ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Net gekeken: 93 of 100 nogwat. Bij de ene staat "no kat" zal die dan meer dempen?
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

geen idee, volgens mij hebben die een vast bochtje. Die zijn best klote te monteren.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wil miss een originele demper op de 9 maken, hij maakt toch wat teveel herrie, al klinkt het met doortrappen wel vet :D
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Ik ben er inmiddels ook achter dat een stille demper ook zijn charmes heeft. Zeker voor de lange afstanden.

Jij kan het beste een r9 1.7 demper pakken ofzo. Is plug en play en dempt ruim voldoende.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

En jij denkt dat het nu nog plug & play is :p

Zit al een compleet andere uitlaat onder...
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Geert schreef:Ik ben er inmiddels ook achter dat een stille demper ook zijn charmes heeft. Zeker voor de lange afstanden.
Correct. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

Verstand komt met de jaren :D :D
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

En toch blijft de groep-n pijp zitten :p Voor de lange ritjes pleur ik er wel een standaard demper onder, die heb je er toch zo onder.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Mee eens ... Ik heb nu alleen een originele achterdemper. Geen kat & geen
middendemper. Geluid is beschaafd. Netjes i.i.g.
Die andere pijp kan ik er altijd nog onder zetten voor de een toertocht o.i.d. :smile:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wil ik wel horen! Dan weet ik hoe de 9 wellicht gaat klinken....
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

wat is normaal de garantie van een auto accu? standaard 1 jaar?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

2 zelfs dacht ik....
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Ivo
Über-Spammer
Berichten: 9454
Lid geworden op: za 11 jan 2003 17:26
Locatie: Holland

Net even een rondje gedaan met een Clio 16v voorzien van een chippie....., goed te merken trouwens, vlot zat :D
Door tot 7500 trn., klinkt ie ook wel lekker.

Iemand interesse in een '91 er 16v in het zilvergrijs met aflopende APK en wat laswerk....?
Verder een goed rijdende vlotte Clio..

Reacties per PM
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Ik heb wel intresse in de computer....de rest mag je houden :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

Mikey heeft nog een cup chip liggen. die heeft een begrenzer van 8000rpm.
Mikey
Berichten: 218
Lid geworden op: do 30 jul 2009 21:29

Geert schreef:Mikey heeft nog een cup chip liggen. die heeft een begrenzer van 8000rpm.
Wil ik later laten overschrijven (bij menno?)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

chipje zelf kost 2 euro. dat zou dus zonde zijn voor de mapping.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

hoeveel werk is het en hoeveel kost het bij een garage (+-) om de pakking van het thermostaat huis te vervangen? Ding lekt steeds harder.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

30min
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

hmmz, zit daar wel een pakking tussen? Is dat niet gewoon wat vloeibare prut?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Bingo :wink: :) (Y)
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Nee, het is een speciale o-ring 7700718380 12euro ex bij Reno en bij winpart 10 voor 15 euro.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

bedoel je die ring die om je thermostaat heen zit?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Jaques bedoelt de thermostaatring zelf. De ring krijg je volgens mij ook gewoon bij een nieuwe thermostaat.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul-S op ma 28 mar 2011 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 2 dec 2007 19:07
Locatie: Hulsberg

huis is gewoon vloeibaar, rond de thermostaat zelf zit een ring geschoven
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Clio met dus een 480 volvo blok erin.

Hij blijft op een bepaald toerental onwijs bokken valt echt gewoon ff weg.
Als je dan ff gas terug neemt trekt hij wel op. Vol gas is weer bokken en stotteren.
Waar zal dit aan liggen?
Dacht zelf aan de ontsteking.
Bougie's vervangen haalt niks uit.
Oude bougie waren trouwens echt pikzwart.
Dat duidt toch op slechte verbranding?

Het is in ieder geval vervelend!
R19 16V '91
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

klinkt mij als te weinig brandstof.
kleur van de bougies op zich zegt niet zo heel erg veel die kan je pas goed beoordelen als ie een poos onder belasting netjes gelopen heeft.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Te weinig peut = inhouden. Te veel peut = bokken en stotteren...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Benzinefilter al gechecked????
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Luchtslangen allemaal goed vast/dicht? Luchtfilter niet verstopt? Brandstofpomp aangepast? Brandstoffilter goed?

Lijkt erop dat je weer een bonk ellende erbij hebt :P
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Is dat die zwarte Clio RSI met aangelaste 16V achterschermen?
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

ja met die nu alweer veroeste aangelaste 16V schermen......

Maar de luchtslangen zijn in iedergeval gaar en met duck-tape in elkaar gehangen....
Dat eerst maar is vervangen....

Hij heeft het eigenlijk pas sinds de intercooler slang eraf geknalt was....
Zat van dat aluminium defroster slang van turbo naar intercooler :lol: (0)

Wie ooit denkt dat dat het houdt spoort ook niet.....

Maar brandstof filter is vernieuwd en de bougie's.
Zal die luchtslangen nog f vernieuwen die gaar zijn.
En dan nog een knappe slang van turbo naar intercooler.
De vrachtwagen luchtslang die ik nu erop heb is 50mm van binnen en de rest is allemaal 67mm.
Heb nog wat alluminium bochtjes en een Samco rommel hoekje om wat in elkaar te flansen :smile:
R19 16V '91
Jeff rsi
Berichten: 1234
Lid geworden op: vr 26 feb 2010 19:20
Locatie: Noord-Holland

Hij loopt weer op vol vermogen!!

Slangen knap gemaakt en een ander luchtfilter erop.
Ook de bedrading van de Lambda vervangen.
Nu loopt hij weer op vol vermogen :bang:

Gisteren avond gelijk een golfje gepest :D

Enigste probleem......
Koelsysteem bouwt na ff goed gebruik onwijs veel druk op......
Begint de slang op de radiateur helemaal te sissen en te roken natuurlijk.....

Wat ken dat zijn?
verstopping ofzo?

En hij blijft onwijs hood stationair lopen nu...
Hoe is dat af te regellen op een Volvo 480 blok?
R19 16V '91
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Als de bovenste slang ook heet is, dan kon het je koppakking wel eens zijn.
Stationair kan je bij de gasklep een beetje regelen met een stelschroef.
Plaats reactie