ACT: Clio16V
Net gekeken: 93 of 100 nogwat. Bij de ene staat "no kat" zal die dan meer dempen?
geen idee, volgens mij hebben die een vast bochtje. Die zijn best klote te monteren.
Wil miss een originele demper op de 9 maken, hij maakt toch wat teveel herrie, al klinkt het met doortrappen wel vet 

Ik ben er inmiddels ook achter dat een stille demper ook zijn charmes heeft. Zeker voor de lange afstanden.
Jij kan het beste een r9 1.7 demper pakken ofzo. Is plug en play en dempt ruim voldoende.
Jij kan het beste een r9 1.7 demper pakken ofzo. Is plug en play en dempt ruim voldoende.
En jij denkt dat het nu nog plug & play is 
Zit al een compleet andere uitlaat onder...

Zit al een compleet andere uitlaat onder...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Correct.Geert schreef:Ik ben er inmiddels ook achter dat een stille demper ook zijn charmes heeft. Zeker voor de lange afstanden.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
En toch blijft de groep-n pijp zitten
Voor de lange ritjes pleur ik er wel een standaard demper onder, die heb je er toch zo onder.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Mee eens ... Ik heb nu alleen een originele achterdemper. Geen kat & geen
middendemper. Geluid is beschaafd. Netjes i.i.g.
Die andere pijp kan ik er altijd nog onder zetten voor de een toertocht o.i.d.
middendemper. Geluid is beschaafd. Netjes i.i.g.
Die andere pijp kan ik er altijd nog onder zetten voor de een toertocht o.i.d.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Wil ik wel horen! Dan weet ik hoe de 9 wellicht gaat klinken....
wat is normaal de garantie van een auto accu? standaard 1 jaar?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
2 zelfs dacht ik....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Net even een rondje gedaan met een Clio 16v voorzien van een chippie....., goed te merken trouwens, vlot zat
Door tot 7500 trn., klinkt ie ook wel lekker.
Iemand interesse in een '91 er 16v in het zilvergrijs met aflopende APK en wat laswerk....?
Verder een goed rijdende vlotte Clio..
Reacties per PM

Door tot 7500 trn., klinkt ie ook wel lekker.
Iemand interesse in een '91 er 16v in het zilvergrijs met aflopende APK en wat laswerk....?
Verder een goed rijdende vlotte Clio..
Reacties per PM
Mikey heeft nog een cup chip liggen. die heeft een begrenzer van 8000rpm.
chipje zelf kost 2 euro. dat zou dus zonde zijn voor de mapping.
hoeveel werk is het en hoeveel kost het bij een garage (+-) om de pakking van het thermostaat huis te vervangen? Ding lekt steeds harder.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
30min
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Bingo



-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
Jaques bedoelt de thermostaatring zelf. De ring krijg je volgens mij ook gewoon bij een nieuwe thermostaat.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 28 mar 2011 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Clio met dus een 480 volvo blok erin.
Hij blijft op een bepaald toerental onwijs bokken valt echt gewoon ff weg.
Als je dan ff gas terug neemt trekt hij wel op. Vol gas is weer bokken en stotteren.
Waar zal dit aan liggen?
Dacht zelf aan de ontsteking.
Bougie's vervangen haalt niks uit.
Oude bougie waren trouwens echt pikzwart.
Dat duidt toch op slechte verbranding?
Het is in ieder geval vervelend!
Hij blijft op een bepaald toerental onwijs bokken valt echt gewoon ff weg.
Als je dan ff gas terug neemt trekt hij wel op. Vol gas is weer bokken en stotteren.
Waar zal dit aan liggen?
Dacht zelf aan de ontsteking.
Bougie's vervangen haalt niks uit.
Oude bougie waren trouwens echt pikzwart.
Dat duidt toch op slechte verbranding?
Het is in ieder geval vervelend!
R19 16V '91
klinkt mij als te weinig brandstof.
kleur van de bougies op zich zegt niet zo heel erg veel die kan je pas goed beoordelen als ie een poos onder belasting netjes gelopen heeft.
kleur van de bougies op zich zegt niet zo heel erg veel die kan je pas goed beoordelen als ie een poos onder belasting netjes gelopen heeft.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
Te weinig peut = inhouden. Te veel peut = bokken en stotteren...
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Benzinefilter al gechecked????
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Luchtslangen allemaal goed vast/dicht? Luchtfilter niet verstopt? Brandstofpomp aangepast? Brandstoffilter goed?
Lijkt erop dat je weer een bonk ellende erbij hebt
Lijkt erop dat je weer een bonk ellende erbij hebt

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Is dat die zwarte Clio RSI met aangelaste 16V achterschermen?
ja met die nu alweer veroeste aangelaste 16V schermen......
Maar de luchtslangen zijn in iedergeval gaar en met duck-tape in elkaar gehangen....
Dat eerst maar is vervangen....
Hij heeft het eigenlijk pas sinds de intercooler slang eraf geknalt was....
Zat van dat aluminium defroster slang van turbo naar intercooler
Wie ooit denkt dat dat het houdt spoort ook niet.....
Maar brandstof filter is vernieuwd en de bougie's.
Zal die luchtslangen nog f vernieuwen die gaar zijn.
En dan nog een knappe slang van turbo naar intercooler.
De vrachtwagen luchtslang die ik nu erop heb is 50mm van binnen en de rest is allemaal 67mm.
Heb nog wat alluminium bochtjes en een Samco rommel hoekje om wat in elkaar te flansen
Maar de luchtslangen zijn in iedergeval gaar en met duck-tape in elkaar gehangen....
Dat eerst maar is vervangen....
Hij heeft het eigenlijk pas sinds de intercooler slang eraf geknalt was....
Zat van dat aluminium defroster slang van turbo naar intercooler


Wie ooit denkt dat dat het houdt spoort ook niet.....
Maar brandstof filter is vernieuwd en de bougie's.
Zal die luchtslangen nog f vernieuwen die gaar zijn.
En dan nog een knappe slang van turbo naar intercooler.
De vrachtwagen luchtslang die ik nu erop heb is 50mm van binnen en de rest is allemaal 67mm.
Heb nog wat alluminium bochtjes en een Samco rommel hoekje om wat in elkaar te flansen

R19 16V '91
Hij loopt weer op vol vermogen!!
Slangen knap gemaakt en een ander luchtfilter erop.
Ook de bedrading van de Lambda vervangen.
Nu loopt hij weer op vol vermogen
Gisteren avond gelijk een golfje gepest
Enigste probleem......
Koelsysteem bouwt na ff goed gebruik onwijs veel druk op......
Begint de slang op de radiateur helemaal te sissen en te roken natuurlijk.....
Wat ken dat zijn?
verstopping ofzo?
En hij blijft onwijs hood stationair lopen nu...
Hoe is dat af te regellen op een Volvo 480 blok?
Slangen knap gemaakt en een ander luchtfilter erop.
Ook de bedrading van de Lambda vervangen.
Nu loopt hij weer op vol vermogen

Gisteren avond gelijk een golfje gepest

Enigste probleem......
Koelsysteem bouwt na ff goed gebruik onwijs veel druk op......
Begint de slang op de radiateur helemaal te sissen en te roken natuurlijk.....
Wat ken dat zijn?
verstopping ofzo?
En hij blijft onwijs hood stationair lopen nu...
Hoe is dat af te regellen op een Volvo 480 blok?
R19 16V '91
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Als de bovenste slang ook heet is, dan kon het je koppakking wel eens zijn.
Stationair kan je bij de gasklep een beetje regelen met een stelschroef.
Stationair kan je bij de gasklep een beetje regelen met een stelschroef.