ACT: Clio16V

Post hier al je vragen over de Clio
Plaats reactie
-Ray-
Contacteer:

ja, sensor = nieuw. stekker = schoon.

enige wat ik me kan bedenken is dat de stekker niet lekker pakt op het thermocontact. hij zegt ook geen "klik" als je m erop zet.

maar voordat ik nou die stekker afknip is er misschien wat anders aan de hand...
Immer wieder die verdammte Holländer
cinqidriver

probeer bij warme stationair draaiende motor eens je radiateur te ontluchten.
Tom
Moderator
Car: MB

dat hoort eigenlijk niet. Gewoon vullen tot het uit de nippel stroomt, nippel dicht en afvullen. En dan laat ik hem altijd tot de fan warmdraaien zonder dop op het expansievat.

Stekker hoort normaal wel klik te zeggen. De mijne deed het laatst ook niet lekker en toen ik aan de stekker frommelde ineens wel. Die willen dus wel eens storing geven.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-Ray-
Contacteer:

Tom schreef:dat hoort eigenlijk niet. Gewoon vullen tot het uit de nippel stroomt, nippel dicht en afvullen. En dan laat ik hem altijd tot de fan warmdraaien zonder dop op het expansievat.
dan moet de fan wel aanslaan ;)
Stekker hoort normaal wel klik te zeggen. De mijne deed het laatst ook niet lekker en toen ik aan de stekker frommelde ineens wel. Die willen dus wel eens storing geven.
ik ga dr nog wel eens ff mee pielen
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange

als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.

Dus:

als thermocontact schakelt:
contact aan: niks
contact uit: draaien

als zelf doorverbinden:
contact aan: draait
contact uit: draait

Dit is eigenlijk een onmogelijkheid omdat het thermocontact doorverbind, net als dat je dit zelf doet. Er is dus iets mis met je waarnemingen :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:vreemd probleempje. als het tijd wordt voor m'n clio dat de fan aanslaat, gebeurt er niks. zet je het contact uit, gaat de fan draaien. zet je dan het contact weer aan gaat de fan weer uit.... strange

als je de stekker van het thermocontact af trekt en doorverbind, gaat de fan draaien. bij contact aan hetzelfde en lopende motor ook.

Dus:

als zelf doorverbinden:

Dit is eigenlijk een onmogelijkheid omdat het thermocontact doorverbind, net als dat je dit zelf doet. Er is dus iets mis met je waarnemingen :)

Ik denk (contact uit = draaien) dat er iets mis is met het relais (blijft hangen_ of dat een stekker verkeerd om zit (lijkt me niet). Relais zit in de relaisbak, één van de drie, tijdens doorverbinden voel je die klikken. Eens wisselen door een andere eventueel van die drie.
Egbertbrinks

Ik heb een vraag,

Ik heb al een behoorlijk tijd een TOK die ik hoor bij het optrekken, afremmen, en scherp sturen.. Ik hoor die TOK rechts van de auto.

Ik heb een nieuwe rechteras erin gezet, nieuwe fuseekogels, wielbouten normaal en opnieuw aangedraaid.

Heeft iemand enig idee waar zo'n TOK vandaan kan komen ? Wordt er knettergek van zo langzamerhand..
Riël
Über-Spammer

Draagarmrubbers eesn checken.
PaulM

zeguuh die 16v ph1 non airbag stuurtjes, schimmelen die altijd weg als je ze in het schuurtje hebt liggen? :S
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

:ja:

die dingen kunnen niet echt tegen vocht .. :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Als het vochtig is wel ja...natte lap erover heen en klaar (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Ferdy
Über-Spammer

MartijnG schreef:Als het vochtig is wel ja...natte lap erover heen en klaar (Y)
uuuuuuuh :~
PaulM

ja er groeide al een ecosysteem uit die gaatjes :D
Egbertbrinks

Riël schreef:Draagarmrubbers eesn checken.
Helaas, die hadden we ook al gechecked...
Jean-Paul-S
Über-Spammer

toplagers?
-jo-

;)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Whatever
Contacteer:

Geen kip los in de auto toevallig? Die doen ook TOK :smile:
tutuur
Clubsponsor

kheb het met mijn gtt ook maar dan alleen met optrekken en remmen.... denk dat het aan de montage van de fuseekogels ligt...

die zitten met die 2 gare bouten gemonteerd...normaalzit daar geloof ik een centreer plaat omheen maar met aftermarket draagarmen niet...
-Ray-
Contacteer:

Riël schreef:

Dus:

als zelf doorverbinden:

Ik denk (contact uit = draaien) dat er iets mis is met het relais (blijft hangen_ of dat een stekker verkeerd om zit (lijkt me niet). Relais zit in de relaisbak, één van de drie, tijdens doorverbinden voel je die klikken. Eens wisselen door een andere eventueel van die drie.
er is niks mis met m'n waarnemingen, zoals het hier staat is het. het thermocontact schakelt niet, geeft geen signaal naar de fan dat ie moet gaan draaien.

ik zal die relaisbak eens open trekken en even voelen welke het is.

lukt het niet trek ik wel een kabelboompie naar binnen.

weet jij welke punten ik kan gebruiken van de mistlampschakelaar? uit me hoofd zitten er 4 aansluitingen op.
alexs
Contacteer:

Volgens mij had CySt zijn clio 16v dit ook, koelwater aan de kook, en de fan ging aan gelijk nadat het expansievat explodeerde.

Was 1 vaag draadje bij de fan geloof ik....
CySt

alexs schreef:Volgens mij had CySt zijn clio 16v dit ook, koelwater aan de kook, en de fan ging aan gelijk nadat het expansievat explodeerde.

Ja, kabelbreuk bij de fan.
Riël
Über-Spammer

-Ray- schreef:
er is niks mis met m'n waarnemingen, zoals het hier staat is het. het thermocontact schakelt niet, geeft geen signaal naar de fan dat ie moet gaan draaien.

ik zal die relaisbak eens open trekken en even voelen welke het is.

lukt het niet trek ik wel een kabelboompie naar binnen.

weet jij welke punten ik kan gebruiken van de mistlampschakelaar? uit me hoofd zitten er 4 aansluitingen op.
ALs jij doorverbindt en hij draait wél, dan werkt je relais naar behoren, samen met je hele regelsysteem.

Dan kan het zijn dat het thermocontact niet schakelt. Dat kan weer twee redenen hebben: of hij is nog niet warm genoeg, of hij is stuk. Wordt je radiator gelijkmatig heet, geen verstopping, thermostaat ok?

Niet zomaar beginnen te vervangen maar effe kijken wat er stuk is, zo lastig werkt dat systeem niet :) Het moet gewoon ook werken als je vergeet op dat knopje te duwen en zeg nou zelf zo'n knopje is echt een prutoplossing :)
Martijn Kool

alexs schreef:Volgens mij had CySt zijn clio 16v dit ook, koelwater aan de kook, en de fan ging aan gelijk nadat het expansievat explodeerde.

whahahaha das een goede timing :)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
-jo-

wat ik deze week ook gezien heb bij een geimporteerde williams zijn de slangen van de oliekoeler die net naast de radiator lopen. De onderste loopt aan tegen het thermocontact en bekabeling. Ook effe checken.

btw, wat is het een k*tklus om bij die dingen een oliefilter te vervangen (N)
Vos

-jo- schreef:btw, wat is het een k*tklus om bij die dingen een oliefilter te vervangen (N)
:lol: :lol:
Tom
Moderator

zonder speciale dop wel ja. Met dop draai je hem hem zonder enig probleem fluitend los :wink:
Geert
Contacteer:

vanmorgen ook eens een poging gedaan. damn wat een kut filter!!! :gun:
Laatst gewijzigd door Geert op wo 21 apr 2010 8:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-jo-

die dop kon er niet op zonder de radiator uit te bouwen. Der zat een sandwichplate op.
Tom
Moderator

aha, als die sandwichplate op de oem warmtewisselaar zit dan wordt het idd wel heel erg krap. Tja, echt een fijne constructie is het iig niet (maar dat is het bij de GTT ook al niet vind ik, al heb je daar iets meer ruimte).
-jo-

dat wel maar ik vind het uitbouwen van een gtt rad 100x simpeler dan bij de williams. En die spanklem van de onderste slang kan je ook zo lekker bij. De t*ring man...
Tom
Moderator

Die spanklem moet je vervangen voor een normale klem met dop7/8 mechanisme (dus niet die hoerige veerklem die ze standaard veel gerbuiken). als je die dan zo draait zodat deze van onderen goed te bereiken is valt dat ook wel mee. Maar ook hier is het weer lekker krap (zoals alles bij een 16v/willi onder de kap).
Geert
Contacteer:

ik sta op het punt om de radiator weer te demonteren. ik zie dat de vorige eigenaar het subframe ook al heeft verbogen om wat meer ruimte te krijgen. maar ik krijg er geen beweging in :evil:
-jo-

ik heb de fan verwijderd, bovenste deel tussen de koplampen, en de radiator zoveel mogelijk naar voor gelegd. Dan kon ik er met een kettingsleutel net bij, met de nodige verwondingen aan de handen.
Tom
Moderator

dat randje subframe verbuigen wordt gedaan om wat meer ruimte te krijgen voor je hand/arm bij het oliefilter volgens mij (was bij mij ook al gedaan). Die rad. moet toch gewoon te doen zijn. Let wel op met de standaard plastic windgeleiding, die zit een beetje hoerig. En de balk tussen de koplampen moet eruit. Blijft hij niet "plakken" aan de rubbers onder?
Vos

-jo- schreef:ik heb de fan verwijderd, bovenste deel tussen de koplampen, en de radiator zoveel mogelijk naar voor gelegd. Dan kon ik er met een kettingsleutel net bij, met de nodige verwondingen aan de handen.
Twee weken geleden gedaan met een kettingsleutel... niets gedemonteerd... uur lopen pielen (ketting vloog er steeds af :gun: :gun: :gun: ) maar wel gelukt.... leuk is anders :beer:
Plaats reactie