ACT: Clio II
duidelijke site Tom! 
het is een leren initiale interieur... Ik twijfel een beetje over een RS interieur, staat niet veel te koop voor een linksgestuurde en op zich is een Initiale ook wel weer leuk.

het is een leren initiale interieur... Ik twijfel een beetje over een RS interieur, staat niet veel te koop voor een linksgestuurde en op zich is een Initiale ook wel weer leuk.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Mannen DCi rijders...
Kunnen jullie misschien eens checken of jullie bijzonder kenmerken zien bij jullie verstuivers? Bij mij zitten er er 2 verschillende types in. Bij de ene zitten er groene ringetjes omheen terwijl bij het andere soort niks op zit. De typenummers op degene met het groene ringetje zijn groter dan degene zonder het ringetje. Wil even weten welke er nou origineel in horen te zitten en of er eventueel al andere in zijn gekomen.
Zie;
![Afbeelding]()
![Afbeelding]()
Kunnen jullie misschien eens checken of jullie bijzonder kenmerken zien bij jullie verstuivers? Bij mij zitten er er 2 verschillende types in. Bij de ene zitten er groene ringetjes omheen terwijl bij het andere soort niks op zit. De typenummers op degene met het groene ringetje zijn groter dan degene zonder het ringetje. Wil even weten welke er nou origineel in horen te zitten en of er eventueel al andere in zijn gekomen.
Zie;
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
weinig zin om nu nog te gaan kijken.. ik doe morgen een poging 
EDIT:
als ik hier zo kijk in mijn projecttopiccie zie ik roze ringetjes?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009455.jpg[/img]

EDIT:
als ik hier zo kijk in mijn projecttopiccie zie ik roze ringetjes?
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 009455.jpg[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hmmm...kan nergens echt terug vinden of er verschillende varianten zijn.
Heb jij overigens ooit gedacht aan het afdoppen van de EGR, Haas? Zit me af te vragen of dat kan zonder dat het storingslampje gaat branden...
Heb jij overigens ooit gedacht aan het afdoppen van de EGR, Haas? Zit me af te vragen of dat kan zonder dat het storingslampje gaat branden...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het afdoppen sowieso wel, maar vanaf een bepaald bouwjaar moet je de klep aangesloten laten (of m.b.v. een weerstand laten denken dat de klep aangesloten is).
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Op google is toch wel wat te vinden over die ringen? Ik heb het eens langs zien komen op het eigen forum (http://www.amtgarageforum.nl)
Zal even kijken of het nog te vinden is.
Zal even kijken of het nog te vinden is.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Volgens mij niet, heb dat toen nagevraagd uit voorzorg. Of er verschillende zijn voor de verschillende uitvoeringen weet ik niet (65,85,105 pk?)MartijnG schreef:Hmmm...kan nergens echt terug vinden of er verschillende varianten zijn.
Nee....MartijnG schreef:Heb jij overigens ooit gedacht aan het afdoppen van de EGR, Haas? Zit me af te vragen of dat kan zonder dat het storingslampje gaat branden...


[img]http://spykiller.free.fr/encyclio/inter ... eur_rs.jpg[/img]
Hoeveel verschil zit er nu in een interieur van een Clio RS Ph I en Ph II betreft stoelen, deurpanelen, achterbank enz?
Hoeveel verschil zit er nu in een interieur van een Clio RS Ph I en Ph II betreft stoelen, deurpanelen, achterbank enz?
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Voor zover ik weet zijn er 4 kleuren leverbaar geweest.
blauw, grijs, donkergrijs en zwart. De verschillen zijn wel erg minimaal.
Interieur van de foto komt aardig overeen met die van mij, dus phase2 en 3 zijn wel hetzelfde.
Verder heeft een phase1 volgens mij een gekleurd logo in de stoelen. Even goed op google zoeken naar interieurbeelden van een phase1?
blauw, grijs, donkergrijs en zwart. De verschillen zijn wel erg minimaal.
Interieur van de foto komt aardig overeen met die van mij, dus phase2 en 3 zijn wel hetzelfde.
Verder heeft een phase1 volgens mij een gekleurd logo in de stoelen. Even goed op google zoeken naar interieurbeelden van een phase1?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Stoel van phase1 met gekleurd logo. De hoofdsteun is ook anders.
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... -v6_06.jpg[/img]
phase1 met blauwig interieur:
[img]http://img528.imageshack.us/img528/796/cimg0475xr7.jpg[/img]
[img]http://img528.imageshack.us/img528/1217/cimg0476wc3.jpg[/img]
Het alcantara heeft ook geen perforatie, de phase3 in ieder geval wel, phase2 denk ik ook wel.
[img]http://static.autoblog.nl/images/wp2009 ... -v6_06.jpg[/img]
phase1 met blauwig interieur:
[img]http://img528.imageshack.us/img528/796/cimg0475xr7.jpg[/img]
[img]http://img528.imageshack.us/img528/1217/cimg0476wc3.jpg[/img]
Het alcantara heeft ook geen perforatie, de phase3 in ieder geval wel, phase2 denk ik ook wel.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zow dat zijn wel nice stoeltjes 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
voor de rest is de hendel om achter ij te komen anders bij de ph1 en de ph2&3
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ze zitten inderdaad wel lekker, maar bieden te weinig zijdelingse steun. Als je een beetje vlot door de bocht gaat glij je er toch een beetje uit.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Nou, dat is wel waar ja. Om goed klem te zitten moet je echt op de (volgens de boeken) juiste zitpositie gaan zitten, dus de rugleuning redelijk ver rechtop etc. Dan zit je wel redelijk klem, maar het zijn geen recaro's natuurlijk.
Overigens merk je het verschil vaak pas als je na lange tijd (vakantie) weer in de auto gaat zitten, of op de passagiersplek. Dan stap je net wat anders in, daarnaast zijn die wangen vaak ook nog wat steviger
Wat me nu nog het meeste stoort is het 'hoog op de bok' zitten.
Overigens merk je het verschil vaak pas als je na lange tijd (vakantie) weer in de auto gaat zitten, of op de passagiersplek. Dan stap je net wat anders in, daarnaast zijn die wangen vaak ook nog wat steviger

Wat me nu nog het meeste stoort is het 'hoog op de bok' zitten.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Die hoge zit is niet alles inderdaad 

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ik dacht eerst altijd nog van 'het valt wel mee' maar na 5 dagen in een vrij lage Z4 had ik 3 weken nodig om te wennen aan 'de bok'.
Een Mégane RS, zit dat ook hoog?
Een Mégane RS, zit dat ook hoog?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Megane II zit voor het gevoel lager ja omdat je de stoel veel lager kunt zetten.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
heren, dank!
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Gewoon een kuipstoel uit een cup clio erin drukken, dan zit je wel laag genoegAdinsx schreef:Ik dacht eerst altijd nog van 'het valt wel mee' maar na 5 dagen in een vrij lage Z4 had ik 3 weken nodig om te wennen aan 'de bok'.
Een Mégane RS, zit dat ook hoog?

-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
even voor de zekerheid, voor in de deuren kan een 16cm luidspreker en achterin 13 cm?
standaard voor composet van 13 cm
achter een 13 cm speaker.
je kan met lichte aanpassingen wel voor een 16 cm kwijt.
zelf heb ik 2x 13 cm compset geplaatst
achter een 13 cm speaker.
je kan met lichte aanpassingen wel voor een 16 cm kwijt.
zelf heb ik 2x 13 cm compset geplaatst

Al vanaf dat ik mijn Clio heb, heb ik het idee dat er ergens wat bonkt en rammelt rechtsvoor. Martijn Kool en Paul hebben dat ook naar mijn idee, althans, ik meen zoiets gelezen te hebben. Van tijd tot tijd erger ik me er dood aan, ik kan het alleen niet vinden. Zijn er hier nog gedachten over of nuttige tips? Veel voorkomende Clio II kwaaltjes, waar ik nog niet naar gekeken heb?
Inmiddels het volgende vervangen afgelopen anderhalf jaar:
- schokdempers (schroefset)
- toplagers met rubbers
- fuseekogels L+R
- stuurkogels L+R
- stuurstangen L+R
En.... dit heeft allemaal niets verbeterd helaas
Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moeten zoeken. Naar mijn idee blijven 3 dingen over, draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis. De eerste twee heb ik even uitgesloten, zien er prima uit. Bovendien is er bij de vorige eigenaresse nog een draagarm rechts vervangen, daar heb ik een bon van.
Nu heb ik vorige week de auto op de brug gezet en eens naar het stuurhuis gekeken. Hier zit nergens speling op de kogels, alleen viel me wel op, dat de stuurstang rechts wat speling heeft in het huis zeg maar. Daar zitten 3 kunststof blokken, die de as met tandheugel in het huis gecentreerd blijft denk ik? Als je aan dat deel trekt, merk je dat daar wat speling inzit, alleen is dan de vraag, in hoeverre moet die daar zitten? Of is dat een rethorische vraag??
Anderen die dit ook hebben of hebben gezien? Weinig zin om mijn stuurhuis te vervagnen, dat ding kost 240 eu
Inmiddels het volgende vervangen afgelopen anderhalf jaar:
- schokdempers (schroefset)
- toplagers met rubbers
- fuseekogels L+R
- stuurkogels L+R
- stuurstangen L+R
En.... dit heeft allemaal niets verbeterd helaas

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik het moeten zoeken. Naar mijn idee blijven 3 dingen over, draagarmen, stabilisatorstang en stuurhuis. De eerste twee heb ik even uitgesloten, zien er prima uit. Bovendien is er bij de vorige eigenaresse nog een draagarm rechts vervangen, daar heb ik een bon van.
Nu heb ik vorige week de auto op de brug gezet en eens naar het stuurhuis gekeken. Hier zit nergens speling op de kogels, alleen viel me wel op, dat de stuurstang rechts wat speling heeft in het huis zeg maar. Daar zitten 3 kunststof blokken, die de as met tandheugel in het huis gecentreerd blijft denk ik? Als je aan dat deel trekt, merk je dat daar wat speling inzit, alleen is dan de vraag, in hoeverre moet die daar zitten? Of is dat een rethorische vraag??

Anderen die dit ook hebben of hebben gezien? Weinig zin om mijn stuurhuis te vervagnen, dat ding kost 240 eu

-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
dan maar je muziek gewoon wat harder
echt weer een antwoord waar je niets mee kan


echt weer een antwoord waar je niets mee kan


is dit net zo'n hoere klus als bij mij toen?Haas schreef:Weinig zin om mijn stuurhuis te vervagnen, dat ding kost 240 eu


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
klinkerweg = radio hard. ik heb het altijd al gehad en rij er vrolijk mee door
schijthokken zijn het eigenlijk, blok ligt er niet fatsoenlijk in, als ik mijn vriendin op de pook zet en ik laat 4x het gas los in zijn 4, dan ruilt ze mij in
ik heb nu geen gloeibougies meer, waarschijnlijk het zgn gloeikastje kapot, want de gloeistiften zijn prima. best lastig bij -8 en geeft een rookgordijn na 2minuten starten
schijthokken zijn het eigenlijk, blok ligt er niet fatsoenlijk in, als ik mijn vriendin op de pook zet en ik laat 4x het gas los in zijn 4, dan ruilt ze mij in
ik heb nu geen gloeibougies meer, waarschijnlijk het zgn gloeikastje kapot, want de gloeistiften zijn prima. best lastig bij -8 en geeft een rookgordijn na 2minuten starten

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Vind het ook vreemd dat er nog steeds geen oorzaak bekend is van de sneuvelende blokken terwijl de nieuwe er geen last meer van zouden hebben...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Die oorzaak weet ik wel...leaserijders. Staart jezelf nou eens niet blind op een paar kapot gelopen blokken. Toe geen VW ofzo. En denk je zelf dat Renault een oorzaak gaat geven ofzo. Die zijn ook niet stom hoor. Is hetzelfde verhaal waarom er zoveel PK6 bakken in Trafics kapot gaan...puur lomp gedrag. En de eerste dCi motoren waren gewoon nog te nieuw. 2.2 dCi loopt ook zo vaak stuk...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
ga eens kijken hoeveel vag-blokken er stuk lopen?

dat rammeltje heeft ie bij mij ook, radio hard is bij mij ook de oplossing


dat rammeltje heeft ie bij mij ook, radio hard is bij mij ook de oplossing

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi