Vandaag is de RS weer APK gekeurd
Was nog mooi verhaal, en ook weer een staaltje prutswerk van garage en de vorige eigenaar. Die snapten er iig geen reet van.
Bij de eerste keuring was de uitlaat lek, dit wist ik al omdat er een door de vorige eigenaar (laten) ingebouwde Guerilla bypass klep was ingebouwd. Dat kadaver wou ik er vanaf dag 1 er al onderuit hebben, dus omdat het een afkeur is meteen een Milltek uitlaat gekocht en paar weken terug samen met Martijn de Haas onder de clio gemonteerd bij een zaterdagmiddag klus momentje. Foto heb ik wel, maar sinds photobucket moeilijk doet nog geen andere plek gevonden om te hosten. Een ander punt was dat als de bak in zijn vrij stond en ik de rem intrap ik niet de auto kon starten, dit hoort wel zo te zijn, maar de ECU kreeg geen signaal dat de bak in zijn vrij stond. Als ik het koppelingspedaal intrap kon ik wel starten, daarom dit euvel toch laten repararen omdat ik gewoon wil dat alles werkt zoals het hoort. De vorige eigenaar had een factuur erbij van een reparatie aan de sensor op de versnellingsbak, en omdat daar ook de achteruitrij verlichting op zit kon dit de boosdoener zijn. Wat nu blijkt is dat bij de vorige reparatie de garage een 2 polige sensor heeft gebruikt op de bak, maar omdat ze de achteruitrij lampen niet meer werkend kregen de kabels hebben doorgelust en met wat kit/plak werk de auto toch zo door de apk hebben kunnen slepen. Nu heeft mijn eigen garage de sensor vervangen van een 2 polige naar een 3 polige zoals het hoort, alleen werkte het nog steeds niet. Blijkbaar hebben ze ook met een spanningszoeker de klemmetjes van de stekker zover uitgelubberd dat ze niet goed meer klemde om de sensor. Dit hebben ze ook meteen gemaakt.
Typisch weer een gevalletje van leuke snelle auto rijden maar geen euro besteden aan een fatsoenlijke reparatie.
De meeste euvels zijn nu wel gefixed, dus ik kan verder met overige opknap puntjes en weer jaar rijden