
ACT: Algemeen Chat Topic
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Geen vouw in het dak? Die achterdeur sluit ook niet lekker meer aan maar ja dat scherm is natuurlijk ook aardig krom. Gaat inderdaad een hoop werk inzitten. Kun je beter die van Haas kopen zoals eerder aangegeven 

Heb inderdaad de Advertentie al staan bekijken
Zit geen vouw in het dak.
Maar kijk is goed naar de motorkap....
Die staat bij ze schanier omhoog omdat hij tot aan het schutbord krom is...
En als je de achterdeur die inderdaad niet meer sluit open doe, zie je de vouwen in de stijl zitten.
Dus geen redden meer aan
Ik twijfel over een Chamade vind dat een beetje een oude lullen versie


Zit geen vouw in het dak.
Maar kijk is goed naar de motorkap....
Die staat bij ze schanier omhoog omdat hij tot aan het schutbord krom is...
En als je de achterdeur die inderdaad niet meer sluit open doe, zie je de vouwen in de stijl zitten.
Dus geen redden meer aan

Ik twijfel over een Chamade vind dat een beetje een oude lullen versie


R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Sorry hoor, maar als ik je verhaal lees.
Stortregen en met 120-130 in de vangrail geketst (dan moet je toch 150 gereden hebben), na 5 keer slingeren, dan heb je niet bepaald zachtjes gereden, tel daarbij op de bijna versleten banden, ja dan is het een beetje vragen om ellende.
Al blijft het kut natuurlijk.
Stortregen en met 120-130 in de vangrail geketst (dan moet je toch 150 gereden hebben), na 5 keer slingeren, dan heb je niet bepaald zachtjes gereden, tel daarbij op de bijna versleten banden, ja dan is het een beetje vragen om ellende.
Al blijft het kut natuurlijk.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Maar met 120/130 de vangrail in en gewoon zonder ook maar 1 klein blauw plekje ofzo uitstappen en weglopen zien ze toch niet heel veel zei die...
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Gaat goed met de trucks in Dakar 
1, 2, 4, 5, 6, 8, 14, 15.
6 bij de top 10.

1, 2, 4, 5, 6, 8, 14, 15.
6 bij de top 10.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Kom op Luco, je snapt dondersgoed wat Jeff bedoelde na:Luco/Alpine-racer schreef:Maar met 120/130 de vangrail in en gewoon zonder ook maar 1 klein blauw plekje ofzo uitstappen en weglopen zien ze toch niet heel veel zei die...
Dat hij het daar niet helemaal goed verwoord heeft om dat vervolgens zo te citeren is een beetje op alle slakken zout strooienik ging dus gewoon 120 dus ik zal ook inderdaad niet de vangrail met 120 geraakt hebben

Denk dat hij zich er al kut genoeg om voelt en het zal voor hem echt wel een leermoment geweest zijn v.w.b. banden. Maar ik denk dat we allemaal wel eens op wat minder goede banden rijden omdat het deze maand even niet uitkomt om te vervangen en dus doen we dat een maand later. Dat praat het niet goed maar zo werkt het soms nou eenmaal.
In elk geval, een chamade is mischien wel een beetje een ouwe lullen versie maar aan de andere kant nog bijzonderder en naarmate die ouder wordt steeds cooler net als een R8.
Gaat idd lekker bij Dakar

Er is ook al een bericht richting Haas
Wil ff wat meer info en heb ze hele project topic bekeken.
Vind het toch echt wel een mooie bak zo op die foto's.
En mijn banden waren nog zo'n 2mm dat is neit veel ik weet het...
Maar als je weet welke bocht het was en je zou er ook zelf vaker gereden hebben zou je compleet snappen hoe het ken.
Er gaan daar ook gewoon mensen de snelweg af met bijna nieuwe winterbanden...
Ben ook bezig om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Als het goed regent en ik kom er op de motor voorbij ga ik soms zelfs gewoon een stuk over de vluchtstrook omdat anders je motor automatisch gaat slalommen.....
Reed ook de hele A7 ervoor met ruim 160 en ook door scherpere bochten.
Speciaal omdat ik weet dat het een kutbocht is afgeremd naar 120.
En mijn banden zijn 215/40/16 en zulke platte brede dingen bevorderen natuurlijk ook het glijden met zulke natte omstandigheden....
[EDIT] Ik ben onwijs blij dat ik mijn date die aan de kant zat die de vangrail raakte net afgezet was!!!!

Wil ff wat meer info en heb ze hele project topic bekeken.
Vind het toch echt wel een mooie bak zo op die foto's.
En mijn banden waren nog zo'n 2mm dat is neit veel ik weet het...
Maar als je weet welke bocht het was en je zou er ook zelf vaker gereden hebben zou je compleet snappen hoe het ken.
Er gaan daar ook gewoon mensen de snelweg af met bijna nieuwe winterbanden...
Ben ook bezig om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Als het goed regent en ik kom er op de motor voorbij ga ik soms zelfs gewoon een stuk over de vluchtstrook omdat anders je motor automatisch gaat slalommen.....
Reed ook de hele A7 ervoor met ruim 160 en ook door scherpere bochten.
Speciaal omdat ik weet dat het een kutbocht is afgeremd naar 120.
En mijn banden zijn 215/40/16 en zulke platte brede dingen bevorderen natuurlijk ook het glijden met zulke natte omstandigheden....
[EDIT] Ik ben onwijs blij dat ik mijn date die aan de kant zat die de vangrail raakte net afgezet was!!!!

R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja als je weet dat het een gevaarlijk punt is, en er mensen afgaan met nieuwe winterbanden is 120 op gladde banden toch gewoon veel te hard.
Nee dan gaan we de wegbeheerder aansprakelijk stellen, het moet echt niet gekker worden hier in Nederland.
En daarvoor lekker in de stortregen 160 rijden, ga je schamen dat je de wegbeheerder aansprakelijk wilt stellen, je hebt gewoon zelf een stomme fout gemaakt, maar zo te zien heb je er niet van geleerd.
Nee dan gaan we de wegbeheerder aansprakelijk stellen, het moet echt niet gekker worden hier in Nederland.
En daarvoor lekker in de stortregen 160 rijden, ga je schamen dat je de wegbeheerder aansprakelijk wilt stellen, je hebt gewoon zelf een stomme fout gemaakt, maar zo te zien heb je er niet van geleerd.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zonde van de 19, weer een ph1 minder
Gelukkig heb je zelf niets.
Wil verder de moraalridder niet uithangen ofzo, maar als je 160 gaat rijden met 2mm profiel op je banden in de stromende regen kom je ook niet echt slim over.

Wil verder de moraalridder niet uithangen ofzo, maar als je 160 gaat rijden met 2mm profiel op je banden in de stromende regen kom je ook niet echt slim over.

Dat weet ik zelf ook maar heb er op het moment zelf niet zo over nagedacht....
Het was laat en ik wou naar huis.... Was ook hele lange dag geweest....
Dus gewoon alles bij elkaar was fataal denk ik
En ik baal er ook echt serieus van dat er een fase 1 van de weg af is
Blijven zulke mooie auto's!!
Het was laat en ik wou naar huis.... Was ook hele lange dag geweest....
Dus gewoon alles bij elkaar was fataal denk ik

En ik baal er ook echt serieus van dat er een fase 1 van de weg af is

Blijven zulke mooie auto's!!

R19 16V '91
Kom kom jongens ik snap dat het een open deur is om 'm zo in te trappen, maar als je er zelf niet bij bent geweest is het lastig inschatten wat er echt is gebeurt. Tuurlijk vorm ik ook (snel) een mening, maar ik ken de situatie niet.
Toch even op de man af Luco, als je straks een voorbeeldfunctie wil hebben moet je dit soort commentaar toch 2x kunnen overdenken hoor!
Toch even op de man af Luco, als je straks een voorbeeldfunctie wil hebben moet je dit soort commentaar toch 2x kunnen overdenken hoor!

zonde van de auto jeff
kut begin van de 2012. De chamade van Haas is wel leuke bak hoor zie je ook niet veel meer rijden
Ouwe lullen versie valt wel mee vind ik 



Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Toen de 9 nog standaard was ook de opmerkingen gehad of ik de auto van mij opa geleend had.
Een setje velgen en 10cm verlaging later konden ze niet lovend genoeg spreken.
Ik zeg doen!
Een setje velgen en 10cm verlaging later konden ze niet lovend genoeg spreken.
Ik zeg doen!

Chamade FTW!
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mag je vinden Steven, maar als je veel te hard rijdt en dan je auto totalllos rijdt en dan de wegbeheerder aansprakelijk wilt stellen omdat je zelf een fout maakt, moet je die jongen tegen zichzelf beschermen he, want die wegbeheerders kunnen ook lezen dat die net daarvoor in de stromende regen 160 reed, dus ja, ik denk dat ik hem nu juist wijs op zijn eigen stommiteiten.Steven schreef:
Toch even op de man af Luco, als je straks een voorbeeldfunctie wil hebben moet je dit soort commentaar toch 2x kunnen overdenken hoor!

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Eerste dode is er ook al in de Dakar



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Als je even goed leest zie je dat ik op het stuk waar ik eraf ging dus niet te hard reed......
En als je het stuk weg zou kennen zou je ook wel anders praten....
Het gaar mij er om dat er wat word gedaan aan die weg.....
Als jij dat een stommiteit vind ben je best kort zichtig gedenk ik....
En als je het stuk weg zou kennen zou je ook wel anders praten....
Het gaar mij er om dat er wat word gedaan aan die weg.....
Als jij dat een stommiteit vind ben je best kort zichtig gedenk ik....
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Jeff ik lees goed.
Maar goed je moet doen wat je niet kunt laten
Maar goed je moet doen wat je niet kunt laten

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Mooi, net op eurosport met Dakar, de gebroeders mareu ofzo, allemaal met renaultjes, de 4, de 20tx turbo, en in 1982 zelfs de eindoverwinning.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Geen persoonlijke ervaringen, maar er wordt altijd gesuggereerd dat het spruitstuk eerder zou scheuren. Maar daar ben ik nog niet echt erg van overtuigd eerlijk gezegd...jacob schreef:iemand ervaring met dat heatwrap spul om je uitlaatspruitstuk? ik heb namelijk weinig ruimte tussen carrosserie en het spruitstuk.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Heb het om mijn spaghetti spruitstuk(wat al eerder zou moeten scheuren volgens sommige) zitten. Scheuren ligt volgens mij meer aan het ontbreken van steunen.
Of het echt helpt weet ik niet. Tis nog steeds een sauna als ik de kap open doe. Theoretisch moet het werken.
Of het echt helpt weet ik niet. Tis nog steeds een sauna als ik de kap open doe. Theoretisch moet het werken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Scheelt echt een berg hitte als je het goed doet, beste is om het eraf te halen, wrappen, dan weer terug zetten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Facelift Mégane III
Niks schokkends:
[img]http://i43.tinypic.com/24m6dzn.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/14abzbs.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/16j0wlz.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/ekg6c2.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/154k8qx.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/zwaulj.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/21npc3o.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/fjopro.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/2lkwab4.jpg[/img]
Niks schokkends:
[img]http://i43.tinypic.com/24m6dzn.jpg[/img]
[img]http://i42.tinypic.com/14abzbs.jpg[/img]
[img]http://i40.tinypic.com/16j0wlz.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/ekg6c2.jpg[/img]
[img]http://i43.tinypic.com/154k8qx.jpg[/img]
[img]http://i44.tinypic.com/zwaulj.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/21npc3o.jpg[/img]
[img]http://i39.tinypic.com/fjopro.jpg[/img]
[img]http://i41.tinypic.com/2lkwab4.jpg[/img]
Renault Mégane Collection 2012 : le plein d’Energy
January 05, 2012 | ID: 31114
Renault has introduced changes across the brand’s quality flagship Mégane range with the release of the model’s ‘Collection 2012’ line-up.
Front-end looks have been made more contemporary thanks to the incorporation of LED daytime running lights, while the impression of quality has been further heightened by the addition of gloss black and chrome styling details which symbolise the line-up’s overall improvements.
Mégane Collection 2012 also stands out as the most fuel-efficient car in its class thanks to the introduction of three new engines: Energy dCi 110, Energy dCi 130 and the brand new 115-horsepower Energy TCe 115. The latter is the most powerful 1.2-litre petrol engine in the market, yet it returns exceptionally low combined-cycle fuel consumption (5.3 litres/100km, equivalent to 119g of CO2/km), providing this version of Mégane with a range of about 1,000km to put it on a par with diesel models.
For extra comfort and safety, Mégane Collection 2012 features driver aids like Visio System® and Hill Start Assist which first became available for Collection 2012 versions of Scénic.
Mégane Collection 2012 will go on sale from March in Europe, then in the course of the year elsewhere in the world (notably Turkey, Israel, Morocco, Algeria, Tunisia, South Africa, Russia and Argentina).
More modern front-end looks
Mégane Collection 2012 has undergone a number of small styling changes compared to the model’s original lines which proved such a hit with customers. The front end has a more modern feel, while LED daytime running lights provide a distinctive new lighting signature. The bumper features a gloss black finish with chrome highlights, and the selection of wheels has been entirely revised. The sum of these modifications mirrors the attention that has been paid to quality, an area which Renault sees as a priority. Meanwhile, the cabin comes with new interior trims, including a two-tone leather/Alcantara pack available in a choice of three finishes (depending on market) The Bose version is now an equipment level in its own right, while the personality of the specific GT and GT-Line finishes has been strengthened thanks to specific ‘boomerang’-shaped LED lights, visible red upholstery stitching and a sports steering wheel incorporating thumb rests, plus Renault Sport-badged door sill guards and dashboard trim strip which serve as a reminder that the GT and GT-Line versions belong to the Renault Sport family. Last but not least, the list of body colours available for Mégane Collection 2012 has been extended with the addition of Majorelle Blue and Pearlescent White.
Mégane Collection 2012: ‘Energy’ power under the bonnet
Mégane Collection 2012 is the first Renault model to be available with the three new Energy engines which combine both motoring enjoyment and fuel efficiency. They are the fruit of new-generation downsizing and call on Renault’s experience in F1 to form unprecedented technology packages for this level of range, including Stop&Start complete with deceleration/braking energy recovery (see Energy sidebar). Thanks to their carefully-tuned acoustics, these engines produce a discreet, cushioned sound, with noise levels halved compared with the engines they replace.
Renault Energy TCe 115 – the return of petrol engines: the Renault Energy TCe 115 is the first Renault petrol engine to feature direct fuel injection and turbocharging for fuel-efficient performance. This new 1,198cc block is poised to replace the 1.6 16V and boasts both extra power (up 5hp to 115hp) and peak torque up 40Nm to 190Nm, with 90 per cent of this figure available from 1,650rpm. Its flexibility and acceleration from low revs are consequently similar to those of a diesel engine. In addition to being the market’s best-performing 1.2-litre petrol powerplant, the Renault Energy TCe 115 is particularly energy efficient, with fuel consumption down 25 per cent. Versions of Mégane Collection 2012 powered by this engine consume just 5.3 litres/100km (NEDC cycle), a saving of almost 1.5 litres/100km and a record for a petrol car in this class. CO2 emissions are down to 119g/km, while the car’s range exceeds 1,000km, which is similar to the distances associated with diesel models.
Mégane Collection 2012 will also be available with the two best diesel engines in their class, both of which combine driving pleasure with the market’s lowest fuel consumption.
New diesel Energy dCi 110: the Mégane range’s best-selling 1.5 dCi engine has undergone a significant metamorphosis with the introduction of technology first introduced in 2011 on the Energy dCi 130, not to mention record low fuel consumption which has been reduced by almost 12 per cent, under 3.8 litres/100km. This is equivalent to CO2 emissions below 95g/km and makes Mégane one of its segment’s top three models in terms of energy efficiency. There has been no corresponding fall-off in performance, however, since peak torque is up 20Nm to 260Nm, which is available from as low as 1,750rpm.
Renault Energy dCi 130: this 1.6 litre diesel engine delivers 130 horsepower and 320Nm of torque, making it the market’s most powerful powerplant for its size. It is also a pleasure to drive thanks to crisp acceleration performance from as low as 1,750rpm. Under the bonnet of Mégane, it returns NEDC combined-cycle fuel consumption of just 4.0 litres/100km, which is a 20 per cent saving compared to the former 1.9 dCi 130 engine. CO2 emissions stand at 104g/km, enabling it to qualify for the ‘eco subsidy’ available in France.
Useful, affordable technologies for an even more reassuring drive
More than ever, enhancing everyday safety, making driving easier and maximising travelling comfort are seen as priorities for Renault.
Like Renault Scénic and Grand Scénic, Mégane Collection 2012 can be ordered with the Visio System® which comprises a camera fixed to the windscreen behind the rear view mirror. It improves night-time vision and helps maintain driver vigilance thanks to two functions which it is the first system of its type to feature.
Automatically switches from main- to dipped-beam headlights: night-time driving calls for total vigilance, especially when it comes to optimising lighting in order to benefit from maximum visibility without being a hindrance for other road users. The Visio System® camera improves night-time vision by permanently scanning the road ahead. Whenever natural or street lighting is poor, and when no other vehicles are detected, it automatically switches to full-beam headlights at speeds of more than 45kph. Remembering to switch back to dipped beam is no longer a constraint and the Visio System® permits the driver to benefit from full-beam headlights between four and five times longer than is the case without the system. Visibility is enhanced (100 metres instead of 30 metres) and there is less risk of colliding with an obstacle.
Lane departure warning: the camera emits a warning if it believes that the vehicle has involuntarily changed lanes, an occurrence frequently due to drowsiness or a drop in driver vigilance, and a major cause of accidents, especially on motorways. If lane markings are crossed without the indicators having been being activated, visible and audible warnings are automatically activated.
Comfort has been further enhanced by a new Hill Start Assist function. This feature is combined with the electronic parking brake and keeps the brakes under pressure for a few seconds, giving the driver enough time to pull away without the vehicle moving backwards. Meanwhile, Motorway Mode indicators facilitate driving: a slight touch of the indicator stalk sets off three flashes to warn other road users that the driver is about to change lane. To assist parking manoeuvres, a camera located at the rear provides a precise image of the vehicle’s immediate surroundings and depicts its trajectory to help drivers adjust their line. Last but not least, the dual-zone automatic climate control is now equipped with a toxicity sensor which monitors cabin air quality and automatically activates the air-recycling mode whenever necessary.
Mégane Collection 2012 continues to pack the technologies that have contributed to the model’s success. The brand new R-Plug&Radio+ audio range is now equipped with Bluetooth® hands-free telephony, connectivity and audio-streaming, as well as Plug&Music connectivity and USB/jack sockets which enable music stored on mobile devices to be controlled by the vehicle’s steering wheel-mounted fingertip control. Also available are Carminat TomTom® navigation complete with LIVE services (HD Traffic, real-time traffic information, etc.) and tailor-engineered Bose® surround sound.
Renault Mégane: the flagship of the ‘Renault Quality Made’ campaign
Mégane Collection 2012 cars are manufactured in Palencia, Spain, and benefit from rigorous production standards to guarantee impeccable quality. The model recently featured in a media campaign promoting quality ‘à la française’ and is destined to serve as a global flagship for the Renault group’s expertise in this domain across the entire range, from initial design to the showroom.
Jean-Pierre Vallaude (Senior Vice-President, Quality): “Mégane is a credible ambassador for the quality of Renault vehicles thanks to its outstanding reliability and perceived quality which have improved with every evolution of the model. Mégane is destined to become the worldwide quality benchmark for all Renault vehicles…”
As the Renault brand’s best-selling model, with sales exceeding 235,000 units worldwide in 2011 and 730,000 units since its launch at the end of 2008, Mégane today stands out as one of the most reliable cars in its segment. This reliability is recognised by the media (e.g. L’Automobile Magazine’s Reliability Top 100) and has been underlined by independent bodies such as Germany’s ADAC which have placed it at the top end of their respective classifications.
Following the pledge to continue improving made by Renault in 2003, Mégane III saw a 40 per cent reduction in reliability-related incidents during a car’s first year on the road compared to its predecessor.
Mégane III has benefited from reinforced design and validation processes which take both durability and ageing into account. At the design phase, for example, a list of 100 specific points was taken into account to ensure impeccable reliability and improve running- and appearance durability compared to Mégane II. Special attention was paid to reducing noise, improving sealing and the reliability of electronic components.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
hmm weinig nieuws
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Vind het ook tegenvallen.
Sowieso, bij de GT-uitvoering de knik in de leds, en bij de coupé de "wind"-achtige zilveren stukken ipv de haaientand.
Op motorgebied wel wat leuks, en qua veiligheid ook wel met lanedeparturewarning etc. Maar dat was het dan ook wel.
Wordt wachten tot maart op de nieuwe Clio voor weer eens écht wat nieuws.
Sowieso, bij de GT-uitvoering de knik in de leds, en bij de coupé de "wind"-achtige zilveren stukken ipv de haaientand.
Op motorgebied wel wat leuks, en qua veiligheid ook wel met lanedeparturewarning etc. Maar dat was het dan ook wel.
Wordt wachten tot maart op de nieuwe Clio voor weer eens écht wat nieuws.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Het is ook niet alsof de megane een facelift nodig had/heeft.
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Stukje nederlands uit het persbericht van R NL:
SCHIPHOL-RIJK; Renault vernieuwt de hele Mégane -familie, het boegbeeld van kwaliteit van het merk, met het modeljaar 2012.
De voorkant wordt moderner met de LED-dagrijverlichting, terwijl de waarneembare kwaliteit wordt versterkt door een aantal details in zwarte lak en chroom.
De Mégane modeljaar 2012 wordt de zuinigste Hatchback, coupé en estate in zijn klasse door drie nieuwe motoren: de Energy dCi 110 en de Energy dCi 130, evenals de gloednieuwe Energy TCe 115. Deze 1.2 l benzinemotor is met zijn 115 pk de krachtigste op de markt en blijkt zeer zuinig aan de pomp met een verbruik van 5.3 l / 100 km volgens NEDC-cyclus (119 g CO2/km). Deze motor valt in de 20% bijtellingscategorie voor zakelijke rijders en geeft de Mégane een bereik van ongeveer 1.000 km en doet daarmee niet onder voor een dieselmotor.
Voor nog meer comfort en veiligheid heeft de Mégane modeljaar 2012 de rijhulpsystemen gekregen die al zijn geïntroduceerd op de Scénic modeljaar 2012, zoals het Visio Systeem® en de Hill-start assist.
De Mégane modeljaar 2012 staat vanaf april 2012 in de Nederlandse showrooms.
Een stijlvollere voorkant
De stijl, die wordt gewaardeerd door de klanten, wordt bij de Mégane modeljaar 2012 nog moderner. De voorkant krijgt nu LED-dagrijverlichting, die de Mégane modeljaar 2012 een nieuwe kenmerkende verlichting geven. De bumper is zwart gelakt met chroomkleurige accenten. Het aanbod wielen is volledig vernieuwd. Allemaal elementen die de aandacht voor de waarneembare kwaliteit illustreren, een prioriteit voor Renault. Het interieur wordt verrijkt met nieuwe bekledingen, waaronder een pakket 2-tone leer/alcantara. De Bose-uitvoering wordt een volwaardig uitrustingsniveau. Ten slotte doen de versies GT en GT-Line zich gelden: Specifieke boemerangvormige LED-dagrijverlichting, bekleding met rode siernaden, sportstuur met duimsteunen, portierdorpels en dashboardstrip met Renault Sport logo, de uitvoeringen GT en GT-Line laten duidelijk zien dat ze deel uitmaken van de Renault Sport familie. De kleuren van de Mégane modeljaar 2012 zijn aangevuld met Bleu Majorelle en Blanc Nacré.
De Mégane modeljaar 2012: vol ‘Energy’ onder de motorkap
De Mégane modeljaar 2012 is het eerste model met drie nieuwe Energy-motoren, die rijplezier combineren met zuinigheid. Ze maken gebruik van een nieuwe vorm van ‘downsizing’ die gebaseerd is op de ervaring van Renault in de F1 en bevatten een aanbod technologische snufjes die ongekend zijn in dit segment. Daarnaast zijn ze allemaal uitgerust met een Stop & Start-systeem met energieregeneratie bij het gas loslaten of remmen (zie kader Energy). Aangezien er veel aandacht is besteed aan de akoestiek, hebben de Energy-motoren een goede geluiddemping. Het geluidsniveau is twee keer zo laag ten opzichte van de motoren die ze vervangen.
SCHIPHOL-RIJK; Renault vernieuwt de hele Mégane -familie, het boegbeeld van kwaliteit van het merk, met het modeljaar 2012.
De voorkant wordt moderner met de LED-dagrijverlichting, terwijl de waarneembare kwaliteit wordt versterkt door een aantal details in zwarte lak en chroom.
De Mégane modeljaar 2012 wordt de zuinigste Hatchback, coupé en estate in zijn klasse door drie nieuwe motoren: de Energy dCi 110 en de Energy dCi 130, evenals de gloednieuwe Energy TCe 115. Deze 1.2 l benzinemotor is met zijn 115 pk de krachtigste op de markt en blijkt zeer zuinig aan de pomp met een verbruik van 5.3 l / 100 km volgens NEDC-cyclus (119 g CO2/km). Deze motor valt in de 20% bijtellingscategorie voor zakelijke rijders en geeft de Mégane een bereik van ongeveer 1.000 km en doet daarmee niet onder voor een dieselmotor.
Voor nog meer comfort en veiligheid heeft de Mégane modeljaar 2012 de rijhulpsystemen gekregen die al zijn geïntroduceerd op de Scénic modeljaar 2012, zoals het Visio Systeem® en de Hill-start assist.
De Mégane modeljaar 2012 staat vanaf april 2012 in de Nederlandse showrooms.
Een stijlvollere voorkant
De stijl, die wordt gewaardeerd door de klanten, wordt bij de Mégane modeljaar 2012 nog moderner. De voorkant krijgt nu LED-dagrijverlichting, die de Mégane modeljaar 2012 een nieuwe kenmerkende verlichting geven. De bumper is zwart gelakt met chroomkleurige accenten. Het aanbod wielen is volledig vernieuwd. Allemaal elementen die de aandacht voor de waarneembare kwaliteit illustreren, een prioriteit voor Renault. Het interieur wordt verrijkt met nieuwe bekledingen, waaronder een pakket 2-tone leer/alcantara. De Bose-uitvoering wordt een volwaardig uitrustingsniveau. Ten slotte doen de versies GT en GT-Line zich gelden: Specifieke boemerangvormige LED-dagrijverlichting, bekleding met rode siernaden, sportstuur met duimsteunen, portierdorpels en dashboardstrip met Renault Sport logo, de uitvoeringen GT en GT-Line laten duidelijk zien dat ze deel uitmaken van de Renault Sport familie. De kleuren van de Mégane modeljaar 2012 zijn aangevuld met Bleu Majorelle en Blanc Nacré.
De Mégane modeljaar 2012: vol ‘Energy’ onder de motorkap
De Mégane modeljaar 2012 is het eerste model met drie nieuwe Energy-motoren, die rijplezier combineren met zuinigheid. Ze maken gebruik van een nieuwe vorm van ‘downsizing’ die gebaseerd is op de ervaring van Renault in de F1 en bevatten een aanbod technologische snufjes die ongekend zijn in dit segment. Daarnaast zijn ze allemaal uitgerust met een Stop & Start-systeem met energieregeneratie bij het gas loslaten of remmen (zie kader Energy). Aangezien er veel aandacht is besteed aan de akoestiek, hebben de Energy-motoren een goede geluiddemping. Het geluidsniveau is twee keer zo laag ten opzichte van de motoren die ze vervangen.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Verhoeven heeft alweer pech, die moet zijn monteur er eens uittrappen, tjongejonge gisteren en twee dagen daarvoor viel er van alles van zijn motor omdat het niet goed vast zat




Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.