ACT: Clio16V
ja, sensor = nieuw. stekker = schoon.
enige wat ik me kan bedenken is dat de stekker niet lekker pakt op het thermocontact. hij zegt ook geen "klik" als je m erop zet.
maar voordat ik nou die stekker afknip is er misschien wat anders aan de hand...
enige wat ik me kan bedenken is dat de stekker niet lekker pakt op het thermocontact. hij zegt ook geen "klik" als je m erop zet.
maar voordat ik nou die stekker afknip is er misschien wat anders aan de hand...
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: ma 7 jan 2008 21:04
- Locatie: oude pekela
probeer bij warme stationair draaiende motor eens je radiateur te ontluchten.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dat hoort eigenlijk niet. Gewoon vullen tot het uit de nippel stroomt, nippel dicht en afvullen. En dan laat ik hem altijd tot de fan warmdraaien zonder dop op het expansievat.
Stekker hoort normaal wel klik te zeggen. De mijne deed het laatst ook niet lekker en toen ik aan de stekker frommelde ineens wel. Die willen dus wel eens storing geven.
Stekker hoort normaal wel klik te zeggen. De mijne deed het laatst ook niet lekker en toen ik aan de stekker frommelde ineens wel. Die willen dus wel eens storing geven.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
dan moet de fan wel aanslaanTom schreef:dat hoort eigenlijk niet. Gewoon vullen tot het uit de nippel stroomt, nippel dicht en afvullen. En dan laat ik hem altijd tot de fan warmdraaien zonder dop op het expansievat.

ik ga dr nog wel eens ff mee pielenStekker hoort normaal wel klik te zeggen. De mijne deed het laatst ook niet lekker en toen ik aan de stekker frommelde ineens wel. Die willen dus wel eens storing geven.
Immer wieder die verdammte Holländer
Dus:-Ray- schreef:vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange
als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.
als thermocontact schakelt:
contact aan: niks
contact uit: draaien
als zelf doorverbinden:
contact aan: draait
contact uit: draait
Dit is eigenlijk een onmogelijkheid omdat het thermocontact doorverbind, net als dat je dit zelf doet. Er is dus iets mis met je waarnemingen

Dus:-Ray- schreef:vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange
als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.
als thermocontact schakelt:
contact aan: niks
contact uit: draaien
als zelf doorverbinden:
contact aan: draait
contact uit: draait
Dit is eigenlijk een onmogelijkheid omdat het thermocontact doorverbind, net als dat je dit zelf doet. Er is dus iets mis met je waarnemingen

Ik denk (contact uit = draaien) dat er iets mis is met het relais (blijft hangen_ of dat een stekker verkeerd om zit (lijkt me niet). Relais zit in de relaisbak, één van de drie, tijdens doorverbinden voel je die klikken. Eens wisselen door een andere eventueel van die drie.
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Ik heb een vraag,
Ik heb al een behoorlijk tijd een TOK die ik hoor bij het optrekken, afremmen, en scherp sturen.. Ik hoor die TOK rechts van de auto.
Ik heb een nieuwe rechteras erin gezet, nieuwe fuseekogels, wielbouten normaal en opnieuw aangedraaid.
Heeft iemand enig idee waar zo'n TOK vandaan kan komen ? Wordt er knettergek van zo langzamerhand..
Ik heb al een behoorlijk tijd een TOK die ik hoor bij het optrekken, afremmen, en scherp sturen.. Ik hoor die TOK rechts van de auto.
Ik heb een nieuwe rechteras erin gezet, nieuwe fuseekogels, wielbouten normaal en opnieuw aangedraaid.
Heeft iemand enig idee waar zo'n TOK vandaan kan komen ? Wordt er knettergek van zo langzamerhand..
Draagarmrubbers eesn checken.
zeguuh die 16v ph1 non airbag stuurtjes, schimmelen die altijd weg als je ze in het schuurtje hebt liggen? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda

die dingen kunnen niet echt tegen vocht ..

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Als het vochtig is wel ja...natte lap erover heen en klaar 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ja er groeide al een ecosysteem uit die gaatjes 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 18 feb 2009 19:41
- Locatie: Rijssen
Helaas, die hadden we ook al gechecked...Riël schreef:Draagarmrubbers eesn checken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8858
- Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
- Locatie: Landgraaf
toplagers?
Geen kip los in de auto toevallig? Die doen ook TOK 

kheb het met mijn gtt ook maar dan alleen met optrekken en remmen.... denk dat het aan de montage van de fuseekogels ligt...
die zitten met die 2 gare bouten gemonteerd...normaalzit daar geloof ik een centreer plaat omheen maar met aftermarket draagarmen niet...
die zitten met die 2 gare bouten gemonteerd...normaalzit daar geloof ik een centreer plaat omheen maar met aftermarket draagarmen niet...
er is niks mis met m'n waarnemingen, zoals het hier staat is het. het thermocontact schakelt niet, geeft geen signaal naar de fan dat ie moet gaan draaien.Riël schreef:Dus:-Ray- schreef:vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange
als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.
als thermocontact schakelt:
contact aan: niks
contact uit: draaien
als zelf doorverbinden:
contact aan: draait
contact uit: draait
Dit is eigenlijk een onmogelijkheid omdat het thermocontact doorverbind, net als dat je dit zelf doet. Er is dus iets mis met je waarnemingen
Ik denk (contact uit = draaien) dat er iets mis is met het relais (blijft hangen_ of dat een stekker verkeerd om zit (lijkt me niet). Relais zit in de relaisbak, één van de drie, tijdens doorverbinden voel je die klikken. Eens wisselen door een andere eventueel van die drie.
ik zal die relaisbak eens open trekken en even voelen welke het is.
lukt het niet trek ik wel een kabelboompie naar binnen.
weet jij welke punten ik kan gebruiken van de mistlampschakelaar? uit me hoofd zitten er 4 aansluitingen op.
Immer wieder die verdammte Holländer
Volgens mij had CySt zijn clio 16v dit ook, koelwater aan de kook, en de fan ging aan gelijk nadat het expansievat explodeerde.
Was 1 vaag draadje bij de fan geloof ik....
Was 1 vaag draadje bij de fan geloof ik....
ALs jij doorverbindt en hij draait wél, dan werkt je relais naar behoren, samen met je hele regelsysteem.-Ray- schreef:
er is niks mis met m'n waarnemingen, zoals het hier staat is het. het thermocontact schakelt niet, geeft geen signaal naar de fan dat ie moet gaan draaien.
ik zal die relaisbak eens open trekken en even voelen welke het is.
lukt het niet trek ik wel een kabelboompie naar binnen.
weet jij welke punten ik kan gebruiken van de mistlampschakelaar? uit me hoofd zitten er 4 aansluitingen op.
Dan kan het zijn dat het thermocontact niet schakelt. Dat kan weer twee redenen hebben: of hij is nog niet warm genoeg, of hij is stuk. Wordt je radiator gelijkmatig heet, geen verstopping, thermostaat ok?
Niet zomaar beginnen te vervangen maar effe kijken wat er stuk is, zo lastig werkt dat systeem niet


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
whahahaha das een goede timingalexs schreef:Volgens mij had CySt zijn clio 16v dit ook, koelwater aan de kook, en de fan ging aan gelijk nadat het expansievat explodeerde.
Was 1 vaag draadje bij de fan geloof ik....

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
wat ik deze week ook gezien heb bij een geimporteerde williams zijn de slangen van de oliekoeler die net naast de radiator lopen. De onderste loopt aan tegen het thermocontact en bekabeling. Ook effe checken.
btw, wat is het een k*tklus om bij die dingen een oliefilter te vervangen
btw, wat is het een k*tklus om bij die dingen een oliefilter te vervangen

maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
vanmorgen ook eens een poging gedaan. damn wat een kut filter!!! 

Laatst gewijzigd door Geert op wo 21 apr 2010 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
aha, als die sandwichplate op de oem warmtewisselaar zit dan wordt het idd wel heel erg krap. Tja, echt een fijne constructie is het iig niet (maar dat is het bij de GTT ook al niet vind ik, al heb je daar iets meer ruimte).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Die spanklem moet je vervangen voor een normale klem met dop7/8 mechanisme (dus niet die hoerige veerklem die ze standaard veel gerbuiken). als je die dan zo draait zodat deze van onderen goed te bereiken is valt dat ook wel mee. Maar ook hier is het weer lekker krap (zoals alles bij een 16v/willi onder de kap).
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ik sta op het punt om de radiator weer te demonteren. ik zie dat de vorige eigenaar het subframe ook al heeft verbogen om wat meer ruimte te krijgen. maar ik krijg er geen beweging in 

ik heb de fan verwijderd, bovenste deel tussen de koplampen, en de radiator zoveel mogelijk naar voor gelegd. Dan kon ik er met een kettingsleutel net bij, met de nodige verwondingen aan de handen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
dat randje subframe verbuigen wordt gedaan om wat meer ruimte te krijgen voor je hand/arm bij het oliefilter volgens mij (was bij mij ook al gedaan). Die rad. moet toch gewoon te doen zijn. Let wel op met de standaard plastic windgeleiding, die zit een beetje hoerig. En de balk tussen de koplampen moet eruit. Blijft hij niet "plakken" aan de rubbers onder?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Twee weken geleden gedaan met een kettingsleutel... niets gedemonteerd... uur lopen pielen (ketting vloog er steeds af-jo- schreef:ik heb de fan verwijderd, bovenste deel tussen de koplampen, en de radiator zoveel mogelijk naar voor gelegd. Dan kon ik er met een kettingsleutel net bij, met de nodige verwondingen aan de handen.



