[Clio GT Turbo]Remmerij perikelen

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

donderdag en vrijdag weer lekker gewerkt aan me clio. Bodem is (op de te lassen plekken) klaar. Mooi pikzwart :D Oude achteras er weer ondergezet voor transport. Achterklep op zijn plaatsje gehangen en de motorkap eraf gehaald. Bij de pedalen de de roest allemaal weggehaald en lekker in de zinkspray gezet. Nieuwe hoofdrembekrachtiger en remcilinder erop gezet en de pedalen op zijn plaats teruggezet.
nog wat lopen snukken aan het dashboard om de kabelboom eruit te halen, was nog een fiks klussie. Dash was echter nogal verkaaid, op een aantal plekken gescheurd en veel schroefgaten van oude accesoires. Zat bovendien geen kleppie voor het handschoenenvakkie, dus ga op zoek naar een 16V PH II dash.

meteen de volgende vraag: Ik wil toch een compleet 16V dash erin zetten, dus ook de tellerbakken en dus niet de gtt teller bak. Nu is er dus alleen het verschil in snelheids aanduiding (electronisch, mechanisch) Wat is het slimste om te doen? De opnemer in de bak aanpassen naar 16V of de teller van een gtt in de 16v bak zetten en de tellerplaat aanpassen?

volgende vraag: van de achterklep heb ik de dakverlenger afgehaald, maar hoe krijg ik die klippies eraf?

Morgen als me pa en ma terug zijn van t varen, de motor er ff uithalen en subframe wisselen, dan kan ze weer ff op haar wieltjes staan :)

foto's:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180351.jpg[/img]
zo stond ze er donderdag bij...

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180352.jpg[/img]
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180353.jpg[/img]
mooi zwart is niet lelijk :P

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180354.jpg[/img]
Hoezo, maatje groter? :P :D

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180355.jpg[/img]
kabeltoei... :bonk:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 180356.jpg[/img]
op haar achterpootjes, nu de voorkant nog.

van de week ff me groep A carb op gaan halen :pompom:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Good girl :)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ph2 dash is toch mooier dan een ph1 dash he ;)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Ik geef je 2 jaar dan verkoop je hem .......in onderelen :p
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hah.. nee, hoor!
als ze terug is uit waalwijk ga ik m in mekaar zetten :)

Denk datie dan de komende jaren wel blijft... :P
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Houden we je aan...
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

nou, motor wilde ik eruit hebben voor ze op pad gaat, dus vanavond maar ff gedaan mbv me vader en me buurman om een en ander te tillen :)

eerst maar ff op wat blokkies gezet voor:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 200353.jpg[/img]

subframe, veerpoten, stuurhuis en die kleine stangetjes losgedraaid en vervolgens de auto ff opgetild om er steunen onder te zetten. Toen stukje bij beetje een stukkie hoger en steuntjes steeds wat langer gemaakt. Toen zakte ze al aardig:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 200354.jpg[/img]

daarna ff de plankies hout onder de motor vandaan gehaald, zodat deze nog wat zou zakken, de auto kwam niet hoog genoeg namelijk. Toen stukje bij beetje de auto naar achter gerold omdat deze nu over de motor heen kom en toen was het gepiept. Daarna steuntjes nog wat lager gezet en voila:

[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 200355.jpg[/img]
daar staat ze ervoor.

Komende week Williams sub frame met polyurethaan bussen naar malden brengen en ff passen. Dan blok overzetten en deze voortrein weer eronder, kan de clio mooi rollen :D

:gitar:
Sander
Berichten: 1542
Lid geworden op: zo 3 jun 2001 0:00
Locatie: in de buurt
Contacteer:

Haas schreef:De opnemer in de bak aanpassen naar 16V
Hiervoor moet de versnellingbak uit elkaar gehaalt worden. Weet niet of je dat makkelijk vind?
Haas schreef:of de teller van een gtt in de 16v bak zetten en de tellerplaat aanpassen?
Dit is de makkelijkste oplossing denk ik, als het kan dan?

suc6 er mee,

gr s :D nder
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kijk eens aan! Het schiet alweer lekker op!

Heb jij nog vakantie of doe je alles 's avonds?? Anders kom ik van de week wel eens een keer langs hobbelen, heb nu mn laatste vrije week 8)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

donderdags en vrijdags vrij.. dus dan doe ik het meeste. Gisteravond verveelde ik me, dus ja :P

je bent welkom hoor, bel maar ;) A.s. donderdag ben ik weer bezig (Y)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

Komende week Williams sub frame met polyurethaan bussen naar malden brengen en ff passen. Dan blok overzetten en deze voortrein weer eronder, kan de clio mooi rollen
sjiek project waar je mee bezig bent. gaat nog een stap verder dan het mijne! (Y) zaten die kunststof schilden aan de voorkant toevallig niet in je wielkuipen, omdat hij zo roestig is langs de randen daar? een andere van mij was daar helemaal doorgerot namelijk.

even een vraag. waaraan kun je direct herkennen of je te maken hebt met een williams subframe? dan kan ik kijken of onder mijn omgebouwde 16v een ander frame geschroefd zit.
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

wel cool dat er nu weer wat schot in zit haas :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

yeps..zeker mooi!

@jps: ja, binnenschermen zaten er wel in, maar de auto staat al ruim 3 jaar stil geloof ik, das oook niet alles. RV lijkt de roest erger dan het is, ik heb de motorsteun daar erafgeslepen om wat ruimte te creeeren, maar dat heb ik niet echt meer behandeld (slecht.. :~ ), dus das wat oppervlakteroest. In de hele auto ben ik maar 4 gaatjes tegengekomen, 2 onder de tank (oude gaten, al gelast, maar slechte kwaliteit, gaan we ff opnieuw doen dus) en twee langs de voorschermen, maar stelt ook weinig voor gelukkig.

williams subframe is doorgelast, een normale is gekettinglast..
kan morgen wel ff een vergelijkingsfotootje maken..
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

als je zou willen graag. dus als ik mijne doorlas heb ik een willi subframe :lol: misschien toch maar een originele willi gaan zoeken voor mijn ''replica'' williams om te bouwen op een originele carrosorie met subframe en achteras. maar ik weet niet of ik een willi frame heb.

bedankt alvast (Y)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

heb nog wel een ander 16V subframe te koop staan? :P


gister nog wat moois opgehaald bij fritsie (baccara):
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 240357.jpg[/img]

De eerste helft is binnen :)
~thijs~
Berichten: 5232
Lid geworden op: ma 7 jan 2002 0:00
Locatie: Haarlem
Contacteer:

vuk ik moet je spulletjes nog opsturen
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

zit zelf ook nu pas achter internetbankieren :lol:

;)
Jean-Paul-S
Über-Spammer
Berichten: 8858
Lid geworden op: zo 6 nov 2005 18:28
Locatie: Landgraaf

16v subframes heb ik er nog 2 van staan :D ik zoek eigenlijk een kaalgeplukte williams carrosorie met subframe en achteras, dat zou het meest ideaal zijn. een los subframe volstaat ook op het moment.
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

is dat een 16v hoofd remcilinder of van een ander type?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

is geen hoofdremcilinder, maar een rembekrachtiger je hoofdremcilinder komt hier weer op vast te zitten.
R5GTT. Drive it like you stole it
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

als ik het goed heb gelezen/onthouden komt ie van een laguna 1.8 16v
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

2.0-16v RTi
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

en dan heb je nog meer druk als een standaard rembekrachtiger
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

zal die wel fijn vinden ;)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:2.0-16v RTi
juist, van een laguna ja (Y)

hoofdremcilinder en bekrachtiger :)
dat in combi met 16V klauwen en schijven voor en achter doet aardig stopppen heb ik bij rob ondervonden ...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

aangezien mijn clio over niet al te lange tijd gespoten gaat worden, waar kan ik m het beste mee schuren?
hoor van de spuiters korrel 800 en dan met een excentrisch apparaat. Nu heeft me pa zo'n boentol voor de boot, dies ook excentrisch. Is dat wat of kan ik beter wat anders aanschaffen/regelen?
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

schuurtoerental moet ook niet te hoog zijn, zo een boentol maakt mischien beetje veel toeren
R5GTT. Drive it like you stole it
Erik (Schepjes)
Berichten: 4790
Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Haas schreef:aangezien mijn clio over niet al te lange tijd gespoten gaat worden, waar kan ik m het beste mee schuren?
hoor van de spuiters korrel 800 en dan met een excentrisch apparaat. Nu heeft me pa zo'n boentol voor de boot, dies ook excentrisch. Is dat wat of kan ik beter wat anders aanschaffen/regelen?
schuren lekker overlaten aan de expert :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

niks overlaten aan de expert. Ik schuur m helemaal, dan gaatie naar de spuiter toe, waar ik de laatste behandeling aan hem overlaat. Scheelt heel wat tijd ...
Daniël W.
Berichten: 1589
Lid geworden op: zo 1 feb 2004 19:52
Car: 5TL-T
Locatie: Netherlands

800 is wel heel erg fijn om mee voor te schuren, ik ben zelf met 150 begonnen (machinaal) voordat de hele auto in de primer ging...
::.. Renault 5 TL '86 C1E C1J B18FT ..::
Criticism comes easier than craftsmanship
Stephan19
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 5 aug 2005 21:57
Locatie: Angerlo
Contacteer:

Heb skirts en spoiler gedaan met 180 dacht ik. 800 lijkt me wel erg fijn...
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

(Y)

weet ook eigenlijk niet meer waarom ik 800 in mijn hoofd heb zitten om eerlijk te zijn... toch teveel drank denk ik :P
heb hier nog 200 liggen en das toch redelijk fijn..
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mijn schuurvraag ging over 800, bij mijn velgen...misschien dat je daarmee verward bent :wink:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

toch de drank dus.... :P (B)
Lex
Über-Spammer
Berichten: 13324
Lid geworden op: do 16 aug 2001 0:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Haas waarom vraag je het niet aan de spuiterij.

En die 800 is wel erg fijn, mijn auto is eerst geschuurd met 240 op de plekken waar een deuk zat toen geplamuurd, daarna is de rest geschuurd met 600 en daarna 800. Daarna is de hele auto in de primer gezet. Daarna weer schuren met 600 en 800 en als laatste met 1000. Dan kan je een 1000% glad oppervlakte kijken.
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Plaats reactie