen en deuken, bumper en klep zijn nog steeds feilloos gelukkig! :D

Tijdje geleden de naaf rechtsvoor vervangen, samen met het lager en een remschijf. Remt weer prima en het voelt ook wat stabieler aan als de laatste keer, dus ik hoop dat de naaf de problemen gaven en de schijven nu wel recht blijven :)

Daarnaast vond ik het tijd mezelf maar eens een kerstkado te geven, dus ik heb de strip van de achter- en voorbumper en de stootlijsten links en rechts met type plaatje gespoten. Verder van Peter een gespoten originele spoiler gekocht en die er een tijdje geleden al opgezet.
Nu de oranje zijknippers nog een keer vervangen door transparante, dan is het weer wat netter.

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing013.jpg[/img]

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... ing014.jpg[/img]
Ronnie
Über-Spammer
Contacteer:

Wagen staat er netjes bij zo.
Haas

nog wat spoorverbreders.... (0)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Netjes zo Haas :D
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Haas schreef:nog wat spoorverbreders.... (0)
Heb hier nog wel wat liggen martijn. kom maar eens langs kan je ze passen. :smile:
Haas

:grin:
PaulM

ziet er netjes uit Haas (Y) :)

ga je in de kerstvakantie nog wat sleutelen aan de andere clio? ;)
Johan Hogervorst
Contacteer:

Erg mooie en strakke clio zo, complimenten! (Y)
Wat voor velgen heb je eronder trouwens en hoe groot? Ze zijn wel strak. :)
Haas

Zijn velgen van een Megane Coupe 2.0 IDE, 16" :)

Ze staan ook wel vet, al zeg ik het zelf. Had ze eerst onder mijn 19 liggen, maar daar liggen nu stalen cuppies onder. Ze mogen alleen wel een spoorverbrederkuur hebben, het is ET 49 meen ik ipv 36 wat er standaard onder ligt. het gaat op zich prima, maar ze liggen nu wat te ver naar binnen.
PaulM

je kan die 5mm spoorverbreders van mij wel ff lenen om te kijken hoe het is? liggen nu te niksen want horen bij me zomerwielen :)
jetjansen
Contacteer:

Hallo Haas,

Ik heb sinds 3 weken een renault clio en vlak nadat ik de auto heb gekocht begon er een storingslampje te branden in het dashbord. Heb deze laten uitlezen en ben dus even wezen googlen.

Ik wil graag weten of bij jou het probleem is verholpen nadat je de sensor hebt vervangen.
Ik kan namelijk, als het lampje brandt, niet harder dat 60km/h en hij houdt enorm in.

Graag een reactie.

Groet,

Jet Jansen
Haas

+Clio16v+ schreef:je kan die 5mm spoorverbreders van mij wel ff lenen om te kijken hoe het is? liggen nu te niksen want horen bij me zomerwielen :)
dat kan wel ja! Vrees wel dat ik verder moet dan dat, maar goed... t kan een begin zin. Hebben t er nog wel over ;)
Haas

jetjansen schreef:Hallo Haas,

Ik heb sinds 3 weken een renault clio en vlak nadat ik de auto heb gekocht begon er een storingslampje te branden in het dashbord. Heb deze laten uitlezen en ben dus even wezen googlen.

Ik wil graag weten of bij jou het probleem is verholpen nadat je de sensor hebt vervangen.
Ik kan namelijk, als het lampje brandt, niet harder dat 60km/h en hij houdt enorm in.

Graag een reactie.

Groet,

Jet Jansen
Dat ligt er aan wat er uit het uitlezen vandaan is gekomen :)
Bij mijn Clio was de dieselpomp aan het eind van zijn latijn, die heb ik vervangen. Hierna heb ik alle foutmeldingen uit de computer laten halen, waarna er af en toe nog een probleem was met het storinslampje. Er bleek 1 spoor van het gaspedaal te storen. Die heb ik toen vervangen en sindssdien al weer 21.000 km probleemloos :)
Haas

zo.... inmiddels al weer een aardig tijdje verder! Clio doet het nog steeds goed gelukkig, inmiddels staat de teller al op 278.xxx km.
Na de voorgaande dingen de ruitenwissermotor aan voorzijde gewisseld. Er zat nogal wat speling op de rotor van de motor zelf en na 3x zelf kloten had ik er weinig trek meer in, dus een andere gezocht en gevonden. Wisserarmen overgezet, probleem verholpen.
De remmen doen het ook nog steeds prima, geen geluidje of wat dan ook meer gehoord na het wisselen van mijn naaf.
Af en toe blijft er wel een hikje in de motor zitten, gezien hij 1 op de 100 x bij warme motor wat moeizaam start; lees de startmotor moet een paar slagen meer geven voor hij start. Bij het warmere weer van de laatste dagen/weken is het probleem wel minder heb ik het idee.
De schokdempers waren wel een beetje aan het einde van het latijn te komen, dus de afweging gemaakt: 4 nieuwe of wat anders... en wat een verrassing, het is een schroefsetje geworden. Gister binnnegekregen, dus volgende week eens gaan knutselen. Dan ook eens naar de wielen kijken, mijn langgekoesterde 17ers liggen nog op de bank thuis, maar weet niet of ik die er ook onder ga zetten, aangezien ik daar nog geen banden voor heb. Of misschien toch een ander setje 16ers??
Riël
Über-Spammer

Deze Clio Is Saai !!
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

??
Riël
Über-Spammer

Heeft een hoop interessante topics, en update ie deze, dat bedoel ik :p
Was n grapje :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Haas

haha.. de rest gebeurd weinig aan :lol:
(momenteel staat de circuitauto in de 'hangar'; de witte komt in de zomer en daarna, dan heb ik door priveomstandigheden veel meer tijd :) )
Haas

nou, schroefsetje bevalt goed. In de eerste week nog 2x wat aan versteld qua hoogte, maar nu staat het aardig naar mijn zin; gelukkig is de achterkant nog wat ingezakt in vergelijking toen de boel er net onder zat.

Er zal wel weer commentaar komen dat het te laag is, maar goed, dat neem ik maar voor lief:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... C01996.jpg[/img]

Auto moet nog uitgelijnd worden, dat gebeurt morgen. De wielen die er nu onder zitten passen niet echt lekker door de hoge ET waarde. Bovenzijde van het wiel zit nu iets van 4 a 5 mm van de veerpoot verwijderd, maar daar heb ik het camber aardig voor aan moeten passen, dus dat gaat niet werken zo. Ben er nog niet uit of ik hier mee blijf rijden icm setje spacers of toch op zoek ga naar wat anders.

Dit heb ik zelf al wat langer voor ogen, heb de velgen ook al een jaar liggen, maar weet niet of ik dezelfde setup haal met mijn schroefset:
EDIT: Nervasportjes dus :)
[img]http://www.mbcarperformance.nl/catalog/ ... io%202.JPG[/img]
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Haas op do 10 jun 2010 13:36, 4 keer totaal gewijzigd.
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Ziet er netjes uit Haas :worship:
Martijn Kool

vet hoor, wat voor setje zit eronder? (Y)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

foto vertekend iets omdat de stoep daar nogal sterk oploopt, maar goed... dorpelhoogte voor tov achter is -2 cm.

Vmaxx'je (Y)
Twijfelde eerst, maar heb er ook mee gereden onder mijn Golf en dat beviel best wel goed. Heb m ook gekocht voor de looks, niet zozeer de performance. Achterkant had ik wat anders geconstrueerd, maar goed, die heb ik zelf even aangepast en zit nu wat meer naar mijn zin :)

Owja, achterzijde staat van begin af aan op zijn laagst :D Aan de voorzijde ben ik ook op die stand begonnen, maar toen stond hij op de wielkasten, voorbumper had nog geen centimeter speling :lol: Daarna nog 8cm op moeten schroeven tot de huidige stand.
Martijn Kool

kost da? :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

weekniet meer geloof ik :D

€ 369 oid bij SKG carstyling (Y)
Haas

En om het verhaal dan helemaal compleet te maken,sinds maandag rijd ik rond met gele verlichting aan voorzijde. Wilde eens wat anders maar geen dagrij/LED of xenon en dit past ook nog eens mooi bij een fransoos.
tutuur
Clubsponsor

zie de foto nu pas voor het eerst, ligt lekker met zijn bek op straat zo :worship:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Liggen die veren dan niet los als je de auto opkrikt Haas?
Ziet er wel erg strak uit! Als ze nou ook eens van die goedkope schroefsetjes hadden voor een Clio I :(
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Remon

Tering, da's dik zo laag! Hoop dat ik tevreden ga zijn met mijn -40 veren... Ben bang dat ik het niet genoeg ga vinden :(
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

Er zit een hulpveer op de normale veer om deze op spanning te houden Martijn. Zo zit het bij mijn Megane ook.
-Ray-
Contacteer:

tuurlijk niet, -40 is niks ;)

dik hoor Haasie zo, prima diezheltje :)
Immer wieder die verdammte Holländer
Jean-Paul-S
Über-Spammer

Vette wielen heb je liggen :wink:

Geel mag officieel niet in NL, als ze je aanhouden kost het geld (N)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Hoezo niet dan? RIjden er toch genoeg mee rond?

Dikke shit hoor Martijn!!
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
tutuur
Clubsponsor

geel?
Jean-Paul-S
Über-Spammer

De gele lampen hebben geen goedkeur in NL, en mogen dus ook niet gebruikt worden.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Al die ouwe meuk rijdt er hier in de buurt mee, wordt er helemaal gek van :S
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Plaats reactie